-fi- 2021. július 27. 09:20
Csalódtak a hirdetők az olimpiai megnyitó nézettségében
Az Egyesült Államokban nagy pénzeket mozgattak meg a márkák, hogy rátapadjanak az olimpiai megnyitó ceremóniára, de 33 éve nem nézték azt ilyen kevesen, mint idén.

Az NBCUniversal tévétársaságnak már az olimpia harmadik napján be kellett jelentenie a maga “kármentő csomagját” a hirdetőinek, miután kiderült, az 1988-as szöüli olimpia óta nem nézték olyan kevesen a tévében a megnyitó ünnepséget, mint idén - írja az AdAge. A nézőszám még a csatorna által garantált szintet sem érte el, illetve ahogy megy médiavásárló fogalmazott az AdAge-nek, “jelentősen alatta maradt”.

Az összenézettség 16,7 millió fő volt az NBCU előzetes adatai szerint, ami a lineáris tévéadást, a weboldalt, az appokat és a Peacock streamingszolgáltatást foglalja magában. Ez 36 százalékkal alacsonyabb, mint a 2016-os riói olimpia során (26,5 millió néző), a londoni olimpiáról nem is beszélve, amit több mint 40 millióan tekintettek meg élőben.

Az NBCU a kisebb blamázs miatt ingyen reklámperpceket ajánl fel azoknak a hirdetőknek, akik reklámidőt vásároltak az olimpiai megnyitó alatt (a garantált nézőszám miatt eleve jóval magasabbra árazva), de nem érték el azt ratinget, amit az NBC ígért nekik.