hirdetés
hirdetés
hirdetés

Több mint négymillióan nézték a vébédöntőt

Minden második magyar tévénéző a labdarúgó-világbajnokság döntőjét választotta vasárnap este. Több mint kétmillióan nézték végig, összesen négymillióan kapcsolódtak be a közvetítésbe.
hirdetés

A vasárnap este televíziót nézők 51,3 százaléka követte végig figyelemmel a 19. Labdarúgó-világbajnokság döntő mérkőzését, továbbá 4 millió 78 ezren kapcsolódtak be hosszabb-rövidebb időre a döntő közvetítésébe és a stúdióműsorba.

Magyarország 4 évnél idősebb népességének 24,4 százaléka, vagyis 2 millió 246 ezer fő nézte az M1-et a fél kilenckor kezdődött viadal idején. A 18-49 éveseknek a 23,3 százaléka, a tévé előtt ülő fiataloknak pedig pontosan a fele a mindent eldöntő meccset választotta. Kiemelkedően magas volt a műsor közönségaránya a férfiak körében, átlagosan 59,4 százalék, de az esemény a tévéző nők figyelmét is lekötötte, 44 százalékuk csatlakozott a szurkolók táborához.

A televízió közleménye szerint soha annyian nem nézték eddig a köztévé internetes oldalait, mint a focivébé egy hónapja alatt: összesen 1,5 millióan kattintottak az MTV Online valamelyik cikkére, képére vagy videójára. A világbajnokság alatt közel megduplázódott az MTV Online napi összes látogatószáma: a tavaszi időszakban 90-100 ezer volt, most csaknem elérte a 180 ezret.

Rekordot döntött az internetes élő adás nézettsége is. Volt olyan nap, amikor 100 ezernél is több felhasználó követte élőben a Magyar Televízió közvetítéseit a weben. Egy-egy élő mérkőzésbe 20-25 ezer látogató kapcsolódott be a Telesport.hu-n. A legnagyobb, azonos időpillanatban kiszolgált nézőszám közel 20 ezer volt az MTV és az Index együttműködésének köszönhetően. A párhuzamos meccseknél ez a szám még följebb emelkedett, és meghaladta a legutóbbi Európa-bajnokság eredményeit.

Népszerűek voltak az ebéd utáni meccsek, amelyek jelentősen megterhelték a kiszolgáló szervereket. Legtöbben a fővárosból követték a foci vébét a Telesport.hu-n, a vidéki nagyvárosok jórészét pedig megelőzte Törökbálint és Budaörs, valószínűleg a jelentős kereskedelmi-intézményi háttér miatt. Mindez arra enged következtetni, hogy sokan a munkahelyükön nézték a dél-afrikai webes közvetítéseket.

Érdekesség, hogy az idei világbajnokságon a döntőbe jutásért vívott elődöntők több nézőt szögeztek a képernyő elé, mint a bronzmérkőzés, amelyet  1 millió 558 ezer otthon tévéző magyar követett végig. A vébé döntője egyértelműen az év egyik legnépszerűbb tévéműsora: az összecsapás legnézettebb percében (22:19) 2 millió 608 ezren követték az adást, a legnagyobb közönségarányú percben (23:01) pedig a tévénézők több mint kétharmada, 67,4 százalék választotta az MTV közvetítését.

A 19. Labdarúgó Világbajnokság legnézettebb mérkőzései
Mérkőzés Dátum Nézettség (AMR, 4+)
Hollandia-Spanyolország döntő 2010. július 11. 2 millió 246 ezer fő
Németország-Spanyolország elődöntő 2010. július 07. 1 millió 904 ezer fő
Uruguay-Hollandia elődöntő 2010. július 06. 1 millió 642 ezer fő
Németország-Uruguay bronzmérkőzés 2010. július 10. 1 millió 558 ezer fő

A nyilvános helyeken szurkolókról jövő hétre készül el a kutatás.

A cikkben szereplő televíziós nézettségi adatok forrása az AGB Nielsen.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Szerinte kevés a forrás, az unió pedig még mindig nem érti, hogy a demokrácia léte függ attól, eljutnak-e a lakosokhoz a valódi információk.

A Hirado.hu vezetését egy hónapja vette át a Lokál nevű kormányközeli bulvárlaptól érkezett Leitner Attila. 

Naomie Harris, a James Bond-filmek sztárja és Brian Eno brit zenész is közreműködött a rövidfilmben.

Ennél többet csak focira költött eddig a közmédia. a 2020-2022 közötti futamokért kellett ennyit fizetni.

A jellegzetes ta-damm hang megmarad, de a mozikba jobban passzoló, hossszabb zenei felvezetés előzi meg a védjegyszerű kezdést.

hirdetés
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: Szeptember 4. péntek délelőtt

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.