hero
Bicsérdi Ádám 2021. május 28. 10:59
Árbevételét és nyereségét is növelte 2020-ban a TV2 Csoport
Az árbevétel 11 százalékkal nőtt, a cég adózás előtti eredménye 3,9 milliárd forintra emelkedett.

A TV2 Média Csoport Zrt. május 14-én összehívott éves rendes közgyűlése elfogadta a társaság 2020. évre vonatkozó, könyvvizsgáló által auditált pénzügyi beszámolóját. A médiavállalat közleménye alapján 2020-ban a cég árbevétele megközelítette a 45,8 milliárd forintot, amely több mint 11 százalékkal haladja meg az előző évi bázisidőszak értékét. 2019-ben a TV2 Média Csoport árbevétele 41,2 milliárd forint volt.

A TV2 Csoport adózás előtti eredménye is több mint duplájára emelkedett 2020-ban: a társaság közel 3,9 milliárd forintnyi nyereséget termelt, a 2019-es közel 1,8 milliárd forint után. A TV2 Csoport sok év után 2018-ban termelt először profitot (közel 1,7 milliárd forintot), ezt megelőzően stabilan veszteséges volt.

Kihívások, sikerek, nemzetközi piacra lépés

A médiacsoport indoklása szerint a javuló eredményeket „a cégcsoportnál az elmúlt években végrehajtott költséghatékonysági intézkedéssorozat, valamint a vállalat finaszírozási hátterének restrukturálása tette lehetővé”.

„A tavalyi év a koronavírus okozta nehezített körülmények miatt egyszerre volt kihívásokkal teli, egyben üzleti és szakmai értelemben sikeres a TV2 Csoport számára. A hazai sikerek mellett kiemelt mérföldkő volt a cégcsoport történetében a nemzetközi piacra lépés, amely a szlovén Planet TV megvásárlásával valósult meg, ehhez az eredményes gazdálkodás adta a pénzügyi erőt, míg a csoportnál felhalmozódott tudás a szakmai bázist” – nyilatkozta Vaszily Miklós, a médiavállalat elnöke.

„A TV2 Csoport 2020-ban piacvezető volt, közönségaránya a 18+ korosztályban az egész napra vonatkozóan 25,6 százalék lett az RTL Magyarország 20,8 százalékával szemben. A szakmai munkánk sikerességét a vállalat pénzügyi eredményei is visszaigazolják” – tette hozzá Pavel Stanchev, a TV2 Csoport vezérigazgatója.

Mekkora volt ebből az állami bevétel?

Korábban írtunk arról, hogy az állam 9 milliárd forintot költött 2020-ban a tévés hirdetésekre, ebből a 9 milliárd forintból kb. 2,5 milliárdot az RTL Magyarország csatornáin költött el (listaáron 3,1 milliárd forintot), amint az a tévétársaság januári bejelentéséből kiderült. 

Az állam a fennmaradó kb. 6,5 milliárd forintot más csatornáknál, valószínűleg főleg a közmédiában és a TV2 Csoportnál költötte el. Az állam a Kantar adatai szerint listaáron (tehát a szokásos kedvezmények beszámítása előtt) 23,7 milliárd forintot hirdetett el a TV2 Csoportnál, amiből az is látszik, hogy a TV2 az RTL-nél nagyságrendekkel nagyobb kedvezményeket adhatott az államnak. 

A TV2 Csoport sajtóosztálya megkeresésünkre korábban azt közölte, hogy a tévétársaság „az összesen 9 milliárd forintos állami költésből a piaci helyzetének megfelelő arányban részesült – ez az összeg nagyságrendileg hasonló az RTL Magyarország által kommunikált számhoz, de annál valóban magasabb".