hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Corvinus Egyetem, phd hallgatója Szabó Vivien Gabriella cikkei

#1
2014-05-05 15:55:00

Adrenalinfröccs, sztárépítés, ATL-BTL-digitális-pr integrált kampány, 700 milliós büdzsé – az LMP kampányát stratégiai igazgatóként vezető Fabricius Gábor a reklámos szemszögéből láttatja a politikai kommunikációt. A Republic Advertising&Branding Group innovációs és stratégiai igazgatója a párt céljai szempontjából sikeres kampány után is azt mondja, a mediatizált tömegdemokráciákban a hatalom úgy vásárolható, mint egy befektetési eszköz.

#2
2014-04-18 12:31:00

A választások előtt bízott a kormányváltás sikerében, de a súlyos választási vereség után is vállalta a beszélgetést az Együtt társelnöke, Szigetvári Viktor.

#3
2014-04-08 18:48:00

Politikai kommunikációval foglalkozó sorozatunkban a választások másnapján Török Gáborral a sikeres és a kudarcot vallott kampányok hitelességéről beszélgettünk. A Budapesti Corvinus Egyetem docense szerint a Fidesz jórészt egységes narratívájának köszönheti a sikert, a sorozatban második választását elbukó baloldal hiteles üzeneteit azonban csak új arcok tudják majd eséllyel kommunikálni szélesebb választói csoportok felé. Török a győzelmi és legyőzötti beszédeket elemezve a Jobbik kihagyott lehetőségéről beszélt.

#4
2014-04-03 14:58:00

Szinte percekre vagyunk az országgyűlési választásoktól, a közvéleménykutatók pedig kivétel nélkül a Fidesz győzelmét vetítik előre. Az ellenzéki kihívók szinte csak a csodában bízhatnak, a csoda azonban több alakban is érkezhet. Vagy a felmérésekről derül ki, hogy hibásak voltak, vagy olyan súlyú kommunikációs hibát vét a kormányzó erő, amely az utolsó pillanatban indít el társadalmi mozgásokat. Az is megeshet, hogy egy váratlan esemény osztja újra a lapokat. Összeszedtünk néhány esetet innen-onnan. (x)

#5
2014-03-27 14:53:00

A modern politikai marketing gyakran kezeli árucikként a politikát, a politikust. Ha a politikus áru, a közelgő választások a vásár. Az értékesítést pedig a termék csomagolása is segíti. A kampánnyal foglalkozó sorozatunkban ezúttal a power dressingről, azaz a kormányzóképességet és kompetenciát sugalló politikusi öltözködésről lesz szó.

#6
2014-03-19 12:33:00

Elindult a választási kampány, amelynek egy-egy eleme nem nevezhető szokványosnak. Bajnai Gordont bohóctámadás érte korteskörútja során, Rogán Antal upgradelt Audiját paparazzók követik. Furcsa kampánysztoriból külföldön is bőven akad. Nemzetközi összeállításunk következik.

#7
2014-03-04 18:01:00

Volt már győztes kampányban kampányfőnök, miniszterelnöki kabinetfőnök, most politikusként, az Együtt társelnökeként a párt terepmunkájáért felel az országgyűlési választásokig. Szigetvári Viktor a mozgósításról, a legfontosabb kampányüzenetekről és a közvélemény-kutatások közhangulat formáló hatásairól beszélgettünk. Kérésünkre a Fidesz kampányát is értékelte.

#8
2014-02-11 13:05:00

A választási kampánnyal foglalkozó sorozatunkban ezúttal a politikacsinálók körében etalonnak számító 2012-es Obama újraválasztási kampány tanulságaival foglalkozunk. A kampánynak két magyar önkéntese is volt: Hampuk Richárddal és Rétfalvi Flórával elemeztük az elnök újrázásának titkát és az Obama-kampány Magyarországon is megjelenő elemeit.

#9
2014-01-23 14:03:00

A politikai marketing elmúlt húsz évéről, a médiatúlsúly és a botrányok erejéről kérdeztük Bruck Gábor pszichológus-politológust, a Sawyer Miller Group elnökét, aki a rendszerváltás óta több miniszterelnök, miniszter, pártelnök és Demszky Gábor főpolgármester munkáját segítette kommunikációs tanácsaival. Bruck szerint a baloldal főként együttműködésből bukott meg, a közösségi média és az okostelefonok pedig leleplezik a hazug politikusokat. 

#10
2013-12-09 08:00:00

Az új választási törvénynek nem kedvezményezettjei a kis pártok. A jövő évi voksoláson rajthoz álló kisebb politikai erők eltérő kommunikációs céljait, kampányüzeneteit is érintjük ebben az írásban. Ahhoz azonban, hogy a kisebb pártok bennmaradási és bekerülési stratégiáit, kampányelemeit megvizsgáljuk, ismét vissza kell lépnünk az időben. Egészen pontosan az MDF és az SZDSZ utolsó valamint a Jobbik és az LMP első sikeres kampányának idejére.

#11
2013-11-28 13:04:00

Ugyan a 2014-es országgyűlési választások pontos időpontja hivatalosan még nem tudható, a választási kampány már megkezdődött, vélhetően beléptünk az utolsó félévbe. Sorozatunkban a pártok választási kampánystratégiáit, kommunikációs üzeneteit elemezzük a korábbi demokratikus választások kampányainak tükrében. Ezúttal az MSZP-ét.

#12
2013-11-20 15:03:00

Ugyan a 2014-es országgyűlési választások pontos időpontja hivatalosan még nem tudható, a választási kampány már megkezdődött, vélhetően beléptünk az utolsó félévbe. Sorozatunkban a pártok választási kampánystratégiáit, kommunikációs üzeneteit elemezzük a korábbi demokratikus választások kampányainak tükrében. A Fidesszel kezdünk.

 

hirdetés
hirdetés
Görögország és a közmédia.
Mármint olyan, ami repül.
Gúzsba kötve krízist kezelni, ez a kihívás.

Lehet-e figye­lemfelkeltő, minőségi csomagolásterveket készíteni mindössze két színből?

Mark Zuckerberg, mint magyar márkanagykövet.

Egy mérkőzés hálózatilag elemezve.

hirdetés