hirdetés
hirdetés
hirdetés

Már az olimpia sem segít?

Hiába készülnek úgy az olimpiára a közvetítő televíziók, hogy a reklámbevételeik jelentősen nőnek a nyári időszakban, egy elemzés szerint azok a hirdetők, akik nem érdekeltek az olimpiában kivonulnak a piacról és büdzséjüket őszre összpontosítják.

hirdetés

Júliusra tíz, augusztusra öt százalékos visszaesést jósol a Liberum Capital elemzőcég a brit televíziós reklámbevételek számára a brit piacon – írja a Marketing Week.

Ian Whittaker, a Liberum Capital médiakutatási vezetője szerint ez nagyban annak tudható be, hogy az olimpiában nem érdekelt szponzorok és hirdetők jelentősen visszafogják a hirdetési tevékenységüket, mert attól tartanak, hogy az olimpiai dömpingben elvesznének a reklámjaik. Néhány hirdető már be is jelentette, hogy a tervezett kampányaikat eltolják.
„Úgy tűnik, hogy az olimpiában nem érdekelt márkák inkább a makroszintre figyelnek. Görögország bizonytalan helyzete és az euroövezet válsága miatt úgy dönthettek, hogy talán jobb most nem költeni reklámozásra” – mondta. Hozzátette továbbá, hogy az olimpia alatt a kereskedelmi tévék nézettsége csökkenhet, hiszen az olimpiát többnyire a köztévék közvetítik, így a szeptember válhat a televíziós piac számára kulcshónappá, hogy visszatérnek-e a hirdetők.

„A kereskedelmi tévék nézettsége húsz százalékkal is eshet augusztusban, az emberek inkább a BBC-t választják majd” – mondja már Liam Mullins, a The 7 Stars médiaügynökség igazgatója. „Mi azt gondoljuk, hogy sokkal inkább a gazdaság általános állapota lehet az oka a hirdetések csökkenésének, és mi őszre is további csökkenést várunk, noha nem a júliusi vagy augusztusi mértékben” – tette hozzá.

A legnagyobb brit kereskedelmi csatorna, az ITV már 4 százalékos reklámbevétel-csökkenést vár az őszre, holott korábban épp 4 százalékos növekedést várt. Elemzők már felhívták a figyelmét az ITV részvényeseinek, hogy nem várjanak sokat az olimpiától és a labdarúgó Európa-bajnokságtól.

(forrás: Kreatív Online/Marketingweek)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A fenntarthatóság jegyében állt össze a két nagy múltú amerikai vállalat.

A szezon eddigi legváratlanabb ünnepi szpotját szállította a norvég posta.

A #KoccintsAszuval kampány idei célja, hogy ne csak édes, hanem sós fogások mellé is kerüljön aszú a poharakba.

 A Heineken Hungária emellett a jövő évi foci-Eb partnere is lesz.

Ezzel promózzák a márka új, ingatlan-üzletágát. Az Umbrella végezte a kampány gyártását.

hirdetés
hirdetés

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Meghosszabbított nevezési határidő: 2019.12.06.