hero
Nagy Zsolt 2021. szeptember 20. 15:19
Egy év kihagyás után visszatér a Lollipop!
A koronavírus miatt tavaly elmaradt, de idén várjuk a legjobb offline- és online márkaélményeket és aktivációkat!

Egyéves covid-szünet után ismét jelentkezik a Kreatív nagy múltú offline & online márkaaktivációs és btl-versenye, a Lollipop, méghozzá a helyzetre szabottan kibővített, átalakított és speciális kategóriákkal, még erősebb élménymarketinges és márkaaktivációs, valamint sales promotion fókusszal.

A LolliPoP 2021 nyertesei és döntősei pontszerzők a Kreatív Apex Toplistáin.

A rendezvényes és btl-szakmát egy évre szinte teljesen leállította a koronavírus járvány, mostanra azonban egyre több biztató jel mutat afelé, hogy a nehezén túl vagyunk, és újraindult a piac. Ennek jegyében egyéves szünet után némileg átalakított, kibővített és speciális kategóriákkal, még erősebb élménymarketinges és márkaaktivációs, valamint sales promotion fókusszal visszatér a Lollipop, a Kreatív nagy múltú offline & online márkaaktivációs és btl-versenye.

A korszakra szabott kategóriák

Az elmúlt másfél-két év a kommunikációs szakmán belül is az event- vagy élménymarketinget forgatta fel leginkább, minek eredményeképp az egyik leglátványosabb változás az online események előretörése volt. Így a 2021-es kategóriarendszer egyik legfontosabb változása, hogy belevettük a nevezési kategóriák közé az online eseményeket a digitális ügyfélpartitól az online karácsonyi partiig.

Ezen felül bevezettünk néhány „Különleges Covid kategóriát”, melyek esetében a társadalmi felelősségvállalást, az üzleti felelősségvállalást és a vállalkozói innovációs szellemet fogja értékelni a zsűri. Ezeket a kategóriákat külön, szubjektívebb szempontok szerint értékeljük, és nem is szeretnénk azokat összekeverni a szakmai kategóriákkal, sem az év ügyfele, sem ügynöksége díjak számításakor, sem a Kreatív éves szakmai listáin. 

Mindemellett a pályázatokat továbbra is két főkategóriában várjuk, az elsőben eszközök szerinti bontásban, itt a nevezéseket a felhasznált reklámeszközök szerint lehet beadni. Ebben a főkategóriában olyan, a klasszikus btl-eszköztárhoz tartozó megoldások nevezhetők, mint az események, instore megoldások, direkt marketing, szponzoráció, integrált btl-kampányok és különleges btl-megoldások.

A másik főkategóriában annak célja szerint nevezhetitek a munkáitokat attól függően, hogy a márkaélmény, imázsépítés, eladásösztönzés, lojalitásépítés, pr vagy B2B kommunikáció terén hasított-e a legerőteljesebben. (Egy-egy megoldás természetesen több kategóriába is nevezhető.)

A megújulás nem most indult

A Lollipop kategóriái már 2019-ben átestek egy komolyabb ráncfelvarráson, amivel az volt a célunk, hogy a btl-alapú megoldások versenyeként ismert Lollipopot még közelebb hozzuk az élménymarketinghez (rendezvényes, event-megoldások), illetve márkaaktivációs, sales promotion szakterülethez, valamint a szintén hagyományosan a btl-eszköztárához sorolt direkt marketinghez.

Ennek a szemléletnek az erősítése vezérelt minket a kategóriarendszer 2019-es átszabásakor, hogy az még áttekinthetőbb, egyszerűbb és „btl-esebb” legyen – a kifejezés korszerű értelmében, ami manapság leginkább az élménymarketinges és márkaaktivációs, valamint az adatalapú direkt marketing megoldásokat takarja.

Szintén ezt a szemléletet erősítendő terjesztettük ki a zsűrizésbe bevont szakmai szervezetek létszámát. Így 2019-től már a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ), valamint a Direkt- és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ) képviselői mellett a legfontosabb élménymarketinggel (is) foglalkozó szakmai szervezet, a Magyarországi Rendezvényszervezők- és -szolgáltatók Szövetsége (MARESZ) is delegál tagokat a Lollipop zsűrijébe.

Zsűri és szempontok

A Lollipop 2021-es zsűrije szinte teljes létszámban összeállt, róluk ezen az oldalon tudhattok meg több információt. 

A zsűri elnöki posztját az a Kutas István tölti be, aki a Magyar Telekom vállalati kommunikációs igazgatójaként rengeteg lakossági, dolgozói és B2B online event kitalálásában és szervezésében vett részt az elmúlt két évben.

A zsűrizési szempontok kapcsán mindenképp fontos kiemelni, hogy a Lollipop továbbra sem reklámhatékonysági megmérettetés. Ennek megfelelően a versenyen nem az adott kampányok hatékonyságát bizonyító adatokat, hanem a koncepció és a kivitelezés színvonalát vizsgálja a zsűri, ezt kell tehát minél alaposabban és szemléletesebben – koncepcióleírással, képekkel, videókkal, adott esetben a megvalósult reklámanyagokkal – bemutatnotok. Online események esetén – mivel azok kevésbé dokumentálhatók látványosan – a zsűri egyértelműen megelégszik egy, a projektet bemutató prezentációval vagy leírással, néhány screenshot társaságában.

Továbbá, mivel számos kategóriában a kategória jellege korlátozottan enged teret a különleges, egyedi kreatív megoldásoknak – például biztonsági szempontok, egy adott helyszín előírásai vagy az online tér korlátai miatt –, a zsűri ezért a Lollipopon az ötlet és a koncepció márkához való illeszkedése mellett a megvalósítás technikai és vizuális színvonalát is azonos értékűen veszi figyelembe.

A nevezési határidő október 22. Minden egyéb információ itt