hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szerényi Tamás cikkei

  #1
2018-01-03 14:14:00

Fehéroroszországban él, de oroszul alkot, egy időben mindkét ország vezetése üldözte írásaiért Szvetlana Alekszijevicset. Pedig lényegében nem tett mást, csak megkérdezte az embereket, és leírta, amit hallott. Riportköteteiben mindig az áldozatok, az alávetettek oldalára áll, többszólamú, feltáró prózájának elismeréseként pedig irodalmi Nobel-díjat kapott. Legendás újságírók sorozatunk legújabb epizódja.

#2
2017-11-07 13:50:00

A New Journalism mozgalom meghatározó alakja világéletében szerette a határhelyzeteket. Nyughatatlan figuraként egyszerre vonzotta újságírás és irodalom, valóság és fikció világa. Legendás újságírók sorozatunk újabb epizódja.

  #3
2016-04-21 09:58:00

A múlt héten egy emlékezetes meccsel fejezte be aktív kosaras pályafutását az Észak-Amerikai Kosárlabdaliga (NBA) elmúlt 20 évének egyik legjobb játékosa, Kobe Bryant. Sportolóként több pénzt keresett, mint Michael Jordan, de vajon üzletemberként is hasonlóan sikeres lesz? Első lépésként szinte észrevétlenül felépített maga köre egy komoly üzleti potenciállal bíró márkát. Publicisztika.

#4
2014-11-10 16:16:00

Csütörtökön a Paulay Ede utcában gyűltek össze a marketingszakma képviselői a Kreatív, az Élelmiszer és a Geometry Global első Shopper Marketing konferenciájára. Az ernyőtematika alatt szó esett eladáshelyi, digitális vagy épp lokáció alapú marketingmegoldásokról, de az egészen futurisztikusnak tűnő hangulatleolvasó biometrikus rendszert is bemutattak az előadók. Beszámoló következik fotókkal, a cikk alatt letölthető prezentációkkal. Két kollégánk páros tudósítását olvashatják.

  #5
2014-09-19 17:06:00

A Kreatív és az Élelmiszer által szervezett kétnapos konferenciára a marketing és sales területéről érkeztek előadók két szekcióban, egyrészt kuponos promóciókról (Kupon nap), másrészt lojalitásösztönző programokról (Lojalitás nap) adtak elő. Beszámoló sok képpel és prezentációval, amelyeket a cikkünkből le is tölthet. 

  #6
2014-04-30 15:32:00

Az ideális gazdaságföldrajzi viszonyok adottak Győrben, de vajon a helyi kommunikációs ipar visszaigazolja-e az elvárásokat? 

A Kreatív Magazin újságírói január-februárban öt vidéki nagyváros reklámos és médiás életét nézték meg, élményeikről pedig riportot írtak. Negyedik rész: Győr. Az első részben Debrecenben jártunk., a másodikban Miskolcon, a harmadikban pedig Szegeden. 

  #7
2014-02-28 11:54:00

Új fejlesztésű Facebook-analitikával jelentkezik a Socialdaily. Módszerüknek köszönhetően 240 ország 1,2 milliárd felhasználójának szokásait gyűjtik folyamatosan.

  #8
2013-12-20 16:17:00

Jótékonykodásra fordította a Walter Mitty titkos élete reklámbüdzséjét Casey Neistat filmrendező közreműködve az Ogilvy ügynökséggel és a megbízó Fox stúdióval. A 25 ezer dolláros keretösszegből segélycsomagokat vásároltak majd osztottak a tájfun sújtotta Fülöp-szigeteken. Igazi karácsonyi történet az év végére.

  #9
2013-08-09 14:21:00

A Rubik-kocka korszaka leáldozott – állítja az Adage cikke, amelyben összegyűjtöttek jó pár olyan cuccot, kütyüt, amelyekkel a kreatívügynökségek inspirálják szövegíróikat és art directoraikat. Az amerikai szaklap sorra vette az aktuálisan trendi ügynökségi kellékeket, high-tech kütyüket és egyéb inspirálónak vélt cuccokat, legalábbis amelyeket egyes ügynökségek annak tartanak.

#10
2013-07-19 09:00:00

Guszta listát állított össze a Yahoo TV az eddigi Emmy-várományos sorozatokat népszerűsítő hirdetésekből.

  #11
2013-07-18 12:42:00

Jól vagy rosszul jár egy kiadó a megbotránkoztató címlappal? Gyakran a kereskedőláncok által visszautasított lapszámok is növelik az eladást, legalábbis az Advertising Age amerikai szaklap gyűjtése szerint. Megosztó címlapok következnek.

  #12
2013-07-08 18:31:00

Idén nagy melegben, robotos dizájnnal és telekomos magenta színben rendezték meg a soproni VOLT Fesztivált. A pultoknál magas árakkal, a fesztiválterületen kevés promócióval, de annál több márkázott helyszínnel és installációval találkoztunk.

#13
2013-07-02 18:03:00

Zánkára költözött idén az EFOTT. Bár nem volt strandbarát az idő, a Balaton partja így is ideális helyszínnek bizonyult egy fiataloktól, márkáktól és hoszteszektől tobzódó fesztiválhoz.

  #14
2013-05-09 15:23:00

Napi nyolc-tíz óra internetezés önmagában még nem jelent függőséget – mondta el a Kreatívnak Demetrovics Zsolt, az ELTE PPK Klinikai Pszichológia és Addiktológia Tanszékének vezetője, aki a viselkedési függőségek területén belül a játékfüggőséget is kutatja. Felméréseik szerint a lottózás általában kevéssé addiktív, de az online black jackkel érdemes vigyázni, és a nyerőgépek elnevezése is csalóka.

  #15
2013-05-07 11:11:00

Kvízkérdésíróként került be, majd kvízműsorszerkesztőként ragadt bent a médiaiparban Kerényi Péter, aki egyik legrégebbi munkatársával és barátjával, Vágó Istvánnal együtt építette fel a Legyen Ön is milliomos!-t. Végül a Friderikusz-féle műsor kialakítása közben lépett ki a nevével összeforrt produkcióból. A főszerkesztő feladatát legalább annyira fontosnak tartja, mint a műsorvezetőét, a rivalda pedig soha nem vonzotta igazán.

  #16
2013-03-21 09:41:00

Interjú a munkáltatói márkaépítés egyik brit gurujával, Helen Rosethornnal.

  #17
2013-02-08 12:00:00

Emlékszünk még a 96-os Sziget Fesztiválra, amikor egy-két napra eltűntették Göncz Árpádot? És a kicsivel későbbi, Dunaszekcsői Rizikó Tours háborús szolgáltatásaira? 2007-ben kongói fekete magyarokról érkezett hír, bebizonyítva ezzel, hogy abszurditása ellenére bármilyen sztoriból könnyedén lehet (legalábbis pár nap erejéig) álhírt, vagyis hoaxot fabrikálni egy sajtóközlemény és pár egymásra mutató honlap segítségével.

  #18
2012-12-13 10:00:00

Úgy tűnik, a szegmens súlyából adódóan nemcsak a printmédiában, de online területen is markáns piaci kategóriaként kell kezelni a női magazinokat, amelyek már komoly elérést és egyedi látogatószámot tudnak generálni. Az alábbi összeállításban annak jártunk utána, hogyan alakult ki a hazai online női piac mai képe, és milyen jellemzőkkel bír.

  #19
2012-12-05 14:08:00

A szenior kreatívok magyarországi sajátosságnak tarják, hogy kevesen dolgoznak ötven év felett a reklámszakmában. Aki mégis elmegy, saját meggyőződése szerint teszi ezt, vélekednek. Az eddigi tendencia ellenére azonban állítják: az ő nemzedékük átrajzolhatja a berögzült generációs palettát.

  #20
2012-11-19 16:54:00

Egy országos kereskedelmi adó bedőlése, évről évre csökkenő reklámköltések, frekvenciabotrány. Ilyen és ezekhez hasonló hírek érkeztek a rádiós piacról az elmúlt időszakban, melyek nagyban rontották a rádió, mint hirdetési csatorna hitelét. Alábbi összeállításunkban annak próbáltunk utánajárni, hogy a kommunikációs szakma jelenleg milyen lehetőségeket lát a médiumban.

  #21
2012-10-11 18:52:00

A Sziget Kft. és a Meex buliszervező csapat közös sajtótájékoztatón jelentette be, hogy utóbbi tevékenységeit egyetlen cégbe, az M Group Internationalbe szervezi, amelyben többségi, 51 százalékos tulajdonrészt vásárol a Sziget. A cégek már össze is bútoroztak.

  #22
2012-09-10 00:00:00

A Balaton az egyik legismertebb magyar tájegységként nemcsak a művészeket és a vendéglátósokat, hanem gyakran a márkatulajdonosokat is megragadta. Számos márkanév kapcsolódik a tóhoz, akár névrokonként, akár a földrajzi közelség miatt, vagy épp azért, mert közös rendezvény fogja össze őket. Ezekből gyűjtöttünk össze egy csokorral.

  #23
2012-08-27 19:37:00

Közel hetvenezren buliztak a 2012-es SZIN-en. A Kreatív is ott járt, megnézte a márkákat és szlalomozott a rendőrök és biztonsági őrök seregei között, miközben nem győzött hová nézni, annyi volt a szép lány és fiú a fesztiválon.

  #24
2012-07-24 10:40:00

Megdőlt az együtt zuhanyzás világrekordja Tokajban, a Hegyalja fesztiválon, ahol a legtöbb márka promócióval, maga a fesztivál és a helyszín pedig a megszokott repoharas öko-kommunikációval nyomult. Márkamegjelenések sok képpel.

  #25
2012-07-10 15:47:00

A komoly szervezési hiányosságok ellenére a nyári melegnek, a vidám fiataloknak és a Velencei tónak köszönhetően élvezetes fesztivál volt az idei EFOTT. Képes-szöveges beszámoló következik rengeteg márkamegjelenéssel!

  #26
2012-06-15 00:00:00

A kormány tavaly szeptemberben törvénymódosítással igyekezett megreformálni a hazai szerencsejáték-piacot. A határozat eredményeként a korábbinál is bizonytalanabb helyzet alakult ki, az iparági szereplők a szabályozás mihamarabbi kiegészítésétől remélnek megoldást.

  #27
2012-06-15 00:00:00

Az internetnek, a könnyebben elérhető tévés közvetítéseknek és az egyre olcsóbb utazásnak köszönhetően komoly nemzetközi – azaz más országok csapatainak szurkoló – futballrajongó-réteg jött létre, egyben hatalmas, több tízmilliárd eurós piacot is létrehozva.

  #28
2012-05-07 12:00:00

Összegyűjtöttünk néhány olyan brandet, amely magyarként – vagy „magyarként” – is nagyra tudott nőni.

  #29
2012-05-07 00:00:00

Magyarországon a közmédia szerzett kizárólagos jogot az olimpia és a foci-Eb közvetítésére, ennek ellenére a legtöbb nagy médium mégis tervez saját, exkluzív tartalmat készíteni a sportversenyekről. Ezen kívül a különféle csatornák, adók, print és online lapok az újmédia kihívásaira, illetve az okostelefonok elterjedésére is igyekeznek reagálni.

  #30
2012-04-09 10:00:00

Az internetes vagy okostelefonon elérhető tévéműsorok terjedése ellenére a mai napig jelentős olvasótáboruk van a hagyományos, nyomtatott tévémagazinoknak. Bár mind a példányszám, mind a hirdetési bevétel drasztikusan csökkent a szegmensben az elmúlt években, a kiadók még ma is indítanak új lapokat.

  #31
2012-03-27 15:41:00

Decemberben főleg a Facebookon, de az utcán is hallani lehetett a hírről, amely szerint a kormány betiltaná a cigány kifejezést. Februárban a Színes RTV tényként közölte egy cikkében, hogy Morgan Freemant leigazolta reklámarcnak a Negro. Mindkét esetben közös, hogy sokan hagyták magukat megvezetni, méghozzá egy-egy hazai álhírportál (első esetben a Hírtelen, a másodikban a Hírcsárda) méretes kacsája által.

#32
2012-03-02 12:47:00

A UPC márciusban induló kampányában a Winkler-Bazsó páros a korábbi, Szőke-féle abszurd forgatókönyvek szerint röpköd vagy épp búvárkodik, közben pedig a UPC előnyeit demonstrálja. Reklámfilm-forgatáson járt a Kreatív.

  #33
2012-02-15 13:01:00

A 6-os villamoson tartott rendhagyó sajtótájékoztatón mutatta be a Vodafone legújabb hálózatfejlesztéseit. A Class FM Morning Showját is a szerelvényről közvetítették.

#34
2012-02-01 17:00:00

Főleg a celebekkel telepakolt vetélkedő és valóságshow-műfajok mozgatják meg az amatőr műsortervezők fantáziáját. Legalábbis jellemzően ez mutatkozott meg a TV2 Brainstation című műsorterv-versenyének döntőjében.

#35
2012-01-11 15:45:00

Klapka György szerint a jövő reklámja olyan lesz, mint a közismert "Vámház krt. 9" reklámfilm, a Strongbow tévés reklámszpotjában pedig neki kellene szerepelnie – derült ki a cider bevezetéséről és gerillakampányáról szóló sajtótájékoztatón.

  #36
2011-11-21 16:24:00

Médiatörvény és felsőoktatási törvény – mindkettő hatással lehet a kommunikációs szakmát most elsajátító nemzedék életére, miközben az átalakuló infokommunikációs világban is helyt kell állniuk.

hirdetés
hirdetés
Görögország és a közmédia.
Mármint olyan, ami repül.
Gúzsba kötve krízist kezelni, ez a kihívás.

Lehet-e figye­lemfelkeltő, minőségi csomagolásterveket készíteni mindössze két színből?

Mark Zuckerberg, mint magyar márkanagykövet.

Egy mérkőzés hálózatilag elemezve.

hirdetés