hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szétdarabolták az ikozaédert

Öt kategóriában összesen 16 díjat osztottak ki a magyar kreatív szcéna legjobbjainak, a Hg.hu Design Award első díjátadóján. A munkákat még tíz napig lehet látni a Szépművészeti Múzeumban.

hirdetés

Öt kategóriában adták át csütörtökön a Design Hét részeként lezajlott Hg.hu Design Award elismeréseit. Az interaktív, építészet, divat, termékdizájn és grafika kategóriákban összesen 16 díjat osztottak ki a magyar kreatív szcéna legjobbjainak.

A díjátadón Kovács Dániel, a Hg.hu főszerkesztője elmondta, hogy a tíz éve alapított építészeti és dizájnmagazin hagyományt szeretne teremteni a díjjal, melynek lényege a magyar dizájn legjobb eredményeinek hazai és külföldi népszerűsítése.

Ki kéri a fenekét?
További képekért kattintson!

A díjakat egy kétszakaszos nevezési és zsűrizési eljárás után ítélték oda. A szervezők először több tucat hazai szakembert, szakújságírókat, kritikusokat, oktatókat kértek fel a nevezésre (A Kreatívot Bátorfy Attila munkatársunk képviselte). Az így létrejött mezőnyből ötfős nemzetközi zsűri választotta ki a legjobbakat. A zsűri tagjai: Thomas Geisler dizájner, a bécsi Iparművészeti Múzeum dizájnkurátora, Edwin Heathcote építész, a Financial Times építészetkritikusa, Achim Heine dizájner, a berlini Képzőművészeti Egyetem professzora, Agnieszka Jacobson-Cielecka, a Łódzi Design Fesztivál kurátora, valamint Kolbjørn Jensen, a norvég Link Arkitektur vezető építésze voltak.

A díjazottak egy különleges trófeát kaptak ajándékba, amely Salát Zalán Péter, valamint a Lead82 csapata - Lencsés Dávid, Németh Dániel és Hepke Alajos - tervei alapján Csurgai Ferenc szobrászművész műhelyében készítettek el. A tárgy alapformája az egyetemes mai magyar dizájnt jelképező ikozaéder, amit ha öt részre bontunk, megkapjuk az öt kategória fődíját. A műtárgyat a 20. századi magyar és nemzetközi művészet két kiemelkedő alakja, Moholy-Nagy László és Kassák Lajos ihlette.

Díjazottak:

Az Interaktív dizájn kategóriát a Kitchen Budapest csapata által tervezett és kivitelezett SubMap nyerte. A finalisták közé jutott az IKEA E-folder szett, ami a Laboratory munkája, illetve a Digital Natives csapata által készített Mixgar.

Submap by Kitchen Budapest - Bujdosó Attila, Feles Dániel, Gergely Krisztián, Hajdu Gáspár
Submap by Kitchen Budapest - Bujdosó Attila, Feles Dániel, Gergely Krisztián, Hajdu Gáspár

Laboratory: IKEA E-Folder szett
Laboratory: IKEA E-Folder szett

Digital Natives: Mixgar
Digital Natives: Mixgar

Az Építészet kategóriában megosztott első helyezés született. A nemzetközi sajtóban is nagy sikert aratott badacsonytomaji Bazaltbor Laposa Pincészetnek (tervezők: Kis Péter és Molnár Bea), valamint a pécsi Kodály Központnak (tervezők: Fialovszky Tamás, Hőnich Richárd, Keller Ferenc, Sólyom Benedek, belsőépítészet: Rádóczy (f) László, Tolnai Zsolt István) ítélték a díjat. A finalisták közé a pannonhalmai Cseider-völgy zarándokháza és erdei kápolnája, valamint a 12. Velencei Nemzetközi Építészeti Kiállítás Magyar pavilonjának kiállítása került.

Bazaltbor Laposa Pincészet
Bazaltbor Laposa Pincészet

Kodály Központ
Kodály Központ

Czita Építésziroda: Erdei kápolna Pannonhalma
Czita Építésziroda: Erdei kápolna Pannonhalma

A 12. Velencei Nemzetközi Építészeti Kiállítás Magyar Pavilonja
A 12. Velencei Nemzetközi Építészeti Kiállítás Magyar Pavilonja

A Divat kategória nyertese a Phase dress, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen nemrég diplomázott Vörös Gyöngyi látványos ruhakoncepciója lett. A döntőbe bejutott még  Konsánszky Dóra 2011 tavasz-nyári kollekciója, illetve Lakatos Sándor 2011-es férfiruha-kollekciója.

Vörös Gyöngyi : Phase Dress
Vörös Gyöngyi : Phase Dress

Lakatos Sándor: 2011-es kollekció
Lakatos Sándor: 2011-es kollekció

Konsánszky Dóra: 2011 tavasz-nyári kollekció
Konsánszky Dóra: 2011 tavasz-nyári kollekció

A Termékdizájn kategóriában a zsűri nem talált olyan alkotást, amely mindenben megfelelt volna a kategória fogalmi elvárásainak, így nem osztott ki első díjat. A finalisták a Hypha bútorkollekció (POS1T1ON), az Esztány István tervezte bővülő táskák, valamint az Ivanka Beton Design által gyártott Flaster burkolat voltak.

IVANKA Flaster
IVANKA Flaster

POS1T1ON: HYPHA bútorkollekció
POS1T1ON: HYPHA bútorkollekció

Esztány István: Bővülő táskák
Esztány István: Bővülő táskák

A Grafikai dizájn kategóriában Kiss Miklós munkája, a New York-i Indiecouture magazin számára készített arculat és borító lett az első helyezett. A legjobbak közé a Maczó Péter által írt és tervezett Ön itt áll – az infodizájnról című könyv, valamint a Sensaway betűtípus, Jancsó Áron munkája jutott be.

Kiss Miklós: Indiecouture
Kiss Miklós: Indiecouture

Kiss Miklós: Indiecouture
Kiss Miklós: Indiecouture

Maczó Péter: Ön itt áll
Maczó Péter: Ön itt áll

Jancsó Áron: Sensaway
Jancsó Áron: Sensaway

A Hg.hu Design Award kiállítása október 7-16. között látogatható a Szépművészeti Múzeumban, az állandó kiállításokra érvényes belépőjeggyel. A Hg.hu Design Award a  Hg.hu építészeti és designmagazint kiadó Ombrello Média patronálásában jött létre. A díj kiemelt szponzora a Vitra Design, a Hérosz, az Asus, valamint a ScreenLand volt. A díj partnere a Szépművészeti Múzeum, a British Council, a Goethe Intézet, az Osztrák Intézet, valamint a Norvég Királyság Magyarországi Nagykövetsége.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Csőre Gábor pedig bekattant a Comedy Central promóvideóiban. Hétfőtől láthatók a tévében.

Fülöp András lesz az elnök-vezérigazgató. Gion Gábor a cég kormányzati kapcsolatain dolgozik.

A That’s Harrasment igaz történeteket dolgoz fel és pedagógiai célzattal készült.

A Magna éves riportja szerint 2020-ra 42 milliárd dollárra fog duzzadni a programmatic piac.

A PanMedia Western médiaügynökség nyert a tenderen.

hirdetés
hirdetés

A Kreatív ismét meghirdeti content marketing versenyét, amelyre várja az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásait. Meghosszabbított nevezési határidő: április 21.

Idén is megrendezzük az FMCG-szektor egyik legmeghatározóbb, kétnapos eseményét. Időpont: 2017.04.27-28.

A verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 19.

Konferencia a posztmodern marketing és a turizmus összefüggéseiről május 23-án.

A 2016-os Employer Branding Award díjazott kampányainak bemutatása május 23-án

Mitől érzi magát sikeresnek a munkavállaló? Valóban csak a hr-es felelőssége? Konferencia nem csak HR szakembereknek