hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szétdarabolták az ikozaédert

Öt kategóriában összesen 16 díjat osztottak ki a magyar kreatív szcéna legjobbjainak, a Hg.hu Design Award első díjátadóján. A munkákat még tíz napig lehet látni a Szépművészeti Múzeumban.

hirdetés

Öt kategóriában adták át csütörtökön a Design Hét részeként lezajlott Hg.hu Design Award elismeréseit. Az interaktív, építészet, divat, termékdizájn és grafika kategóriákban összesen 16 díjat osztottak ki a magyar kreatív szcéna legjobbjainak.

A díjátadón Kovács Dániel, a Hg.hu főszerkesztője elmondta, hogy a tíz éve alapított építészeti és dizájnmagazin hagyományt szeretne teremteni a díjjal, melynek lényege a magyar dizájn legjobb eredményeinek hazai és külföldi népszerűsítése.

Ki kéri a fenekét?
További képekért kattintson!

A díjakat egy kétszakaszos nevezési és zsűrizési eljárás után ítélték oda. A szervezők először több tucat hazai szakembert, szakújságírókat, kritikusokat, oktatókat kértek fel a nevezésre (A Kreatívot Bátorfy Attila munkatársunk képviselte). Az így létrejött mezőnyből ötfős nemzetközi zsűri választotta ki a legjobbakat. A zsűri tagjai: Thomas Geisler dizájner, a bécsi Iparművészeti Múzeum dizájnkurátora, Edwin Heathcote építész, a Financial Times építészetkritikusa, Achim Heine dizájner, a berlini Képzőművészeti Egyetem professzora, Agnieszka Jacobson-Cielecka, a Łódzi Design Fesztivál kurátora, valamint Kolbjørn Jensen, a norvég Link Arkitektur vezető építésze voltak.

A díjazottak egy különleges trófeát kaptak ajándékba, amely Salát Zalán Péter, valamint a Lead82 csapata - Lencsés Dávid, Németh Dániel és Hepke Alajos - tervei alapján Csurgai Ferenc szobrászművész műhelyében készítettek el. A tárgy alapformája az egyetemes mai magyar dizájnt jelképező ikozaéder, amit ha öt részre bontunk, megkapjuk az öt kategória fődíját. A műtárgyat a 20. századi magyar és nemzetközi művészet két kiemelkedő alakja, Moholy-Nagy László és Kassák Lajos ihlette.

Díjazottak:

Az Interaktív dizájn kategóriát a Kitchen Budapest csapata által tervezett és kivitelezett SubMap nyerte. A finalisták közé jutott az IKEA E-folder szett, ami a Laboratory munkája, illetve a Digital Natives csapata által készített Mixgar.

Submap by Kitchen Budapest - Bujdosó Attila, Feles Dániel, Gergely Krisztián, Hajdu Gáspár
Submap by Kitchen Budapest - Bujdosó Attila, Feles Dániel, Gergely Krisztián, Hajdu Gáspár

Laboratory: IKEA E-Folder szett
Laboratory: IKEA E-Folder szett

Digital Natives: Mixgar
Digital Natives: Mixgar

Az Építészet kategóriában megosztott első helyezés született. A nemzetközi sajtóban is nagy sikert aratott badacsonytomaji Bazaltbor Laposa Pincészetnek (tervezők: Kis Péter és Molnár Bea), valamint a pécsi Kodály Központnak (tervezők: Fialovszky Tamás, Hőnich Richárd, Keller Ferenc, Sólyom Benedek, belsőépítészet: Rádóczy (f) László, Tolnai Zsolt István) ítélték a díjat. A finalisták közé a pannonhalmai Cseider-völgy zarándokháza és erdei kápolnája, valamint a 12. Velencei Nemzetközi Építészeti Kiállítás Magyar pavilonjának kiállítása került.

Bazaltbor Laposa Pincészet
Bazaltbor Laposa Pincészet

Kodály Központ
Kodály Központ

Czita Építésziroda: Erdei kápolna Pannonhalma
Czita Építésziroda: Erdei kápolna Pannonhalma

A 12. Velencei Nemzetközi Építészeti Kiállítás Magyar Pavilonja
A 12. Velencei Nemzetközi Építészeti Kiállítás Magyar Pavilonja

A Divat kategória nyertese a Phase dress, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen nemrég diplomázott Vörös Gyöngyi látványos ruhakoncepciója lett. A döntőbe bejutott még  Konsánszky Dóra 2011 tavasz-nyári kollekciója, illetve Lakatos Sándor 2011-es férfiruha-kollekciója.

Vörös Gyöngyi : Phase Dress
Vörös Gyöngyi : Phase Dress

Lakatos Sándor: 2011-es kollekció
Lakatos Sándor: 2011-es kollekció

Konsánszky Dóra: 2011 tavasz-nyári kollekció
Konsánszky Dóra: 2011 tavasz-nyári kollekció

A Termékdizájn kategóriában a zsűri nem talált olyan alkotást, amely mindenben megfelelt volna a kategória fogalmi elvárásainak, így nem osztott ki első díjat. A finalisták a Hypha bútorkollekció (POS1T1ON), az Esztány István tervezte bővülő táskák, valamint az Ivanka Beton Design által gyártott Flaster burkolat voltak.

IVANKA Flaster
IVANKA Flaster

POS1T1ON: HYPHA bútorkollekció
POS1T1ON: HYPHA bútorkollekció

Esztány István: Bővülő táskák
Esztány István: Bővülő táskák

A Grafikai dizájn kategóriában Kiss Miklós munkája, a New York-i Indiecouture magazin számára készített arculat és borító lett az első helyezett. A legjobbak közé a Maczó Péter által írt és tervezett Ön itt áll – az infodizájnról című könyv, valamint a Sensaway betűtípus, Jancsó Áron munkája jutott be.

Kiss Miklós: Indiecouture
Kiss Miklós: Indiecouture

Kiss Miklós: Indiecouture
Kiss Miklós: Indiecouture

Maczó Péter: Ön itt áll
Maczó Péter: Ön itt áll

Jancsó Áron: Sensaway
Jancsó Áron: Sensaway

A Hg.hu Design Award kiállítása október 7-16. között látogatható a Szépművészeti Múzeumban, az állandó kiállításokra érvényes belépőjeggyel. A Hg.hu Design Award a  Hg.hu építészeti és designmagazint kiadó Ombrello Média patronálásában jött létre. A díj kiemelt szponzora a Vitra Design, a Hérosz, az Asus, valamint a ScreenLand volt. A díj partnere a Szépművészeti Múzeum, a British Council, a Goethe Intézet, az Osztrák Intézet, valamint a Norvég Királyság Magyarországi Nagykövetsége.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

B.P. Parkerrel állítólag épp úgy lehet beszélgetni, mint egy emberrel.

Az ügynökség kinőtte az irodáját, költözik, elad egy csomó holmit, adományoz.

A kommenteket monitorozva tesznek eleget a mellékhatás-bejelentési kötelezettségnek.

A Próbakő Kommunikáció viszi a Panasonic magyarországi pr-tevékenységét június eleje óta.

Augusztus végén jön az ötödik Ügynökségi sportkupa, minden eddiginél több résztvevővel és sportággal.

hirdetés
hirdetés

A verseny célja díjazni azokat a kommunikációs megoldásokat, melyek támogatják és elősegítik, hogy egy vállalat termékét vagy szolgáltatását egy másik vállalatnak értékesítse. Nevezési határidő: szeptember 8.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Nevezési határidő: 09.08.

Képzés marketingeseknek, akik tömegeket szeretnének megszólítani, de közvetlen, bizalmas formában, személyre szólóan. Enter!Digital a neoval szeptember 14-én.

Az első benyomás megismételhetetlen. Légy rá felkészülve! Konferencia a POME-ról és fontosságáról szeptember 21-én