hirdetés
hirdetés
hirdetés

Már az olimpia sem segít?

Hiába készülnek úgy az olimpiára a közvetítő televíziók, hogy a reklámbevételeik jelentősen nőnek a nyári időszakban, egy elemzés szerint azok a hirdetők, akik nem érdekeltek az olimpiában kivonulnak a piacról és büdzséjüket őszre összpontosítják.

hirdetés

Júliusra tíz, augusztusra öt százalékos visszaesést jósol a Liberum Capital elemzőcég a brit televíziós reklámbevételek számára a brit piacon – írja a Marketing Week.

Ian Whittaker, a Liberum Capital médiakutatási vezetője szerint ez nagyban annak tudható be, hogy az olimpiában nem érdekelt szponzorok és hirdetők jelentősen visszafogják a hirdetési tevékenységüket, mert attól tartanak, hogy az olimpiai dömpingben elvesznének a reklámjaik. Néhány hirdető már be is jelentette, hogy a tervezett kampányaikat eltolják.
„Úgy tűnik, hogy az olimpiában nem érdekelt márkák inkább a makroszintre figyelnek. Görögország bizonytalan helyzete és az euroövezet válsága miatt úgy dönthettek, hogy talán jobb most nem költeni reklámozásra” – mondta. Hozzátette továbbá, hogy az olimpia alatt a kereskedelmi tévék nézettsége csökkenhet, hiszen az olimpiát többnyire a köztévék közvetítik, így a szeptember válhat a televíziós piac számára kulcshónappá, hogy visszatérnek-e a hirdetők.

„A kereskedelmi tévék nézettsége húsz százalékkal is eshet augusztusban, az emberek inkább a BBC-t választják majd” – mondja már Liam Mullins, a The 7 Stars médiaügynökség igazgatója. „Mi azt gondoljuk, hogy sokkal inkább a gazdaság általános állapota lehet az oka a hirdetések csökkenésének, és mi őszre is további csökkenést várunk, noha nem a júliusi vagy augusztusi mértékben” – tette hozzá.

A legnagyobb brit kereskedelmi csatorna, az ITV már 4 százalékos reklámbevétel-csökkenést vár az őszre, holott korábban épp 4 százalékos növekedést várt. Elemzők már felhívták a figyelmét az ITV részvényeseinek, hogy nem várjanak sokat az olimpiától és a labdarúgó Európa-bajnokságtól.

(forrás: Kreatív Online/Marketingweek)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A jövőben a Café felel a szálloda külső kommunikációjáért.

A Soft Opening célja, hogy a gyerekek mellett a szülőket is bevonja a sztoriba.

A nagy adag nosztalgiázás mellé új reklámfilm is készült.

A Sherpa 10 éves születésnapját ünneplő hirdetéseinek megtervezését a TBWA/Helsinkire bízta.

A főpolgármester ezt megválasztása utáni egyik első interjújában ígérte meg.

hirdetés
hirdetés

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Meghosszabbított nevezési határidő: 2019. október 18.

A MOST Fórum október 17-i eseményén a siker összetevőit keresi egy start-up képviselőjével (Muhi Kristóf - Innobie), egy vállalkozóval (Bogár Márk - Chilifarm) és egy befektető segítségével (Pistyur Vera – Oktogon Ventures). Regisztrálj, vegyél részt és tudd meg, hogyan lesz az ötletből siker! (X)

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről, az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

A GyártásTrend ősszel folytatja országjáró Roadshow-ját, amelynek keretében a gyártó cégek használható tudást kapnak a digitalizációs ipar 4.0 megoldásokról.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.