2018. november 10. 21:26
A közösségi média dübörög az EU-s cégeknél, de mi így is eléggé hátul vagyunk
Magyarországon vonják be a nagy cégek a fogyasztókat a legkevésbé a termékfejlesztésbe Európában, derül ki egy felmérésből.

A ReportLinker az Eurostat adatait elemezte a 250-nél több alkalmazottal bíró cégek közösségi média használatáról, Európában és az Egyesült Királyságban. A vizsgálat nem terjedt ki a pénzügyi szektorra, az adatok pedig 2017-esek.

Az egyértelműen kiderül a kutatásból, hogy lényegesen nőtt a közösségi média használatnak a mértéke a nagy vállalatoknál az elmúlt pár évben, az imázsfejlesztés és marketingcélból való használata a social mediának 31 százalákkal nőtt 2015-es átlaghoz képest. De Magyarország a különféle szempontok szerinti rangsorolásokban általában a huszonnyolc ország sereghajtói között van.

Az imázsfejlesztés és konkrét marketingcélú közösségimédia-használat tekintetében a nagy cégek például Cipruson (69%), Svédországban (62%), Hollandiában (61%), Finnországban (60%) és Izlandon (58%) a legerősebbek, mi hátulról a negyedikek vagyunk alig több mint 20 százalékkal. Mögöttünk Csehország, Szlovákia és Románia áll.

Ennél rosszabb a helyzet, amikor arról van szó, hogy a nagy vállalatok miképp vonják be a fogyasztókat a termékfejlesztésbe a közösségi médiában. Ez Magyarországon 5 százalék, az EU-ban a legrosszabb eredmény. Itt is Ciprus vezet egyébként, 41 százalékkal, az első ötben ott van még Hollandia, Finnország, az Egyesült Királyság és Svédország. Az utolsó öt helyezett a listán, rajtunk kívül, Csehország, Románia, Bulgária, Luxemburg és Szlovákia.

Hasonlóan elmaradottak vagyunk, ha arról van szó, hogy a nagy vállalatok milyen mértékben kommunikálnak a közösségi médiában a fogyasztókkal, illetve válaszolnak az észrevételeikre. Itt Luxemburg az utolsó, bár ott ennek ellentétes társadalmi-kulturális okai lehetnek, mindenesetre Románia és Magyarország épp hogy előzik. Az élboly szintén hasonló a korábbiakhoz, sok északi országgal, de Ciprus és Málta vezetnek.

Ahol a középmezőnyben van Magyarország, az a HR, azaz hogy a nagy vállalatok mennyire használják a social mediát az alkalmazottak toborzására. Ebben Hollandia az első 55 százalékkal, őket követi Norvégia, Belgium, Svédország, Finnország, Dánia, majd Ausztria és Németország. Mi Litvániával vagyunk nagyjából egy szinten a 20 százalékos aránnyal, épp Spanyolország És Franciaország mögött, illetve Portugália és Bulgária előtt. Az utolsó Szlovákia 10 százalékkal, sereghajtó még Horvátország, illetve Románia és Ciprus.

A céges belső kommunikációban nagyon mennek az instant beszélgető és chatprogramok, a dolgozók 43 százaléka használja ezeket, a desktopos kommunikcióban a Microsoft a domináns még mindig, a csoportos beszélgetésekben az általa tulajdonolt Skype a legnépszerűbb, bár a dolgozok ötöde a Facebookot használja a kollégáival való beszélgetésre a felmérés szerint.

Erre böngészhetők a statisztikák, illetve olvasható a kutatásról részletesebben.