hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Fidesz és a kormány uralták a híreket

Elkészítette soron következő, márciusi jelentését az NMHH a hírműsorok tartalmáról. A kormány és a kormánypártok dominanciája szokás szerint jelentős, a legnagyobb beszédarányt a Class FM-en produkálták.

hirdetés

A természeti katasztrófák, időjárási károk voltak a slágertéma az Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) márciusi jelentésében, amely a hírműsorokat vizsgálta, ezt követték csak a kormány intézkedései, majd az alaptörvény módosítása.

A politikusok és politikai pártok médiaszereplésének arányát továbbra is a Fidesz illetve a kormánytagok túlsúlya jellemzi a legtöbb médiumban, az összes szereplést tekintve a legnagyobb arányban a Kossuth Rádió Déli Krónikájában szerepeltek, ahol együttes arányuk 82 százalék volt. Beszédidő tekintetétben ismét a Nyerges Zsolt érdekeltségébe tartozó Class FM volt a legegyoldalúbb: a kormánytagok és a kormánypártok szereplőinek beszédaránya 91,6 százalékos volt.

Az sem változott az előző hónapokhoz képest, hogy Orbán Viktor szereplésének és beszédidejének aránya jelentősen felülmúlja az összes többi pártvezetőét. A teljes tanulmány cikkünk alatt megtalálható.

Az NMHH a politikai szereplőkről

A NMHH műsorfigyelő és -elemző főosztálya folyamatosan figyelemmel kíséri a rádiók és televíziók politikai hírműsorait. A kvantitatív vizsgálat alapkoncepciója szerint a politikusok médiaszerepléseinek statisztikái (az említések, interjúk száma, a megnyilatkozások műsorideje, a bemutatásuk, mondanivalójuk témája) lényeges információkat közölnek az elemzett programok műsorszerkesztési praxisáról. Az elemzés a következő műsorokra terjed ki: MTV1 esti Híradó, Duna TV Híradó, Kossuth rádió: 180 perc (a 7 órától 8 óráig tartó időszak), Déli Krónika, Esti Krónika, RTL Klub Híradó, Tények (TV2), Class FM Hírek, ATV Híradó, Híradó 21 (Hír TV), Echo TV Híradó.

A politikai szereplők esetében háromféle szereplést különböztet meg az NMHH:

1. összes szereplés: amikor egy politikai csoportosulásnak vagy képviselőjének idézik gondolatait, illetve élőszóban nyilatkozik

2. élőszóbeli szereplés: amikor a politikusok nyilatkoznak, saját hangon adják elő mondanivalójukat

3. beszédidő: a politikusok nyilatkozataira szánt műsoridő, másképpen az az időtartam, amit a műsorkészítők a politikai szereplők szinkronjaira szántak.

Az elemzésben a parlamenti képviselők médiahasználata mellett a kormánytagok és a politikai pártkötődéssel rendelkező közéleti szereplők megjelenéseit is vizsgáljuk az összes szereplés és a nyilatkozatoknak szentelt műsoridő tekintetében. A kabinet pártok által delegált, de párttagsággal nem rendelkező tagjainak szereplési adatait az ábrákban a kormány adatai alatt jelenítjük meg. Ezen adatsorok összeállításánál kizárólag a szereplők pártkötődését vesszük figyelembe.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

Fileok

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az aktivitással a cég arra akarja emlékeztetni a vásárlókat, hogy a Lego több egy sima játékgyárnál.

Az új arculat mellett a hirdetők is új lehetőségekkel találkozhatnak. 

A lakásfejlesztő vállalat először indított televíziós kampányt.

A Wieden & Kennedy New York váltja a DDB által három éve létrehozott dedikált ügynökséget, miközben a W&K Portland tovább dolgozik a KFC-n.

100 millió fontos bevétel után. Ez kevesebb, mint amennyit egy magánszemély évi 120 ezer fontos fizetés után adózik le.

hirdetés
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.