hero
Bicsérdi-Fülöp Ádám 2022. április 11. 12:27
Egy kiadónak a fontos ügyek felhangosítása is feladata
Ha egy kiadón vagy szerkesztőségen belül nincs igazi elköteleződés egy ügy iránt, a kiállás csak felszínes trendkövetés marad, amit az olvasók is hamar kiszúrnak. Az olvasók érzékenyítése, a civil ügyek felkarolása azonban nem működhet a téma civil szakértői nélkül – vallja az Apex Média különdíját elnyerő Central Médiacsoport.

Ez a cikk eredetileg a Kreatív februári számában jelent meg. A teljes anyag előfizetőink számára elérhető online.

Az Apex keretein belül a toplisták kihirdetése mellett Média különdíjat is osztottunk az év leginkább márkabarát kiadójának. A különdíjat annak a médiaterméknek ítéljük oda ezentúl, amely társpályázóként a négy szakmai terület (PR, reklám, event, design) Apex-listáiba beleszámító versenyeken a legtöbb pontot szerezte. 

Az idei Apex Média különdíjasa egyértelmű választás volt, mivel az ACG által fejlesztett, a Vodafone megbízásából készült Ők lapja kampány számos díjat nyert hazai és nemzetközi szinten is. Így a különdíjat – a kampány miatt a címlapját története során először megváltoztató – Nők lapját kiadó Central Médiacsoport kapta.

A nő és férfi közötti egyenlőséget hirdető Ők lapja-szám 2020-ban, nőnapon debütált, az azóta eltelt időben azonban a Central továbbra is többször emelt ki bizonyos médiatermékeiben társadalmi ügyeket. Így a különdíj apropójából a Central Médiacsoport vezérigazgató-helyettesével, Vági Róberttel és PR-menedzserével, Roczkó Zsuzsannával beszélgettünk arról, hogyan támogathat hatékonyan egy médiavállalat nem profitfókuszú, inkább a fogyasztókat érzékenyítő témákat.

Nem a problémamegoldás, hanem a problémák felhangosítása a cél

„A legfontosabb, hogy ezeknek a társadalmi célú kampányoknak legyen mélysége. Az olvasó is hamar észreveszi, ha egy adott médium csak trendet követ. Hamar feltűnik, ha azzal szembesül a fogyasztó, hogy hetekkel, hónapokkal a kampány után már nyoma sincs az adott témának az adott oldalon vagy a magazinban” – jellemzi a Central attitűdjét az érzékenyítő témákhoz Vági Róbert.

Vági Róbert

A Central vezetője szerint épp ezért a kiadón belül több lába van az ilyen típusú kezdeményezéseknek. Egyrészt a Central Médiacsoport tulajdonosa is érzékeny erre a területre, emellett a kiadó széles portfóliójából fakadóan sokféle célcsoportot ér el, ez pedig organikusan magával hozta a szerkesztőségek erősödő felelősségtudatát is. Utóbbi talán a legfontosabb eleme ezeknek a kampányoknak, hiszen a bent dolgozók „becsípődései”, aktivitásai nélkül csak légüres térben valósulnának meg ezek a projektek.

„Az nlc.hu, a Nők Lapja és a Marie Claire szerkesztőségében számos érzékenyítő témát dolgoznak fel a kollégák rendszeresen, de sokszor kívülről is jönnek az ilyen típusú megkeresések, érthető okokból főleg a női egyenjogúságot és a gyermekvédelmet érintő témákban. A Nosaltynál pedig általában a tudatos táplálkozás és a bolygó védelme kerül a fókuszba. Ezek jellemzően nem sales-fókuszú projektek, inkább szemléletformáló kezdeményezések” – teszi hozzá Roczkó Zsuzsanna.

Roczkó Zsuzsanna

A legszerencsésebb eset persze az, ha egy kívülről érkező téma találkozik egy médium formálódó céljaival. Ez történt a Best magazin esetében, amikor Villányi Adrienn (a Fresh egykori tagja) szavazott bizalmat a lapnak azzal, hogy a magazinban mesélt először mellrák elleni küzdelméről és a támogatásról, amit az Országos Onkológiai Intézettől kapott. Ezért is döntött úgy a magazin, hogy anyagilag is támogatja az intézet munkáját. 

A Best a mellrák elleni világnapra időzített címlappal és interjúval egyben azt a szándékát is jelezte az olvasók felé, hogy a magazin a jövőben kilép a szokásos pletykamagazin skatulyából, és informálisabb, életmód-fókuszt kap.

Hasonló, kölcsönös érdeklődésre alapuló beszélgetések alapján született a Magyar Hospice Alapítvány 30. évfordulójára időzített kampány is, amit az nlc.hu szerkesztősége karolt fel, hiszen a téma passzolt az oldal különböző családformákról szóló, akár tabuként kezelt témákat is bemutató egész éves Ez is család kampányába.
„Nem az a célunk, hogy mindenképp mi hozzuk a témákat. Egy kiadónak elsősorban a fontos ügyek felkarolása, felhangosítása a feladata. Mi sohasem olvasottságnövekedést várunk az ilyen akcióktól” – hangsúlyozza Vági Róbert.

Egy „nem sztár” szerepeltetése is lehet üzenetértékű

A TELJES CIKK CSAK ELŐFIZETŐINK SZÁMÁRA ELÉRHETŐ. KÉRÜNK, LÉPJ BE A FELHASZNÁLÓNEVEDDEL!