hirdetés
hirdetés
hirdetés

MTV - új irányítás alatt a vidéki stúdiók

Az Magyar Televízió (MTV) országos tudósítói hálózat kiépítésébe kezdett úgy, hogy új irányítás alá helyezi vidéki stúdióit, és bővíti feladatkörüket. A regionális hírszolgáltatás megújítása összefüggésben van azzal, hogy a köztévé összevonja a korábban elkülönülten működő Regionális és Hír Főszerkesztőséget.
hirdetés
Cegléd, Eger, Győr, Kaposvár, Nyíregyháza, Salgótarján, Székesfehérvár, Szolnok, Zalaegerszeg - olyan városok, amelyekről 2007-ben minden korábbinál több hír kerül be az MTV regionális hírműsoraiba és a Híradó esti főkiadásába. A regionális hírszolgáltatás megújítása előtt a köztelevízió összevonja a korábban elkülönülten működő Regionális és Hír Főszerkesztőséget.

Rudi Zoltán elnök szerint ez logikus lépés, hiszen mindkét főszerkesztőség döntően hírműsorokat készít, és az új rendszerben ezt egységes irányítás alatt, költséghatékonyan, és ugyanolyan minőségi újságíró-szakmai szempontok szerint tehetik a regionális és az országos híradók. A változás egyik oka az is, hogy eddig egy műsorperc előállítása csaknem kétszer annyiba került a Regionális Főszerkesztőségen, mint a Hír Főszerkesztőségen. Míg a regionális stúdiók nagyjából az MTV összes műsoridejének egy százalékát készítették, addig az intézmény büdzséjéből tíz százalékkal részesedtek. 

Az MTV Szervezeti és Működési Szabályzatának módosítása után, január 15-étől már a Kert Attila hírigazgató vezette Hír Főszerkesztőség irányítja a három saját, tevékenységét megújító vidéki stúdió - Szeged, Pécs, Miskolc - munkáját. Az MTV két stúdiója, a pécsi és a szegedi 2007-ben újabb feladatokat is kap, több produkciót készít a korábbinál. Szegeden például már létrejött a szinkronstúdió.

A Budapesti Regionális Szerkesztőséget magába olvasztja a központi Híradó. A köztévé ezen is spórol, hiszen így nem fordulhat elő, hogy egy-egy fővárosi rendezvényen két MTV-s stáb legyen jelen.

Ugyancsak a Hír Főszerkesztőség égisze alatt készülnek majd a debreceni és a soproni regionális hírműsorok, továbbra is külső gyártásban. Az MTV ugyanakkor március 5-i hatállyal felmondta a Pannon-Sopron nevű céggel kötött szerződését. Ebből a térségből az eddigi költségek nagyjából feléért kíván hírműsort gyártatni a köztévé.

A Regionális Főszerkesztőség égisze alatt eddig nemcsak hír-, hanem kisebbségi műsorok is készültek. Ezek szakmai irányítását jövőre a Közéleti Főszerkesztőség veszi át.

Az MTV-hez kapcsolódó hír, hogy idén 198 fős leépítést tervez az intézmény. Mint arról már a Kreatív Online is beszámolt róla, a létszámcsökkentés oka, hogy az MTV még a nyáron felmondta a külsős munkatársakkal korábban kötött megbízási szerződéseket. Több munkatárssal határozott idejű, az év végig szóló munkaszerződést kötöttek, de a munkatársak összbére így is elérte az MTV költségvetésének közel felét. A létszámleépítések oka az is, hogy az új székház megépítésével és a digitális átállással az MTV több beruházást is végre akar hajtani.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az oldal online divatáruházak kínálatát aggregálja.

Épp javában pörögne a fesztivál. Az arculat korábban elkészült, a kreatívok egy része még az utcát is megjárta, a teljes verzió azonban végül a fiókban maradt. 

Eleve szűkített tartalmat érnek el a gyerekek, amit a szülők tovább korlátozhatnak, ahogy az előtte töltött időt is.

Az ad_apt néven induló új részleg kifejezetten adaptációs, lokalizációs munkákra szakosodott.

Fonay Gergely felügyeli majd az Auchan Korzók brand márkafrissítését is.

hirdetés
hirdetés

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.