hero
2018. december 20. 16:09
428 ezer macskára kéne vigyázni
Niche online platform hiperlokális offline kampánnyal, reklámpiaci pillanatkép a negyedik ipari forradalom idején. Incze Kinga sorozata folytatódik. 

Sorozatunkban Incze Kinga, a Whitereport cross-médiapiaci adatbázis alapítója osztja meg velünk benyomásait, amelyeket a Budapest és London közötti ingázás során tesz. A szövegben foglaltak az ő szakmai véleményét tükrözik. Ez a második rész, az első erre olvasható

Ezt a fotót Londonban készítettem egy belvárosi metróállomáson. Már nyáron is találkoztam a szolgáltatás hirdetésével a belső kerületekben. Úgy tűnik, karácsony környékén ismét aktuális a cat sitting.

Ez itt nem csak egy cukicicás hirdetés. Annál sokkal több: egy nagyvárosiaknak szóló niche online platform hiperlokális offline kampánya.

A rétegszolgáltatás nyilván relatív: 2016-os statisztikák szerint Londonban 428 ezer háztartásban él macska, rájuk – pontosabban a fizetőképes gazdikra – érdemesnek tűnt szolgáltatást indítani. Site-juk szerint több, kisebb európai nagyvárosban is működik macskasitting.

„Hello Cat Lovers! We’ve made it super easy for you to find a lovely, insured cat sitter in your neighbourhood” – állítja a webes platform, és önmagában a szolgáltatás kidolgozottsága is figyelmet érdemel. Médiaszempontból számomra mégis az a legérdekesebb, hogy ez az induló vállalkozás a médiamixét az offline, nagy elérésű, hiperlokálisan targetált hirdetési felületekre is kiterjesztette.

A kilencvenes években a Magyarországon végre megjelenő nyugati samponokat és autókat csodáltuk a reklámokon; s bár az FMCG-, az autós és egyéb klasszikus szektor sem tűnt el a hirdetők köréből, az éppen aktuális termékbevezetések, fejlesztések, piacnyitások köre most a negyedik ipari forradalom vívmányaival bővül. Nem csak a digitális felületeken, sőt, print- és köztéri hirdetéseken kifejezetten sokat látni Londonban – mint azt a fenti és a lenti ingatlanhirdetések is mutatják. Ez a trend nem kerüli el Magyarországot sem, csak számos oknál fogva kevésbé látható mint a nyugati piacokon.



Miközben azonban (szinte) minden felköltözik az internetre (is), s ez új megoldásokat hoz mind a fogyasztói, mint a szakmai célcsoportok számára, az emberek nem csak virtuálisan elérhetők, s egyre fontosabb a cross-médiás megközelítés.

De erről bővebben majd jövőre, az első januári utam után.

Addig is egy londoni ingatlancég plakátjával kívánok jó pihenést minden szakmabelinek: „Sometimes not thinking about business is good for business.”