hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiszárad a Duna World

Három hónapot élt a Duna Autonómia helyén indult Duna2, majd most már Duna World, de az ambiciózus tervekkel ellentétben nem kulturális csatorna lesz, hanem ismétlőgép. 

hirdetés

Ahogy azt eddig is tudni lehetett, hónapos működés után január elsején megszűnik a Duna2, helyette arculatváltással jön a Duna World, csakhogy nem lesz egyéb mint egy papagájcsatorna, mivel szinte csak ismétlések lesznek rajta – derül ki az Index cikkéből.
Pedig a csatorna műsorstruktúrájában az ismétlések, az ismeretterjesztő filmek mellett eddig valóban szerepeltek színházi és koncertközvetítések, de ez utóbbiak száma meg sem közelítette az Ókovács által elődnek tekintett Arte és Mezzo kínálatát. Volt viszont minden hétköznap este saját kulturális vitaműsora, Éjjeli őrjárat néven, melyet először Veiszer Alinda és Teszári Nóra vezetett.

Mint azt mi is megírtuk, Teszári Nórát korábban úgy küldték el a közmédiában lezajlott második csoportos létszámleépítés keretében november közepén, hogy közben óriásplakátokon reklámozták vele a csatornát. Teszári Nóra helyére Al Ghaoui Hesna, a köztévé külpolitikai riportere ülhetett be, de csak kevés adásban szerepelt, az Index információi szerint legalább egy hete nem vettek fel új adást.

Az Éjjeli őrjárat megszűnéséről az Index szerint jó ideje keringenek pletykák, egyes verziók szerint azért kellett a csatornával együtt a műsort is megszüntetni, mivel állítólag túl liberálisan akarták kezelni a kultúrpolitikai kérdéseket. Kembe-Sorel Arthur, a műsor novemberben Teszárival egy hullámban kirúgott riportere az Indexnek ezzel kapcsolatban elmondta, "a szubkultúrának ki kellett maradnia a műsorból, mivel ezek nem fértek bele abba az eszmeiségbe, amit elvártak tőlünk, például nem lehetett szó a Gödör Klub vagy a Dürer Kert rendezvényeiről, vagy a fő áramlathoz nem tartozó kortárs művészekről".

Szabó László, az MTVA kommunikációs igazgatója az Index kérdésére azt válaszolta, hogy ugyan az Éjjeli őrjáratot sikeres műsornak tartják, de nem folytatják egyik adón sem. Arra a kérdésre, hogy mi lesz a két riporter sorsa, azt válaszolta, hogy "számítanak rájuk, meg fogják találni a műsorukat".

Érdekes fejlemény, hogy a köztévé három Prima Primissima-díjas riportere közül jelenleg egyiknek nincs saját műsora, a harmadik riporter, Krizsó Szilvia szeptember óta nincs képernyőn.

A Duna2 átalakításának hátteréről Szabó László azt mondta, hogy "a kulturális csatornánál erősebb elképzelés volt egy olyan adó elindítása, amelyik mind az öt kontinensen élő magyaroknak szól".

A kommunikációs igazgató szerint a Duna2 nézettsége a korábbi Duna Autonómiához képest megnőtt, és most bíznak benne, hogy a Duna World tovább tudja ezt fokozni.

A kérdés csak az Index szerint az, hogy hogyan, ugyanis a Duna World jó pár hónapig ismétlőcsatorna lesz, azaz az M1, az M2 és a Duna TV hír-, szórakoztató- és ismeretterjesztő műsoraiból válogat majd január elsejétől. Tekintve, hogy gyakorlatilag az M2 az M1 ismétlőcsatornájaként működik, a közmédia négy adójából január elsejétől csak kettőn lesz saját gyártott tartalom, miközben az MTVA költségvetési támogatása jelentősen megnőtt, jövőre 77,4 milliárd forintból gazdálkodhatnak.

Szabó szerint a "best of csatornán" úgy alakítják a műsorrendet, hogy Amerikában és Ausztráliában is főműsoridőben tudjanak aktuális magyar programokat, így hírműsorokat sugározni. A tervek szerint a Duna Worldön a későbbiekben lesznek saját műsorok is, ám erre a közmédia tavaszi műsorstruktúrájának kialakításáig biztosan várni kell.

(forrás: Index)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Új betűtípust kapott az operációs rendszer, aminek a következő verziója már nem édességről kapja a nevét.

Egy cipősdobozba sűrítette az ikonikus pillanatokat a márka új reklámfilmje.

Célzott ajánlók segítik a könnyebb tájékozódást a megújult oldalon.

Az önirónián és mémeken szocializálódott Instagram generációt célozza a meki új kampánya.

A cég végre megerősítette a pletykákat: tényleg lesz külön „hírek” szekció az appban, és azt valódi újságírók töltik majd meg.

hirdetés
hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.