hirdetés
hirdetés
hirdetés

Budapesten járt a tévés tartalomipar vándorcirkusza

Miközben a múlt héten a reklámszakma Cannes-ra figyelt, a világ tévés tartalomiparának jelentős része Budapesten gyülekezett, hogy a Discop nevű többnapos rendezvényen új formátumokkal és műsorokkal ismerkedjen meg, műsorokat adjon és vegyen.
hirdetés
A Roosevelt tér egyik luxusszállodája pár napra hatalmas kaptárrá változott, amelyben a szobákat mini-vetítőteremmé alakították a résztvevő forgalmazó cégek. A világ szinte valamennyi fontos tartalom- és formátumértékesítő cége képviselteti magát az 1991 óta megrendezett Discop vásáron, amelyet évek óta Budapesten rendeznek meg.

Az egész világból mintegy ötszáz médiacég érkezik eladóként a budapesti Discopra, ezerháromszáz tévétársaság, ügynökség pedig vásárlóként. A Discop a közép-kelet európai tévés piac harmadik legfontosabb vására, a Cannes-ban megrendezett Midcom és MIPTV mellett.

Hámori Barbara, a Viasat3-at is tulajdonló Modern Times Group regionális programigazgatója szerint bár fontos, hogy Budapesten rendezik meg ezt a vásárt, sok újdonsággal itt nem szokott találkozni, mivel az előbb említett két másik rendezvény időben közel van a Discophoz. A nagy forgalmazó cégekkel sem itt találkoznak először, amikor egy üzlet megkötéséről van szó, a rendezvény inkább a kapcsolattartás miatt fontos. Ilyenkor három nap alatt egyszerre találkozhat az összes forgalmazóval. Ennek ellenére volt már példa arra, hogy kollégáival találtak új forrásokat.

A tévés hirdetések jövője a branded content
A kétnapos vásárt megelőző napon konferenciát is rendeztek, amelynek egyik kerekasztal-beszélgetésén reklámszakemberek és produkciós cégek képviselői arról beszéltek, hogyan lehet kiutat találni a reklámblokkok zsákutcájából. Paksy Zoltán, a Saatchi & Saatchi ügyvezetője ezek hatékonyságát a nézettségi és a vízfogyasztási adatok összevetésével szemléltette.

A megoldást a termékelhelyezésben, illetve a branded content, azaz márkázott tartalom gyártásában találták meg a résztvevők. Russel Price, a londoni Ogilvy Entertainment kreatív vezetője szerint a sikeres termékelhelyezés lényege meglepő módon az, hogy a kreatívok megtalálják egy márka lényegét, és annak megfogalmazását olyan módon tudják beágyazni a tévés tartalmakba, hogy az ne keltsen ellenérzést a nézőben. Emiatt Price szerint a kreatívügynökségek idővel maguk is a szórakoztatóipar részévé válnak majd, ha eddig ez még nem történt volna meg. Példaként „The Starter Wife” című 2007-es minisorozat esetét hozta fel példának, amely már a forgatókönyve is a Pond’s kozmetikai márka és a film készítőinek együttműködéseként jött létre.

Price szerint a branded content ipar mérete az USA-ban 2012-re eléri majd a 14 milliárd dollárt. Ross Biggam, a Európai Kereskedelmi Televíziók Szövetségének (Association of Commercial Television in Europe, ACT) ügyvezetője szerint is nagyon sok kiaknázatlan lehetőség van ezen a piacon. A jelenleginél jobb kihasználásához viszont az kellene, hogy a szabályozás rugalmasabb legyen. Elmondása szerint az amerikai törvények megengedőbbek ezzel a hirdetési formával, mint az Európai Unió.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A szezon eddigi legváratlanabb ünnepi szpotját szállította a norvég posta.

A #KoccintsAszuval kampány idei célja, hogy ne csak édes, hanem sós fogások mellé is kerüljön aszú a poharakba.

 A Heineken Hungária emellett a jövő évi foci-Eb partnere is lesz.

Ezzel promózzák a márka új, ingatlan-üzletágát. Az Umbrella végezte a kampány gyártását.

A lap szerzője prostituáltakhoz hasonlítja a drageket.

hirdetés
hirdetés

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Meghosszabbított nevezési határidő: 2019.12.06.