2018. szeptember 19. 19:18
Az Index tulajdonosának tulajdonosai szerint az Index nem lett a tulajdonuk
Ezt mondták a saját lapjuknak adott interjúban.

Interjút adott az Indexet kiadó CEMP-et a napokban megvásárló Ziegler Gábor és Oltyán József a Napi.hu-nak, amely egyébként az ő tulajdonukban van szintén. Az üzletről kapcsolódó cikkeinkben olvasható bővebben.

Az Index szerkesztőségének függetlenségéről Ziegler azt mondja, hogy üzletileg sem áll érdekükben, de joguk sincs beleszólni a szerkesztőség munkájába. És azért is hangsúlyozták ennyire ezt, mondja, mert egyrészt tudta, hogy a konkurens média "nem fog kesztyűs kézzel bánni velük", másrészt tudatában voltak az Index társadalmi szerepével, és hogy "mindenkit ez érdekel majd".

Oltyán, akinek KDNP-s kötődése ismert, azt mondja erről, hogy semmilyen módon nem vesz és tervez részt venni a napi politikában, a megyei szervezetbe pedig magánéleti okokból lépett be, társadalmi munkát végez benne, továbbá: Zuschlagot 8 méterről látta egyszer, 12 éve. A kiadó napi működésében sem tervez napi szinten belefolyni.

Azokra a korábbi kommentjeire, amelyekről a 444-en jelent meg cikk, és amelyekben sajtóóvodának nevezte az Indexet, illetve azt írta, hogy "tiltólistára helyezte az oldalt", azt reagálta, hogy azokat magánemberként írta, és valóban felhúzza magát néha a lapon, de csupán azért, mert korábban maga adta ki az Index vidéki mutációját, és kötődik hozzá érzelmileg, azaz féltésből írta azt, amit. Szerinte el kéne gondolkodni azon, hogy miért érdeke a 444-nek ilyen cikkek írása.

Az interjúban Oltyán hangsúlyozza, hogy "a felületek értékesítése kapcsán kötődünk az Index.hu-hoz, nem vagyunk a tulajdonosai, nincs befolyásunk a lap tartalmára".

Az egész interjú, benne üzleti tervekről és a vételről, amelynek nagyobb részét hitelből fedezték, erre olvasható