hirdetés
hirdetés
hirdetés

MTV - új irányítás alatt a vidéki stúdiók

Az Magyar Televízió (MTV) országos tudósítói hálózat kiépítésébe kezdett úgy, hogy új irányítás alá helyezi vidéki stúdióit, és bővíti feladatkörüket. A regionális hírszolgáltatás megújítása összefüggésben van azzal, hogy a köztévé összevonja a korábban elkülönülten működő Regionális és Hír Főszerkesztőséget.
hirdetés
Cegléd, Eger, Győr, Kaposvár, Nyíregyháza, Salgótarján, Székesfehérvár, Szolnok, Zalaegerszeg - olyan városok, amelyekről 2007-ben minden korábbinál több hír kerül be az MTV regionális hírműsoraiba és a Híradó esti főkiadásába. A regionális hírszolgáltatás megújítása előtt a köztelevízió összevonja a korábban elkülönülten működő Regionális és Hír Főszerkesztőséget.

Rudi Zoltán elnök szerint ez logikus lépés, hiszen mindkét főszerkesztőség döntően hírműsorokat készít, és az új rendszerben ezt egységes irányítás alatt, költséghatékonyan, és ugyanolyan minőségi újságíró-szakmai szempontok szerint tehetik a regionális és az országos híradók. A változás egyik oka az is, hogy eddig egy műsorperc előállítása csaknem kétszer annyiba került a Regionális Főszerkesztőségen, mint a Hír Főszerkesztőségen. Míg a regionális stúdiók nagyjából az MTV összes műsoridejének egy százalékát készítették, addig az intézmény büdzséjéből tíz százalékkal részesedtek. 

Az MTV Szervezeti és Működési Szabályzatának módosítása után, január 15-étől már a Kert Attila hírigazgató vezette Hír Főszerkesztőség irányítja a három saját, tevékenységét megújító vidéki stúdió - Szeged, Pécs, Miskolc - munkáját. Az MTV két stúdiója, a pécsi és a szegedi 2007-ben újabb feladatokat is kap, több produkciót készít a korábbinál. Szegeden például már létrejött a szinkronstúdió.

A Budapesti Regionális Szerkesztőséget magába olvasztja a központi Híradó. A köztévé ezen is spórol, hiszen így nem fordulhat elő, hogy egy-egy fővárosi rendezvényen két MTV-s stáb legyen jelen.

Ugyancsak a Hír Főszerkesztőség égisze alatt készülnek majd a debreceni és a soproni regionális hírműsorok, továbbra is külső gyártásban. Az MTV ugyanakkor március 5-i hatállyal felmondta a Pannon-Sopron nevű céggel kötött szerződését. Ebből a térségből az eddigi költségek nagyjából feléért kíván hírműsort gyártatni a köztévé.

A Regionális Főszerkesztőség égisze alatt eddig nemcsak hír-, hanem kisebbségi műsorok is készültek. Ezek szakmai irányítását jövőre a Közéleti Főszerkesztőség veszi át.

Az MTV-hez kapcsolódó hír, hogy idén 198 fős leépítést tervez az intézmény. Mint arról már a Kreatív Online is beszámolt róla, a létszámcsökkentés oka, hogy az MTV még a nyáron felmondta a külsős munkatársakkal korábban kötött megbízási szerződéseket. Több munkatárssal határozott idejű, az év végig szóló munkaszerződést kötöttek, de a munkatársak összbére így is elérte az MTV költségvetésének közel felét. A létszámleépítések oka az is, hogy az új székház megépítésével és a digitális átállással az MTV több beruházást is végre akar hajtani.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A felsőoktatásban hallgatók egy ezresért fizethetnek elő a zenék mellett filmeket és sorozatokat is kínáló alkalmazásra.

Ha arra gyanakszol, hogy itt most valami újrahasznosítós dologról lesz szó, akkor jó helyen kapiskálsz.

Egy külön rendezvényszervezési feladatokra kiírt tender további 30 milliárddal dobja meg az éves keretet.

Újabb fejezethez ért a ketchupmárka és az énekes szerelmi története.

Most már az utazni vágyóknak sem kell a Startlapnál messzebb száguldaniuk az információs szupersztrádán.

hirdetés
hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.