hirdetés
hirdetés
hirdetés

Vizsgálják az Összeesküvőket

A Tv2 Összeesküvők című valóságshow-ja kapcsán a médiatörvény gyermekek és kiskorúak védelmére vonatkozó rendelkezései és a reklámszabályok vélhető megsértése miatt vizsgálódik a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa.

hirdetés

A médiatanács vasárnapi közleménye szerint az Összeesküvők című produkció október 3-i és 4-i műsorai miatt indítottak eljárást.

Az NMHH műsorfigyelő osztálya a valóságshow-k sugárzásával kapcsolatos korábbi hatósági tapasztalatok, valamint a Tv2 korábbi reality műsoraiban észlelt problémák miatt rendszeresen ellenőrzi az Összeesküvők epizódjait, és a kapcsolódó Esküdj! című késő esti műsort.

A vizsgálat megállapította, hogy a műsorok vélelmezhetően megsértették a médiatörvény gyermekek és kiskorúak védelmére vonatkozó rendelkezéseit, illetve a termékmegjelenítésre vonatkozó előírásokat. A kifogásolt tartalmak miatt a tanács eljárást indít a kereskedelmi televízióval szemben.

A vizsgált adásokban és műsor-előzetesekben különösen magas volt a szexualitásra utaló szóbeli megnyilvánulások, a verbális agresszió és az alkoholfogyasztás mértéke. A műsorokhoz kedvcsinálóként lerészegedett anyós-jelöltet, a lányok vizespóló-versenyét és a férj-jelöltek eldurvult konfliktusát játszották be - emlékeztet a közlemény.

Az NMHH Hivatalának álláspontja szerint a műsorszámot és annak előzeteseit a médiatörvény rendelkezései alapján a IV. kategóriába (16 éven aluliaknak nem ajánlott) kellett volna sorolni, és csak este 9 és reggel 5 óra között lehetett volna közzétenni. A műsort ezúttal is nagy számban követték figyelemmel a kiskorúak. Az októberi adatok szerint a tévénéző tinédzserek (13-17 évesek) több mint negyede ezt a műsort választotta.

A sorozatban sérülhettek a termékmegjelenítésre vonatkozó szabályok is, mivel az egyik epizódban elhangzott egy cigaretta márkaneve. Az új médiatörvény hatályba lépése óta ugyan megengedett a termékmegjelenítés az ilyen típusú műsorokban, de a dohánytermékek népszerűsítése még mindig tilos, ezért a Médiatanács a termékmegjelenítés tényének tisztázására adatokat kér be a TV2-től - ismerteti a közlemény.

Az eljárás lefolytatása után a Médiatanács dönt majd arról, hogy a kifogásolt tartalmak jogsértőek voltak-e. Ha kiderül, hogy a műsorszámok nem feleltek meg a jogszabályban foglaltaknak, akkor a testület szankciót állapíthat meg a kereskedelmi televízióval szemben.

A Médiatanács vizsgálatával párhuzamosan - a Való Világgal kapcsolatban már lefolytatott kutatás metodikája szerint - "Összeesküvők barométer" segítségével folyik az aggályos tartalmak regisztrálása.

(forrás: MTI)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A UPC felvásárlásával nevet váltott a Vodafone.

Egy gyerekkórház gondolta újra a dalt, amit sokan csak a Johnny Cash előadásában ismernek.

A cég globálisan 2,2 milliárd dollárt költ évente reklámokra, de ennek nagyját az amerikai piacon, amelyet az Omnicom fog kezelni.

A cég közleményben reagált arra, hogy a fogyasztóvédelem megbírságolta a meleg párt is megjelenítő nyári kampánya miatt.

A Bo DMC vezetését Csíky Andrásra bízták.

hirdetés
hirdetés

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Meghosszabbított nevezési határidő: 2019. október 18.

A MOST Fórum október 17-i eseményén a siker összetevőit keresi egy start-up képviselőjével (Muhi Kristóf - Innobie), egy vállalkozóval (Bogár Márk - Chilifarm) és egy befektető segítségével (Pistyur Vera – Oktogon Ventures). Regisztrálj, vegyél részt és tudd meg, hogyan lesz az ötletből siker! (X)

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről, az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

A GyártásTrend ősszel folytatja országjáró Roadshow-ját, amelynek keretében a gyártó cégek használható tudást kapnak a digitalizációs ipar 4.0 megoldásokról.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.