hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tízmilliós bírságot kapott az RTL Klub

Tízmillió forintra büntette meg a Gazdasági Versenyhivatal az RTL Klubot, mert a nézettségét a Tv2-ével összehasonlító reklámjai nem feleltek meg az összehasonlító reklám jogi követelményeinek.

hirdetés

A 2011. március 30. és április 16. között, több országos lapban megjelent „zsiráfos”, „hangfalas” és „limuzinos” reklámjai miatt bírságolta a GVH az RTL Klubot. A hivatal azért indított eljárást, mert a televízió saját, és a Tv2 nézettségbeli különbségét bemutató reklám szerinte nem felel meg az összehasonlító reklám jogi követelményeinek. Az összehasonlító reklám ugyan közvetlenül felismerhetővé tehet más, a reklámozóéval azonos vagy ahhoz hasonló tevékenységet folytató vállalkozást, a jogszabályok azonban nem engedik, hogy sértse a másik vállalkozás jó hírnevét.

Ráadásul jelen esetben azt állapította meg, hogy a tévé nem csak az összehasonlító reklámmal szembeni jogszabályi előírásokat nem tartja be, hanem a fogyasztókkal szemben is tisztességtelen kereskedelmi magatartást tanúsított – vagyis a reklám a fogyasztók megtévesztésére alkalmas volt.

A bírság összegének megállapításakor súlyosbító körülményként jelölte meg a GVH, hogy a reklámok fogyasztók széles köréhez jutottak el. A közlemény szerint azonban több enyhítő körülményt is figyelembe vettek, úgy, mint a reklámok rövid idejű megjelenését, az apró betűs részek által megjelölt nézettségi előny forrásának megjelölését, illetve a nézettségi előny valós fennállását.

Korábban is volt már példa, hogy a GVH televíziót bírságolt önreklám miatt: még 2006-ban a Tv2-re szabott ki büntetést a hivatal a Született feleségek egyik promójával kapcsolatban, amelyben a csatorna azt hirdette, hogy 2005 legnézettebb sorozata volt a széria. A Tv2 akkor megtagadta a bírság befizetését. 

(forrás: MTI/Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A kórház jelentette fel, az ügyész elrendelte az őrizetbe vételét.

A helyzethez alkalmazkodva megnőtt az online kurzusokat, otthoni sportolást népszerűsítő reklámok száma.

Adatvédelmi és biztonsági kockázatokra hivatkozik a cég, a Zoom szerint nincs mitől tartani. 

„Utazz el!”, „Látogasd meg!”, „Szörfölj!” - csak mindezt légyszi a négy fal között tedd!

Április hatodikán kivezetik a kereskedésből a német gigavállalat részvényeit

hirdetés
hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne ad

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! A Kreatív szaklap először szervezi meg a Best of Best.net & Lollipop workshopot, amelyen az ügynökségek bemutatják a két versenyen legeredményesebben szereplő kampányaikat.

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: június 3.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre!

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! ÚJ IDŐPONT HAMAROSAN!