hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Lakos Nóra cikkei

  #1
2010-03-01 15:33:46
Potsdamer Platz , Ritz Carlton, Hyatt, BMW, vörös szőnyeg, promótáska, plüssmackó. Exkluzív, videós beszámoló a nemrég lezajlott Berlinale márkaboltjából és a fesztivál szponzorairól.
  #2
2009-10-27 16:13:57
Herendi Gábor pro bono vállalta a rendezést, Tereskova aggódott a hidegben sapka nélkül lasztizók egészségéért. A Kreatív kamerával követte a levegő szén-dioxid tartalmának csökkentésére tett kísérletet a Széchenyi Fürdőben.
  #3
2009-09-03 11:19:20
Lezajlott az első Grand Comm teniszverseny, amelyen a Kreatív videostábja is jelen volt. Kik indultak? Kik nyertek? Hogy néz ki a szakma fejpánttal? Jól.
  #4
2009-07-14 18:51:51
Az értékes közönségű, de kis területű Balaton Soundon jut a legjöbb márka egy négyzetméterre a magyar fesztiválok között, ám a főszervező szerint az ottani megjelenések színvonalban is kiemelkednek. Videóinterjú Gerendai Károllyal.
  #5
2008-12-20 09:23:08
Nincs a szakma által közösen elfogadott mérési metodika a pr-ügynökségek tevékenységének értékelésére. A reklámegyenérték- mérést nemzetközi szinten már rég alkalmatlan módszernek tartják, de itthon még nincs jobb.
  #6
2008-11-12 15:45:16
Sok márka évente-kétévente ügynökséget vált, és ilyenkor mind ügynökségi, mind pedig ügyféloldalon gyakori a panasz a „kémia” hiányáról. Megnéztünk néhány régóta tartó ügyfél-ügynökség kapcsolatot és megpróbáltuk megfejteni, mi lehet a titok.
  #7
2008-11-11 16:53:26
A Fővárosi Bíróság másodfokon is jogszerűtlennek ítélte a Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telep pr-tenderét, így a 2005-ös eljáráson nyertes Café-konzorcium akár elbúcsúzhat a megbízástól, az akkori vesztes Weber Shandwick pedig megkaphatja azt.
#8
2008-10-14 08:07:07
Iszlám vallás és Jedi-kard, Hit Gyülekezete és ATV, Hogyan próbálnak kommunikálni a magyarországi egyházak? Tudatos és spontán pr-eszközök itthonról és külföldről.
#9
2008-10-01 10:35:43
Az idei nyári fesztiválszezon kevés érdekes, és még kevesebb kiváló márkamegjelenést hozott. Sokan a tavalyi fogást próbálták updatelni és voltak, akiket egyáltalán nem izgatott, hogy márkájuk legalább értelmesen jelenjen meg. A legötletesebb megoldások mögül pedig hiányzott a pénz.
#10
2008-09-15 13:49:36
Ártalmas vagy előremutató a kifejezetten versenyekre gyártott kamureklám? Mit ad és mit vesz el a kreatívoktól és a reklámpiactól? Sokak szerint a scamek ártanak a reklámpiacnak, de vannak, akik speciális scamversenyt rendeznének az ügynökségek számára.
#11
2008-09-08 14:11:08
Egy tavalyi brit konferencián nagy vihart és vitát kavart az a kijelentés, amely szerint a pr-eseknek ügyfeleik érdekében néha szabad hazudniuk. Megkérdeztünk néhány hazai szakembert arról, szerintük megengedett-e az igazság torzítása, ha a szükség úgy kívánja. A Kreatív ma megjelenő szeptemberi számának cikke.
  #12
2008-08-05 09:16:00
Amelyik ügynökséghez Tordai Péter, a Leo Burnett kreatívigazgatója beteszi a lábát, az sorra nyeri a hazai és a nemzetközi díjakat. Legutóbb épp a cannesi fesztiválon egy Bronz Oroszlánt cyber kategóriában a Pannon Djuice SMS Bandi kampányáért. A dal-, majd reklámszövegíróból lett kreatívigazgató szerint a sikeres kreatívötlet alapja az integrált stratégiai gondolkodás.
#13
2008-07-04 12:00:00
Az első hazai pr-per fordulatot hozhat, amennyiben jogerőre emelkedik az ítélet, amely szerint jogszerűtlenül és tévesen döntöttek három éve az elmúlt időszak egyik legnagyobb magyarországi pr-megbízásáról, a Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telep kommunikációs ügyeinek intézésére kiírt tenderen. Elképzelhető, hogy a fővárosra kártérítés fizetés és akár ügynökségváltás is vár.
#14
2008-06-09 17:02:07

A kommunikációs ügynökségek az elmúlt egykét évben rohamosan próbálják fejleszteni online divíziójukat, de nehezen találnak megfelelő tudással felvértezett szakembert. Komolyabb képzések még csak tervszinten léteznek, jelenleg kevés helyen tanítanak olyan összetett online kommunikációs ismereteket, amelyekkel egy végzett diák egyenesen besétálhatna egy reklám- vagy médiaügynökség online divíziójához.

#15
2008-05-06 11:18:25

Az internetes eszközök használatát tekintve a pr-szakma lemaradásban van a marketingesekhez és a reklámosokhoz képest – írja a Kreatív májusi száma. Néhány pr-ügynökség már próbálkozik újmédiás megoldások használatával, és a területre beléptek a hagyományos online ügynökségek, továbbá új eszközöket, például online sajtótájékoztató-rendszereket kínáló cégek is.

  #16
2008-05-04 12:00:00
Komoly szakmai kihívást jelent egy olyan, alapvetően népszerűtlen kormányzati intézkedéssorozat kommunikációja, mint az egészségügyi reform. Cikkünkben azt vizsgáljuk, hogyan birkóztak meg ezzel a több éven át tartó feladatsorral a szakpolitikai és a kormányzati kommunikátorok.
#17
2008-04-25 16:27:30
A bátortalan hazai reklámfilmeket a fiatal rendezők friss ötletei is kihúzhatnák a tespedtségből, de játékfilmes ismertség nélkül nehéz elérni, hogy a hirdetők megbízzanak a fiatalokban.
#18
2008-04-04 12:00:00
Félelmek, késések, büntetések, de leginkább bizonytalanság övezi egyelőre a teljes kommunikációs szakmát érintő, a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot szabályozó új európai uniós irányelv hazai átvételét.
  #19
2008-04-01 16:46:15
Bizonytalanság övezi egyelőre a teljes kommunikációs szakmát érintő, a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot szabályozó új európai uniós irányelv hazai átvételét – írja a Kreatív áprilisi száma. Az új irányelv átvételének tisztázatlan hatásai miatt a különböző ágazati érdekvédelmi szervezetek körében komoly félelmek fogalmazódtak meg.
  #20
2008-03-14 15:43:18
A Magyar Államvasutak (MÁV) az idei pr-tevékenysége központjába a vállalati társadalmi felelősségvállalást (csr) állította, azonban az első eredmény egy zűrös pályáztatás, a többi meg csak hosszú távon várható – írja a Kreatív márciusi száma. A lap szerint a társaság rekordgyorsasággal döntött a hét és félmillió forintos pályázatról, ráadásul a megbízásért induló négy ügynökség közül kettőnek nem volt referenciája a feladatokra. A tendert megtámadta a 35 milliós ajánlatot benyújtó B&P CSR Management, mert a kiírók nem jelölték meg a közbeszerzés értékhatárát. A fellebbező cég vezetője szerint egyszerű mutyiról van szó, amit súlyosbít, hogy mindez pont társadalmi felelősségvállalás témájában kiírt pályázatnál történik.
  #21
2008-02-04 12:00:00
Az MR2-Petőfi Rádió megújulásával újraértelmezte a közszolgálat fogalmát, új programjával pedig komoly piaci szereplővé vált a fővárosi rádiós piacon. Hosszú távon a váltás akár az országos rádiós piac átrendeződését is eredményezheti.
  #22
2008-02-04 12:00:00
Az ügynökségek általában utolsó helyen foglalkoznak egy kampány kialakításakor a rádiós felületekkel, ezért több rádió saját kreatívcsapatot alapított, amelyek maguk kezdtek szpotgyártásba. Ettől azonban még nem lettek jobbak a rádióreklámok.
  #23
2007-12-04 12:00:00
Tóth Ali huszonöt évesen két barátjával egy családi örökséget és spórolt pénzét befektetve megalapította és azóta is működteti a The Room című lapot. A hazai lappiacon egyedülálló kivitelezésű, magyar és angol nyelvű divatmagazinban olyan luxusmárkák hirdetnek, amelyekről a konkurencia jelentős része csak álmodozik. Tóth korábban modellkedett, most a lap mellett külföldi reklámfilmekben stylistkodik, és van egy ikertestvére, akivel a megszólalásig hasonlítanak egymásra.
  #24
2007-12-04 12:00:00
A hirdetésblokkoló programok egyre jobban sokkolják az online médiatulajdonosokat. Az Adverticum hirdetéskiszolgáló rendszer egy hirdetésblokkolást gátló modullal vág vissza, és vannak más megoldási javaslatok is.
  #25
2007-12-04 12:00:00
A cégeknek egyszerű megoldást jelenthet az újságírókkal való kapcsolatápolásban az ajándékozás, azonban egyre több pr-ügynökség nem javasolja ezt a megoldást ügyfeleinek.
  #26
2007-11-19 12:44:35
A hirdetésblokkoló programok egyre jobban sokkolják az online médiatulajdonosokat, akik attól tartanak, hogy ha a felhasználók nagy tömege nem látja a hirdetéseket, az ellehetetlenítheti üzleti modelljüket. Eközben különböző, a reklámblokkolást blokkoló megoldásokat próbálnak kidolgozni a fejlesztők - írja a Kreatív december-januári száma.
  #27
2007-11-04 12:00:00
Az őszi kormányzati és állami kommunikációs pályáztatásokba számos baki csúszott, mind pályázói, mind kiírói oldalról.
  #28
2007-11-04 12:00:00
Mit kezd a reklámszakma az ötven felettiekkel? Ahogy lehet, megszabadul tőlük. Jól teszi? Pro és kontra érvek, okok a tapasztalt munkatársak megtartása mellett és ellen.
  #29
2007-11-04 12:00:00
Több jelentős hazai médium vezetője szerint a menedzseri képességek fontosabbak, mint a konkrét piaci terület ismerete.
  #30
2007-11-04 12:00:00
A Mol ismeretlenebb a nemzetközi piacokon, ezért hátránnyal indult az OMV-vel folytatott kommunikációs háborúban. Az OMV inkább racionális érvekkel a Mol viszont érzelmi alapon próbált kommunikálni – ami itthon a Molnak, a fontosabb nemzetközi szintéren viszont az osztrák cégnek kedvezett.
  #31
2007-10-04 12:00:00
Idén két ellenpályázatot is indítottak az arc támadói: rearc és arccal szemben néven. kik és miért utálják annyira az arc-ot? mutyizás, összefonódások, cenzúra vagy csalódott nyilvánosság-keresés áll a háttérben?
#32
2007-10-04 12:00:00
A fővárosi klubok, teraszok tulajdonosai elvileg ragaszkodnak az igényes promóciókhoz, amelyek illeszkednek a hely hangulatához is, de mindez nem csak rajtuk múlik. A Kreatív nyár végén meglátogatott öt budapesti szabadtéri szórakozóhelyet, hogy megnézze, milyen márkaakciók zajlanak a kertekben és teraszokon.
  #33
2007-09-04 12:00:00
A mediterrán éghajlat megérkezésével párhuzamosan egyre több a szabadtéri nyári fesztivál, és egyre több márka jelenik meg támogatóként. Sok valódi újdonságot ugyanakkor nem láttunk idén: a legtöbb fesztiválokat támogató márka igyekezett biztosra menni.
  #34
2007-09-04 12:00:00
A gazdagabb országokban megjelentek a javaikat tudatosan felélő időskorúak, az úgynevezett ezüstrókák generációja. Magyarországon az öregedő népesség egyelőre másfajta kihívást jelent a marketingszakemberek számára.
  #35
2007-09-04 12:00:00
Néhány hírügynökségi tudósítón kívül a Magyarországra akkreditált újságírók jellemzően egyszerre több lapnak is írnak, és sokszor más tevékenységekkel is összekötik ittlétüket. A Reuters, a Time Magazine és a Variety, illetve a holland Trouw tudósítóját kértük meg: írják le egy átlagos napjukat.
  #36
2007-09-04 12:00:00
A nagy nemzetközi sportesemények szervezői egyre gyakrabban korlátozzák a közvetítési jogokat, az exkluzivitással próbálva emelni a jogdíjak értékét. A magyar piacon nem ilyen kiélezett a helyzet, de egy diósgyőri vállalkozás például éppen most próbálja meg kisajátítani a helyi labdarúgóklub mérkőzéseinek közvetítési jogait.
  #37
2007-07-16 13:50:38
Kockázatos és költséges a hangsúlyos zöldmarketing elindítása, de ha valós fejlesztések állnak mögötte, akkor nagy hasznot hozhat a hirdetőnek. Magyarországon egyelőre csak nyomokban tapasztalható a jelenség - írja a Kreatív július-augusztusi száma.
  #38
2007-07-04 12:00:00
Kockázatos és költséges a hangsúlyos zöldmarketing elindítása, de ha valós fejlesztések állnak mögötte, akkor megéri. Magyarországon egyelőre csak nyomokban tapasztalható a jelenség.
  #39
2007-07-04 12:00:00
A nemzetközi hálózattal rendelkező reklámügynökségek egyre több energiát fektetnek abba, hogy az egyes irodáik tudásanyaga jobban hasznosuljon a különböző piacokon.
  #40
2007-07-04 12:00:00
Az utóbbi időben megjelentek a teljesítményalapú kötbérek a nagyobb ügyfelek és a pr-ügynökségek közötti szerződésekben. Az ügynökségek – jobb híján – alkudoznak, és a kommunikációs munka mérésének nehézségére hivatkoznak. Közös fellépés még nincs, az alkuk viszont könnyen árcsökkenéshez vezethetnek.
  #41
2007-06-04 12:00:00
A kormány első évének kudarcízű kommunikációja, a reformintézkedések bevezetésének nehézsége a miniszterelnöki kabinet kommunikációs gárdájának frissítését és szervezeti átalakítását vonta maga után. Öt, korábban piaci területen tevékenykedő kommunikációs szakember vállalta a feladatot.
  #42
2007-06-04 12:00:00
A közbeszerzési eljárások bonyolultak, sok fölösleges adminisztrációval járnak, mert a törvény a rugalmassággal szemben előtérbe helyezi a közpénzek felhasználásának kontrollját. A reklámszakmában mégis erősen tartja magát az érzet: itt a legnagyobb a korrupció veszélye.
  #43
2007-06-04 12:00:00
Az újságírók járnak sajtótájékoztatóra. Ez derült ki, amikor végigkísértük három sajtótájékoztató szervezését, lebonyolítását és az utána megjelent cikkeket. A lényeg: személyes kapcsolatok, értelmes tartalom és egy felelős, aki összefogja a munkát.
  #44
2007-06-04 12:00:00
A hirdetési piacon terjeszkedik a Google. A keresőóriás tavaly novemberben a napilapok, a tévék és a rádiók piacára is belépett közvetítőként a hirdetők és a médiatulajdonosok közé.
  #45
2007-05-18 14:53:17
A közbeszerzéses eljárások bonyolultak, sok fölösleges adminisztrációval járnak, mert a törvény a rugalmassággal szemben előtérbe helyezi a közpénzek felhasználásának kontrollját - írja a Kreatív júniusi száma Üvegzsebpénz című összeállításában. A lap idézi a Nagy Kreatív Napon tartott közbeszerzésekről szóló prezentációkat is, ebből kiderül, hogy egy felmérés szerint a közbeszerzéses eljárások csak 30 százaléka tiszta, míg a piaci tendereknél ez 71 százalék.
  #46
2007-05-07 14:03:05
Közvetítőként terjeszkedik a hirdetési piacokon a Google az Egyesült Államokban. Tavaly november óta az online hirdetési felületeken túl már egyes rádiós és televíziós csatornákon, illetve újságokban is lehet hirdetési felületet vásárolni a Google internetes rendszerein keresztül - derül ki a Kreatív júniusi számában megjelenő összeállításból.
  #47
2007-05-04 12:00:00
Meghatározott céllal és nagy elszántsággal érdemes vállalati blogot indítani, egyébként a műfaj több veszélyt, mint kommunikációs előnyt jelent.
  #48
2007-05-04 12:00:00
Az online médiumokhoz kapcsolódó blogok erősítik a fogyasztók kötődését, de közvetlen bevételt nem termelnek a médiatulajdonosoknak.
  #49
2007-05-04 12:00:00
A félreérthető kiírás miatt húzódhatott másfél évig a Magyar Posta helyiségeinek arculatára kiírt pályázat, amire a tizenkilenc érdeklődőből végül csak egy pályázott, így a hosszadalmas procedúra valódi verseny nélküli eredményt hozott.
  #50
2007-05-04 12:00:00
A klónozáshoz csak kevesen értenek, viszont sokakat érdekel, amit öt percben meg lehet tudni róla. A kutatók mellett ritkán dolgoznak sajtósok, pedig sokszor szükség volna a közvetítésre az újságírók és a tudományos élet képviselői között.
  #51
2007-04-17 15:00:14
Az online médiumokhoz kapcsolódó blogok erősítik a fogyasztók kötődését, de közvetlen bevételt még nem termelnek a hazai médiatulajdonosoknak. Már vannak azonban olyan nemzetközi példák, amelyek azt mutatják, hogy lehetséges előrelépni ezen a területen, a blogok hirdetési felületeinek értékesítése által - olvasható a Kreatív májusi számának blogokkal foglalkozó fókusztémájában.
  #52
2007-04-05 12:00:00
Tíz év sikeres együttműködés után a Borsodi megvált ügynökségétől, a Young & Rubicamtől. A sörös cég négy hónap válogatás után a McCann Ericksont választott új kommunikációs partnerének. Kérdés, milyen irányba viszi tovább a márkát a jelenleg számos átalakulás előtt álló ügynökség.
  #53
2007-04-05 12:00:00
Bár a szokások lassan változnak, az eleganciát az elmúlt évben egyre gyakrabban áldozták fel az interaktivitás és az extrém programok érdekében a céges ügyfélpartikon.
  #54
2007-04-05 12:00:00
Az egyre komolyabb hirdetési felületeket nyújtó játékvilág újabb lökést kapott a valós világot imitáló Second Life megjelenésével, ami soha nem látott erővel vonzza magához a legnagyobb hirdetőket is.
  #55
2007-04-05 12:00:00
A sportszervezetek számára – a csökkenő állami támogatások miatt is – létkérdés, hogy találjanak maguknak szponzort, a hirdetők viszont még mindig kétkedve lépnek az ingoványos, botrányoktól sem mentes területre. Mégis egyre több cég lát lehetőséget a vállalatok és a sportszervezetek közötti összekötő szerepben.
  #56
2007-03-05 12:00:00
Az elmúlt évtizedben a szabadidő eltöltésének módja a nyugati világban jelentős átalakuláson ment keresztül. Egyre több médiacég egyre több csatornán egyre több információval küzd a figyelmünkért; a tapasztalatok azt mutatják, hogy a könnyen befogadható és látványos tartalmaknak van a legtöbb esélyük ennek megszerzésére. Ezzel erős összefüggésben áll az a Magyarországon is tapasztalható trend, hogy az emberek egyre kevesebbet olvasnak. Újságot, magazint és internetes oldalakat még csak-csak, könyveket egyre kevésbé, szakkönyveket meg végképp alig.
  #57
2007-03-05 12:00:00
A pr-tevékenység hatékonyságának mérése meghatározóvá válhat a következő években, mivel igazolhatja az ügynökséget és a megbízót is. A helyes módszertanról azonban még sokat fog vitatkozni a szakma.
  #58
2007-03-05 12:00:00
A kommunikációs szakmán belül a pr az egyetlen olyan terület, ahol több apa-fiú páros dolgozik családi cégükben együtt, vagy űzi ugyanazt a szakmát. A fiúk lelkesek, az apák büszkék; az elszámolásnál pedig – állítják – ugyanolyan vagy még nagyobb szigort alkalmaznak, mintha nem lenne családi kötelék.
  #59
2007-03-05 12:00:00
A reklámügynökségek szerint az előtesztek kiölik a reklámokból az ötleteket, a kutatók szerint viszont a megbízók nem arra használják az eszközt, amire való.
  #60
2007-03-05 12:00:00
A magyar filmekre jegyet váltók száma 16 százalékkal nőtt egy év alatt. Ez nagymértékben köszönhető a hazai alkotások erősödő promóciójának, egyre több reklámfilmes hátterű szakember dolgozik filmek producereként is.
  #61
2007-02-19 09:19:47
A reklámügynökségek kreatívjai szerint az egyes tévészpotok előtesztjei kiölik a reklámokból az ötleteket, a kutatók szerint viszont a megbízók nem használják megfelelően a kutatásokat. A Kreatív márciusi számában többek között a reklámelőtesztek hatékonysága körüli vitákról számol be.
  #62
2007-02-10 12:00:00
Nem mindegy, hogy ki adja el a terméket. Ez a nem túl bonyolult felismerés inkább óvatosságra, mint kreatív ötletekre ösztönzi a döntéshozókat.
  #63
2007-02-10 12:00:00
A magyar reklámok többsége nem használja ki a zenében rejlő lehetőségeket, pedig egy erős dallam alapvetően befolyásolhatja egy reklám hatását és hatékonyságát.
  #64
2007-02-10 12:00:00
Míg a kilencvenes évek elején a nálunk élő külföldiek számára az egyik legfontosabb információforrást a magyarországi idegen nyelvű lapok nyújtották, ma már a híreket nagyrészt online forrásokból vagy személyes kapcsolatokon keresztül szerzik. A megváltozott piaci helyzetre az idegen nyelvű lapok eltérően reagáltak.
hirdetés
hirdetés
Görögország és a közmédia.
Mármint olyan, ami repül.
Gúzsba kötve krízist kezelni, ez a kihívás.

Lehet-e figye­lemfelkeltő, minőségi csomagolásterveket készíteni mindössze két színből?

Mark Zuckerberg, mint magyar márkanagykövet.

Egy mérkőzés hálózatilag elemezve.

hirdetés