hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tízmilliós bírságot kapott az RTL Klub

Tízmillió forintra büntette meg a Gazdasági Versenyhivatal az RTL Klubot, mert a nézettségét a Tv2-ével összehasonlító reklámjai nem feleltek meg az összehasonlító reklám jogi követelményeinek.

hirdetés

A 2011. március 30. és április 16. között, több országos lapban megjelent „zsiráfos”, „hangfalas” és „limuzinos” reklámjai miatt bírságolta a GVH az RTL Klubot. A hivatal azért indított eljárást, mert a televízió saját, és a Tv2 nézettségbeli különbségét bemutató reklám szerinte nem felel meg az összehasonlító reklám jogi követelményeinek. Az összehasonlító reklám ugyan közvetlenül felismerhetővé tehet más, a reklámozóéval azonos vagy ahhoz hasonló tevékenységet folytató vállalkozást, a jogszabályok azonban nem engedik, hogy sértse a másik vállalkozás jó hírnevét.

Ráadásul jelen esetben azt állapította meg, hogy a tévé nem csak az összehasonlító reklámmal szembeni jogszabályi előírásokat nem tartja be, hanem a fogyasztókkal szemben is tisztességtelen kereskedelmi magatartást tanúsított – vagyis a reklám a fogyasztók megtévesztésére alkalmas volt.

A bírság összegének megállapításakor súlyosbító körülményként jelölte meg a GVH, hogy a reklámok fogyasztók széles köréhez jutottak el. A közlemény szerint azonban több enyhítő körülményt is figyelembe vettek, úgy, mint a reklámok rövid idejű megjelenését, az apró betűs részek által megjelölt nézettségi előny forrásának megjelölését, illetve a nézettségi előny valós fennállását.

Korábban is volt már példa, hogy a GVH televíziót bírságolt önreklám miatt: még 2006-ban a Tv2-re szabott ki büntetést a hivatal a Született feleségek egyik promójával kapcsolatban, amelyben a csatorna azt hirdette, hogy 2005 legnézettebb sorozata volt a széria. A Tv2 akkor megtagadta a bírság befizetését. 

(forrás: MTI/Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Mito túl akart lépni a klasszikus kommunikációs eszközökön. 

Az elmúlt két évtized alapvető változásai miatt volt szükség a frissítésre.

Derül ki a Nielsen márkahűséget firtató felméréséből. A printhirdetések még riasztóbb mértékben nem tudnak hatást kiváltani.

Az érintettek nem nyilatkoznak, de az AdAge biztosan állítja, hogy a másfél éve kinevezett Nick Law távozik.

Szert-Szabó Dorottya animációs tervező így búcsúzik egyik kedvenc sorozatától.

hirdetés
hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

Július 11-én este tartjuk az online videós tartalmak versenyének díjátadóját. A belépés mindenki számára ingyenes, de regisztrációhoz között.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.