hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Tv2-n a legtöbb a gyerekreklám

A kereskedelmi csatornákon több a gyerekeket célzó reklám mint a köztévéken - derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság felméréséből.

hirdetés

A kereskedelmi televíziók több reklámot sugároznak a gyermekműsorok alatt, mint a közszolgálati csatornák - derült ki a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának A gyermeksávok környezetében közzétett reklámok vizsgálata címmel megjelent tanulmányából.

A hatóság Műsorfigyelő- és Elemző Főosztálya által készített tanulmány azzal a céllal készült, hogy a gyermekeknek szóló műsorszámok körül és közben sugárzott, kifejezetten a kiskorúaknak szóló reklámokról és azok hatásairól nyújtson átfogó képet.

A hatóság Műsorfigyelő- és Elemző Főosztálya által készített célvizsgálat öt nagy tévécsatorna, az MTV1, az M2, a Duna TV, a TV2 és az RTL Klub esetében vizsgálta, hogy a kifejezetten gyermekeknek szóló műsorszámok környezetében milyen gyakoriak a reklámok, milyen típusú termékeket és szolgáltatásokat hirdetnek, és ehhez milyen technikákat alkalmaznak a reklámcégek.

A vizsgáltból kiderült, hogy a kereskedelmi csatornákon lényegesen magasabb volt a reklámok aránya, mint a közszolgálati televízióknál. Utóbbiak közül a Duna TV főként kulturális témájú termékekre és szolgáltatásokra hívta fel a figyelmet, az M2 pedig egyáltalán nem sugárzott kifejezetten gyermekeket megcélzó reklámokat.

A legtöbb ilyen hirdetéssel a TV2-n találkozhattak a nézők, amelyeknek legnagyobb része valamilyen játékot népszerűsítetett. Az RTL Klubon sugárzott reklámok több mint 60 százaléka kizárólag a gyerekeket szólította meg, itt volt a legnagyobb aránya például az élelmiszerhirdetéseknek.

A kutatás keretében az NMHH munkatársai figyelték azt is, hogy milyen, esetenként megtévesztő és manipulatív reklámozási technikákat alkalmaznak a cégek annak érdekében, hogy rávegyék a kiskorúakat termékeik megvásárlására.

(forrás: MTI)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A remélhetőleg hamarosan mozikba is érkező Corpus Christi teaser plakátját a közönség választhatja ki.

Madridi buszmegállókban vált valósággá a népszerű mém.

a ViacomCBS szórakoztató és ifjúsági csatornái ma este 8 órától a rasszizmus és az egyenlőtlenség valamennyi áldozata előtti tisztelgésként 8 perc 46 másodpercre elsötétülnek.

A Just do it! mottót a hétvégi események után változtatták meg.

Hiába trükköztek a terület átruházásával, Jeff Lowe-éknak költöznie kell, Baskiné lesz Joe Exotic egykori állatkertje. 

hirdetés
hirdetés

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.