hirdetés
hirdetés
hirdetés

Már az olimpia sem segít?

Hiába készülnek úgy az olimpiára a közvetítő televíziók, hogy a reklámbevételeik jelentősen nőnek a nyári időszakban, egy elemzés szerint azok a hirdetők, akik nem érdekeltek az olimpiában kivonulnak a piacról és büdzséjüket őszre összpontosítják.

hirdetés

Júliusra tíz, augusztusra öt százalékos visszaesést jósol a Liberum Capital elemzőcég a brit televíziós reklámbevételek számára a brit piacon – írja a Marketing Week.

Ian Whittaker, a Liberum Capital médiakutatási vezetője szerint ez nagyban annak tudható be, hogy az olimpiában nem érdekelt szponzorok és hirdetők jelentősen visszafogják a hirdetési tevékenységüket, mert attól tartanak, hogy az olimpiai dömpingben elvesznének a reklámjaik. Néhány hirdető már be is jelentette, hogy a tervezett kampányaikat eltolják.
„Úgy tűnik, hogy az olimpiában nem érdekelt márkák inkább a makroszintre figyelnek. Görögország bizonytalan helyzete és az euroövezet válsága miatt úgy dönthettek, hogy talán jobb most nem költeni reklámozásra” – mondta. Hozzátette továbbá, hogy az olimpia alatt a kereskedelmi tévék nézettsége csökkenhet, hiszen az olimpiát többnyire a köztévék közvetítik, így a szeptember válhat a televíziós piac számára kulcshónappá, hogy visszatérnek-e a hirdetők.

„A kereskedelmi tévék nézettsége húsz százalékkal is eshet augusztusban, az emberek inkább a BBC-t választják majd” – mondja már Liam Mullins, a The 7 Stars médiaügynökség igazgatója. „Mi azt gondoljuk, hogy sokkal inkább a gazdaság általános állapota lehet az oka a hirdetések csökkenésének, és mi őszre is további csökkenést várunk, noha nem a júliusi vagy augusztusi mértékben” – tette hozzá.

A legnagyobb brit kereskedelmi csatorna, az ITV már 4 százalékos reklámbevétel-csökkenést vár az őszre, holott korábban épp 4 százalékos növekedést várt. Elemzők már felhívták a figyelmét az ITV részvényeseinek, hogy nem várjanak sokat az olimpiától és a labdarúgó Európa-bajnokságtól.

(forrás: Kreatív Online/Marketingweek)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A zsúfoltnak és zajosnak ígérkező 2020-as évben a lap szerint még fontosabb lesz a megbízható hírforrás.

Hagyományos sportreklámnak indul, de jön a csavar.

A Cinema City médiaértékesítési divíziója a Botrányt nézte ki az alkalomra.

Picasso Málagába, Monet Párizsba invitál egy magyar grafikus munkáin.

A demencia ritka formájával küzdött évek óta.

hirdetés
hirdetés

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

GYÓGYKOMM március 12-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók