hirdetés
hirdetés
hirdetés

Felnőtt tévéket nézünk

A televízió előtt eltöltött órák száma a korral növekszik, de szerencsére ezt már egyre több digitális vétellel rendelkező készülék előtt tehetjük – derül ki az AGB Nielsen televíziós eszközellátottságáról szóló felméréséből.

hirdetés

Az AGB Nielsen évente elvégez egy alapozó kutatást, amit elsősorban a panel megbízható mérésének kalibrálására használ fel. 2010 őszén is felmérték - sok más adat mellett - Magyarország televíziós eszközellátottságát. A sajtóhoz eljuttatott összefoglaló grafikonok néhány alapvető televíziózással kapcsolatos adatot közölnek.

Az egyik fontos adat, hogy 2010-ben 3,98 millió háztartásban volt televízió, ebből közel 900 ezer olyan háztartás van, amelyik nem rendelkezik semmilyen előfizetéssel, vagyis amelyik szabadon érkező ingyenes (leginkább földfelszíni) vétellel éri el a műsorokat. A több televízióval rendelkező háztartások száma 1,71 millió volt (a teljes népesség 17 százaléka három vagy több tévét is birtokol!), a digitális vétellel bíró háztartások száma pedig 1,53 millió. A csak földfelszíni analóg vétellel rendelkező háztartások száma 790 ezer.

A csak analóg földi jel fogására képes készülékkel rendelkező háztartások aránya lassan csökken (19,8 százalék, szemben a 2008-as 21,3 százalékkal), míg a digitális vétellel bíró készülékek aránya két év alatt 17,8 százalékkal nőtt, tavaly így már 38,4 százalék volt az arányuk.

A háztartásokban még mindig az analóg-kábeles tévék aránya a legmagasabb (41,7 százalék), de arányuk látványos csökkenése miatt kijelenthető, hogy akár már jövőre több lesz a digitális televíziók száma.

A teljes népesség átlagban 4,7 órát tévézik naponta, a 18 év alattiak 3,2 órát, míg a 60 év felettiek 6,4 órát.

A tévékészülékhez köthető eszközök közül a videó- és DVD-ellátottságot is kérdezte az AGB Nielsen. A lakosság 72 százalékának van DVD-je vagy videója. A magyar háztartások 42 százaléka rendelkezik műsorok felvételére alkalmas eszközzel és a népesség 9,4 százaléka néz naponta meg egy-egy filmet videóról vagy DVD-ről.

A magyarok közepesen régi készülékeken nézik a műsorokat. Az összes készülék 22 százaléka öregebb tíz évnél és közel ekkora (21százalék) a három éves vagy annál fiatalabb készülékek aránya. A legtöbben (57 százalék) 4-10 éves, azaz nem fiatal, nem is öreg, tehát éppen felnőtt korban lévő tévét néznek. 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Seregi György kereskedelmi vezetői pozícióba érkezik.

Az együttműködés 2020-ra szól, és az állásportál online marketingtevékenységének több területére is kiterjed.

A Girls Girls Girls Magazine közel háromperces szpotja nemtől függetlenül mindenki számára érthető.

Regisztráció után a kedvenc szerzőik cikkeit kapjuk a legolvasottabb hírek után.

Az utolsó hozzávaló elveszi az ember étvágyát az egyébként nagyon guszta ételektől.

hirdetés
hirdetés

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 13.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Jöjjön el március 12-én a tavaszi Gyógyszerkommunikációs konferenciára! Inspirálódás, tanulás és tudásmegosztás nem csak gyógyszeripari szakembereknek az EGIS exkluzív, interaktív helyszínén!

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 2020. március 13.

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

SAVE THE DATE Vezetés és pszichológia konferencia április 28-án!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók