hero
-fi- 2021. július 21. 07:09
A gördeszkát, mint olimpiai számot élteti a Facebook új kampánya
A Droga5 által készített szpotok arra világítanak rá, hogy a platform és a közösség ereje hogyan emelte olimpiai sportággá a deszkázást.

A gördeszkázás a tokiói olimpián lesz először hivatalos versenyszám négy másik sportággal együtt, a Droga5 pedig ennek alkalmából, valamint az olimpia közeledtével állati látványos és gyorsan pörgő reklámokat csinált, ami gördeszkás sztorikat elevenít fel, középpontjában pedig az a gondolat áll, hogy “Amikor megtaláljuk egymást, megváltoztatjuk a játékot” – írja az AdAge. Azt mutatják be lényegében, hogy a Facebook globális platformjai hogyan segítettek a gördeszkás közösségeknek fejlesztenie a sportágat, míg globálisan kedvelt és elfogadott nem lett.

(Lábjegyzet, hogy a 90-es évek végétől néhány éven keresztül jómagam is szerettem gördeszkázni, és ahogy az Egyesült Államokban, úgy hazánkban is komoly sztorik voltak a deszkások hatósági vegzálása miatt – hozzánk is odajöttek egy este, amikor 14-15 évesen a közeli parkban deszkáztunk, és már kezdtük a Thrasher magazinban érezni magunkat, de kiderült, hogy csak egy szökött fegyencet keresnek bilincsben, arcunk.jpg stb. Szóval az abúzus tűnőben van, az tény, de hogy ez a Facebook áldásos hatásának köszönhető-e, igencsak kérdéses, hiszen a sportág rehabilitációja már jóval korábban megkezdődött.)

“A gördeszkázás egy alulról szerveződő (eredetiben: grassroots – a szerk.) sport- és kulturális tevékenység, amely a közösségre és a kapcsolatokra épít” – mondta Andrew Stirk, a Facebook vállalati marketingért felelős alelnöke.

A reklámokban nem jelennek meg gördeszkás olimpikonok, de rengeteg híres vagy még feltörekvő tehetséggel dolgoztak együtt, akik segítettek a sportág elfogadásában. A Facebook szerint több mint 34 millió ember követ gördeszkás tartalmakat csak az Instagramon, és 5,7 millió ember tagja gördeszkás csoportoknak a Facebookon.  

Az egyik reklámban megjelenika ghánai Joshua Odamtten, az ország első gördeszkás csapatának, a Skate Nation Ghanának alapítója, egy másikban a mostanában terjedő őrületet, a longboard dancinget promotálják, a harmadikban pedig a no comply néven ismert trükk fejlődéstörténetét mutatják be profi és amatőr deszkásokkal a főszerepben.