hero
Kreatív 2022. január 04. 10:22
Kultúrával a kulturálatlan vezetés ellen
A Simple a Mediatorral és a FleishmanHillard Café-val dolgozott a közlekedéskultúra fejlesztésén
EZ EGY KAMPÁNYBEJELENTŐ, AMELYET NEM A KREATÍV SZERKESZTŐSÉGE, HANEM A KAMPÁNY KÉSZÍTŐI ÍRTAK. IDE KATTINTVA KÜLDHETSZ TE IS SAJÁTOT!

A kulturálatlan vezetés jelenségével valószínűleg már mindenki találkozott. A Simple a Budapesti Autósok Közösségével együttműködésben elindított kampányának célja, hogy felhívja a szabálytalanul közlekedők figyelmét: egy kis odafigyeléssel mindannyian sokat tehetünk azért, hogy biztonságosabbak legyenek az utak.

A Simple az autósok körében az egyik leggyakrabban használt fintech alkalmazás, amelyben több mint egymillió rendszámot mentettek el a felhasználók, miközben többszázezer autópálya-matricát, többmillió parkolójegyet vásároltak és többezer gépjármű-asszisztencia biztosítást kötöttek. A márka éppen ezért küldetésének tekinti a közlekedési kultúra fejlesztését, az utak biztonságosabbá tételét.

A kampány az utakon tapasztalt kulturálatlanságra, a kultúra nyelvén válaszol – verselve. A verseket híres színészek és ismert szinkronhangok – Anger Zsolt, Pikali Gerda, Csőre Gábor, Szabó-Kimmel Tamás, Kovács Patrícia – szavalják el a kampányhoz készült videókban.

Insight 
Kultúrában erősek vagyunk, kulturáltságból viszont gyengék!

Az autópályán jobbról előző, „Azt majd én tudom, hogy hogy kell vezetni, engem ne oktasson ki senki…” típusú sofőr biztosan sokak számára ismert. A márka által november második felében az autósok körében végzett kutatás rámutatott, hogy a magyarok mindössze 2 százaléka gondolja azt, hogy minden rendben van az utakon. 61% szerint a legégetőbb problémák közé a szabálytalan előzés, valamint a forgalomban tanúsított agresszív vezetői magatartás. A több mint ezer fő megkérdezésével zajlott kutatásból az is kiderült, hogy a jogosítvánnyal rendelkezők 45 százaléka, kiábrándítónak értékeli a közlekedési kultúrát.

 Koncepció
 A kampány célja a közlekedéskultúra magasabb színvonalúvá, azaz kulturáltabbá tétele. Meggyőződésünk, hogy kulturáltságra legjobban kultúrával lehet nevelni, hiszen az erőszak nem megoldás semmire. Azonban mi sem fegyvertelenül indulunk a missziónkra – fegyverünk pedig nem más, mint a magyar szókincstár. 

Ötlet 
Foglaljuk költészetbe, öntsük versbe a kulturálatlan közlekedési manőverekről készült videókat. Az okosan csipkelődő, ironizáló verseink számos olyan sofőrnél betalálnak majd, akik érintettek lehetnek.

A filmeket dashcam kamerákkal vették fel, kaszkadőrökkel és komoly technikai előkészülettel, emellett olyan közismert narrátorok mondták fel a verseket, mint Anger Zsolt, Csőre Gábor, Szabó-Kimmel Tamás, Kovács Patrícia vagy Pikali Gerda.

A Simple online és közösségi média felületein zajló kampányhoz microsite is készült

 

Eszközök:

Budapesti Autósok Közössége médiapartneri együttműködés

Pulzus kutatás, kutatásra alapuló sajtóközlemény

Influencer együttműködések

Mozireklám

Facebook, Adwords hirdetések

Simple saját felületes kommunikáció

A videók és a stáblista bejelentkezés után látható!

 

A TELJES CIKK CSAK ELŐFIZETŐINK SZÁMÁRA ELÉRHETŐ. KÉRÜNK, LÉPJ BE A FELHASZNÁLÓNEVEDDEL!