hero
Nagy Zsolt 2021. május 03. 13:05
Blikk: „Nálunk egy valóság van”
Kolossváry Balázs turbulens időkben tért vissza a Blikk főszerkesztői székébe. Hogyan tudnak úgy politikai bulvárt kiadni 2021-ben, hogy közben ne veszítsenek olvasókat? Hogyan kommunikál az ország legrégebbi bulvárlapja a koronavírusról? Hogyan érintette a példányszámokat a vírus? Írásban kérdeztük ezekről.

Ez az interjú eredetileg a Kreatív áprilisi számában jelent meg, de az első felét itt is elolvashatod. Ha online előfizetőnk vagy, lépj be a teljes cikkért! Ha nem tartozol közéjük és újságosnál sem jársz, de érdekel a teljes változat, a print számot külön is megrendelheted. Éves print és online előfizetések itt.

Miért vállalta el tavaly újra a Blikk főszerkesztői pozícióját? 

Én itt vagyok otthon, ez igazán az én terepem, mindig is tudtam, hogy előbb-utóbb visszatérek. Négy év alatt, a Story és a Best magazin főszerkesztőjeként rengeteg új tapasztalatot szereztem, más műfajjal, célközönséggel ismerkedtem meg, és mindennek most nagy hasznát veszem. Köszönhetően a nagyon erős nemzetközi kiadói háttérnek, szakmai támogatásnak, úgy gondolom, hogy a Blikkben sokkal több a közép- és hosszú távú perspektíva, mint a süllyedő sztármagazinok piacán. Ráadásul hatalmas kihívás, hogy a nyomtatott lap példányszámát megőrizve a Blikket digitális platformon is stabilan piacvezető márkává fejlesszük. Hiszem, egy-két éven belül sikerülni fog.

Mennyiben más a mostani Blikk helyzete, mint mondjuk, 2016-ban? Sűrű időszak volt az utóbbi pár év, újrázó politikai kétharmad, koronavírus, ingyenes propagandabulvár, beszántott napilapok – mennyire rázta ez meg a csónakot?

Ahogy mondják, ami nem öl meg, az megerősít. A Blikk a print esetében megerősödve jött ki a koronavírus-válságból, számottevően növeltük a piaci részesedésünket. Persze hátradőlni nem lehet, jó néhány, többnyire rajtunk kívülálló körülmény nehezíti idén is a helyzetünket, mint például az előfizetéses terjesztésben várható piaci változás. A politikai függetlenségünk pedig csak előnyünkre vált, egyre nagyobb érték az olvasók szemében is a mai körülmények között.

Milyen hatással volt kifejezetten a koronavírus a Blikk eladásaira, látogatószámaira? 

A vírus hazai kitörésekor, tavaly március-áprilisban volt egy hirtelen, tíz százalékot meghaladó példányszámesés, de az országos napilapok közül még így is mi jöttünk ki legjobban a helyzetből. A mellékletes számok a mai napig számottevően pluszeladást hoznak. A Blikk.hu-nál a koronavírus első időszaka alatt volt némi visszaesés, ennek okait elemeztük, és stabilizáltuk a látogatószámot. A következő időszak, a közeljövő feladata a számottevő növekedés.

Kolossváry Balázs

Hogyan kommunikál a Blikk a koronavírusról? Vannak szempontok, amiket szem előtt tartanak, amikor szóba kerül a vírus és a védekezés? Mennyire fáradt el a téma az olvasóknál?

Jelmondatunkhoz híven ezekben a különösen vérzivataros időkben igazán számíthatott ránk az olvasó, a nyomtatott és a digitális térben egyaránt: amilyen gyorsan lehetett, elindítottuk például a Vírushíradó című podcastsorozatunkat. A vírusválságot, talán a piacon egyedülállóként, abszolút politikasemlegesen, a józan észt, a normalitást szem előtt tartva kezeltük: ha kellett, bíráltuk az intézkedéseket, ami pedig jó volt, azt elismertük, és igyekeztünk mindig a hírek mögé nézni. Több mozgósító kampányt is indítottunk, ezek közül a legjelentősebb volt a Hősök vagytok! elnevezésű, amelynek a keretében az egészségügyben dolgozók, valamint civil, hétköznapi hősök emberfeletti erőfeszítéseit mutattuk be, emellett anyagilag is támogattuk őket. Az Újrakezdők sorozattal pedig pozitív példákon keresztül azt üzentük, mindig van remény, jön a talpra állás.

Hogyan lehet egy egyre inkább polarizált társadalomban úgy politikai tartalmú bulvárt kiadni, hogy az ne fájjon az olvasótábornak? 

A TELJES CIKK CSAK ELŐFIZETŐINK SZÁMÁRA ELÉRHETŐ. KÉRÜNK, LÉPJ BE A FELHASZNÁLÓNEVEDDEL!