hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Pál Zsombor cikkei

  #1
2013-10-21 16:10:00

Vezethették volna a Bumerángot, és a közmédia mellett a TV2-t is kihagyott ziccernek látják. Életükben először reklámszereplőként dolgoztak profi gépezettel, mégis a kereskedelmi osztálytól tartott távolságot tartják a jó tartalom egyik zálogának.

  #2
2010-03-02 15:25:31
A legrosszabb, amit tehetsz a reklámiparban, ha unalmas vagy - vallja Alastair Whittle, a Grey angol ügyvezetője. A haladásért néha irracionálisnak kell lenni, a nemzetközi tényezővé válásban pedig Spielmann Gábornak szánja a kulcsszerepet.
  #3
2010-01-13 14:00:01
Két könyv a prezentációkról azoknak, akik a fotelben szeretnének tréningezni: az egyik jól megírt, de a felszínnel foglalkozik, a másik tömény, cserébe mélyebbre ás. A Kreatív magazin ajánlója.
  #4
2010-01-07 17:08:13
A többségi tulajdonos Ringier-től az Adaptive-hoz kerül át a Népszabadság Online értékesítése, míg a Hírszerzőt éppen a Ringier Online képviseli majd a jövőben.
  #5
2009-12-28 12:10:00
A Krecz Tibor távozása után megbízott főszerkesztőt, Simon Ernőt nevezték ki kedden a Figyelő hetilap élére. Nem tárgyaltak mással.
  #6
2009-12-18 10:46:33
Szörföt oktat, síel és a tízórás munkahét elérésén dolgozik Bartucz László, a Danubius Rádió és az Est Média volt vezérigazgatója, aki szerint a rádiós piac kinyírta magát.
  #7
2009-12-16 17:57:45
Befejezte a magyar Dream két képügynöksége, a Stockxpert és az Stock.Xchng felvásárlását a Getty Images, a hírek milliárdos nagyságrendű üzletről szólnak. Az alapítók új szolgáltatást indítanának.
  #8
2009-12-14 08:45:16
Számtalan váratlan eredményt hozott az MRSZ csütörtöki tisztújítása: Mezriczky László az új elnök, Nagy Bálint az elnökség tagjaként folytatja. A nagy médiacégek és a régi nagy nevek is kiszorultak ugyanakkor a tágabb elnökségből, ahol a helyek többségéről előre megegyezett a tagok egy része.
  #9
2009-12-09 16:34:10
Cégvezetői posztot hozott létre az MTV ügyvezető alelnöke mellett a kuratórium MSZP-SZDSZ-MDF többsége. A tisztségre Bednárik Imre hírigazgatót nevezték ki, mostantól nélküle nem születhet gazdasági döntés.
  #10
2009-12-08 14:49:01

Az első néhány nap alapján mindkét új országos kereskedelmi rádiónál meglepődtek, hogy frekvenciát nyertek, és emiatt most valamit beszélniük kell két zeneszám között. A Kreatív magazin kritikája a Class és a Neo FM első hetéről.

  #11
2009-12-07 16:32:00
Youtube-klippel talált munkát, és oldalágon rádiós reklámhangként élné ki magát Gémes Ádám, az ACG az Arany Pengén az év fiatal kreatívjának választott munkatársa. Ajándék hangmintával!
#12
2009-12-04 12:01:04

Ahogy fogyatkoznak az olvasók és szivárognak a nézők, itthon is egyre több kiadó és csatorna keresi őket nagy erőkkel az interneten. Megtalálják-e őket, tudnak-e keresni rajtuk, és veszélyeztetik-e ezzel a piacvezető online médiacégek hadállásait? A Kreatív magazin összeállítása.

  #13
2009-12-02 17:25:08
Elkelt az NFÜ nettó 600 millió forintos médiamegbízása. Az októberben meghirdetett gyorsított tenderen két induló volt.
  #14
2009-12-02 15:49:26
160 főtől válik meg a Magyar Televízió, bezárják a regionális stúdiókat, sztrájk jöhet. Eközben lemondták az úszó Eb közvetítését is, odaszúrva az úszóelnök és Nap-kelte vezető Gyárfás Tamásnak.
  #15
2009-11-27 09:57:01
Díjazták a Grey ötletéből született Respiractive-szpotot az olasz Ad Spoton, ahol TCR-eket és low-cost kereskedelmi reklámfilmeket versenyeztettek.
  #16
2009-11-26 14:11:03
A Carnation és a Tribal DDB is fent van az Eurobest fesztivál interaktív kategóriájának shortlistjén, egy raiffeisenes és egy amnestys munkával.
  #17
2009-11-23 14:52:23
Karácsonyra dönt a UPC az új kreatívügynökségéről: mostanra négyen maradtak versenyben. Egyelőre network és független ügynökség is befuthat, meglepetés-induló és váratlan kieső is van.
#18
2009-11-23 12:03:01
Újrakezdték az egyszer már megszakadt tárgyalásokat a reggeli műsorról a Neo FM és a slágeres reggeli Bumeráng műsorvezetői, miután pénteken a Sláger eldöntötte: nem küzd és kivonul az országból.
  #19
2009-11-20 16:43:58
Pénteken napközben még úgy volt, hogy a Roxyval tárgyalnak, estére kiderült, elhagyja a magyar piacot a Sláger tulajdonosa. A Roxy a Sláger volt munkatársaival folytatja a tárgyalásokat egy lehetséges együttműködésről. A Boros - Bochkor páros szabad.
  #20
2009-11-19 13:11:06
Éjjel elstartolt a Neo és a Class FM. A két elhallgató rádiót 2020-an búcsúztatták: 2000-en a Danubiust, 20-an a Slágert. A Neo átmeneti reggeli műsorral vágott neki, a Class FM a fél Danubiust leigazolta.
  #21
2009-11-13 16:56:05
Felajánlotta lemondását a Magyar Televízió vezetője, ha a kuratórium végre hozzájárul egy milliárdos hitelhez, de az MSZP-s kurátorok a rossz gazdálkodásra hivatkozva így sem hagyták. A játszma állása szerint tízmilliárdot vehetnek el a tévétől.
  #22
2009-11-12 15:47:00
A Danubius és az MR2/Radiocafé közti érdekes, de kockázatmentes átmenetnek ígérkezik a Neo FM zenéje – derül ki a rádió zenei bemutatójából. Tóth Vera, Katona Klári, Coldplay, Lenny Kravitz és Johnny Cash. Hallgassa meg!
  #23
2009-11-11 16:22:03
Ha nyitnánk és szemléletet váltanánk, még bármi lehetne a régiós tudásközpont szerepből, mert tehetségből és ötletből bőven van elég – értettek egyet a résztvevők a Kreatív Város Konferencián.
  #24
2009-11-06 16:26:18
Új struktúrában működik tovább a Magyar Reklámszövetség, miután a csütörtöki közgyűlés elfogadta a változtatásokat. Az új felállással több hirdetőt vonzanának a tagok közé, és azt szeretnék, ha több különböző vélemény jelenne meg a vitákban.
  #25
2009-11-04 16:52:00
Szerdán aláírták a két új országos kereskedelmi rádió szerződéseit: a Neo hétszer annyi közéleti műsort ad, mint a Klassz. Közben a Danubius és a kizárt Zene Rádió is perre megy a Sláger után, a Neo pedig a Bumeráng stábjával tárgyal.
  #26
2009-10-29 17:29:33
A Blikk tüntetni küldené a Danubius és a Sláger hallgatóit, a Népszabadság süket politikusok alkujáról ír. Lapszemle és részletek a ma reggeli Bumerángból.
  #27
2009-10-29 16:54:08
Benyújtotta lemondását Majtényi László, az ORTT elnöke a szerdai országos kereskedelmi rádiós frekvenciákról hozott döntés után. Az elnök kizárta volna a nyerteseket, de leszavazták, Sólyomnak azt írta: nem tudta távol tartani a pártpolitikát.
  #28
2009-10-29 15:33:56
Egyetlen óra alatt 16 százalékot estek tegnap a Sláger amerikai tulajdonosának részvényei a New York-i Nasdaq tőzsdén.
  #29
2009-10-28 18:46:13
A két nagy párt háttéralkuja lehetett döntő a rádiós pályázat körüli nyilvános nyomással szemben. A szocialisták csak kedd este dönthették el, hogy melyik rádiót támogatják a Fidesz-közelinek tartott Advenio mellett.
#30
2009-10-28 18:45:30
Más rádiókhoz vagy médiatípusokhoz vándorolhat az a pénz, amit a hirdetők az eltűnő Danubiuson és a Slágeren költöttek volna el. Az új rádióknak a gyors bemutatkozás segítene, és az, ha átvennének az eddig népszerű reggeli és délutáni csúcsidős rádióműsorokból.
  #31
2009-10-28 16:14:27
Az Adveniót és az FM1-et is azzal gyanúsította az ORTT elnöke, hogy utóbb lealkudják majd a magas díjakat, amelyeket a győzelem érdekében ajánlottak. Ironikus módon azonban a Danubius és a Sláger is ugyanezt tette korábban.
  #32
2009-10-28 12:04:14

Majtényi vesztett, a pártdelegáltak győztek: az Advenióé és az Est Média FM1 konzorciumáé a két kereskedelmi rádiós frekvencia. A Sláger és a Danubius három hét múlva elhallgat. Majtényi szerint ez még csak a botrány kezdete, a Sláger perel, a kormány széttárta kezeit. Az új adókat Klassznak és Neo FM-nek hívhatják. Hírösszefoglaló.

  #33
2009-10-27 16:57:08
Már szerdán dönthet az ORTT arról, kié lesz a két országos kereskedelmi rádiós frekvencia, Majtényi László elnök viszont előbb kizárná az Adveniót és az Est Médiát. Minden azon múlik, ez vagy valaki más hogyan gyakorol nyomást a kuratórium pártok delegálta tagjaira.
  #34
2009-10-26 17:03:08
A baloldali pártok és az MDF úgy megszavaznák a civil kampányfinanszírozási törvényt, ahogy van, a Fidesz-KDNP módosításokat akarna, de nyitottak. Ha mégsem jön össze a megegyezés, maradnak az illegális kampányok.
#35
2009-10-22 18:49:14

Hogyan néz majd ki a kommunikáció világa tíz év múlva? Milyen folyamatok, mérföldkövek várhatóak ebben az időszakban a médiában, az ügynökségeknél és otthon? Belenéztünk a kristálygömbbe, és jósoltunk. A Kreatív magazin novemberi melléklete.

  #36
2009-10-22 13:08:00
A rohamos ütemben népszerűsödő pálinka piacának felső szegmensében az ízek, közepén a márkák, alján pedig az árak fognak majd versenyezni a következő években a szereplők szerint. Ki hogyan hirdet, hol nyomul, és mi kellene a nemzetközi áttöréshez? A Kreatív magazin cikke.
  #37
2009-10-19 15:16:17
A parlamenti pártok frakcióvezetőivel egyeztetne az a két civil szervezet, amely törvényjavaslattal állt elő a választási kampányok szabályozására. Kompromisszumot keresnek, ha nem sikerül, a 2010-es kampányok is törvénytelenül zajlanak majd.
  #38
2009-10-16 14:27:25
Megszületett a Magyar Telekom többkörös médiatenderének eredménye: 2010-től az offline és online médiát is az eddigi offline ügynökség, a Mediaedge:cia kezeli.
  #39
2009-10-16 13:10:35
Lendületes sztorik a sikerről, történet egy reklámügynökség összeomlásáról. És még: modern identitás, online közösségek kezelése, kínálatmenedzsment. A Kreatív aktuális könyvválogatása.
  #40
2009-10-15 17:08:24
Videó a TBWA, a Café, a DDB és a Carbon zenekarairól a portorozsi magyar partiból, meg még egy a buliról magáról. És még: válogatások a média, interaktív, kampány, film, print és outdoor díjazottakból, beszámoló előadásról, és vélemény arról, jó-e, ha a globálissá válik a régió saját fesztiválja.
  #41
2009-10-15 15:27:48
Nem néz tévét és nincs kedvenc márkája Vasvári Csabának, a most leköszönt CIB-reklámok dokijának, aki civilben a székesfehérvári Vörösmarty Színház igazgatója, és résztulajdonos az Echo Tv-ben. A Kreatív magazin interjúja.
  #42
2009-10-15 13:20:14
A média és az újságírók is nagyot fognak nézni, ha nem történik gyökeres változás az online sajtó üzleti modelljében. Más bevétel is kell a hirdetések mellé, a piacnak pedig fel kellene puhítania a médiatörvényt – hangzott el Tihanyban.
  #43
2009-10-12 18:53:15
Az egész közönséget és szakmát letorkollta Golden Drumra nevezett scamek számát látva a portorozsi nagyzsűri német elnöke a pénteki zárógálán. Az Új Európa legjobb ügynöksége libanoni, a legjobb network a Leo Burnett.
  #44
2009-10-09 14:35:50
Egyetlen magyar nevezés sem jutott shortlistre a Golden Drum tévé, rádió, outdoor és print kategóriájában. Itt a vége.
  #45
2009-10-08 11:15:45
Saját törvényjavaslatot ajánl a pártoknak két nemzetközi hátterű civil szervezet, amely világos szabályokat szabna a választási kampányok jelenleg főleg a fekete- és szürkezónában zajló finanszírozásának. A jelenlegi kusza helyzet a magyarországi korrupció egyik fő okának számít.
  #46
2009-10-07 14:44:40
Egyik shortlistre került magyar munka sem kapott díjat kedden a Golden Drum interaktív, média és kampány kategóriáiban. A pénteki tv-, rádió-, outdoor- és print-díjakért még 11 magyar ügynökség verseng.
  #47
2009-10-02 08:25:44
Nettó 64 milliót szánnak a Pécs 2010 nyitórendezvényére. Külön tendert írtak ki rá, de csak tömegrendezvényekben és lézerfestésben jártas indulókat várnak.
  #48
2009-09-30 17:03:17
Csak akkor érdemes egy márkának komolyan megjelennie a Facebookon, ha hosszú távon aktív marad – mondta Trevor Johnson, a Facebook európai stratégiai vezetője. Valószínűleg a Microsofttal közösen készül a közösségi találatokkal tuningolt szuperkereső, viszont nem lesz Dislike gomb. Interjú.
  #49
2009-09-29 09:49:59
A sajtó, a tévé és az online felületek képviselői is úgy gondolják, jól jönnek majd ki a válságból. Közterületen és a sajtóban is tisztulás várható, a rádiósok az új platformokban látják a kiutat. Jövőképek, piaci jóslatok és kritikák egymással szemben a Reklámkonferenciáról.
#50
2009-09-29 09:35:48
Az MTV kuratóriuma szerint jogellenesen mondták fel a Nap-kelte szerződését, és visszavetetnék a műsort, az MTV szerint viszont nincs joguk hozzá. Gyárfás Tamás producer bizakodik és még pártatlanabb műsorral készül. Az új reggeli műsor nézettsége egyelőre hozza a Nap-keltéét.
  #51
2009-09-28 17:53:05
Hat cégtől nyolc pályázat érkezett a hétfői határidőre a két országos kereskedelmi rádiós frekvenciáért. A Danubius nemcsak a saját, hanem a Sláger frekvenciájára is pályázik, ahogy az ex-Rádió1-es Márton Dávid cége is. Új cégként indul az Advenio, amelynek az InfoRádiót elindító Heltai Péter az egyik vezetője. Az Est Média és a Juventus egy-egy frekvenciára pályázik.
  #52
2009-09-28 13:21:29
Süveges Gergő vezeti, és megbízottként Horváth Szilárd, a Híradó korábbi irányítója szerkeszti az MTV a Nap-keltét viharos tempóban leváltó új reggeli műsorát. Az első adásban egyből megjelent Semjén Zsolt; a Nap-keltét három éve bojkottálta a Fidesz és a KDNP.
  #53
2009-09-24 13:35:00
Egy éven belül meg fogjuk előzni az Iwiwet – jelentette ki a Facebook európai stratégiai vezetője a Reklámkonferencián. És még: a márkák őrzik az erejüket a válságban, a felelős márkáké a jövő, a fogyasztók a fogyasztás élére állnak, még mindig döcög a magyar e-vásárlás. Tudósítások a második napról.
  #54
2009-09-21 15:48:55
Kereskedelmi igazgatónak nevezték ki Megyeri Andrást a Viasat Hungáriánál: a szakember a jövőben az értékesítés mellett a terjesztésért is felel a Viasat-csatornáknál.
#55
2009-09-16 12:34:35
Megtérülhetett volna a vasárnapi Népszabadság, de a kiadó a válságban nem vállalta a kockázatot – mondta a Kreatívnak Martin József Péter arról, miért nem lett semmi az évek óta dédelgetett tervből. Kutatás, lappiac, kiadói szándékok, ambíciók, Népszabadság márkanév.
  #56
2009-09-14 13:22:33
Merészebbé és szenvedélyesebbé tenné az eddig alapvetően a biztonságra épülő márkát a Volvo, a cél a legsikeresebb prémium autómárkává válni. A stratégia globálisan változik, de a kampányok továbbra is helyben készülnek.
  #57
2009-09-07 16:54:47
Évekre eltiltja a nevezéstől az ügyfelek tudta nélkül kitalált, vagy csak egyszer, hajnalban vetített reklámok készítőit a New York-i One Show reklámfesztivál. Az előzmény a Cannes-nyertes DDB Brasil amúgy is botrányos scamje, amely a WWF nevében vette elő 9/11 képeit.
  #58
2009-09-01 12:26:02
Fellegi Tamás magyar üzletember és egy dán kockázati befektető projektcége megvásárolta a Heti Választ. A hetilap irányultsága és irányítása változatlan marad.
#59
2009-08-31 15:31:06

A nevet és az elérhetőségeket leszámítva lényegében tilos reklámozni a temetkezési cégeket és szolgáltatásokat. Kiskapuk persze vannak, és olyanok is, akik kinyitják ezeket. A Kreatív magazin cikke.

  #60
2009-08-29 16:08:32
Nyár végére belendült a Magyar Turizmus pr-gépezete: a Sunday Times szerint a Balaton majdnem Ibiza, de szerencsére nem az, miközben az Independent, a National Geographic és a New York Times Budapestet ajánlgatja.
  #61
2009-08-29 15:34:14
Hogyan teljesítettek a márkák minden fesztiválok és márkamegjelenések ősatyján, a Szigeten? A Kreatív két hús-vér fesztiválozót hajtott körbe a vurstliban, hogy megtudjuk.
  #62
2009-08-25 15:47:47
Tovább nőtt idén az áruházak sajátmárkás termékeinek forgalma a Nielsen adatai szerint, de a GfK számai azt mutatják, ebben nem a háztartások, hanem az intézményi vásárlók játszottak főszerepet. A lakosság inkább a mennyiségen spórolt, de egyre kevésbé.
  #63
2009-08-18 15:02:24
Médiaköltés nélkül 90 millióból dolgozhatott volna pr-, reklám- és rendezvényfeladatokon a szakképzési intézet tenderének nyertese, de nem teheti, miután a döntőbizottság panaszok után megsemmisítette az eredményt. Akkor 12 ügynökség indult, most újra kiírták a tendert.
  #64
2009-08-11 14:22:58
Idejében ébredt és jó pozíciókat fogott az uniós kommunikációs tenderpiacon az Insomnia, amely időnként más cégeket is besegít ebbe a körbe. A Kreatív magazin cikke.
  #65
2009-07-29 17:55:59
A Hamu és Gyémánt érdekeltségébe tartozó utazási oldal, a Joobili, és a magyar fejlesztők által üzemeltetett online videóközvetítő, a Ustream is felkerült az amerikai PC Magazine a 100 legjobb weboldalt összegyűjtő listájára a BBC, a Facebook, a Google és a Twitter mellé.
  #66
2009-07-29 16:15:26
A Laboratory dolgozik a Burger King magyarországi márkastratégiáján, miután az eddig több ügynökséggel dolgozó étteremlánc őket választotta ügynökségül. Ősszel jön az első kampány.
  #67
2009-07-29 16:12:35
A Facebooktól, a Berlin School of Creative Leadershiptől és az ADC*Europe-tól érkeznek az idei Reklámkonferencia fő előadói. Az Egerben összegyűltek idén a múzsát hajkurásszák majd velük, inspiráció után kutatva.
  #68
2009-07-23 09:37:18
A Capital-csoporttól független önálló céget alapít a Political Capital eddig az MDF-nek dolgozó tanácsadócsapata. Somogyi Zoltán átadja a cég ügyvezetői székét, és a jövőben nem szerepel elemzőként a médiában – saját bevallása szerint nem az UD-ügy miatt.
  #69
2009-07-22 16:35:01
Kilenc hónap után ismét újratenderezteti kreatívmegbízását a Pannon – értesült a Kreatív. Úgy tudjuk, a múlt héten indult tenderen hárman versenyeznek.
#70
2009-07-21 14:35:44
Véglegesítette a most a Danubius és a Sláger által használt országos rádiófrekvenciák pályázatát az ORTT, így időben lezárulhat az eljárás. 25 százalék magyar zene kell, és kicsit engedtek az árból. Megpályáztatják az utolsó üres fővárosi frekvenciát is.
  #71
2009-07-20 15:32:06
Marketingesek által odaítélt új csúcsdíjjal, pr-díjjal és külön pr-programmal erősít a portorozsi Golden Drum reklámfesztivál, ahol idén – nahát – nagyjából minden a válságról szól majd. Azt ígérik, csak utat mutató győzteseket hívnak előadni. A magyar zsűritag Nagy Bálint lesz, a pr-mezőnyben.
  #72
2009-07-01 17:01:54
Szerdától módosultak az új reklámtörvény DM-re és fiataloknak szóló reklámra vonatkozó részei. A változások egy részéért a CEMP, az Origo, a Sanoma és az MRSZ együtt lobbizott.
  #73
2009-06-26 12:09:52
A két nagy párt az EP-kampány lezárultával még cinikusabb módon hallgat arról, mire, mennyit és hogyan költöttek. 100 szónál kevesebbel magyarázták, mit csinálnak a mi pénzünkkel – vagy máséval.
  #74
2009-06-23 16:22:42
Poros-saras bringaversenyek fotózására költi a médiásként megkeresett pénzt Hamvas Bálint, a Mediaedge:cia nemrég Londonba települt korábbi digitális vezetője. Miben más az ottani piac, és miért sikoltoztak körülötte legutóbb? A Kreatív interjúja.
  #75
2009-06-23 15:41:42
Megvan az első magyar nevezés, amely shortlistre jutott a Cannes Lions-on: a Tribal DDB az Amnesty-nek készített munkája jutott be. A DDB – ugyancsak a jogvédő szervezetnek készített – óriásplakátjai eközben bronzot nyertek a New York Festivalson.
  #76
2009-06-18 09:32:37
Remek Playstation-hirdetés, ami sosem volt az, konkurens tévécsatornát alázó szpotok, vagány óriásplakátok nyugdíjasoknak – ezek szerepelnek a kamu-, lenyúlt vagy elsüllyesztett reklámok versenye, a Chip Shop Awards díjazottjai között. Best of és magyar és angol zsűrivélemények.
  #77
2009-06-04 16:34:35
„Mi az az összeférhetetlenség?” – kérdezi Somogyi Zoltán, a kormánynak, az MDF-nek és egyes politikusoknak egyszerre dolgozó, hírportált, pr-ügynökséget és lobbicéget működtető Capital-cégcsoport társtulajdonos-ügyvezetője, aki el tudná képzelni, hogy később politikusnak álljon. A Kreatív magazin címlapinterjúja.
  #78
2009-05-26 16:17:09
Csak a Jobbik és az LMP válaszolt azokra a kérdésekre, amelyek a pártok EP-kampányzáró rendezvényei iránt érdeklődtek. A legtöbb párt a média- és a kreatívügynöksége nevét sem árulja el.
  #79
2009-05-11 17:54:29
Alsó hangon 16 százalékos reklámpiaci visszaesést jósol 2009-re az Origo-csoport. Mindez az OMD Predicts konferencia prezentációiból derül ki, ahol a többi előadó is a válságot és a fogyasztókat méregette.
  #80
2009-05-11 14:56:40
Ámokfutásnak érezte a Budapest-Bamako ralit Egri Tamás, az Ogilvy produkciós részlegéből önállósult Redworks ügyvezetője. A vegyielhárítóból lett szakember hétvégéit saját farmján tölti, két fenékkel egy lovat ül meg, és nem a szakmában szeretne megöregedni.
#81
2009-05-08 17:22:44
Milyen kampányt csinálnak az EP-választásokon induló pártok, és főleg: milyen pénzből? Ezt akartuk megtudni, de egyedül a Jobbik szolgált lényegi adatokkal is. Állítólag mindenki kijön 100 millióból.
  #82
2009-05-04 15:50:25
Mind a négy nagy globális ügynökségi hálózat bevételei estek 2009 első negyedévében: a legcsúnyábban az Omnicomnál, ahol a bevételek 14 százalékkal maradnak el a tavalyi év hasonló időszakától. Aki egyáltalán jósolni mer, jövő nyárra várja a kilábalást.
  #83
2009-04-23 15:43:42
Irodában berendezett rét, közös tehénfejés és élőben előadott sitcom – az ügynökségek néha itthon is látványos körítést szerveznek egy-egy prezentáció köré, de a színházasdi csak bizonyos helyzetekben működik.
  #84
2009-04-17 18:33:45
A digitális ügynökségek csak hiszik, hogy modernek, reklámszagú ötletek helyett a fogyasztóknak releváns megoldásokra van szükségük, vagy mind meghalunk - mondta fel sok példával a poshadó ügynökségi fejek megújításáról szóló leckét Amir Kassaei, a DDB Berlin kreatívpápája a Nagy Kreatív Tatamin.
#85
2009-04-08 12:52:42
Idősebb és átlagosabb közönséget céloz a jövőben Magyarországon a Pannon fiataloknak szóló márkája, az eddig „túl cool” djuice arculatot is cserél. Hamarosan mobilos közösségi szolgáltatások és fizetős zeneletöltési lehetőség is indulnak.
  #86
2009-04-08 12:43:26
A dinamikus-laza-menő fiataloknak szóló márkák nem működnek, a djuice pedig szabadon engedi a helyi ügynökségeket – mondta Haakon Dahl, a márka vezetőügynöksége, a norvég Kitchen Leo Burnett vezérigazgatója a Kreatívnak.
  #87
2009-04-03 16:37:33
Michelin-csillag ide vagy oda, Budapest már most is tele van klassz helyekkel – tartja Mautner Zsófia, a Chili & Vanília gasztroblog szerzője, aki a nemzetközi bürokrata-karriert cserélte a Diningguide.hu étteremkalauz főszerkesztői székére.
  #88
2009-04-02 18:07:04
Ismét kiírta az uniós fejlesztési források egy részét kezelő NFÜ azt a közvéleménykutatási tendert, amelynek nyertese többek között a kommunikáció eredményességét vizsgálhatja. A pályázatot tavaly már lefuttatták egyszer, akkor egyedül a Szonda indult, de a Gallup sikerrel támadta meg a lejtősnek tűnő kiírást.
  #89
2009-03-23 16:15:47
Egy nemzetközi és két hazai kampány is hirdeti az európai parlamenti választásokat. Mozgófülkékből üzenés Brüsszelbe, fiataloknak szóló csábítás, külügyi felhívás. Miért három, miért ezek?
  #90
2009-03-13 11:50:53
Egységes, hosszú távú márkakoncepciót dolgozna ki Magyarországnak az a szakértői tanács, amelyet az év elején állított fel a kormány. Eddig nem volt ilyen stratégia azok mögött a milliárdok mögött, amelyet a különböző szervezetek külföldi turisztikai, kulturális és egyéb promóciójára költöttek.
#91
2009-03-13 11:50:31
Nincs egységes, hosszú távú márkakoncepció azok mögött a milliárdok mögött, amelyeket Magyarország külföldi turisztikai, kulturális és egyéb promócióra költ. Egy szakértői tanács nemsokára dolgozni kezd a stratégián – kérdés, meddig jutnak.
  #92
2009-03-13 09:42:01
A Magyarországon is komoly pozíciókkal bíró brit WPP csoport megelőzte az amerikai Omnicomot a négy nagy kommunikációs multihálózat között, ezzel a világ legnagyobbja lett. Az elsőség a TNS és a Grey felvásárlásának köszönhető. A vezetés 2010-re globálisan már fellendülést vár.
  #93
2009-03-10 12:41:41
Szénássy Alex szerint a Laboratory további fejlődéséhez szükség volt Tordai Péterre, de sajnálja Horváth Lajos eddigi kreatívigazgató távozását. Tordai Pétert marasztalták a Leo Burnettnél, de a független lehetőségek mellett döntött a network-karrierrel szemben. Részletek az utóbbi évek legsikeresebb kreatívigazgatójának átigazolásáról.
  #94
2009-03-03 17:51:22
Legfeljebb a kis online médiacégeket féltik a válságtól a CEMP, az Origo és a Sanoma vezetői – derült ki a Web 2.0 Symposium beszélgetésén. Tudósítás.
  #95
2009-02-25 15:20:57
„Egész más úgy állítani valamit, hogy tudod, hogy igazat mondasz” – tartja Sperla Ervin, a Microsoft első magyarországi marketing- és pr-főnöke. A később a Graphisofthoz átnyergelt, ma szabadúszó tanácsadóként és bloggerként dolgozó szakember nem vágyik vissza a céges világba, unszimpatikusnak tartja a rendszert, amit a marketing hajt, és harcol a Flashre épülő weboldalak ellen.
  #96
2009-02-20 14:00:18
Még nem az EP-kampány része, pusztán a közhangulatra reflektálna az SZDSZ a héten indult, egy hónapig tartó „toleranciakampánya”, amely máris erős hullámokat vert.
  #97
2009-02-20 11:59:19
A 2,5 százalék alatti nyereségű reklám- és médiaügynökségek számíthatnak idén adóellenőrzésre, miután a reklámipar az APEH kiemelten ellenőrizendő területei közé került. Vizsgálják a szabadúszókat és az alvállalkozói szerződéseket is, a pr-ügynökségek viszont kieshetnek a szórásból. Részletek a hatóságtól.
  #98
2009-02-18 15:23:21
Hat napig sugározza majd országos tévékben a gyorskölcsönökről és THM-ekről szóló információs szpotokat a Provident, aztán visszatérnek a megszokott reklámok. A cég szerint a hitelfelvevők tisztában vannak azzal, mit és hogyan vesznek fel, de már korábban indított egy pénzügyi kultúra javítását célzó programot is.
  #99
2009-02-16 16:23:16
A bevezető szakasz után hétfőn indul a Médiaunió-kampány első szakasza: az általános első szpotot a konkrét problémákra reflektáló videók váltják, és elindul a közterületi, online és nyomtatott rész is. Nézze meg az első kampányszakasz werkfilmjét!
  #100
2009-02-05 17:18:20
A Coca-Cola és a Pepsi kampányai is új irányt vettek idén, ráadásul első ránézésre alig különbözik a kettő: a Pepsi az optimizmust, a Coca-Cola az örömöt tűzte a zászlajára a gazdasági válság idején. Magyarországra viszont csak a Coca-Cola kampánya érkezik meg biztosan.
#101
2009-01-29 16:34:52
A márkák alapján asszociáló egyperces filmetűdöket kért a Budapest Bank és a GlaxoSmithKline cserébe azért, hogy diákok részvételét támogatták a New York Film Academy tavalyi budapesti filmes képzésén. Most megnézheti a végeredményt.
#102
2009-01-29 15:05:14
A „Nincs de” szlogennel vág vissza a kifogáskereső magyaroknak a Médiaunió első, az egészségről és az egyéni felelősségről szóló óriás TCR-kampánya. A hatmilliárd forintos felületen futó nemzetprogramozó, cigiellenes és mozgáspárti reklámok jövő héten indulnak. Nézze meg az első szpotokat!
  #103
2009-01-21 15:15:45
Absolut, Adidas, Apple, Visa – az irigylésre méltó ügyfelekkel rendelkező TBWA az év globális ügynökségi hálózata az AdWeek és az Advertising Age szerint is. Érvek és némi best of.
  #104
2009-01-19 17:10:49
A Pepsi új vigyorgós-optimista amerikai arculata és az Obama-kampány egyébként is nagyon hasonlítottak, és az üdítőcég most ki is használja ezt: masszívan ráfekszenek Obama keddi beiktatására.
  #105
2009-01-14 15:12:02
Több ügynökség neve is szóba került a Miniszterelnöki Hivatal (MEH) erősen pozitívan fogadott esélyegyenlőségi TCR-filmjei kapcsán – a Kreatív Online a végére járt, kié a kredit. Az ötlet még a MEH előző ügynökségétől származik, a gyártáson viszont már két másik ügynökség dolgozott.
  #106
2009-01-09 15:10:37
Hanga Zoltán, a Fővárosi Állat- és Növénykert szóvivője több száz e-mailt kap naponta, és szerinte a külszíni fejtésen dolgozók között kevés a vegetáriánus.
  #107
2009-01-08 10:22:57
Nagy változásokra készül 2009-ben a magyar Music Televisionnel, felfrissítené a Vivát és bevállalós Comedy Centralt ígér Kókai Erika, az MTV Networks a Vodafone-tól átigazolt új marketingvezetője.
#108
2009-01-08 10:09:23
Saját tartalmat kínáló, önálló hírportálokká alakítja nyomtatott megyei napilapjai eddigi weboldalát a Pannon Lapok Társasága. Az ambíciózus célszámokat kitűző kiadó online főosztályt is létrehoz az új koncepció keretében.
  #109
2009-01-07 10:24:09
Egy brit szervezet jelentése szerint az Európai Unió többet költ kommunikációra, mint a Coca-Cola, és az egyoldalú propagandára összpontosít a valós problémák megoldása helyett.
  #110
2009-01-06 12:15:25
A Time Out programmagazin budapesti verziójával fizetős lapot dob piacra az Est Média Group (EMG). Az angol nyelvű próbaszám már megjelent, az első igazi februárban jön, a magyar változat pedig 2009 második felében.
  #111
2008-12-22 12:28:02
A bölcsészkar térítette el Mészáros Antóniát, az MTV Este című műsorának BBC-edzette, tizenéves korában iskolából színházi próbákra belógó műsorvezetőjét attól, hogy rendező legyen.
  #112
2008-12-19 10:40:51
Szeretné tudni milyen ember Szollár Domokos, a Budapest Airport történelem - szociológia szakos bölcsészből lett kommunikációs vezetője, aki mostanában a valószínűleg a ferihegyi sztrájkkal ébred (ha egyáltalán alszik), és nem arra, hogy Marci fia a lábujjával orrba rúgja? Ha igen, akkor alább olvashatja a Kreatív július-augusztusi számában vele készített interjúnkat.
  #113
2008-12-17 10:40:17
A ferihegyi sztrájk idáig alsó hangon 200 milliós bevételkiesést okozott a fővárosi turizmusnak: épp annyit, amennyit a külföldi Budapest Winter Invitation kampányra költöttek – állítják a Magyar Turizmus vezetői. A cég bemutatta a következő három év stratégiáját is: jövőre alámerülés, utána nőnénk megint.
#114
2008-12-12 17:53:42
Az ACG.HEY dolgozhat a Médiaunió első, jövőre induló reklám- és pr-kampányán. Az egészségmegőrzésről szóló óriás TCR-kampány a tervek szerint erős gerilla és ambient elemeket is használ majd a hatmilliárd forintnyi ATL-médiafelület mellett, és a tervek szerint februárban indulhat el.
  #115
2008-12-09 16:43:50
Eddig több mint egymillió különböző e-mail címre küldték tovább a Pepsi Mikulásos-ajándékozós vírusfilmjét. A profi kivitelezésű és a jelek szerint kiugróan népszerű kampány több eleme is megegyezik egy Obama-vírusvideóéval, az ügynökség és a Pepsi szerint viszont új koncepcióról van szó.
  #116
2008-12-09 16:40:51
Megőrizte két legnagyobb ügyfelét az OMD: az ősszel zajló médiatenderek után a Vodafone és a Henkel is az ügynökségnél marad. Egy nemzetközi tender eredményeként eközben a Nissan-Renault is az OMD-hez kerül. Belső részletek a három tenderről.
#117
2008-12-08 16:29:33
Korábbi tervei ellenére mégsem vesz részt a digitális földi sugárzásban a Viasat3, így változatlanul csak a két Duna-adót lehet fogni. A csatorna szerint nem érdekük csekély néző előtt megjelenni, az Antenna Hungária ajánlata pedig ésszerűtlen.
  #118
2008-12-05 16:42:22
A külső alkalmazások beengedésével tenné érdekesebbé az Iwiwet az Origo, a lépéstől növekvő felhasználói aktivitást és pénzt is várnak. A hirdetési bevételeket megosztják a fejlesztőkkel. Az első reakciók szerint a nyitás 2009 egyik nagy sztorija lehet a magyar interneten.
#119
2008-12-05 15:26:44
A fogyatékossággal élők esélyegyenlőségére hívja fel a figyelmet a kormány a héten indult társadalmi kampánya, amelyhez Herendi Gábor és még három rendező forgat szpotokat. A kampány a gazdasági helyzet miatt kompromisszumos költségvetéssel fut, de nem fújták le.
  #120
2008-12-04 13:24:17
A kreatívtender után online ügynökségi tenderén is eredményt hirdetett a Coca-Cola: új ügynökséget is megbíznak, és a régivel is tovább dolgoznak.
  #121
2008-12-01 22:32:39
Nehezen indul a magyarországi digitális földfelszíni tévésugárzás: az Antenna Hungária hétfőn startolt MinDig TV szolgáltatásával egyelőre csak a Duna TV két csatornájának adása fogható. Szerződéskötés helyett a napokban mindkét nagy kereskedelmi csatorna beperelte a műsorszóró céget, az RTL Klub az Alkotmánybírósághoz is fordult.
  #122
2008-11-25 17:01:38
Az első év végére legalább 30-40 ezer olvasót remél a Népszabadság a jövőre indítandó vasárnapi lapnak, amelyet nem is Népszabadságnak fognak hívni. A kiadó bemutatta a lap frissen integrált közös online és nyomtatott hírszerkesztőségét is.
#123
2008-11-21 15:04:05
Zsinórban harmadszor is Ausztrália a világ legerősebb turisztikai országmárkája a Weber Shandwick és a FutureBrands Country Brand Index felmérése szerint. A nem túl markáns arcélű Magyarország egyedül az ár/érték kategóriában emelkedik ki – tavaly második volt, idén épphogy befért a tízbe.
  #124
2008-11-19 16:42:54
Létrejött a digitális ügynökségeket, felülettulajdonosokat, kutatócégeket és hirdetőket tömörítő IAB Magyarország. A szervezet a többi között egységesítené a netes hirdetési formátumokat, befogadná a szakmai vitákat, illetve csatlakozik az összeurópai online reklámköltés-kutatáshoz.
  #125
2008-11-14 09:40:51
Mostanra nehéz lett úgy eldobni egy követ, hogy akit eltalál, ne mondja azt, hogy „digitális átállás”. De mire képes a technika, és mire használták eddig máshol? Beszerezhető könyveket, letölthető esettanulmányokat, szakblogokat és online megnézhető reklámpéldákat ajánlunk.
  #126
2008-11-13 12:43:02
Közbeszerzésen keres nézettségmérő céget a következő három évre a Magyar Televízió. A feltételek az AGB paramétereit idézik, ha valaki mégis elindulna és nyerne ellenük, furcsa helyzet állna elő a piacon, hiszen a csatornák adatai eltérő forrásból származnának.
  #127
2008-11-12 11:36:55
35 – főleg tartalomkészítő – munkatársat bocsát el, és megszünteti az önálló hírigazgatóságot a TV2. A csatorna szerint a lépésre a pénzügyi válság súlyosabb hatásainak kivédése érdekében és a kockázati befektetők rövid távú profitelvárásai miatt van szükség.
#128
2008-11-10 15:42:50
Hamarosan megjelennek a bannerek a blog.hu felületein. A reklámhelyek felét a felhasználók, felét az Index adhatja el, a blogtulajdonosok pedig választhatnak, kérnek-e ebből a modellből.
#129
2008-11-10 10:50:35
Lehetetlenül rövid határidővel és meglepően konkrét indulási feltételekkel írta ki rendezvényszervezési tenderét a különböző uniós fejlesztési és együttműködési programokat gondozó VÁTI Kht. A Kreatív Online nem tud ügynökségről, amely indulna.
#130
2008-11-03 13:08:19
Itthon is bevezeti a Magyar Turizmus az év elején a külföldi hirdetésekben év eleje óta használt, épületek közé helyezett óriásemberekkel operáló arculatot, miután a 2009-es belföldi kreatívkoncepcióra kiírt tender összes esélyes munkája elvérzett a fókuszcsoport előtt.
#131
2008-10-29 12:46:52
Lángost, bundáskenyeret, paprikás és tormás burgereket kínál keddtől a McDonald’s, a gyorsétteremlánc történetének első magyar menüjét tévészpotok és online kampány hirdetik.
#132
2008-10-28 16:42:35
Tömegtermékből kulturális tényezővé válna a Pepsi: a jövőre induló globális kampányra – válság ide vagy oda – többszáz milliárd forint jut majd, az új logó pedig már készen vár a fiókban. Magyarország viszont kimarad a szórásból.
#133
2008-10-28 11:20:56
Az Externet és a Telekom 4 közös cége mellett a tévés és internetes piacról ismert Digi, pletykák szerint pedig az Invitel is indulna a múlt héten meghirdetett negyedik országos mobilhálózat jogáért. Az új szolgáltató – bárki is nyerje a frekvenciát – a reklámpiacot is felkavarhatja.
#134
2008-10-13 11:11:28

Záporoztak a magyar díjak a Golden Drum zárógáláján: Spielmann Gábor ellentmondásos Scrabble-hirdetése nagydíjat nyert, az Ogilvy Budapest még két ezüstöt szerzett az ő révén. Díjat kapott a Pioneer Productions filmje és hirdetőként a magyar Mattel is.

#135
2008-10-10 09:13:52

A Kirowski interaktív ezüstje után nyolc magyar ügynökség és egy produkciós cég munkája került a Golden Drum záró kategóriáinak shortlistjére: az Ogilvy, a Proud és a Pioneer Productions izgulhat péntek este.

#136
2008-10-09 09:34:30
Etikus-e hackelni a Wikipediát? Progresszív piac-e Magyarország? Miből fognak élni a hálózatok a jövőben? Erről vitatkoztak szerdán a Golden Drum reklámfesztivál versenykategóriáinak zsűrielnökei.
#137
2008-10-07 16:15:10
Szokatlan ötletekben erősnek, szövegírásban, art direkcióban viszont gyengébbnek tartja a kelet-európai régiót a portorozsi Golden Drum kampány kategóriájának zsűri elnöke. Per Pedersen szerint pedig minden működő ötletben benne van a kiemelkedő kampány lehetősége, csak a kivitelezésen múlik – ahogy az is, hogy a régió ügynökségei tarolni kezdjenek Cannes-ban.
#138
2008-10-06 16:47:40
Noha van shortlistes, hiányolja a magyar interaktív munkák jelenlétét a Golden Drum reklámfesztivál kategóriazsűrijének elnöke. Serge Fernenko szerint Kelet-Európában még simán működik, ami nyugatabbra már rég nem, és a keresőmarketingnek és a reklámblogoknak nagyjából annyi.
#139
2008-10-03 10:44:41
Bazsó Gábor, az Indexvideo ügy- és mindenféle vezetője véletlenül került a főiskolára, majd első munkahelyére, és hisz abban, hogy minden jó médiatermék mögé lehet piacot keríteni – tévéműsortól a tankönyvekig. A Kreatív magazin interjúja.
#140
2008-10-01 10:50:30
A hirdető cégek problémái miatt a kommunikációs iparban is bajokat okozhat az amerikai pénzügyi válság a nemzetközi ügynökségi hálózatok vezetői szerint, de ennél konkrétabb jóslatokra nem sokan vállalkoznak. Nemzetközi sajtószemle a bizonytalan jövőről.
#141
2008-10-01 10:35:43
Az idei nyári fesztiválszezon kevés érdekes, és még kevesebb kiváló márkamegjelenést hozott. Sokan a tavalyi fogást próbálták updatelni és voltak, akiket egyáltalán nem izgatott, hogy márkájuk legalább értelmesen jelenjen meg. A legötletesebb megoldások mögül pedig hiányzott a pénz.
#142
2008-09-17 15:48:08
A TV2-n ősszel debütáló, Horváth Ágnest és Kozsót is Afrikába szalajtó "A sztárok a fejükre estek" lehet az első magyar hátterű tévés ötlet, amely nemzetközi sikert érhet el – mondja Kirsten van Nieuwenhuijzen, a Big Brother, a Széf és más sikerműsorok ötletembere, aki saját cégével vett részt a formátum fejlesztésében. Interjú és videó.
#143
2008-09-11 14:19:28

Egyelőre óvatosan ízlelgetik a magyar reklám- és pr-ügynökségek a valaha volt legnagyobb hazai TCR-kampányt, a hatmilliárd forintnyi felülettel gazdálkodó Médiauniót. Vannak túláradóan lelkesek, mások simán nem érnek rá, és vannak, akik szívesen beleszóltak volna a témába.

#144
2008-09-09 10:13:12

Decemberre már elindulnak az első digitális tévéadások Magyarországon: Kelet-Európában elsőként lehet majd tetőantennával 15 csatornát fogni és tetszés szerint akár eredeti nyelven nézni a filmeket. Némi meglepetésre fizetős lesz az ATV és a HírTV adása, az RTL Klub és a Tv2 még hezitál, hogy egyáltalán beszálljon-e, a készülékgyártók és az Antenna Hungária (AH) pedig közös kampánnyal hirdethetik az átállás tudnivalóit.

#145
2008-09-03 09:45:15
Nem a napi politika agendája szerint működő véleménysite indításán dolgozik az Origo. A szeptember végén startoló új oldalról, a kommunikációs tanácsadói munka elhagyásáról Nádori Pétert, az Origo vezető szerkesztőjét kérdeztük, aki saját titulusát szívesebben nevezi szabadon engedett szerkesztőnek.
#146
2008-08-29 15:38:19
Nem bízza a véletlenre kommunikációs ügyeit a Radioaktív Hulladékokat Kezelő Kht. (RHK): a kiíró közbeszerzési eljáráson keres pr-ügynökséget a következő négy évre, de mint a kht. előző tenderein, most is csak olyanok indulhatnak, akik rendelkeznek - Magyarországon csak két helyen beszerezhető - nukleáris témájú referenciával. Eddig mindig ugyanaz az ügynökség nyert, ezúttal 340 millió forintról van szó.
#147
2008-08-19 09:49:19

26 év együttműködés után a Lowe London ajtót mutatott a Stella Artois sörmárkának. A döntést közvetlenül az előzte meg, hogy egy másik ügynökség nyert el egy almegbízást, egyébként pedig a régóta tartó viták a sör pozicionálásáról. Összeállítás az elmúlt évtizedek klasszikus Stella-reklámfilmjeiből.

#148
2008-08-08 15:29:38
Több népszerű blogon is rosszalló bejegyzéseket és dühödt kommentrohamot váltott ki a Häagen-Dazs fagylalt bevezető kampánya: a Weber Shandwick pr-ügynökség olyan fotókat készített, amelyeken budapesti utcatáblák és feliratok "a" betűire két pötty került, akárcsak a szokatlan írásmódú névben. Interjú a készítőkkel.
#149
2008-08-07 09:31:28
Kommunikációs tenderek – elsősorban állami közbeszerzések – kiírásához és lebonyolításához nyújtana segítséget az a hat tanácsadó, akiket most kért fel a feladatra a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ). A Miniszterelnöki Hivatal tendereinél korábban is bevont már külső szakértőket, a többi minisztérium és állami intézmény gyakorlata azonban vegyes, és ezután is rajtuk áll majd, élnek-e a pályázói oldalról felajánlott segítséggel.
#150
2008-08-06 17:07:48
Az utóbbi idők több nagy médiapiaci fúziójára is áldását adta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A lapterjesztést végző Médialog teljesen a Ringier, a Népszabadság és a Sanoma közös cégének birtokába kerülhet, a Magyar Telekom pedig kiszállhat az RTL Klubot tulajdonló vállalkozásból és átveheti az egyik vezető mobilos tartalomszolgáltatót.
#151
2008-08-04 12:11:27
Bár az előző kiíráskor az egyetlen érvényes pályázó nagyobb árat kért, mint amennyi a kiíró rendelkezésére állt, információink szerint a Balassi Intézet az eredménytelenség miatt újból meghirdetett tenderen sem emeli a keretösszeget a 2009-es New York-i és Washingtoni Magyar Kulturális Évad amerikai pr-feladatairól szóló pályázaton.
#152
2008-07-31 09:00:00
A kétmilliárdos, furcsán megpályáztatott média-, pr- és reklámfeladat és a két és fél milliárdos rendezvénymegbízás után újabb tenderen hirdetett eredményt az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program (ÚMVP) kommunikációját intéző FVM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézete (VKSZI). A nettó 400-600 milliós keretösszegű bel- és kültéri médiavásárlást egy néhány hónapja bejegyzett cég intézheti a következő négy évben.
#153
2008-07-25 14:17:01
A rádiós és a tévés digitális földfelszíni sugárzásra kiírt pályázatot is az Antenna Hungária (AH) nyerte – derült ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) pénteki tájékoztatóján. A tenderen a cégen kívül a Magyar Rádió és Digital Broadcasting nevű projektcégén keresztül a szlovák TRI R indult, a parlament eseti bizottsága két héttel ezelőtt még visszadobta a pénteken elfogadott döntést. A digitális sugárzás még az idén elindul.
#154
2008-07-23 16:48:22
Feláll az Ogilvy & Mather vezérigazgatói székéből Shelly Lazarus, a reklámszakma kevés női csúcsvezetőjének egyike. Az integrált, 360 fokos marketing élharcosaként számon tartott szakember 11 éve tartó vezetése alatt az Ogilvy az új trendeket ügyesen kiaknázó, bevételeit már csupán felerészben klasszikus ATL-feladatokból szerző ügynökséggé vált.
#155
2008-07-21 12:59:51

Egyetlen cég indult és nyert az uniós pénzekből zajló Új Magyarország Vidékfejlesztési Programhoz kapcsolódó, kétmilliárd forintos keretösszegű média-, pr-, reklám- és gyártási óriástenderen. Az eddigi legnagyobb értékű állami kommunikációs pályázatot nem csak az összeg, de a példátlan indulási feltételek is kiemelték a tenderek közül. A Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) sikertelenül próbálta megváltoztattatni a szakma nagy részét távol tartó kiírást.

#156
2008-07-14 16:43:19
Miközben megkezdődött a nevezés az idei Golden Drumra, a reklámfesztivál szervezői több külön pályázatot is hirdettek a versenyprogram mellé. A Piran városának, illetve Szlovéniának készítendő poszterekkel 5000-5000 eurót lehet nyerni, míg a Prolog nevű, idén a brandingről és az újmédiáról szóló vitasávhoz kapcsolódó blog kommentelőinek és bloggereinek belépőket ítélnek majd oda.
#157
2008-07-04 19:44:58
Száz marketingszakos egyetemista a Balaton-parton, beszélgetések és előadások a hőségben izzadó előadókkal, Réz Andrástól Novák Péterig, digitális jövő, reklámetika és non-stop kapcsolatépítés – ezt vonultatta fel a siófoki Brandcamp, ahol több volt a brief, mint a söralátét, és ahol a jövő accountjai és marketingesei múlatták az időt három napig.
  #158
2008-07-04 12:00:00
Új megoldásokat próbálna ki a Borsodi Sörgyár márkáival Szirbek András, aki majdnem egy egész évtizednyi Unileveres lét és a Fotex-Ofotért marketingvezetőjeként eltöltött másfél év után igazolt júliusban az italcég marketingigazgatói posztjára.
#159
2008-07-01 10:48:49
Több év alatt felgyülemlett ORTT-büntetéseket törlesztett összevonva az RTL Klub az MTV-nek kétmilliós nézettséget hozó foci Eb-döntő alatt, elsötétítve a képernyőt a túl sok nézőt amúgy sem ígérő sávban – írja a Népszabadság. Az Index eközben azt számolta ki, hogy a köztévé Eb-közvetítéséből csaknem egymilliárdot az adófizetők állhattak a hirdetők helyett.
#160
2008-06-30 10:17:42

A foci Eb nézőinek háromnegyede egyetértett a támogatók jelenlétével a mérkőzéseken - áll a TNS Hungary és az OmnicomMediaGroup felmérésében. A rendezvény kapcsán aktív márkák közül sorrendben az Adidast, a Mastercardot és a Borsodit jegyezték meg legtöbben.

#161
2008-06-23 15:32:46
Véget ért a sok vélemény szerint úttörően új megoldásokat is felvillantó 2008-as Cannes Lions reklámfesztivál. Ha lemaradt a részletes tudósításokról vagy átfutná még egyszer a lényeget, olvassa el összegzésünket! Díjak és trendek, magyarok és bulik, előadások és hangulatjelentések.
#162
2008-06-23 15:19:24
Cannes a paradigmaváltáson meg a szakmai okosságokon túl: hogy néz ki a város és hogyan a fesztivál, kik vannak ott és miért jó az nekik? Szubjektív összegzés tudósítónktól.
#163
2008-06-23 09:48:52
A doboló gorilla és a Microsoft alien-ölős játékát feldolgozó fiktív dokumentumfilmjei az év filmjei Cannes-ban, táncoló japán csajok a legnagyszerűbben újszerűek, miközben a kreatívszakma keblére ölelte a mosóporreklámokat: a Procter & Gamble (P&G) az év hirdetője. A BBDO New York HBO-kampánya nem kapott fődíjat, de így is ők az év ügynöksége és hálózata.
#164
2008-06-20 16:00:24
A MySpace rögtön visszaveszi a vezetést a közösségi site-ok között innovációban, a Wall Street Journal izgalmas dolgokkal készül online, a Fox tévécsatorna független, Obama és McCain gazdasági programja is baromság – ezeket mondta a cannes-i közönségnek Rupert Murdoch médiacézár, és mást nem is nagyon. Jobbkeze, Peter Chernin szerint viszont most, hogy beütött a recesszió, ideje minden hirdetőnek jól megtolnia a médiaköltését, a filmiparnak pedig olcsó legális letöltést kell kínálnia.
#165
2008-06-19 13:48:56
„Nem a reklámipart akarom megváltoztatni, csak a saját reklámiparomat – mondta David Droga Cannes-ban egy ifjú kreatívoknak tartott órán. A Droga5 ügynökség alapítója, a Publicis volt globális kreatívigazgatója saját ügynökségével megrendezte az Air Force One összegraffitizését, bemárkázta a csapvizet a UNICEF-nek, kisorsolt egy komplett, berendezett új-zélandi életet Amerikában és most épp a kallódó New York-i iskolásokat próbálja megmenteni.
#166
2008-06-18 15:44:46
A zsűri által úttörőnek nevezett HBO-kampány, a Voyeur kedden a második Grand Prix-t is bezsebelte Cannes-ban: az egy new york-i ház falára vetített szpotok most az outdoor kategóriában értek fődíjat. A cannes-i találgatások szerint könnyen lehet, hogy a szokatlan kampány végül az integrált kategóriában is befutó lesz.
#167
2008-06-13 18:57:10
Egy zseniális ötlettel kezdte 1969-ben – egy annyira zseniálissal, hogy 1970-re minden pénzét elvesztette vele. Azóta Drayton Bird, az Ogilvy & Mather Direct korábbi vezető kreatívigazgatója a világ egyik első számú direkt marketing gurujává nőtte ki magát. Most Balatonkenesén, a Direkt Marketing Szövetség szemináriumán azt mondta: az egyetlen szabály, hogy nincsen atombiztos szabály, ezért mindent előre le kell tesztelni.
#168
2008-06-12 14:02:54
Az MSZP szerint a reklámoknak nem kellene annyira a fogyasztásra ösztönözniük, míg az SZDSZ az egyszerűség kedvéért nem csak az iskolák környékén, de minden köztéren betiltaná az alkoholreklámokat. A Kreatív Online átolvasta az új reklámtörvény elfogadását megelőző parlamenti viták jegyzőkönyvét és kiválogatta a legerősebb részeket.
#169
2008-06-11 17:24:50
Elfogadta az Országgyűlés az új reklámtörvényt, a tisztességtelen kereskedelmi magatartásról szóló irányelvről szóló uniós szabályok átvételét és módosult a fogyasztóvédelmi törvény is. A Kreatív Online a szövegek hivatalos megjelenése előtt készített szemlét: a dohányreklámok még inkább visszaszorulnak, tiltva marad a spam, viszont megmenekültek a direkt marketingesek. Mostantól az ügynökségek is felelősek a törvénysértő hirdetésekért.
#170
2008-06-10 14:21:07
Miért nem muszáj kihasználni a foci Eb-t? Hihetnek-e cinikus kreatívok a stratégiákban? Miért nem kell mindent digitalizálni? Hogyan prostituálódik egy ügynökség? Többek között erről beszélt a Kreatív Online-nak Mike Freedman, a Publicis Consultants (PC) hálózat brit irodájának vezetője, egyben a stratégiai vezetésről milliós példányszámban eladott könyvet jegyző szakember egy Budapesten tartott nemzetközi Publicis-es szemináriumon. Kötelező olvasmány ügynökségi vezetőknek és azoknak, akik egyszer át akarják venni a helyüket.
#171
2008-06-05 12:38:54
Nyilvánosságra hozták a TNS és a GfK egyesülési terveit: a hónapok óta készülő megállapodás értelmében a világ második legnagyobb piackutatója jönne létre a Nielsen mögött. Magyarországon is számos szektorban válna kiemelkedő szereplővé a közös cég, de nem véletlen a feltételes mód: egyelőre maradtak kérdőjelek, miután a TNS részvényesei abban bíznak, inkább a WPP reklám-óriáscsoport vásárolja fel a vállalatot.
#172
2008-06-04 11:37:57
Mire emlékeznek a nézők a sportközvetítéseken megjelenő temérdek márkából? Ha bénák a hirdetők, nem sokra, de ha a jó helyeken szerepelnek a logók, hatékonyan bevésődnek a retinákba – derült ki a budapesti ESOMAR Worldwide Multi Media Measurement (WM3) konferencián.
#173
2008-06-03 11:28:53
Egyrészt vissza kell szerezni a fogyasztók reklámokba vetett bizalmát, másrészt folyamatos innovációra van szükség a sikerhez – összegezte a hirdetők által követendő stratégiát Bernhard Glock, a világ legnagyobb reklámozói közé tartozó Procter & Gamble elnökhelyettese az ESOMAR Budapesten zajló WM3 konferenciáján. A folytatásban videók arról, mit tett ezekért a célokért a Procter & Gamble.
#174
2008-05-30 16:50:03

„A budapestiek és a külföldiek Budapest-képe csak néhány közhelyes ponton találkozik – egy jó márka esetében nem lehet ekkora különbség a termék megítélésében és a hozzá kapcsolt asszociációkat illetően” – áll a Political Capital Budapest megítéléséről készített tanulmányában. A főváros brandingjén dolgozó Városarculati Tanácsnoki Iroda (VTI) szerdán nyilvános beszélgetést tartott a Budapest-márkáról – kimondatlanul is ezzel a végső tanulsággal. Romkocsmák és zene, új logótervezet és a Budapest lifestyle a folytatásban.

#175
2008-05-23 15:07:56
Digitális média igazgatóságot hoz létre a TV2 – az új részleg az újmédiás tartalmakért és a digitális átállás előkészületeiért egyszerre felel. Az igazgatóságot Fekete Attila, a csatorna digitális stratégiáját kidolgozó szakember vezeti. A tévé egyebek mellett erőteljesebb internetes jelenlétet tervez és hamarosan megújítja a tv2.hu-t, ám nem készül újabb Korridort indítani.
#176
2008-05-20 17:01:08

A Microsoft vezérigazgatója hisz abban, hogy lesz használható elektronikus papír, az egész média teljesen digitalizálódik, és hogy cége lenyomja a Google-t online keresésben – derült ki a Budapestre látogató Steve Ballmer tojásesővel felvezetett előadásán. Az utóbbi incidensről készült videó közben már rég a határokon túl terjed, de egyelőre nem tudni, a vállalat reagál-e rá valahogyan.

#177
2008-05-19 10:37:59
A tavalyi nyertes Leo Burnett 15 munkával vezeti az idei Arany Penge Kreatív Fesztivál shortlistjét. A helyzet pikantériája, hogy az előző évi győzelem jogán az ügynökség kreatívigazgatója, Tordai Péter az idei zsűrielnök. A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) versenyén a rövidlistára bejutott munkák számát tekintve a dobogón a Grey, a Carnation, a DDB, a HPS Experience és a Young & Rubicam (Y&R) szerepel.
#178
2008-05-14 12:19:04

Technológiai cégek vezetik a brit Marketing szaklap a legkedveltebb márkákról szóló listáját: az első a Nokia, de az iPod és a Facebook is az élbolyban van. A legutáltabbak dobogójára a McDonald’s, az AOL internetszolgáltató és a The Sun bulvárlap került fel. Ugyanakkor a felmérés alapján úgy tűnik, a siker szempontjából az a fontos, hogy a márka így vagy úgy, de erős érzelmeket váltson ki.

#179
2008-05-09 16:28:15
A Reddit egyike azoknak a felkapott közösségi híroldalaknak, ahol az olvasók linkeket küldhetnek be, majd az olvasóközönség szavaz arról, hogy melyikből lesz vezető link és melyik kerül a süllyesztőbe. A nemrég magyarul is elindított site 4,5 millió felhasználója immár a reklámok kapcsán is írhat hozzászólásokat az olvasóknak vagy éppen a hirdetőknek. Az oldal két amerikai alapítója Magyarországon adott interjút a Kreatív Online-nak.
#180
2008-05-08 15:10:59
A tavaly novemberben nyílt Arena Plaza marketingstratégiát váltott, és tenderen keresett új reklámügynökséget a bevezető kampányon dolgozó Young & Rubicam után. A pályázatot érvénytelennek nyilvánították, majd a megbízást – tender nélkül – egy olyan frissen alapított cég, a Nuance kapta, amelyet az egyik korábbi pályázó munkatársai hoztak létre.
  #181
2008-05-05 15:36:31
„Továbbléptünk" - áll az APEH május 6-án induló szja-kampányának hirdetésein. Az adóhatóság kommunikációs fordulatot hajt végre: búcsút vesznek a régi, saját bevallásuk szerint Pacmant idéző logótól és a hűvös színvilágtól. Mostantól a bordó szín hivatott erősíteni a szervezet arculatát, a kampány pedig hirtelen váltással tegezi az állampolgárokat.
#182
2008-04-30 11:32:09
„Félünk a Google-től vagy sem?" – egy résztvevő összefoglalása szerint erről vitáztak a magyar keresőmarketing-cégek, ügynökségek és a Google képviselői a BrandFestival Digitalon annak kapcsán, hogy a keresőcég egyes ügyfeleknek közvetlenül árulja szöveges hirdetési felületeit.
#183
2008-04-30 11:00:51
A digitális platformokon a kiugró sikereket a hagyományostól elszakadó reklámok hozzák – hangzott el a BrandFestival Digitalon, ahol az előadók arról is beszéltek, hogy a fogyasztók többsége fél a technológiai változásoktól, a tévéket pedig nem veri agyon az internet, viszont mindenképp jobban szegmentálhatók lesznek az üzenetek.
#184
2008-04-29 16:13:24
Néhány éve a blogok és a közösségi oldalak reklámfelületei eladhatatlanok voltak Magyarországon, mostanra pedig mindkettőre rátaláltak a hirdetők – illusztrálták a BrandFestival Digital előadói a közösségi marketing lehetőségeiben bekövetett változásokat.
#185
2008-04-29 14:49:38
A hirdetők interaktív tartalmakat építhetnek a tévészpotok mögé – prezentálta a UPC alelnöke a Magyarországon hamarosan debütáló digitális kábeltévé előnyeit a BrandFestival Digitalon. A T-Mobile második embere szerint pedig a digitális médiumok jelenthetik a kiutat a reklámzajból és a fogyasztói passzivitásból.
#186
2008-04-29 13:22:41
A magyar társadalomnak csak negyede aktív internetező, a többség pedig reménytelenül leszakadt. Azok viszont, akik neteznek, egyre jobban megismerhetők és elérhetők, például a keresőkön át – derült ki a BrandFestival Digital (BFD) első előadásaiból.
  #187
2008-04-28 11:57:29
Reklámszerűen tette közzé az előfizetőknek szánt felhívását a UPC az RTL Klub Barátok közt című sorozatának április 22-i adása alatt, a képernyő alján egy futócsíkban. A médiatörvény csak blokkokban engedi reklámok sugárzását, a cég illetékese elmondta: a félreérthető felhívást már módosították.
  #188
2008-04-10 12:01:12
A gyermekek erkölcsi fejlődését sérthette a Pannon egy tavalyi óriásplakátja – állapítja meg a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) a Kreatív Online birtokába került, egyelőre nem jogerős határozata. A hatóság korábban és azóta hasonló elmarasztaló döntéseket hozott más hirdetésekkel szemben is. A reklámszakmai szervezetek szerint az NFH félreértelmezi a jog szerepét, és ezzel káros folyamatokat indíthat el.
hirdetés
hirdetés
Görögország és a közmédia.
Mármint olyan, ami repül.
Gúzsba kötve krízist kezelni, ez a kihívás.

Lehet-e figye­lemfelkeltő, minőségi csomagolásterveket készíteni mindössze két színből?

Mark Zuckerberg, mint magyar márkanagykövet.

Egy mérkőzés hálózatilag elemezve.

hirdetés