hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Fidesz és a kormány uralták a híreket

Elkészítette soron következő, márciusi jelentését az NMHH a hírműsorok tartalmáról. A kormány és a kormánypártok dominanciája szokás szerint jelentős, a legnagyobb beszédarányt a Class FM-en produkálták.

hirdetés

A természeti katasztrófák, időjárási károk voltak a slágertéma az Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) márciusi jelentésében, amely a hírműsorokat vizsgálta, ezt követték csak a kormány intézkedései, majd az alaptörvény módosítása.

A politikusok és politikai pártok médiaszereplésének arányát továbbra is a Fidesz illetve a kormánytagok túlsúlya jellemzi a legtöbb médiumban, az összes szereplést tekintve a legnagyobb arányban a Kossuth Rádió Déli Krónikájában szerepeltek, ahol együttes arányuk 82 százalék volt. Beszédidő tekintetétben ismét a Nyerges Zsolt érdekeltségébe tartozó Class FM volt a legegyoldalúbb: a kormánytagok és a kormánypártok szereplőinek beszédaránya 91,6 százalékos volt.

Az sem változott az előző hónapokhoz képest, hogy Orbán Viktor szereplésének és beszédidejének aránya jelentősen felülmúlja az összes többi pártvezetőét. A teljes tanulmány cikkünk alatt megtalálható.

Az NMHH a politikai szereplőkről

A NMHH műsorfigyelő és -elemző főosztálya folyamatosan figyelemmel kíséri a rádiók és televíziók politikai hírműsorait. A kvantitatív vizsgálat alapkoncepciója szerint a politikusok médiaszerepléseinek statisztikái (az említések, interjúk száma, a megnyilatkozások műsorideje, a bemutatásuk, mondanivalójuk témája) lényeges információkat közölnek az elemzett programok műsorszerkesztési praxisáról. Az elemzés a következő műsorokra terjed ki: MTV1 esti Híradó, Duna TV Híradó, Kossuth rádió: 180 perc (a 7 órától 8 óráig tartó időszak), Déli Krónika, Esti Krónika, RTL Klub Híradó, Tények (TV2), Class FM Hírek, ATV Híradó, Híradó 21 (Hír TV), Echo TV Híradó.

A politikai szereplők esetében háromféle szereplést különböztet meg az NMHH:

1. összes szereplés: amikor egy politikai csoportosulásnak vagy képviselőjének idézik gondolatait, illetve élőszóban nyilatkozik

2. élőszóbeli szereplés: amikor a politikusok nyilatkoznak, saját hangon adják elő mondanivalójukat

3. beszédidő: a politikusok nyilatkozataira szánt műsoridő, másképpen az az időtartam, amit a műsorkészítők a politikai szereplők szinkronjaira szántak.

Az elemzésben a parlamenti képviselők médiahasználata mellett a kormánytagok és a politikai pártkötődéssel rendelkező közéleti szereplők megjelenéseit is vizsgáljuk az összes szereplés és a nyilatkozatoknak szentelt műsoridő tekintetében. A kabinet pártok által delegált, de párttagsággal nem rendelkező tagjainak szereplési adatait az ábrákban a kormány adatai alatt jelenítjük meg. Ezen adatsorok összeállításánál kizárólag a szereplők pártkötődését vesszük figyelembe.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

Fileok

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A McCann Stockholm megtalálta a módját, hogy a gyerekek önszántukból operába akarjanak menni. Persze volt benne egy kis trükk.

Az eddigi öt főkategória listája új szekciókkal bővült. A nevezési határidő: június 4.

A jövőben a márka nem fog olyan modellekkel sem együttműködni, akik nem hajlandók az igazi arcukat mutatni.

A szakember a magyarországi Nespresso vezetői székéből érkezik.

A frissítés bevezetésének szükségessége, valamint mindkét oldal reakciója érthető.

hirdetés
hirdetés

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 13.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Jöjjön el március 12-én a tavaszi Gyógyszerkommunikációs konferenciára! Inspirálódás, tanulás és tudásmegosztás nem csak gyógyszeripari szakembereknek az EGIS exkluzív, interaktív helyszínén!

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 2020. március 13.

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók