hirdetés
hirdetés
hirdetés

Milliárdokat engedtek el az AH-nak

Új adótornyok építése és a közmédiánál történő milliárdos költekezésért cserébe jelentős könnyítéseket kapott az Antenna Hungária a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóságtól - derül ki a Népszabadság birtokába került dokumentumokból.

hirdetés

Kiszivárgott az Antenna Hungária (AH) és a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) által kötött megállapodás. A Népszabadság információi szerint a szolgáltató éppen azokban az ügyekben kapott könnyítést a hatóságtól, amelyekkel kapcsolatban - a vállalások teljesítésének elmaradása miatt - jogelődje, a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) 2009-ben megbüntette az AH-t.

Az AH 2008-ban nyerte el a digitális multiplexek üzemeltetésére kiírt pályázatot, amire azért volt szükség, mert egy uniós direktíva előírja, hogy a tagországokban át kell állni analógról digitális műsorterjesztésre a földfelszíni frekvenciákon.
Az átállás első, 2007-ben elfogadott törvényi határideje még 2011 vége volt, ezt módosította az új kormány 2014-re.

Az NMHH március 11-én jelentette be, hogy a határidőnél jóval előbb, még 2013-ban befejezik a folyamatot. A felszabaduló frekvenciákat az állam a mobilszélessáv szolgáltatások fejlesztésére kell, hogy fordítsa. Azzal egy időben, hogy a kormány módosította az analóg lekapcsolás dátumát, módosították az AH-val kötött szerződést, amelynek részleteit - noha közérdekű adat, a hatóság nem hozta nyilvánosságra.

Az eredeti szerződésben az AH vállalta, hogy kidolgozza a digitális műsorok vételét lehetővé tévő set-top box kedvezményes forgalmazási rendszerét. A cégnek olyan rendszert kellett volna kialakítani, amely a mindenkori minimálbér egy százalékát meg nem haladó részletekért cserébe biztosít dekódert a rászorultaknak. Vállalták a digitális vétel lefedettségének ütemes növelését is, a lakosság tájékoztatásában való részvételt, hogy a földi sugárzású csomagokban új műsorszolgáltatókat tesznek elérhetővé, és azt is, hogy a digitális sugárzás mellett elindítják a mobiltévés szolgáltatást is.

A Népszabadság hétfői cikke szerint az AH éppen ezekben a pontokban kapott könnyítést a hatóságtól, cserébe vállalta, hogy több - 40 adótornyot telepít, hogy javuljon a szolgáltatás minősége. Emellett a cégnek vállalnia kellett, hogy 500 millió forintért hirdeti a Mindig Tv és a Mindig Tv Extra szolgáltatásokat a közmédiában 2011 júliusa és 2012 novembere között.

A Népszabadság írása szerint ezen felül másfél milliárd forinttal kellett támogatnia az AH-nak a közmédiát működtető, 2013-ban 70 milliárd forinttal gazdálkodó Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alapot (MTVA), azért, hogy az megszerezhesse az olimpia és a foci Eb közvetítési jogait. A cikk szerint a digitális átállás elősegítése érdekében az AH további kétmilliárd forint megfizetését vállalta, amit szintén az MTVA kapott.

A cikk további részletei itt olvashatóak.

A digitális átállás, ill. az analóg frekvenciák lekapcsolásának elhúzódása bonyodalmakat okoz a tévés piacon. Az RTL Klub és a Tv2 hatósági szerződése tavaly júliusban lejárt, ennek ellenére a lekapcsolás pillanatáig tovább sugározzák műsorukat, noha erre az eredeti törvény szerint, amit azóta az új médiaszabályozással a parlament módosított, nem lenne lehetőségük. A szerződéseket, amelyek az átmeneti állapotot szabályozzák, a hatóság annak ellenére nem adja ki, hogy erre jogerős bírósági ítélet kötelezi, miután a Kreatív újságírója a Társaság a Szabadságjogokért képviseletébel jogerősen pert nyert az NMHH és a beavatkozó tévétársaságokkal szemben.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Dinamikus kizárási listákat lehet vele létrehozni, amivel egyszerűsíthetik a kampányok menedzselését.

Michal Malysa tizenöt piacon vezényli majd a cégcsoport külső és belső kommunikációját.

A bútoráruház nem is költ más offline csatornán, a szpot a saját kreatívcsapat munkája.

534 különböző ruhadarab vonul fel a bevásárlóközpontból a látványos videókban.

A patika kampányokért jött, de még több lett belőle.

hirdetés
hirdetés

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!