Kreatív 2021. október 13. 11:33
A Macbookodhoz is passzol az appról irányítható egyszemélyes okosjármű
Az iLine az Apple-termékek dizájnjával és notebooknál is kisebb méretével szoktatná át az ingázókat a dugóban ücsörgésről a gyors és zöld városi közlekedésre.

Nem ez lesz a legnagyobb baj, de az elkövetkező évtizedben a népességnövekedés miatt a közlekedésnek és a forgalomirányításnak is át kell alakulnia. Már most látszik, hogy mennyire nem egyszerű egy nagyvárosban eljutni A-ból B-be dugóban való araszolás nélkül. Becslések szerint egy év alatt összesen 119 órát vesztegetünk el a dugókban való várakozással, és mindez a bolygó összes autóját tekintve több mint 10 milliárd liternyi üzemanyag-pazarlást jelent. Ezt csak úgy lehet megúszni, ha önállóan is meg tudjuk oldani a közlekedést (bizonyos távolságon belül), így nem csoda, hogy reneszánszukat élik a különféle egyszemélyes guruló eszközök, amelyek egyre okosabbá és könnyebben cipelhetővé válnak.

Forrás: Yankodesign.com

Amanda Hettiarachchi, a Srí Lanka-i Moratuwa Egyetem dizájner szakos hallgatója egy olyan összecsukható, önmagát kiegyensúlyozó segwayszerű eszközzel csökkentené a dugóban veszteglők számát, amely stílusát tekintve az Apple-termékek megjelenését veszi alapul, számolt be a Techtelegraph. 

Elfér a hátizsákban, és még az utat is tudja

Az Apple iLine névre keresztelt koncepciót két változatban álmodta meg a tervező. A normál méretű Apple iLine-hoz egy rúd is tartozik, ami gyorsan rögzíthető a háromkerekű, középen lyukas boardhoz, amikor pedig mégis két lábon tesszük meg az út egy részét, egyszerűen csak rá kell hajtanunk a rudat platformra, hogy egyszerűen fel tudjuk kapni. Az eszköz kistestvére, az iLine Mini csak egy boardból és a kerekekből áll, és kisebb, mint egy MacBook. Mindkét modellben közös, hogy az Apple-univerzum megjelenésére hajaznak: a rúd tetején egy beépített Apple-gomb található, ami nem csak ki- és bekapcsolja az eszközt, hanem a felhasználó azonosítására is szolgál. 

Az okosjármű iPhone vagy iWatch segítségével, az AppleLine alkalmazással lenne vezérelhető, de a koncepció szerint elég sok mindent meg tud majd oldani saját maga is. Autonóm üzemmódban például képes lesz a sebesség beállítására, a fejlett fedélzeti érzékelők azonosítják majd az esetleges statikus, vagy mozgó akadályokat és segítségükkel a iLine kikerüli azokat. Ezenkívül a rendszer tájékoztatja a felhasználót a forgalmas útvonalakról, és abban is segít, hogy melyik úton érdemes végigsuhanni, hogy időben eljusson a célhoz. A dizájner arra is gondolt, hogy a boardot elülső és hátsó világítással lássa el. 

Olyan fontos részletekről, hogy meddig bírja majd az iLine akkumulátora, és milyen messzire visz el egy töltéssel otthonról, még nincs információ, ahogy arról sem, mikor és mennyiért lehet hozzájutni. Valószínűleg egy jó városi bringa árát mindenképp rá kell szánni, ha csak az e-deszkák 600 dollártól (188 ezer forinttól) induló árfekvéséből indulunk ki.

A sorozatot a Telenor támogatja.