hirdetés
hirdetés
hirdetés

Öt órát tévézünk naponta

Nőtt többek között a kereskedelmi és a közszolgálati televíziók közönségaránya 2012 utolsó negyedévében 2011 azonos időszakához képest a Nielsen Közönségmérés szerint. A teljes népesség átlagosan 3 perccel tévézett kevesebbet, mint egy éve.

hirdetés

Napi 297 percet ült átlagosan a teljes magyar - 4 évesnél idősebb – népesség 2012 utolsó negyedévében, ez három perccel kevesebb a 2011 év végi adatokhoz képest, viszont 36 perccel több, mint 2012 harmadik negyedévében. A tévézők nagyobb arányban választották az általános szórakoztató csatornákat, mint az előző év azonos időszakában - derül ki a Nielsen Közönségmérés jelentéséből.

A gyerekek tévézéssel töltött ideje 206 percről 194 percre, a 18-49 éves korcsoporté 253 percről 251 percre csökkent egy év alatt. Az 50 évnél idősebbek percre annyit töltöttek a készülékek előtt 2012 utolsó negyedévében, mint az azt megelőző évben.

Nagyobb képért kattintson!

Az országos kereskedelmi csatornák közönségaránya a teljes népesség körében 34,7 százalék volt, az általános szórakoztató csatornáké pedig 15,5 százalék. Ez az előbbi esetében 2 százalékpontos csökkenést, az utóbbi esetében pedig 2 pontos növekedést jelent 2011 ugyanezen időszakához. A közszolgálati csatornák részesedése a nézett időből 13,4 százalék, a filmcsatornáké 8,2 százalék, az ismeretterjesztő csatornáké 4,8 százalék, a gyerekcsatornáké 4,7 százalék, a hírcsatornáké 4,3 százalék, a zenecsatornáké és a sportcsatornáké egyaránt 2,3 százalék, az életmódcsatornáké pedig 1,8 százalék volt 2012 negyedik negyedévében.

Nagyobb képért kattintson!

A mozifilm műsoridőből való részesedése csupán 10,2 százalékos volt a vizsgált időszakban, míg a műsorfogyasztásnak 18,6 százalékát tette ki ez a műsortípus. A műsorfogyasztás aránya magasabb volt a sugárzás arányánál ezen kívül az információs műsorok, a hírműsorok valamint a nem zenei szórakoztató műsorok esetében.

Nagyobb képért kattintson!

Ellenkező irányú eltérés tapasztalható a művelődéssel, tudománnyal, kultúrával kapcsolatos műsortípus esetében: míg a műsoridőnek 13,2 százalékát, addig a fogyasztásnak csak 3,6 százalékát tették ki az ide tartozó műsorok. A műsoridőből való részesedésnél alacsonyabb volt a fogyasztásból való részesedése a sportműsoroknak, valamint a reklámokat, műsorajánlókat is tartalmazó egyéb műsortípusnak. A műsorok iránti kereslet és kínálat nem tért el jelentősen a nem zenés fikció, a zenei és a vallási műsortípusok esetében.

Az fmcg-cégek listaáras költései alapján rangsort a Procter & Gamble vezeti közel 8,1 milliárd forinttal. A második helyen a Reckitt Benckiser áll 7,3 milliárd, a harmadikon pedig a L’Oréal 5.2 milliárd forinttal. A toplista első három helyezettjére egyaránt jellemző, hogy az előző év ugyanezen időszakához képest magasabb volt a reklámköltése 2012 negyedik negyedévében. A GRP szerinti rangsort is a Procter & Gamble vezeti, itt a második a L’Oréal, a harmadik helyen
pedig a Spar Magyarország áll.

Nagyobb képért kattintson!

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A megszokott céges portrék helyett most egészen más oldalát ismerhetjük meg az ügynökség dolgozóinak.

Kovács Levente megbízott főszerkesztőként veszi át Forrás Dávid feladatait.

A megbízást a korábban az észak-amerikai piacot kezelő Universal McCann nyerte.

A modellváltás már a következő tanév kezdetétől érvényes lenne. A Színház- és Filmművészeti Egyetem vezetői azt írják, a sietség oka nehezen érthető.

Az EU és a tagállamok fogyasztóvédelmi szervei jutottak erre a megállapításra online razziáik után.

hirdetés
hirdetés

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.