hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

kommunikációs szakértő, az Uniomedia kreatív tartalom igazgatója Rényi Ádám cikkei

  #1
2017-10-25 16:00:00

Az elmúlt hetek médianapirendjét a Weinstein-botrány és annak hazai következménye, a Sárosdi Lilla színésznő által kirobbantott szexuális zaklatási ügy határozta meg. Mára a korábban nagyhatalmú direktorként, rendezőként és tanárként hivatkozott alak nevet is kapott: a Krétakör színésznője megnevezte Marton Lászlót, a Vígszínház egykori igazgatóját, jelenlegi főrendezőjét, a Színház- és Filmművészeti Egyetem tanárát, mint egykori molesztálóját. Sárosdi állítását azóta hét másik nő erősítette meg, szintén a médiában, egyelőre névtelenül, akiknek – elmondásuk szerint – hasonló és nem kevésbé sokkoló élményeik voltak Martonnal. Hogy az ügynek az egykori színigazgató számára milyen következményei lesznek, ki mellett és mit ítél a bíróság, ha egyáltalán lesz per, azt ma még nem tudhatjuk. Az ügy azonban rávilágít egy másik témára is, a színházak kríziskommunikációban való járatlanságára. Ezzel kapcsolatban vesz sorra néhány szempontot vendégszerzőnk, Rényi Ádám kommunikációs szakértő, az Uniomedia kreatívtartalom-igazgatója véleménycikkében.

  #2
2017-10-16 15:58:00

Vasárnap este megverték a Király utcai KFC-ben az Index újságíróját, Szabó Zoltánt, miután hiába kérte az üzletvezetőtől a panaszkönyvet. A kommunikációipari tanulságokban (is) bővelkedő esetről Rényi Ádám, az Uniomedia kreatívtartalom-igazgatója írt véleménycikket a Kreatívra.

  #3
2017-04-10 16:01:00

Hitelesség és munka van a Momentum első sikere mögött, mondja Bruck Gábor, a vezetői coachinggel foglalkozó Sawyer Miller Group elnöke. Bár 2018-ban nem lesz kormányváltó erő, de új szemléletet hozhat a hazai politikába, amely leragadt 1980-as évek világában, és minden új szereplőt igyekszik a mocsárba húzni. A kormányzati médiatúlsúly, a baráti újságírók szervilizmusa lehet kontraproduktív, hiszen egyre távolabb löki a politikust a valóságtól, magyarázza az egykori kampánytanácsadó.

#4
2016-08-12 16:08:00

"Rám férne pár sajtburesz" - mondta a medencéből kimászva a sportriporternek a friss bronzérmes pillangóúszó, Kenderesi Tamás. A spontán és őszinte mondat kiválóan alkalmas az ismeretlenségből felbukkanó és egyből érmet hozó úszótehetség személyes márkájának építésére: ott van benne egy mindössze 19 éves srác lazasága, egy profi sportoló embersége, néhány szó, amitől azonnal közel érezhetjük magunkhoz ezt a fiút. Hiszen amikor hajnalonként szárnyashajóként száguld a hideg medencében, azt tisztelni könnyebb, mint szeretni, na de a sajtburesz, az igen, az nekünk is megvolt, sőt ennénk belőle mi is egyet akár kimagasló sportteljesítmény nélkül is. Ám Kenderesi szimpatikus nyilatkozata a gyorsétterem-hálózatoknak is labdát dobott. Csak le kellett csapni. Az egyiknek sikerült, a másiknak nem. Rényi Ádám publicisztikája.

#5
2014-05-05 15:55:00

Adrenalinfröccs, sztárépítés, ATL-BTL-digitális-pr integrált kampány, 700 milliós büdzsé – az LMP kampányát stratégiai igazgatóként vezető Fabricius Gábor a reklámos szemszögéből láttatja a politikai kommunikációt. A Republic Advertising&Branding Group innovációs és stratégiai igazgatója a párt céljai szempontjából sikeres kampány után is azt mondja, a mediatizált tömegdemokráciákban a hatalom úgy vásárolható, mint egy befektetési eszköz.

#6
2014-04-18 12:31:00

A választások előtt bízott a kormányváltás sikerében, de a súlyos választási vereség után is vállalta a beszélgetést az Együtt társelnöke, Szigetvári Viktor.

#7
2014-04-08 18:48:00

Politikai kommunikációval foglalkozó sorozatunkban a választások másnapján Török Gáborral a sikeres és a kudarcot vallott kampányok hitelességéről beszélgettünk. A Budapesti Corvinus Egyetem docense szerint a Fidesz jórészt egységes narratívájának köszönheti a sikert, a sorozatban második választását elbukó baloldal hiteles üzeneteit azonban csak új arcok tudják majd eséllyel kommunikálni szélesebb választói csoportok felé. Török a győzelmi és legyőzötti beszédeket elemezve a Jobbik kihagyott lehetőségéről beszélt.

#8
2014-04-03 14:58:00

Szinte percekre vagyunk az országgyűlési választásoktól, a közvéleménykutatók pedig kivétel nélkül a Fidesz győzelmét vetítik előre. Az ellenzéki kihívók szinte csak a csodában bízhatnak, a csoda azonban több alakban is érkezhet. Vagy a felmérésekről derül ki, hogy hibásak voltak, vagy olyan súlyú kommunikációs hibát vét a kormányzó erő, amely az utolsó pillanatban indít el társadalmi mozgásokat. Az is megeshet, hogy egy váratlan esemény osztja újra a lapokat. Összeszedtünk néhány esetet innen-onnan. (x)

#9
2014-03-27 14:53:00

A modern politikai marketing gyakran kezeli árucikként a politikát, a politikust. Ha a politikus áru, a közelgő választások a vásár. Az értékesítést pedig a termék csomagolása is segíti. A kampánnyal foglalkozó sorozatunkban ezúttal a power dressingről, azaz a kormányzóképességet és kompetenciát sugalló politikusi öltözködésről lesz szó.

#10
2014-03-19 12:33:00

Elindult a választási kampány, amelynek egy-egy eleme nem nevezhető szokványosnak. Bajnai Gordont bohóctámadás érte korteskörútja során, Rogán Antal upgradelt Audiját paparazzók követik. Furcsa kampánysztoriból külföldön is bőven akad. Nemzetközi összeállításunk következik.

#11
2014-03-04 18:01:00

Volt már győztes kampányban kampányfőnök, miniszterelnöki kabinetfőnök, most politikusként, az Együtt társelnökeként a párt terepmunkájáért felel az országgyűlési választásokig. Szigetvári Viktor a mozgósításról, a legfontosabb kampányüzenetekről és a közvélemény-kutatások közhangulat formáló hatásairól beszélgettünk. Kérésünkre a Fidesz kampányát is értékelte.

#12
2014-02-11 13:05:00

A választási kampánnyal foglalkozó sorozatunkban ezúttal a politikacsinálók körében etalonnak számító 2012-es Obama újraválasztási kampány tanulságaival foglalkozunk. A kampánynak két magyar önkéntese is volt: Hampuk Richárddal és Rétfalvi Flórával elemeztük az elnök újrázásának titkát és az Obama-kampány Magyarországon is megjelenő elemeit.

#13
2014-01-23 14:03:00

A politikai marketing elmúlt húsz évéről, a médiatúlsúly és a botrányok erejéről kérdeztük Bruck Gábor pszichológus-politológust, a Sawyer Miller Group elnökét, aki a rendszerváltás óta több miniszterelnök, miniszter, pártelnök és Demszky Gábor főpolgármester munkáját segítette kommunikációs tanácsaival. Bruck szerint a baloldal főként együttműködésből bukott meg, a közösségi média és az okostelefonok pedig leleplezik a hazug politikusokat. 

#14
2013-12-09 08:00:00

Az új választási törvénynek nem kedvezményezettjei a kis pártok. A jövő évi voksoláson rajthoz álló kisebb politikai erők eltérő kommunikációs céljait, kampányüzeneteit is érintjük ebben az írásban. Ahhoz azonban, hogy a kisebb pártok bennmaradási és bekerülési stratégiáit, kampányelemeit megvizsgáljuk, ismét vissza kell lépnünk az időben. Egészen pontosan az MDF és az SZDSZ utolsó valamint a Jobbik és az LMP első sikeres kampányának idejére.

#15
2013-11-28 13:04:00

Ugyan a 2014-es országgyűlési választások pontos időpontja hivatalosan még nem tudható, a választási kampány már megkezdődött, vélhetően beléptünk az utolsó félévbe. Sorozatunkban a pártok választási kampánystratégiáit, kommunikációs üzeneteit elemezzük a korábbi demokratikus választások kampányainak tükrében. Ezúttal az MSZP-ét.

#16
2013-11-20 15:03:00

Ugyan a 2014-es országgyűlési választások pontos időpontja hivatalosan még nem tudható, a választási kampány már megkezdődött, vélhetően beléptünk az utolsó félévbe. Sorozatunkban a pártok választási kampánystratégiáit, kommunikációs üzeneteit elemezzük a korábbi demokratikus választások kampányainak tükrében. A Fidesszel kezdünk.

 

  #17
2013-06-11 09:41:00

A miniszterelnök és csapata ügyesen profitál az árvíz adta kommunikációs lehetőségekből, de néhány túlkapás nélkül jobban is elsülhetett volna a terv. Rényi Ádám szakember az árvíz alatt folytatott kommunikációt elemzi.

  #18
2013-03-19 11:08:00

A március 15-i hosszú hétvége hókatasztrófája és az azt kísérő hivatalos és alternatív kommunikáció számos tanulsággal szolgál a kommunikáció elméletében és gyakorlatában egyaránt. Néhány nap alatt a tízmillió alkotmányjogász országából azonos számú katasztrófavédelmi szakember hazája lettünk. Mivel e sorok írója fűtött belvárosi lakásából követte az eseményeket, a hókotrási jótanácsok most elmaradnak.

Rényi Ádám publicisztikája.

  #19
2012-11-27 09:22:00

"Zámbó Krisztián szerepeltetése az X-Faktorban helyes szerkesztői döntés volt" - állítja Rényi Ádám kommunikációs szakember, korábbi televíziós.

  #20
2012-07-11 15:25:00

A közszolgálati televízió esete sajátságos, hiszen ha rosszul teljesít, akkor sem bukik, ha brillírozik, akkor sem fizet osztalékot. Amíg a politika úgy gondolja, hogy szükség van olyan tévécsatornára, amelyet főként az adófizetők finanszíroznak, addig lesz is ilyen. Az összevont struktúrában működő közmédia jelenlegi vezetői azonban nézettségre vágytak, így új utat építettek. Új tévutat. Rényi Ádám tévés bizonyítványosztása.

  #21
2012-07-03 12:46:00

A további növekedés nem képzelhető el újabb beruházások nélkül - állítja Rényi Ádám, aki korábban több kereskedelmi tévé kommunikációjáért felelt, jelenleg pedig kommunikációs tanácsadó. A Kreatív felkérésére több televízió tavaszi féléves teljesítményét elemezte és osztályozta. Harmadik rész: Viasat 3.

  #22
2012-06-29 11:20:00

A Tv2 leglátványosabb bravúrja maga a létezése - állítja Rényi Ádám, aki korábban több kereskedelmi tévé kommunikációjáért felelt, jelenleg pedig kommunikációs tanácsadó. A Kreatív felkérésére több televízió tavaszi féléves teljesítményét elemezte és osztályozta. Második rész: Tv2.

  #23
2012-06-26 17:31:00

Érdekességekben gazdag, kereskedelmi bevételekben már sokkal inkább nélkülöző időszak volt a médiapiacon 2012 tavasza - állítja Rényi Ádám, aki korábban több kereskedelmi tévé kommunikációjáért felelt, jelenleg pedig kommunikációs tanácsadó. A Kreatív felkérésére több televízió tavaszi féléves teljesítményét elemezte és osztályozta. Első rész: RTL Klub. 

  #24
2012-04-09 10:00:00

2008 őszén kezdődött minden. A világgazdasági válságot sokan megjósolták, Magyarországot mégis felkészületlenül érte. A növekvő politikai instabilitás ellenére a 2008-as év kiemelkedő volt a televíziós piacon.

  #25
2012-03-28 09:52:00

Politikai kommunikációról politikamentesen értekezni nagy kihívás. A Schmitt-ügyről van szó, amely január óta nem kerül le napirendről, és a SOTE által felkért bizottság kétértelmű jelentése miatt valószínűleg még hosszú időn át tematizálni fogja a politikai közbeszédet. Miközben törekszem a politikai kiegyensúlyozottságra, nem tekintem vita tárgyának, hogy egy 95 százalékban fordított, másolt dolgozat bármilyen körülmények között elfogadható lenne önálló tudományos munkának.

Rényi Ádám véleménye

  #26
2012-03-19 09:57:00

A Megasztár 6 jobb lett mint az előző széria, de vannak hibái, az RTL pedig betartotta a szabályokat. Rényi Ádám, kommunikációs szakértő, a két legnagyobb kereskedelmi csatorna tehetségkutató műsoráról írt kritikát.

  #27
2012-03-01 09:04:00

A televízióban a végletekig egyszerű ötletek általában sikerre vannak ítélve - állítja Rényi Ádám, korábban az RTL-nél és a Tv2-nél is dolgozó kommunikációs szakember, aki első, Kreatívnak írt televíziós kritikájában az RTL Klub tavaszi műsorstruktúrájának két fontos elemét, a Legyen Ön is Milliomos és az Egy perc és nyersz című vetélkedők első adásairól mondja el véleményét.

#28
2012-01-04 12:05:00

A magyar sajtóban 2011 decemberében talán a legmeghatározóbb téma az úgynevezett Lomnici-botrány és MTVA dolgozóinak éhségsztrájkja volt. Amikor e sorokat írom, a sztrájk „gördülő” verzióban folytatódik, a szervezők pedig több ezres tömeg ünneplése közepette hirdettek mozgalmat Tiszta kezek néven. Minden bizonnyal az események hatására január 3-án pedig Szabó László, a közmédia kommunikációs igazgatója közös megegyezéssel távozott pozíciójából. Ebben az írásban igyekszem teljesen kizárni a politikát, és a Lomnici-ügy kezelésével, mint a hibás kríziskezelés állatorvosi lovával foglalkozom – írja Rényi Ádám publicisztikája bevezetőjeként.

hirdetés
hirdetés
Görögország és a közmédia.
Mármint olyan, ami repül.
Gúzsba kötve krízist kezelni, ez a kihívás.

Lehet-e figye­lemfelkeltő, minőségi csomagolásterveket készíteni mindössze két színből?

Mark Zuckerberg, mint magyar márkanagykövet.

Egy mérkőzés hálózatilag elemezve.

hirdetés