hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

tartalomfejlesztési vezető Szigeti Péter cikkei

  #1
2016-09-28 14:04:00

Kedden tizenegy óra körül érkezni Internet Hungaryre olyan volt, mint december 24-én délben Tescóba menni – már ami a bejárat körüli hatalmas nyüzsgést illeti. Kissé még a szigetes fesztiválhangulat is megérintett minket, ahogy a parkolóba befordulva a Zing hamburgeres furgonját pillantottuk meg elsőként.

  #2
2016-04-21 09:50:00

Közép-Európa legnagyobb webes konferenciáján, a szófiai Webiten jártunk, ahol az ügyes startupok rengeteg pénzt is nyerhettek, de nem csak nekik érte meg ott lenni, hanem mindenkinek, akit érdekel a médiaipar és általában a digitalizálódó társadalom közeljövője.

  #3
2015-11-10 12:18:00

Lukács Csaba, az Atmedia vezetője a Big Picture konferencián előbb bejelentette, hogy 2016-tól övék a közmédia csatornáinak értékesítése, majd fellépett a színpadra Vaszily Miklós MTVA-vezérigazgató, aki ezt cáfolta.

  #4
2015-05-06 17:05:00

A Z-generációnak szóló kommunikációról rendezett konferenciát az Extreme Net. Megnéztük a második felét és viszonylag elégedetten távoztunk.

  #5
2015-03-19 15:41:00

Egerbe költözött a Médiapiac szaklap éves nagy konferenciája. A Reklámkonferenciák legendás helyszínén, a Park Hotelben gyűlt össze összesen mintegy négyszáz médiás, reklámos és kutató szakember. Sok program volt, egy részét láttuk.

  #6
2014-12-19 17:57:00

Tíz olyan kampányt mutat be Szigeti Péter, a Kreatív volt főszerkesztője, kiadónk, a Professional Publishing Hungary tartalomfejlesztési vezetője, amelyeket jó eséllyel szinte senki sem ismer itthon. Ő ugyanis most épp a Cristal Festival nevet viselő reklámos, médiás luxusrendezvényen van az egyik legmenőbb francia síparadicsomban, Courchevelben. Szóval következik egy remek lista, aki pedig apró részletekben és élőben szeretné követni a kalandokat a Tumblr-en, az itt megteheti >>>

  #7
2014-12-18 12:53:00

Dana Brunetti és Ben Silverman beszélgetéséről és az esti díjátadó megfigyeléséről írt a Cristal Festivalról a francia Courchevelből Szigeti Péter, kiadónk tartalomfejlesztési vezetője. 

  #8
2014-12-17 15:02:00

A Kreatív volt főszerkesztője, a kiadónk, a Professional Publishing Hungary tartalomfejlesztési vezetője a Cristal Festival reklámos, médiás luxusrendezvényen van az egyik legmenőbb francia síparadicsomban Courchevelben. Izgalmas WC-dizájnról, és márkázott tartalomról szóló beszélgetésről is írt. 

  #9
2014-11-26 13:44:00

A HVG integrált szerkesztőségének az élére múlt héten nevezték ki a Bristolban a helyi polgármester mellett környezettudatossági programokon pr-szakemberként dolgozó Sztaniszláv Andrást, aki nem egészen két napig volt ezen a poszton. A szerkesztőség nyomására a kiadóvezető visszavonta a megbízatását. Sztaniszláv András a Kreatívnak adott interjút.

  #10
2014-10-15 10:47:00

Lezajlott az őszi időszak legnagyobb szabású médiaipari eseménye, aminek egy elég szűk szeletét saját szemünkkel is láttuk. Ilyen volt.

  #11
2014-05-28 11:56:00

Rengeteg kommunikációs szakmai esemény zajlik ma, maroknyi csapatunk összesen három rendezvényen járt. MIndenki máshova ment és más hangulatban van. Első lépésben az ott leggyakrabban elhangzott szavakat írták le. Válogassátok ki, hogy hol ér véget az egyik eseményre vonatkozó szócsomag, hol kezdődik a másik! És vajon melyik három szakmai eseményre látogattak el a kollégák?

  #12
2014-05-14 18:03:00

Tizenkilencedszer volt Média Hungary konferencia. A Kreatív ott volt és jegyzetelt. 

  #13
2013-10-16 15:42:00

Avagy merre tart ez a Janus-arcú internetes világ manapság? Erről szólt az Internet Hungary konferencia Siófokon. A részleteket az alábbi cikkben találja. Görgessen lefele!

#14
2013-07-26 16:00:00

Magyar és francia magányszemélyek közös vállalkozásaként nyílt meg a Yogurt Fabbrica első üzlete a Hajós utcában. A cég franchise-rendszerben kívánt terjeszkedni, a következő két évben nem csak a fővárosban, de vidéki nagyvárosokban is terveznek üzleteket nyitni. Szigeti Péter írása.

  #15
2013-07-10 13:13:00

Az Io9 jövőlátója megmondja, mi lesz. Lesznek például házi gyárak és megkezdődik az öregedés elleni harc is, a Marsról pedig valaki internetezni fog.

  #16
2013-05-15 09:27:00

Megéri-e a tényfeltárás, olvas-e ma bárki történeteket, mit mondhat el egy sajtószóvivő és jó dolog-e médiacelebnek lenni? Szubjektív szemezgetés a legnagyobb hazai médiakonferencia első napjának délutánjáról.

  #17
2013-05-14 14:55:00

A magyar tévézők nem szeretnek fizetni a tartalomért, imádják a szinkront és nem nagyon akarják maguknak összerakni a műsort. De azért van némi remény. Talán - foglalható össze Piller András, az Antenna Hungária vezérigazgatójának gondolataival a Média Hungary első napjának délelőttje.

  #18
2012-12-17 10:00:00

„Nincsenek női és férfi szakmák” – jelentette ki Al Ghaoui Hesna televíziós műsorvezető a Balassi Intézetben rendezett TEDx Women elnevezésű konferencián december első vasárnapján.

  #19
2012-11-19 10:00:00

Amikor nekiláttunk tervezni ezt a lapszámot, volt egy viszonylag biztosnak tűnő prekoncepciónk. Azt vélelmeztük, méghozzá korábbi beszélgetésekre alapozva, hogy a vezető hazai ügynökségek nagy részénél az elmúlt pár évben lezajlott egy komoly generációs váltás: a cégek a válság, sőt, A VÁLSÁG hatására megváltak tapasztalt, ám drága szenior munkatársaiktól, és helyükre fiatal és természetesen jóval olcsóbb kollégákat vettek fel.

  #20
2012-10-17 15:04:00

Az Internet Hungary első napjának délutánján két szekcióban is ugyanarról beszéltek, más megközelítésben: a pénzről. Az egyik teremben arról volt szó, hogyan lehet hatékonyabban költeni az ügyfelek büdzséjét, a másikban arról, hogyan növelhetőkek a médiacégek bevételei.

  #21
2012-10-16 15:47:00

Cudar időben, hatalmas tömegek részvételével elkezdődött a Konferencia. A délelőtt a cukros hangyákról, a bőr alatti internetről és a hazai infokummunikációs ipar tényeiről szólt.

  #22
2012-09-25 15:48:00

Gyerekkori emlékeit és álmait követve épített a trendekkel szembemenve és mégis trendet teremtve emblematikus Balaton-parti éttermet, amely azon kevés hazai helyek egyike, amiért nemcsak a budapesti értelmiség, hanem külföldi gasztrosznobok is hajlandók sokat utazni. Csapody Balázzsal, a balatonszemesi Kistücsök tulajdonosával beszélgettünk a tóról, kommunikációról, inspirációról, a Michelinről, halászléről és pizzáról.

  #23
2012-09-10 00:00:00

2000-et vagy 2001-et írunk, arra már nem emlékszem pontosan, a vöröses, kopott kanapé mintázatára a szűk irodában viszont meglehetősen jól, csakúgy, mint a már akkor is végtelenül lehangoló folyosókra és a lépcsőházra.

  #24
2012-08-13 16:19:00

A korábbinál jóval kevesebb erőltetett márkamegjelenést, a brandek arculatához jobban illő, általában releváns kitelepülésekkel találkozhatott a nagyszámú külföldi és magyar látogató az idei Szigeten. Kivételek persze azért akadtak.

#25
2012-07-16 14:54:00

Két éjszaka a Balaton Soundon majdhogy nem volt elég tudósítócsapatunknak az összes balaton soundos márkamegjelenés befogadására. Merthogy jó sok volt, viszont nehéz volt rájuk figyelni.

  #26
2012-06-26 17:57:00

Vidámak, fiatalok, lelkesek és nem panaszkodnak – nagyjából így jellemezhetőek a cannes-i reklámfesztivál látogatói. A Riviérán egy olyan iparágat találtunk, ami egyáltalán nem tűnik haldoklónak, sőt. Villámösszefoglaló, tanulságokkal.

  #27
2012-06-22 18:55:00

Kiküldött tudósítónk nem malmozik Cannes-ban, ő még a tűző napon is képes beállni a többszáz fős sorba, csak hogy Bill Clintont láthassa. Debbie Harryről, a Blondie énekesnőjéről pedig kiderült, hogy kicsit gyógyszeres, kicsit vamp, de előadóművésznek még mindig kiváló.

  #28
2012-06-21 18:54:00

Szigeti Péter főszerkesztőnk ma és tegnap sem tétlenkedett. A mai és tegnapi hírfolyamot izgi és szakmai tartalmakkal gyarapította, még ha Clinton csütörtök esti előadására nem is tud majd elmenni.

  #29
2012-06-21 12:31:00

A Cannes Lions harmadik nagy díjkosztó eseményén jelentették be a sajtó, a rádió, a dizájn és a cyber kategóriák díjazottjait. A Grand Prix-ket brazil, német, svéd és olasz ügynökségek vitték el.

#30
2012-06-19 18:34:00

John Bird nem ért egyet John Hegartyval, és volt egy milliomodik Facebook-előadás is. Harmadik nap, összefoglaló.

  #31
2012-06-19 10:47:00

Kihirdették a promo & activation, a pr és a direkt kategóriák győzteseit Cannes-ban. Tengerentúli sikerek születtek és Kelet-Európa sehol sem volt. Tudósítónk véleménye.

  #32
2012-06-18 18:11:00

U2-város, szarból wc-t, kínai Facebook és a néger doki a Dr. House-ból. Cannes másfeledik nap, összefoglaló!

  #33
2012-06-15 12:00:00

Kevés dolgot utálok jobban, mint amikor szomorú emberek szomorúan bámulnak a kamerába hosszú perceken keresztül. Talán csak azt, amikor valakik kétségbeesetten próbálnak valóságosnak tűnő párbeszédet folytatni a filmvásznon vagy a tévéképernyőn.

  #34
2012-05-29 15:54:00

Több száz néző volt kíváncsi a második Enter Digital konferenciára, ahol egy kalóz és néhány marketinges mondta el, merre megy a világ. A konferencia csúcspontja Pálfi György Final Cut - Hölgyeim és Uraim című filmjének vetítése volt. 

  #35
2012-05-08 17:48:00

Hatalmas embertömeg érkezett Siófokra a Média Hungary konferenciára. Egymással beszélgetnek. Tudósítás.

  #36
2012-05-07 12:00:00

„Miért csak akkor vagyunk fontosak nektek, ha valami rossz történik nálunk?” – kérdezte tőlem nemrégiben egy neves nemzetközi ügynökség vezetője. „De hát miért írjunk rólatok, amikor nem igazán csináltatok semmi érdekeset mostanában?” – kérdeztem vissza a tőlem megszokott kérlelhetetlen és szenvtelen profizmussal, hogy aztán leessen az állam a választól: „Hát azért, mert mi vagyunk a …!” – és itt a Nagy, Mindenki Által Jól Ismert Nemzetközi Hálózat neve állt.

#37
2012-05-03 15:31:00

A Kreatív az egyik legnagyobb európai startup-konferencián, a The Next Weben járt Amszterdamban, ahol az persze nem derült ki, hogy ki lesz a következő Mark Zuckerberg, de azért jól szórakoztunk. 

  #38
2012-03-12 14:22:00

Összeszedtünk öt olyan ügynökséget, melyek megszűnése, elhalványulása vagy vegetálása miatt szegényebb lett a magyar reklám. Plusz kiegészítésként kapnak öt, a szakmát elhagyó kommunikációs szakembert, és öt olyan márkát, amelyik eltűnt a magyar piacról. Hiányoznak.

  #39
2012-03-12 12:00:00

Ellentétben sokakkal a szakmából, én nem ismertem igazán jól, mégis mellbevágó volt az a szombat délután, amikor pár percen belül hirtelen három helyről, három különböző csatornán is üzenetet kaptam, hogy meghalt a Nemes Juli. 

  #40
2012-03-08 14:30:00

Az elmúlt 20 év 20 legmeghatározóbb embere a kommunikációs szakmában. Strómanok nélkül. 

  #41
2012-03-05 14:44:00

Elkezdődött a tavaszi televíziós szezon. Az RTL Klub vetélkedőkkel, a Tv2 sorzatokkal és Megasztárral, a közszolgálati csatorna napi szappanoperával erősített. Nézettségi eredmények és tévés kritika.

  #42
2012-02-13 12:00:00

Számunkra is váratlanul nehéz volt kitalálni, hogy pontosan mikor is kezdődött ez az egész. Egy darabig azt hittük, hogy már tavaly megülhetjük a huszadik szülinapi bulinkat, aztán némi számolgatás után arra jutottunk, hogy mégiscsak 1992-ben indult a lap, és nem 91-ben, és ezt bizonyítani is látszik az Országos Széchényi Könyvtárból előkerült első lapszám. Aztán ahogy végeztünk és beszéltünk (szinte) mindenkivel, aki ott volt a születés környékén, újra elbizonytalanodtunk egy kicsit, mert lehet, hogy a készítés még bőven az előző évben zajlott. Vagy mégsem.

  #43
2012-02-13 00:00:00
#44
2011-12-29 16:40:00

Bárhogy is nézzük, van abban valami szimbolikus, hogy október elején egyszerre maradt főszerkesztő nélkül a két meghatározó hazai online médium, az Index és az Origo. Bár az indexes Uj Péter és az Origót vezető Weyer Balázs – Nádori Péter páros távozásának konkrét kiváltó okai más-más természetűek voltak, nem tudunk szabadulni a gondolattól, hogy ugyanazon jelenség különböző megnyilvánulásait láthatjuk a két eseményben. Napra pontosan két hónap telt el távozásuk óta, amikor közös asztalhoz ültettük őket. Konspiratív hangulatú, alkohollal bélelt beszélgetés egy elég hideg belvárosi pincében újságírásról, médiáról, szakításról és a jövőről három éppen munkanélküli főszerkesztővel.

#45
2011-12-14 17:15:00

Roger Moore nem volt ott, helyette rengeteg francia viszont igen, de az igazán erős ötletek Észak-Európából érkeztek a svájci Alpokban a múlt hét második felében megrendezett Cristal reklámfesztiválon. A Kreatív az idén először összehívott nemzetközi újságírózsűriben képviseltette magát.

  #46
2011-12-14 00:00:00

„Hiszünk abban, hogy ebben az országban van olyan közönség, amelynek igénye van minőségi könyvekre alacsony áron, és hajlandóak vagyunk komoly kockázatot is vállalni ezért.” Az idézett mondat Sir Allen Lane-től származik 1935-ből, akinek a világ (de legalábbis Nagy-Britannia) az igényes kivitelű papírkötéses könyvek tömeges kiadását, és egy erre szakosodott céget, a ma is sikeresen működő Penguin Booksot köszönheti.

  #47
2011-12-14 00:00:00
#48
2011-11-14 00:00:00

Régóta figyelem az egykori Wallpaper-alapító kanadai szerkesztő-vállalkozó zseni, Tyler Brûle Monocle című lapjával kapcsolatos történéseket. Brûlé 2007-ben indította életmóddal, dizájnnal, külpolitikával és városi kultúrával foglalkozó, elsősorban a sokat utazó üzletembereket megcélzó, rendkívül magasra pozicionált havilapját, ami mára – rácáfolva a printpiac lassú haláláról szóló állandó és világméretű jajveszékelésre – üzletileg sikeresen működik.

  #49
2011-11-14 00:00:00

A jövőben viszonylagosan csökken a keresés és nő a tartalomalapú hirdetések szerepe – állítja nagyon határozottan Laurent Delaponte, a Microsoft Advertising európai, afrikai és közel-keleti régióért felelős alelnöke, akivel Siófokon, az Internet Hungaryn beszélgettünk, ahol a Ringier-vel közösen elindított MSN Mai Nap portált népszerűsítette. Azt ígéri, nem fogják lenyomni a magyar piacot, de lassan azért fontos szereplők szeretnének lenni.

  #50
2011-10-16 00:00:00

Szokatlan eredménnyel zárult augusztus legvégén a nyári szezon talán legnagyobb érdeklődést kiváltó kreatívtendere: a Vodafone vezető kreatívügynöksége a jövőben nem egy ismert cég, hanem egy újonnan alapított ügynökség, a Team Red lesz.

  #51
2011-10-16 00:00:00

Összefoglalható-e egy ország egy nem túl vastag, nem túl nagyalakú könyvben?

  #52
2011-10-14 16:21:00

Vonjuk össze teljesen a print és online szerkesztőségeket, költöztessük egy szobába a fotósokat és a videósokat? A világ egyik részén azt mondják, hogy igen, a másikon viszont azt, hogy lassan a testtel. Tudósítás a bécsi World Editors Forumról. 

  #53
2011-10-14 12:00:00

Azt nem mondanám, hogy nem számítottunk arra, hogy ilyesmi valamikor bekövetkezik, sőt, a piaci pletykák évről évre szárnyra kaptak, de – mint minden jelentős változás – mégis meglepetésként ért engem is és azt hiszem, hogy a piac jelentős részét, ami szeptember végén az Indexnél és első számú versenytársánál, az Origónál történt.

  #54
2011-10-14 09:33:00

Bécsben tartja 63. nemzetközi konferenciáját a lapkiadó szakma legnagyobb szerevezete, a World Association of Newspaper and News Publishers (WAN-IFRA). A több társrendezvénnyel együtt közel egyhetes esemény magját jelentő World Newspaper Congress és a World Editors Forum csütörtök reggel kezdődött. Tudósítás az első napról.

  #55
2011-10-12 09:13:00

Az új eszközök, az okostelefonok és a tabletek lehetnek a kulcsai a fizetős online tartalmaknak. Mihók Attila Ringier-vezér szerint viszont szolgáltatásba csomagolva lehet majd pénzt kérni tartalmakért, ráadásul úgy, hogy a fogyasztóban ez nem is feltétlenül tudatosul.

  #56
2011-06-30 00:00:00

Rekordnevezés volt idén nemcsak a lapunk által szervezett Hipnózis reklámversenyen, hanem a legnagyobb hazai megmérettetésen, az Arany Pengén is. Míg az előbbire 182, addig az utóbbira 279 munkát küldtek be az ügynökségek.

  #57
2011-06-15 00:00:00

A lap nyomdába adását megelőző napokban volt alkalmam a csehországi Zlinben járni, ahol a Rainbow Marble (Dubová Kulicka) nevű, nemzetközinek mondott, ám idén néhány szlovák nevezést leszámítva gyakorlatilag cseh reklámverseny zsűrizésében vettem részt.

#58
2011-05-19 16:34:00

Nem az számít, hogy online legyél, hanem csak az, hogy mit csinálsz ott. Az a márka, amelyik még mindig a tömegkommunikációban hisz, vesztésre van ítélve – kiabálta a Brand & Music konferencia színpadán a Merlin színházban Alexander Bard svéd szociológus, író és zenész, az Army of Lovers nevű diszkópopzenekar egykori frontembere. A közönség pedig imádta.

  #59
2011-05-15 00:00:00

Az óriásplakátok kicsit olyanok, mint a politika vagy a foci: mindenki szereti elmondani róluk a véleményét, és mindenki azt gondolja, hogy ért hozzá. 

  #60
2011-05-15 00:00:00
  #61
2011-05-03 15:42:00

Uj Péter szerint a politika és a gazdaság befolyásoló erejét a legtöbb szerkesztőség napi szinten érzi a bőrén. Tölgyesy Péter szerint viszont ha a hatalomnak egy minimális józan esze is maradt, akkor nem fogja szankcionálni az ellenzéki sajtót. Tudósítás a Média Hungaryról.

  #62
2011-04-19 18:33:00

Az Interpublic Group elsőszámú vezetőjével szemben Szigeti Péter főszerkesztő úgy gondolja, hogy igenis vannak, akik úgy ébrednek fel, hogy másnap a reklámiparban akarnak dolgozni. A Kreatív áprilisi számának intrója.

  #63
2011-04-15 00:00:00

Tunézia, Egyiptom, Marokkó, Bahrein, Jemen és persze Líbia. Írás közben ötpercenként kapcsolgatok át a böngészőablakba, hogy lássam, mi történik éppen Tripoliban az utcán. Meg Bengáziban. Meg a líbiai-egyiptomi határon. Holnap meg talán Teheránban vagy Damaszkuszban.

#64
2011-04-08 16:55:00

A Kreatív első alkalommal hirdeti meg a marketing és kommunikációs szakma receptversenyét. Várjuk a jobbnál jobb recepteket és fotókat!

  #65
2011-02-15 00:00:00
  #66
2011-02-15 00:00:00

A nemrég megújított Magyar Konyhát még az a bizarr tény sem tudja elrontani, hogy a szerkesztőbizottság elnöke nem más, mint a magyar miniszterelnök felesége, Lévai Anikó. 

  #67
2011-01-15 00:00:00

Amikor ezt a cikket írom, éppen zajlik a parlamentben az új médiatörvény általános vitája. A képviselők túl sok időt nem kaptak a disputára: a napirend szerint mindössze négy óra húsz perc állt a rendelkezésükre. 260 perc, a 174 oldalas dokumentumra, ami alapjaiban változtatja meg a magyar médiapiacot és nyilvánosságot. 

  #68
2010-12-15 00:00:00

Két fiatalember bevásárolni indul: beülnek az autóba, majd snitt, és már azt látjuk, amint egy szupermarketben válogatnak. A kamera hirtelen ráközelít egy raklapnyi literes Coca-Colára, a nézők szeme megpihenhet kicsit a piros-fehér címkén és a jól ismert logón. Újabb snitt, néhány üveg kóla a kosárba kerül, majd egy üveg természetesen az étkezőasztalra vándorol, végigasszisztálja az ötfős asztaltársaság vacsoráját. Horvátországban járunk, egy kereskedelmi tévében, főműsoridőben: a Vacsoracsata helyi verziójából láthatunk részleteket. 

hirdetés
hirdetés
Görögország és a közmédia.
Mármint olyan, ami repül.
Gúzsba kötve krízist kezelni, ez a kihívás.

Lehet-e figye­lemfelkeltő, minőségi csomagolásterveket készíteni mindössze két színből?

Mark Zuckerberg, mint magyar márkanagykövet.

Egy mérkőzés hálózatilag elemezve.

hirdetés