hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tízmilliós bírságot kapott az RTL Klub

Tízmillió forintra büntette meg a Gazdasági Versenyhivatal az RTL Klubot, mert a nézettségét a Tv2-ével összehasonlító reklámjai nem feleltek meg az összehasonlító reklám jogi követelményeinek.

hirdetés

A 2011. március 30. és április 16. között, több országos lapban megjelent „zsiráfos”, „hangfalas” és „limuzinos” reklámjai miatt bírságolta a GVH az RTL Klubot. A hivatal azért indított eljárást, mert a televízió saját, és a Tv2 nézettségbeli különbségét bemutató reklám szerinte nem felel meg az összehasonlító reklám jogi követelményeinek. Az összehasonlító reklám ugyan közvetlenül felismerhetővé tehet más, a reklámozóéval azonos vagy ahhoz hasonló tevékenységet folytató vállalkozást, a jogszabályok azonban nem engedik, hogy sértse a másik vállalkozás jó hírnevét.

Ráadásul jelen esetben azt állapította meg, hogy a tévé nem csak az összehasonlító reklámmal szembeni jogszabályi előírásokat nem tartja be, hanem a fogyasztókkal szemben is tisztességtelen kereskedelmi magatartást tanúsított – vagyis a reklám a fogyasztók megtévesztésére alkalmas volt.

A bírság összegének megállapításakor súlyosbító körülményként jelölte meg a GVH, hogy a reklámok fogyasztók széles köréhez jutottak el. A közlemény szerint azonban több enyhítő körülményt is figyelembe vettek, úgy, mint a reklámok rövid idejű megjelenését, az apró betűs részek által megjelölt nézettségi előny forrásának megjelölését, illetve a nézettségi előny valós fennállását.

Korábban is volt már példa, hogy a GVH televíziót bírságolt önreklám miatt: még 2006-ban a Tv2-re szabott ki büntetést a hivatal a Született feleségek egyik promójával kapcsolatban, amelyben a csatorna azt hirdette, hogy 2005 legnézettebb sorozata volt a széria. A Tv2 akkor megtagadta a bírság befizetését. 

(forrás: MTI/Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Magyar Telekom ismét kiosztotta a Fenntarthatósági Sajtódíjakat.

Arany János korábban a Google-nél, azelőtt az SAP-nál dolgozott.

Az alvás ünnepe alkalmából kéthetes altató livestreamet indított a bútorgyártó.

A Nestlé hozza be őket.

Az Apple új reklámjából kiderül, mi mindent kell kibírnia a telefonjaiknak, különösen a legújabb, 11-es verziónak.

hirdetés
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.