hero
Pál Zsombor 2021. július 30. 13:52
6 százalékkal több hirdetés, de másfélszeres bevétel a Facebooknál
Felmentek az árak.

6 százalékkal több hirdetést jelenített meg, de több mint másfélszeresére, 56 százalékkal növelte reklámbevételeit a Facebook a második negyedévben – derül ki a közösségi óriás jelentéséből, amelyet a Campaign Asia ismertetett. Mint a számokból kiviláglik, alaposan felment a liciteken a hirdetések fajlagos ára, de azt is érdemes hozzátenni, hogy a viszonyítási alap 2020 hasonló negyedéve, azaz azok a hónapok, amikor a pandémia beütött, ami valamelyeset még a Facebookot is megviselhette.

A 28,6 milliárd dolláros negyedéves reklámbevétel forintban 8591 milliárdra jön ki, ez Magyarország éves költségvetésének mintegy egyharmada. Az eredmény a bevételnél is nyaktörőbb tempóban, 101 százalékkal nőtt, dacára a növekvő létszámnak és beruházási költségeknek.

A cég vezetői arra is figyelmeztették a részvényeseket, hogy ez az ütem nem feltétlenül tartható: arra számítanak, hogy az Apple-eszközökön bevezetett új, a hirdetői adatkezelésre figyelmeztető és erős felhasználói opt-int megkövetelő IDFA rendszer a következő negyedévben fogja igazán éreztetni hatását. (Eddig, mint fogalmaztak, “a várt mértékben” tette.)

Most jött vissza a turisztika és a szórakozás

A reklámbevételek leginkább az e-commerce, a retail és a csomagolt élelmiszerek szektoraiban voltak Covid-állók, és most a turisztika, a szórakoztató- és a médiaipar irányából a leglátványosabb az élénkülés. Régiós bontásban a szimpatikus nevű ROW (rest of the world, a világ maradék része) vezette a növekedést Európa, az ázsiai és csendes-óceáni térség és az USA és Kanada kettőse előtt.

A megtekintések elsősorban Ázsiában nőttek ebben a negyedévben, és ezzel mostanra 2,76 milliárd napi és 3,5 milliárd havi szintű használója van a Facebook termékeinek, azaz a névadó közösségi oldalon túl az Instagramnak és/vagy a Whatsappnak. Utóbbiak részesedését nem közli a cég, de a közösségi oldalt magát 1,91 milliárd napi és 2,9 milliárd havi használó látogatja.