hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nézze meg az elmúlt 24 év Sziget-reklámjait!

Szerdán indul a 24. Sziget Fesztivál. Mára már ott bulizik a Hajógyári-szigeten az a generáció is, akik még az első, 1993-as fesztivál idején fogantak. Összeszedtük az elmúlt több mint húsz év Sziget-reklámjait. Ahol tudtuk, alkotókkal, lábjegyzetekkel is kiegészítettük.

hirdetés

1993

Az 1. Diákszigethez még nem találtunk beharangozó videót, de aftermovie már készült. 

1994

Aztán jött a 1994-es év, amikor a híres előd, a Woodstock 25. évfordulója alkalmából Eurowoodstockra keresztelték az eseményt. Ma egy édestölcséres fagyit vehetünk az akkori napijegy árából! 

1995, 1996

1995-höz sem találtunk reklámfilmet, de 1996-hoz már igen. Ez volt az első év, amikor a fesztivál felvette Pepsi Sziget nevet, és 2001-ig maradt is ezen a néven.

1997

Évről évre egyre tökösebbek lettek a videók. A 1997-esen már egyértelműen egy vágó is dolgozott, de sajnos az alkotók neve nem derült ki számunkra. 

1998

Az 1998-as reklámban már fikció is van, Lovasi András hangján pedig egy jó szlogen: „Pepsi Sziget. Találj egy jó kifogást és légy ott".

Sőt, itt több verzió is született. A hosszúhajú Szabó Simon csak a szemetet viszi le, de eltart egy hétig, míg hazatalál. Nem tudjuk biztosan, ki készítette, de az általunk megkérdezett Sziget-szervezők határozottan azt állítják, hogy az azóta már bezárt BBDO volt az elkövető.

Ez pedig a negyedik videó:

1999

Egy pici visszalépés a korábbi stílusra, de az 1999-esben is van sztori. És megjelenik az őrült hang! 

Ez beharagozó másik verziója:

2000

Nagyjátékfilmes trailerként ajánlják 2000-ben a fesztivált, több szpot is készült ebben a stílusban, szlogen: „Tudom, mit teszel idén nyáron". A videón futó felirat alapján az Index stábja készítette a reklámokat.

2001

Jó sorozat készült 2001-ben is, kicsit rájátszva az akkori időszak frusztrációira: aluljárók nyomulós árusai, az autokrata tesitanár és a megállóban térítő nénik. 

2002

A 10. Szigeten debütált a Kistehén, mint zenekar, akiket a fesztivál nyitódala rántott össze. Az „Ééén vagyok a kis tehééén, ülök a fa tetejééén" refrén ma is a fülünkben cseng.

Itt van még egy verzió belőle:

2003

A 2003-as Sziget reklámfilm elkészítésére pályázatot írtak ki a fesztivál szervezői, hat nyertest hirdettek ki. Köztük voltak például a Buharov fivérek is, akik a tőlük megszokott stílussal álltak elő:

2004

Jaj, a 2004-es mai szemmel már kicsit fárasztó darab: eltorzított gyerekdalok, fura animáció vegyítve klasszik narrátorhanggal (Csuja Imre). 

2005

Értelmiségi, médiás győzködés a 2005-ös videókban. Az egyikben Till Attila, a másikban Szabő Győző, de Bakács Tibor Settenkedő és Jakupcsek Gabriella is feltűnik a képeken.

2006

Jancsó Miki bácsi, aki felsorolja a fellépő együttesek nevét! És a „Mert kell egy hét együttlét" szlogen.

2007

Oh, és megvan a Betondzsungel ösvényei elődje is, ami a Vs.hu-n „egy híres külföldi tudós, budapesti embereket vizsgáló természetfilm sorozata" alcímen futott. A 2007-es Sziget-reklámban Michael mutatta meg David Attenborough-stílusban a „szigetlakók" mindennapi életét. Vicces ez is, három darabot találtunk ebből.

2008

A 2008-as reklámok emlékzetes mondata: „Juuuj, ki a király?". A filmet a Proud ügynökség készítette, rendező Herz Péter, a kreatívigazgató pedig Ráday Dávid volt.

2009

Suttyó-szemüvegen keresztül néz rá a fesztiválra a következő évi ajánló is. Nálunk az a videó az 1. helyen végzett az elmúlt 20 év legemlékezetebb reklámjai listán. Szintén a Proud munkája volt, Herz Péter rendezővel, Ráday Dávid kreatívigazgatóval, míg az art director Endrődi Zoltán volt, a szpotokat pedig Mátyus Viktor írta. Készült rövidebb és hosszabb verzió is:

2010

Janklovics Péter színész, humorista karrierjén nagyot lendített a 2009-es reklám, nem véletlen, hogy a 2010-est már egyenesen rá írták. A petijegyes videókból több is készült. A munkát szintén a Proud jegyzi.

2011

A 2011-est is Proud készítette, de Pierre, a beszélő hörcsög sajnos már nem ütött akkorát, mint Peti. 

  

A másik reklámjuk viszont már sokkal jobban megragadta a fesztivál hangulatát. Ezt a filmet Horváth Viktor rendezte, szintén a Prouddal.

2012

Ekkor kezdődik az aftermovie-k korszaka. 

A beharangozó videókat, reklámokat pedig felváltják a himnuszok (angolul anthem). Janklovics Péter újra színen, vagyis csak a hangja, mert Dr. Magicként ő jegyzi ezt a kicsit zavarbaejtő számot.

Készült ebből egy videóklip is:

De legtutibb ez, aminek a végén a színész-humorista valami csodálatos hangsúllyal a levegőbe kiáltja, hogy ez medzsik! A filmet ismét a Proud készítette, a rendező Herz Péter volt, míg a kreatívigazgató Ráday Dávid. 

Ebből van még egy verzió, a remek hangsúly a végén itt is megvan:

2013

2013-ban is az előző évi szigetes életképekből vágtak össze egy klipet.

Míg a Punnamy Massif a „Na-na-nával" nagyon eltalálta, hogy milyen egy jó himnusz.

2014

És ezek maradtak a trendek 2014-ben is. Na nem mintha nem lennének ezek a videók nagyon hangulatosak, de már egyértelmű, hogy elsősorban a külföldieket célozzák meg.

A himnuszért ebben az évben az Ivan & The Parazol volt a felelős:

2015

Az aftermovie-ra egyre nagyobb hangsúlyt fektetetnek a fesztivál szervezői. Tényleg durva, hogy ez megy minden augusztusban Budapesten:

Tavaly az Irie Maffiát kérték fel, hogy szerezzenek a fesztiválnak himnuszt.

2016

Idén pedig Odett és Toldi Miklós zenéje lett a himnusz:

De hangolódni a 2015-ös aftermovieval is szuperul lehet. Már csak egy nap és beüt a krach.

Kandó Eszter
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A Larus Étterem teraszán megtartott koktélpartyn osztotta meg ügyfeleivel a járványhelyzetre szabott stratégiáját az ügynökség.

„Gondolj a maszkra úgy, mint az arc bikinijére" – hirdetik, óriásplakáton, hajók oldalán, tűzfalon, és aszfaltra stencilezve is.

A Facebookon jelentették be a csapat névsorát.

A Greenroom gondozásában bemutatkozik Titán kapitány.

A GVH versenyfelügyeleti eljárást indított a Star Networkkel és a 4KIDS Meseportállal szemben. 

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés