hirdetés
hirdetés
hirdetés

Már az olimpia sem segít?

Hiába készülnek úgy az olimpiára a közvetítő televíziók, hogy a reklámbevételeik jelentősen nőnek a nyári időszakban, egy elemzés szerint azok a hirdetők, akik nem érdekeltek az olimpiában kivonulnak a piacról és büdzséjüket őszre összpontosítják.

hirdetés

Júliusra tíz, augusztusra öt százalékos visszaesést jósol a Liberum Capital elemzőcég a brit televíziós reklámbevételek számára a brit piacon – írja a Marketing Week.

Ian Whittaker, a Liberum Capital médiakutatási vezetője szerint ez nagyban annak tudható be, hogy az olimpiában nem érdekelt szponzorok és hirdetők jelentősen visszafogják a hirdetési tevékenységüket, mert attól tartanak, hogy az olimpiai dömpingben elvesznének a reklámjaik. Néhány hirdető már be is jelentette, hogy a tervezett kampányaikat eltolják.
„Úgy tűnik, hogy az olimpiában nem érdekelt márkák inkább a makroszintre figyelnek. Görögország bizonytalan helyzete és az euroövezet válsága miatt úgy dönthettek, hogy talán jobb most nem költeni reklámozásra” – mondta. Hozzátette továbbá, hogy az olimpia alatt a kereskedelmi tévék nézettsége csökkenhet, hiszen az olimpiát többnyire a köztévék közvetítik, így a szeptember válhat a televíziós piac számára kulcshónappá, hogy visszatérnek-e a hirdetők.

„A kereskedelmi tévék nézettsége húsz százalékkal is eshet augusztusban, az emberek inkább a BBC-t választják majd” – mondja már Liam Mullins, a The 7 Stars médiaügynökség igazgatója. „Mi azt gondoljuk, hogy sokkal inkább a gazdaság általános állapota lehet az oka a hirdetések csökkenésének, és mi őszre is további csökkenést várunk, noha nem a júliusi vagy augusztusi mértékben” – tette hozzá.

A legnagyobb brit kereskedelmi csatorna, az ITV már 4 százalékos reklámbevétel-csökkenést vár az őszre, holott korábban épp 4 százalékos növekedést várt. Elemzők már felhívták a figyelmét az ITV részvényeseinek, hogy nem várjanak sokat az olimpiától és a labdarúgó Európa-bajnokságtól.

(forrás: Kreatív Online/Marketingweek)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Pesti Srácok kormánypárti szerkesztősége által is működtetett új tévé szabadon fogható csatornaként a legtöbb hazai szolgáltató kínálatában elérhető lesz.

Várható volt, hogy valaki megpróbálkozik ott is az európai formátummal.

Ha már úgyis annyira olcsó megint a hamburger, mint 30 évvel ezelőtt.

Liverpool nem egy város, hanem egy külön ország, külön szabályokkal.

Megunták a hamis IKEA-pólókat, előálltak egy saját kollekcióval.

hirdetés
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

Ünnepélyes online eredményhirdetésünket videóba ágyazva sugározzuk az evgyara.hu oldalon. Írja fel a naptárjába és drukkolja végig velünk az online közvetítést!

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.