hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az M1 lesz a Hír TV konkurenciája

Teljesen átalakulnak a közmédia televíziós csatornái - jelentette be a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA). Március 15-től az M1 hírcsatornává alakul, az M2-ből lesz a Petőfi TV, a Duna TV pedig a "nemzet főadója" lesz. 

hirdetés

Teljesen átalakulnak a közmédia televíziós csatornái - jelentette be a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA). Március 15-től az M1 hírcsatornává alakul, az M2-ből lesz a Petőfi TV, a Duna TV pedig a "nemzet főadója" lesz. 

Az M1 lesz a Hír TV konkurenciája

Az eddig vegyes műsortartalmat sugárzó M1 csatorna teljes kínálatában megújul. A továbbiakban folyamatos hírszolgáltatást biztosít, továbbá hírháttér- és magazin műsorokat sugároz. Az alkotók számára tematikában a BBC, a brit közszolgálati aktuális csatorna, míg a napi adásszerkezetben az amerikai CNN televízió műsorszerkezete jelenti a mintát. 

Az ugyancsak megújuló híradók mellett – többek között – napi tőzsdei, gazdasági, agrár, innovációs, kulturális híradók készülnek. Dramaturgiájuk a BBC által már sikeresen alkalmazott formátumokra épül. Újdonság lesz az is, hogy az M1 éjszakai adászárását egy új, angol nyelvű híradó jelenti majd, ilyen napi idegen nyelvű híradót még egyetlen magyar csatorna sem működtetett.

Megújul és jelentősen kibővül az időjárás-jelentés – Kárpát-medencei és európai tartalommal –, valamint részletes és állandóan frissülő országos közlekedési jelentések lesznek folyamatosan elérhetők a hét minden napján.

A napi híradók mellett, napközben és az esti műsorsávban is, új magazinműsorok indulnak napi és heti gyakorisággal. A bel- és gazdaságpolitika mellett lesz világpolitikai, Európai Uniós, Kárpát-medencei, oktatási-, egészségügyi-, agrár-, kis- és középvállalkozói-, turisztikai, fogyasztóvédelmi, környezet- és klímavédelmi, technológiai és innovációs, egyházi, valamint a fogyatékkal élőknek szóló magazin is. A divat és az autós-motoros világ is önálló magazint kap.

Az M1 műsorszerkezete naponta öt, stúdióból közvetített élő műsorblokk (Ma reggel, Ma délelőtt, Ma délután, Ma este, Ma éjjel) sugárzására épül, amelyet egy-egy műsorvezető vezet, és amelyet a stúdióból vagy más helyszínről politikai, gazdasági, kulturális szakmai beszélgetések mellett híradók, magazinok és egyéb élő kapcsolások egészítenek ki az ország különböző pontjairól és a világ más résziről.

A HVG már december elején írt a közmédia átalakításának ilyen irányú tervéről. Az akkori cikkben két bekezdésben is foglalkoztak azzal, hogy a Hír TV számos munkatársa elé olyan új szerződéstervezetet tettek, amelyben 18 hónapig megtiltották a munkatársaknak, hogy rivális céghez menjenek át, ellenkező esetben 6 havi fizetésüket kell befizetniük a Hír TV számára. A lap megjegyezte, hogy a tévénél dolgozó források szerint főleg az ismert neveket, a cég számára nehezen nélkülözhető műsorvezetőket, szerkesztőket próbálják „röghöz kötni”. 

Új stúdió- és műsorarculat

Az M1 az új műsorszerkezethez új stúdió- és műsorarculattal is készül. Ennek megalkotására az MTVA, – 2014. októberében – Simon Jagót, a BBC World News, illetve az Al Jazeera és más televíziók arculatát is készítő brit szakembert kérte fel. Az új stúdiót, műsorhelyszíneket a tervező 2015. március 15-én mutatja be a magyar nézőknek.

Az M1 napi aktuális blokkjainak műsorvezetőiről 2015. február 15-ig születik döntés, az azonban bizonyos, hogy az MTVA vezetése elsősorban az elmúlt években tapasztalatot szerzett, és a nézők által leginkább kedvelt televíziós személyiségek közül választ majd.

Duna TV – a nemzeti főadó

A földfelszíni digitális sugárzás bevezetése Magyarországon minden állampolgárnak biztosítja a Duna TV adásainak vételét, éppen úgy, mint az M1 csatornát. Vagyis megszűnt a Duna TV-t eddig ért hátrány, amely korábban csak a műholdas vételi lehetőségre korlátozta a Duna Televízió elérését.

Ezzel megteremtődött annak lehetősége, hogy a Duna TV a továbbiakban nemzeti főadóként tegyen eleget a törvény által előírt közszolgálati követelményeknek, társadalmi, nézői elvárásoknak.

Ennek megfelelően a Duna TV a hazai nézők mellett az egész Kárpát-medencei magyarságnak lesz képes teljes, közszolgálati, kulturális és szórakoztató tartalmat sugározni. Így még szélesebb közönség számára lesznek elérhetők a vallási- és egyházi tartalmak, a kisebbségi, esélyegyenlőségi műsorok is.

A közszolgálati tartalom mellett a Duna TV adásai közt megtalálhatók lesznek a közönség által kedvelt szórakoztató műsorok is. Itt lesznek láthatók mások mellett a Magyarország szeretlek!a Fábry, a Szálka, a Ridikül, a Maradj talpon!, a Hacktion, a Fapad című sorozatok és a Gasztroangyal, a Családbarát, az On the spot, illetve Bábel is.

Az M4 Sport csatorna indulásáig a kiemelkedő hazai és nemzetközi sportesemények is ezen a csatornán lesznek láthatók. Így a labdarúgás, a kézilabda, az autós sport és más események szerelmeseinek sem kell lemondaniuk kedvenc műsoraikról.

A háttér

A megújuló csatornák felügyeletét továbbra is a médiatörvény rendelkezései szerinti közszolgálati műsorszolgáltatók (MTV Zrt. és Duna TV Zrt.) látják el, mindaddig, míg a törvény által elrendelt átalakulásuk le nem zárul. Ezt követően a csatornák felügyeletét az egységes Duna Médiaszolgáltató Zrt. veszi át.

A tartalmakat továbbra is az MTVA gyártja. Az Alap a tartalmak előállításához elegendő forrásnak tartja költségvetését, kiegészítő források bevonását nem látja indokoltnak.

Az MTVA 2015-ben az M1 tartalmaihoz igazodóan meg kívánja újítani okostelefonos alkalmazásait és webes felületeit is. 

Operatív csapat

A megújuló csatornák és tartalmak tervezésére az MTVA menedzsmentje külön projektet hozott létre, amelynek tagja – az MTVA hír-, hírháttér- és közéleti területeket irányító személyein kívül – az MTV Zrt. és a Duna TV Zrt. vezérigazgatója is.


(forrás: hirado.hu)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

George-ot a Greenroom vezeti be a hazai piacra.

Az ikonikus pajzshoz 1993 óta nem nyúltak, nem is nézett ki jól mobilon. Terveztek egy új céges fontos is.

A Pont Itt szaklap átadta a Gastro&Hotel Design Award elismeréseit.

A közép-európai borbár megjelenése egyből be is húzott egy dizájndíjat.

A Vodafone szenzorai és a Here térképei segítenek neki, a sofőr a garázs bejáratánál kiszállhat. Budapesten mutatták be.

hirdetés
hirdetés

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!