hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

kultúrakutató, újságíró Tófalvy Tamás cikkei

  #1
2012-03-12 12:00:00

1938. október 30-án az amerikai CBS rádió hírblokkokban tudósított a megdöbbentő eseményről, amely szerint New Jersey-nél marslakók landolnak a Földön, és éppen nekilátnak, hogy megszállják a bolygót. Az élő közvetítés nyomán hatalmas pánik tört ki, és tömeges menekülési hullám indult meg: legalábbis az utókor által megőrzött hangzatos szalagcímek tanúsága szerint.

  #2
2012-01-18 09:50:00

Egykori kollégánk, jelenleg a Bloomington Egyetem kutatója, Tófalvy Tamás úgy látja, hogy az írott sajtó válságának egyetlen oka az, hogy a kiadók másokra hárítják veszteségeinek anyagi és erkölcsi felelősségét, holott a veszteségeiket saját rossz döntéseik okozták. 

#3
2008-05-13 15:29:31
A Pannon-szpotokban szereplő kutya neve valójában nem Dió, hanem Zümi – árulta el az állatidomár Körmöczi Bendegúz, aki a telekomcég reklámfilmjein kívül többek között a Chapi és a Malév hirdetéseiben és Steven Spielberg München című filmjében is közreműködött. Legutóbb egy fehér óriásuszkárral forgatott együtt egy izraeli lottóreklámban.
#4
2008-04-30 15:04:10

„Ez volt az eddigi legsűrűbb évünk” – sóhajt fel Chris Smith, az Adverising Standards Authority (ASA) elnöke a brit reklámetikai felügyelőszervezet 2007-es évet taglaló jelentésének bevezetőjében. A frissen kiadott jelentésből azt is megtudhatjuk, hogy tavaly minden eddiginél több lakossági panaszt dolgozott fel az ASA, a legtöbb kifogás pedig egy állami dohányzásellenes kampánnyal kapcsolatban érkezett.

#5
2008-04-14 15:36:17
A Pepsi és a Red Bull kis fáziskéséssel két új prémium kólát vezet be a nemzetközi piacra: a Pepsi Rawban és a Red Bull Simply Colában az a közös, hogy a gyártók szerint természetes alapanyagokból készülnek. A kólapiacot felpezsdítő harc várhatóan Nagy Britanniában lesz a leghevesebb, Magyarországot egyelőre elkerüli a két kólainnováció.
  #6
2008-04-09 15:35:23
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) idén is összeállította a becsült nettó reklámköltés alapján a reklámtortát. A 2007-es adatok alapján a költés továbbra is csak mérsékelten emelkedett, ugyanakkor a mezőny egészénél több mint hétszer gyorsabban növekedett az online reklámköltés. Az MRSZ a szokásos éves felmérésében először kért az adatszolgáltatóktól prognózist is: a legoptimistábban az internetes, a legborúlátóbban pedig a rádiós reklámpiac jövőjét értékelték a szakemberek.
  #7
2008-04-07 19:36:40
Közel másfél év után elbúcsúzott a Szőke-Badár páros a UPC Magyarországtól: a vállalat arculatváltásának részeként új szereplőkkel forgat filmeket. Az új "egyszerűen mindenkinek" szlogen ugyan nem váltja le teljesen a szórakozás üzenetét, de a vállalat inkább a digitalizációval bővülő szolgáltatásokra kívánja felhívni a fogyasztók figyelmét. Szőke András ha nem is kapitányként, de egy dzsinn alakjában továbbra is látható a képernyőn, amint a magyar baromfit népszerűsíti Fekete Lászlóval, Magyarország egykori legerősebb emberével.
#8
2008-04-03 16:54:15
Melyik márka mellett ülnél egy vacsorapartin? Melyik jelenleg nem létező márkát támasztanád fel? Melyik márkával vitatkoznál? A száraz márkakutató-kérdőívek helyett ezekre és még további hét hasonló kérdésre válaszolhattak azok, akik részt vettek a Bradchannel „márkafüggőknek” szóló site Brand Junkie Awards felmérésében. Az eredmények szerint a legnagyobb közkedveltségnek az Apple örvendhet.
  #9
2008-04-02 16:43:41
G5 For Men címen indít férfimagazint a korábban az Absolute Man első két számát elkészítő szakembergárda, többek között Árpa Attila kreatívigazgató, Fazekas László főszerkesztő és Baráth Maya kereskedelmi igazgató. A lapot az a Musicfest adja ki, amely a tavaly tavasszal indult Ötös csatornának is gyárt műsorokat. A G5 For Men munkatársai elmondásuk szerint azért szakítottak az Absolute Mediával, mert a tulajdonos nem fizette ki őket.
  #10
2008-04-01 16:46:15
Bizonytalanság övezi egyelőre a teljes kommunikációs szakmát érintő, a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot szabályozó új európai uniós irányelv hazai átvételét – írja a Kreatív áprilisi száma. Az új irányelv átvételének tisztázatlan hatásai miatt a különböző ágazati érdekvédelmi szervezetek körében komoly félelmek fogalmazódtak meg.
#11
2008-03-31 16:37:59
Az amerikai reklámpiac növekedése megtorpant 2007 végére, és végül 148,99 milliárd dollárnál állt meg a számláló a TNS Media Inteligence listaáras adatai szerint. Ugyanakkor az internetes reklámköltés továbbra is dinamikusan növekszik. A kutatócég elemzésében 2007 összesített reklámköltése mindössze 0.2 százalékkal volt több, mint a megelőző év eredménye, az utolsó negyedév számai viszont már 0.1 százalékos visszaesést mutatnak a 2006-os év hasonló időszakához viszonyítva.
#12
2008-03-28 10:26:25
Bár a nemzetközi hálózatok a legismertebbek, a hirdetők a hazai reklámügynökségeket mégis kreatívabbnak, dinamikusabbak tartják, míg a pr-esek és a médiások „szürkék” a többség véleménye szerint. A Kreatív kutatásából kiderül az is, hogy az online ügynökségek a megbízói oldalnak többnyire még mindig ismeretlenek. Kreatív áprilisi számában megjelenő kutatás az ügynökségek márkaértékét mérte fel.
#13
2008-03-27 14:03:12
A kiújuló tibeti zavargások nyomán nemcsak a szabad sajtó támogatói, hanem a szponzori szerződések etikai vonatkozásait figyelő szervezetek és hírességek is arra figyelmeztetik a Pekingi Olimpia szponzorait, hogy pénzükkel egy emberi szabadságjogokat semmibe vevő állam rendezvényét támogatják.
  #14
2008-03-26 10:57:27
A Magyar Telekom (MT) kommunikációs igazgatói székéből tavaly ősszel távozó Mezricky László és Molnár Bertalan, a Provident volt marketingvezetője összefogott, és közös marketingkommunikációs céget indítottak. Az egyelőre két fős Ispiro Consulting a kkv-szektort is megcélozza, a projektekhez pedig partnercégek munkatársainak szakértelmét veszik igénybe.
#15
2008-03-19 16:54:16
„A márkáknak a kölcsönzés helyett saját szórakoztatóiparra van szükségük” – állította Doug Scott, az Ogilvy Entertainment senior partnere és ügyvezetője az Advertising Age szaklap által New Yorkban megrendezett Digital Marketing Conference (DMC) című kétnapos szakmai rendezvényen. A konferencián felszólaló szakemberek többsége szerint itt az ideje annak, hogy a márkák ne elsősorban hirdetésekkel, hanem szórakoztató tartalmakkal hódítsák meg a fogyasztókat, ugyanakkor sok formátumnál a hatás gyakran kiszámíthatatlan és bizonytalan.
#16
2008-03-18 14:14:46
Jegesmedvék, olvadó jégtáblák és virágok – ezek a leggyakrabban használt szimbólumok a vállalatok „zöld” elkötelezettséget hirdető kampányaiban az Euro RSCG London elemzése szerint – írja a BrandRepublic. A zöld marketing még soha nem kapott akkora szerepet, mint manapság, a tanulmány viszont arra figyelmezet: a közhelyes szimbólumvilág alááshatja a kampányok hatékonyságát és hitelességét.
#17
2008-03-14 09:01:56
A hazai mobilpiac telítettsége új kommunikációs feladatok elé állítja a Vodafone-t is – állítja Nagy Bálint vállalati kommunikációs igazgató, aki unatkozni biztosan nem fog a közeljövőben, hiszen továbbra is a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke és a Nemzeti Kulturális Alap (NKA) kuratóriumának tagja, és komolyzenei műsort is vezet a radiocafé 98.6-on.
  #18
2008-03-11 16:10:42
Bár a kínai reklámköltés növekedési üteme jelenleg lassulni látszik, az elemzők szerint ez a tendencia az Olimpiai játékok időszakának beköszöntével megfordul – írja a BrandRepublic. A 2008-as Pekingi Olimpia azonban - mint azt az előrejelzések mutatják - nemcsak Kína, hanem az egész világ reklámköltését jelentősen, akár hárommilliárd dollárral is megnövelheti. Az első globális hírverést a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) vezényelte le, az Adidas és a Nike pedig minden eddiginél nagyobb kínai kampányokkal készül az Olimpiára.
  #19
2008-03-10 15:57:19
A MySpace közösségi háló hamarosan szerződést köt három nagy lemezkiadóval, hogy online zeneletöltő szolgáltatást indítson a közeljövőben. A BrandRepublic információi szerint az együttműködés során a MySpace reklámbevételekkel kompenzálna a kiadók felé, azonban nem ez az egyetlen üzleti modellje a legális online zenemegosztó szolgáltatásoknak. Az egyik legnagyobb, eddig csak hirdetésekből élő online webkettes rádió, a Last.fm például éppen a fizetős zeneletöltésre építő modell felé nyitott az év elején.
#20
2008-03-07 14:14:14
Idén már nem csak a harmadik Web 2.0 Symposiumon találkoztak a webkettes fejlesztők és befektetők: a szakma egy részének önszerveződése nyomán ugyanis egy nappal később megrendezték a Startup nevű konferenciát is. Az új fórum szervezéséről és a két rendezvény viszonyáról szóló blogbejegyzések, valamint a Kreatív Online által megkérdezett szakemberek véleménye szerint a két esemény közötti különbségek rámutattak azokra az érdekkülönbségekre, amelyek a webes fejlesztők és az online ipar nagyobb szereplői között megvannak.
#21
2008-03-05 11:51:30
„Ez a kampány sem fog bekerülni az annalesekbe”- fogalmazott Lendvai Dávid, a hat kreatívvezetője a népszavazási kampányok színvonalával kapcsolatban. A témában megkérdezettek szerint nemcsak a vizuális kivitelezéssel vagy a szövegekkel vannak alapvető problémák, hanem a koncepciókkal és az üzenetek célzásával is. Körképünk nagy tanulsága, hogy ebben a témában nehéz szóra bírni a szakma szereplőit: vagy nem vállalják fel névvel a véleményüket, vagy egyáltalán nem követik figyelemmel a most zajló politikai kampányeseményeket.
  #22
2008-03-04 12:00:00
Cselekedj minden helyzetben éppen ellenkezően, mint ahogy reflexből reagálnál – mondja Concevitch – és utána bármilyen elvesztettnek tűnő tárgyalási helyzetből jól jöhetsz ki. Kis kommunikációs és lelki útmutató agilis, célratörő sales-eseknek.
  #23
2008-03-04 12:00:00
A reklámvilág Arisztotelészének becézett Joseph Sugarman könyve arról szól, hogyan lehet erőteljes és jó reklámszöveget írni. Illetve szólna, mert az már korántsem biztos, hogy tanácsai ma is olyan hasznosak, mint három évtizeddel ezelőtt.
  #24
2008-03-04 12:00:00
A hazai mobilpiac telítettsége új kommunikációs feladatok elé állítja a Vodafone-t is – állítja Nagy Bálint vállalati kommunikációs igazgató, aki unatkozni biztosan nem fog a közeljövőben, hiszen továbbra is a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke és a Nemzeti Kulturális Alap (NKA) kuratóriumának tagja, és komolyzenei műsort is vezet a radiocafé 98.6-on.
#25
2008-02-29 11:20:07

A Rebel Viral vírusmarketing-ügynökség egy „Facebook-ellenes” himnusz elkészítésével és YouTube-ra való feltöltésével népszerűsíti magát. Az ironikus film az utóbbi hónapok közösségi hálókkal kapcsolatos fejleményeire reagál: egyre több szakmai fórumon kerül elő a social network fatigue, azaz a „közösségi háló kifulladás” kifejezés, mivel egyre több felhasználó válik közömbössé vagy éppen elutasítóvá az ilyen szolgáltatásokkal szemben. A legnagyobb háló, a Facebook pedig fennállása óta még sohasem vesztett annyi látogatót, mint ez év januárjában.

#26
2008-02-28 11:07:59
Az éves kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampányidőszak az aránytalanul megugró adminisztrációs terhek és a túlzottan leszorított tarifák miatt szálka a magyar biztosítók szemében, ezért több éve egyeztetnek a kormánnyal a kgfb liberalizációja, és a kampányidőszak megszüntetése érdekében. A Pénzügyminisztérium (PM) a napokban jelentette be, hogy megfontolják a biztosítók javaslatait, így a kampány akár már az idén elmaradhat.
  #27
2008-02-20 13:01:12
A nagy versenyfutásban időnként a rövid távú keresletnövekedés fontosabbnak tűnik a márka imázsánál, összességében azonban csökken a promóciók szerepe a hazai piacon – írja a Kreatív februári száma. Bár még továbbra is vannak olyan szegmensek, ahol még mindig fontos ez az eszköz.
  #28
2008-02-18 13:19:46
Az idei az első olyan amerikai elnökválasztási kampány, melyben az internet kiemelt szerepet kap – ez a tény már a kampány kezdete óta magára vonja az elemzők figyelmét. Az online kampány eddigi adatai, tanulságai azt mutatják, hogy a legaktívabb online politikus a demokrata jelölt Barack Obama, akinek a YouTube-ra feltöltött „Yes We Can” című kampánydalát több millióan látták az utóbbi hetekben. A filmet a Black Eyed Peas frontembere, will.i.am és Jesse Dylan készítették.
  #29
2008-02-14 16:14:33
A hazai kereskedelmi csatornák műsorait is érinti, de nem rázza meg a magyar tévés piacot a nemrég véget ért amerikai forgatókönyvíró-sztrájk - derült ki a Kreatív Online által megkérdezett programigazgatók válaszaiból. Mint ismert, az amerikai forgatókönyvíró-szakszervezet, a Writers Guild of America (WGA) száz nap után döntött úgy, hogy beszünteti a sztrájkot, azonban a kimaradó sorozatrészek okozta károk nemcsak az Egyesült Államok, hanem a világ tévéspiacára is kihatnak.
  #30
2008-02-13 16:52:29
A Kormányzati Kommunikációért Felelős Szakállamtitkárságtól kapott megbízásának jogszerűsségét firtató sajtómegjelenések után a Digital Natives online ügynökség úgy döntött: nem dolgozik tovább a Miniszterelnöki Hivatalnak (MeH), és felmondta a szerződését.
  #31
2008-02-12 15:36:54
A februári amerikai Super Bowl mérkőzés közvetítése rekordot döntött az értékesített reklámidő tekintetében – derül ki a TNS cégcsoport felméréséből. A kutatásban a futballmérkőzés közben megjelent hirdetéseket, a nézettség alakulását, a hirdetésekre adott nézői reakciókat és a közösségi médiában megjelent véleményeket mérték és elemezték. Idén a Budweiser, a Coca-Cola és a Bridgestone reklámjai voltak a legsikeresebbek.
  #32
2008-02-05 12:12:40
A Piackutatók Magyarországi Szövetségéből (PMSZ) kiváló hat cég által létrehozott új szakmai szövetség, a Professzionális Piackutatók Társasága (PPT) megalakulásával, a PMSZ közel fél éve tartó válságát követően kettészakad a magyar piackutató szakma. A nagyjából két egyenlő piaci súlyú szövetséget eredményező szakadás okai információink szerint többek között a kisebb és a nagy vállalatok közötti érdekellentétek, a minőségellenőrzési rendszer bevezetésének elmaradása valamint a PMSZ általánosan elismert tehetetlensége voltak.
  #33
2008-02-04 12:00:00
Az online marketing és pr már nem a reklámról szól, hanem az információról: aki a leghatékonyabban tájékoztatja a fogyasztókat, az fogja a legsikeresebben értékesíteni termékeit.
  #34
2008-02-04 12:00:00
Vannak, akik csak fogyasztanak, és vanak, akik egyszerűen imádnak fogyasztani. Ők a rajongói közösségek tagjai. A Fandom arról ad társadalomtudományos igényű áttekintést, hogyan is lehet értelmezni a rajongói kultúrákat a 21. században.
  #35
2008-02-04 12:00:00
Hiába telített a budapesti rádiós piac, nem várható konszolidáció. Az optimisták az új médiatörvény elfogadásától várják a piactisztulást.
  #36
2008-02-04 12:00:00
Gács Róbert , az egyik legismertebb magyar kreatívszakember bő évtized után hagyta ott a Y&R-t. Ezzel párhuzamosan elbúcsúzott a hálózatos ügynökségek világától is, és a Wellnél folytatja karrierjét résztulajdonos-kreatívigazgatóként .
  #37
2008-02-01 14:19:43
Az Unilever a BrandThinkTank stratégiai tervező ügynökséget bízta meg a Sunsilk globális újrapozícionálásának levezénylésével. A megbízásnak „magyar” vonatkozása is van, ugyanis a győztes koncepciót az a Pierre Emmanuel-Maire dolgozta ki, aki egy évtizeddel ezelőtt többek között a Chokito és a Biopon reklámjait készítette Budapesten.
  #38
2008-01-31 15:28:47
Tenderkiírással kezdte és zárja a hónapot az Egészségügyi Minisztérium (EM). A tárca a bruttó 310 millió forint értékű közbeszerzési eljárása után újabb nagyértékű pályázatot hirdetett, a tét ezúttal bruttó 430 millió forint. A Tenders Electronic Daily (TED) honlapján közzétett információk szerint a minisztérium népegészségügyi témában indít majd kampányt, amelynek kidolgozására keres ügynökséget.
  #39
2008-01-29 13:02:35
Tavaly októberben az osztrák érdekeltségű Epamedia közterületi cég megvásárolta a Csányi Sándor OTP-vezérigazgató érdekkörébe tartozó, piacvezető Multireklámot. Ezzel még tovább koncentrálódott a köztéri reklámpiac, hiszen az Outdoort, az Akzent Mediát és a Magnum Megaboardot is tulajdonló cég a magyar piac valamivel több mint 50 százalékát uralja már. A konkurensek pedig egy stratégiai szövetség megkötésével próbálják felvenni a versenyt – olvasható a Kreatív februári számában megjelenő, Fogynak a plakátragasztók című írásban.
  #40
2008-01-28 09:56:29
A McCann Erickson februárban új, digitális divíziót indít, amely az online és egyéb digitális feladatok mellett BTL-lel és integrált kampányokkal is foglalkozik majd. Az új üzletághoz új kreatívigazgató is érkezik: Ráday Dávid az OgilvyDigital kreatívigazgatói székét hagyta ott a McCann kedvéért. Az online erősítés egyébként nem egyedi jelenség, nyáron indult például a TBWA media arts divíziója és a Havasi Budapestnél pedig most zajlik az online üzletág kialakítása.
  #41
2008-01-24 09:45:06
Egy budapesti szerkesztőségben készül az amerikai pornós piac egyik szereplője, az Adult Video News (AVN) által kiadott AVN business to business magazin európai kiadása – tudta meg a Kreatív Online. „Nem is találhattunk volna jobb helyet Budapestnél, a felnőtt filmkészítés európai fővárosánál” – fogalmazott lapunknak a helyszínválasztásról Jerry Halford, az AVN Europe már hetedik éve hazánkban élő vezérigazgatója.
  #42
2008-01-22 11:57:10
Az év elején megalakult Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) első kommunikációs megbízásaként ügynökséget választott arculati kézikönyvének elkészítésére. Az állami vagyon kezelésével és értékesítésével foglalkozó új szervezet kommunikációs csapatába mindössze egy munkatárs érkezett a jogelőd Állami Privatizációs és Vagyonkezelőtől (ÁPV), a többi szakembert újonnan vették fel.
  #43
2008-01-18 15:05:50
Rövid távon nem várható konszolidáció a budapesti rádiós piacon – összegezhető a februári Kreatív Fehérzaj című írása, amelyben több fővárosi rádiós nyilatkozik. A szakemberek úgy látják, hogy a telített piacra belépő új rádiók és az MR2-Petőfi irányváltása tette nehezebbé a helyzetet. Az optimisták az új médiatörvény elfogadásától várják a piactisztulást.
  #44
2008-01-16 13:46:02
Az Insider’s Report szerint, melyben a Universal McCann médiaügynökség előrejelzésekért felelős senior alelnöke, Robert J. Coen reklámpiaci jóslatait tekintik át, a globális reklámipar 4,6 százalékkal növekszik az év során. 2008-ban várhatóan tovább emelkedik az online reklámköltés, és egyre többet fordítanak hirdetésekre a feltörekvő gazdaságokban is.
  #45
2008-01-15 10:50:41
Én, te, ő, vagyis Enteo néven indított közösségi site-ot a Pannon Lapok Társasága (PLT). A PLT szándékai szerint a MySpace modelljét követő, a közösségi- és tartalomszolgáltatást ötvöző új oldal a kiadó ősszel létrehozott online divíziójának első új terméke – tudta meg a Kreatív Online Bonyár Miklóstól, az üzletág vezetőjétől. A portált a jelenlegi tesztverzió után februárban kezdi el népszerűsíteni a kiadó.
  #46
2008-01-11 16:12:03
A stratégiai elképzelésekhez való igazodás miatt cégvezetőt neveztek ki a MindShare médiaügynökségnél, mely Performance néven egy új, főleg eseményszervezéssel és szponzorációval foglalkozó divíziót is elindított. A Kreatív Online Tóth Szilárdot, a MindShare cégvezetőjét és Oláh Viktóriát, a Performance divízió frissen kinevezett divízióvezetőjét kérdezte a változásokról.
  #47
2008-01-09 13:23:36
A Magyar Reklámszövetségen (MRSZ) belül nemrég alakult meg a közterületeken és eladáshelyeken látható digitális felületekkel foglalkozó szakembereket és vállalatokat tömörítő Digital Signage tagozat, és úgy tudjuk, hamarosan elindul egy másik új tagozat is. A Kreatív Online Csizmadia Attilát, a Digital Signage tagozat alelnökét és Urbán Zsoltot, az indulás előtt álló tagozat szervezőjét kérdezte az új szervezeti egységekről.
  #48
2008-01-07 15:38:22
A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének (MAKSZ) médiaszekciója szerint a két nagy kereskedelmi televízió – az RTL Klub és a TV2 – Általános Szerződési Feltételei (ÁSZF) nem támogatják a kreatív médiatervezést, korlátozva ezzel a médiaügynökségek lehetőségeit. Mondok Árpád, a szekció alelnöke szerint túlságosan pénzügyi szemlélettel kezelik a hirdetésértékesítést a kereskedelmi tévék, pedig a márkaközpontú felfogás célravezetőbb volna. Az RTL Klub és a TV2 megkeresésünkre nem kívánt reagálni a szövetség közleményére.
  #49
2008-01-04 11:44:41
Növekvő piac, egzotikus kultúra és magyar feleség – többek között ilyen okok miatt döntöttek Magyarország mellett és kezdtek el dolgozni magyar ügynökségeknél a több vagy kevesebb ideje hazánkban élő, külföldről érkezett művészeti vezetők. A Kreatív Online-nak három art director beszélt Magyarországra kerülésükről és arról, hogy mi a véleményük a magyar reklámipar lehetőségeiről. A legtöbb külföldi kreatívot foglalkoztató ügynökségtől pedig azt kérdeztük: megéri-e a kollegákba fektetett anyagi befektetés a mai reklámpiaci helyzetben.
  #50
2008-01-02 11:05:46
Bob Liodice, az amerikai marketingesek szövetsége, az Association of National Advertisers (ANA) elnöke tíz pontban foglalta össze az Advertising Age szaklapban a reklámipar 2008-as nagy trendjeiről szóló globális prognózisát. A Kreatív Online egy hazai reklámügynökségi ügyvezetőnek, egy kreatívigazgatónak, egy interaktív ügynökségi vezetőnek és egy kutatócég ügyvezetőjének tette fel a kérdést: mit gondolnak a Liodice által felvázolt trendekről, és mennyire érvényesek a megállapításai a hazai piacra nézve.
  #51
2007-12-11 17:22:37
Magyarországon is elindult a Mediaedge:cia alternatív médiahasználattal és szponzorációval foglalkozó divíziója, a MEC:Access. Az aktivált szponzorációról, a divízió feladatairól és a médiaügynökség előtt álló átszervezésekről a Kreatív Online a divízió frissen kinevezett vezetőjét, Garam Tamást kérdezte.
  #52
2007-12-06 09:35:28
Kibékült egymással a Fair play kampány miatt konfliktusba keveredő két reklámügynökség: az ACG.Hey és az ötletlopás miatt az ügynökségtől nemrég még 15 millió forintot követelő Scholz & Friends december 5-ikén, szerdán ült le egyeztetni. Az álláspontjukat egy közös sajtóközleményben fejtették ki.
  #53
2007-12-05 13:31:10
„A nagy reklámügynökségek ma már egyre kevesebb kreatívszakembert foglalkoztatnak, sokkal kevesebb idejük jut egy feladat elvégzésére, így egyre gyakrabban van szükségük arra, hogy a kisebb ügynökségekkel együttműködjenek” – véli az egykori McCann-es, Lőrincz Róbert , a közelmúltban indított Lobotomy reklámügynökség kreatívigazgatója. A piacra újonnan belépő reklámcég épp ezért nemcsak a hirdetőknek, hanem felvállaltan a nagy reklámügynökségeknek is kínálja szolgáltatásait.
  #54
2007-12-04 15:18:22

A Scholz & Friends reklámügynökség 15 millió forintot követel ACG.Hey-től, mert szerintük a Miniszterelnöki Hivatalnak (MeH) készített Fair play kampányban ellopták egy korábbi promóciós szpotjuk ötletét. Az ACG.Hey szerint a vádak megalapozatlanok, mert bár valóban ugyanaz a színész szerepel mindkét filmben, de a két reklámot nem lehet összehasonlítani.

  #55
2007-12-04 12:00:00
Brandet építeni? Nem, csak megfelelni az elvárásoknak, sőt még azoknál is jobbnak lenni. Scott Deming szerint ez a sikeres márka titka.
  #56
2007-12-04 12:00:00
A brandépítés nemcsak a fogyasztói (business-to-consumer, B2C), hanem az üzleti kommunikációban (business-tobusiness, B2B) is kulcsfontosságú. A közeg azonban más, és ennek megfelelően az üzleti partnereknek szóló brandingben alternatív eszközökre van szükség.
  #57
2007-12-04 12:00:00
Egyre több médium készít mozgóképes online tartalmat, bár a környezetükben elhelyezett reklám gyakorlata még kiforratlan és a hirdetők csak alkalmanként kísérleteznek ezzel a kommunikációs eszközzel.
  #58
2007-11-30 10:03:02
Az árkommunikációra és a szerkesztett tartalomra építő márkamagazinoknak egyaránt az az elsődleges célja, hogy eladják a terméket: a márkaépítés csak másodlagos - hangzott el a 2 in 1 Ütközéspont konferencia Sajtóstól a házba? című, a nyomtatott márkamagazinokról szóló kerekasztal-beszélgetésén. Az eszmecserét Román Balázs, a Kreatív vezető szerkesztője moderálta, Bokor Rita, a Drogerie Markt (DM) szortiment menedzsere, Dömötör Péter, a Praktiker marketingigazgatója és Csetényi Csaba, a Hamu és Gyémánt kiadó stratégiai igazgatója voltak a beszélgetőpartnerei.
  #59
2007-11-28 13:11:11
A Magyar Turizmus (MT) a jövőben elsősorban az online marketingre alapoz, és kevesebbet költ például a nemzetközi kiállításokon való megjelenésre – emelte ki a szervezet marketingstratégiájának egyes elemeit Róna Iván, a társaság vezérigazgatója a MT 2008-as marketingtervének bemutatóján.
  #60
2007-11-23 10:07:45
„Eddig egy hirdető sem kommunikált Magyarországon a leszbikus közösség felé, de aki megteszi, az egy célzott üzenetekre nagyon fogékony és kimondottan márkahű célcsoportot szólíthat meg” – fogalmazott Vrastyák Angelika, a nemrég elindult leszbikus életmódmagazin, a Dyke Magazin marketingvezetője.
  #61
2007-11-21 13:36:48
Bár az online médiumok közül egyre többen készítenek saját videókat, sőt megjelentek az első kifejezetten mozgóképekre építő tartalomszolgáltatók is, az egyre több videós tartalom megjelenése egyelőre inkább presztízsberuházásnak tekinthető, mert az üzleti modell még nem kiforrott, a hirdető pedig kevés – írja a Kreatív december-januári száma.
  #62
2007-11-19 12:44:35
A hirdetésblokkoló programok egyre jobban sokkolják az online médiatulajdonosokat, akik attól tartanak, hogy ha a felhasználók nagy tömege nem látja a hirdetéseket, az ellehetetlenítheti üzleti modelljüket. Eközben különböző, a reklámblokkolást blokkoló megoldásokat próbálnak kidolgozni a fejlesztők - írja a Kreatív december-januári száma.
  #63
2007-11-14 13:19:20
Mint azt a General Motorstól (GM) megtudtuk, a DraftFCB reklámügynökség nyerte meg a korábban szakmai vitát kiváltott, regionális BTL- és online feladatokra kiírt tendert. A megbízás a Chevrolet és az Opel márkák magyarországi, valamint a Chevrolet cseh és szlovák BTL és online munkáit foglalja magában. Az akkor GGK Direct néven induló DraftFCB az online aukción csak a magyar piacra vonatkozóan adta a legelőnyösebb ajánlatot, a cseh és szlovák megbízás azért került hozzá, mert a legjobb ajánlatot tevő visszalépett.
  #64
2007-11-06 15:23:21
iProspect Hungary néven működik tovább a Kirowski digitális ügynökség keresőmarketing divíziója - jelentette be a cég november 6-i sajtótájékoztatóján. Az Isobar hálózatához tartozó iProspect Közép-Kelet-Európában először nyit saját márka alatt futó irodát, melynek igazgatója a Kirowski keresőmarketing divízióját eddig is vezető Keresztúri Gergely. Az amerikai cég alapítója és vezetője, Fredrick Marckini a hazai keresőmarketing piacon nagy lehetőségeket lát.
  #65
2007-11-05 13:35:40
Nikotinos bőrfoltosító krém, fogszuvasodást elősegítő paszta és konnektorba dugható szobafüstösítő - többek között ilyen „termékekről” lehet megnézni egy-egy szpotot az Európai Unió (EU) által frissen elindított dohányzásellenes kampányoldalán, a Nicomarket.com-on. Az EU valamennyi hivatalos nyelvén elérhető oldal koncepcióját a francia Ligaris dolgozta ki, a vírus terjesztéséről pedig a GoViral gondoskodik.
  #66
2007-11-04 12:00:00
Andy Sernovitz szájreklámguru könyvéből kiderül, hogyan lehet egy fillér nélkül nemcsak bevezetni, hanem meg is szerettetni egy márkát a fogyasztókkal. És közben remekül szórakozni.
  #67
2007-11-04 12:00:00
„Az újmédiához új kommunikáció kell” – a sokszor hallott tézist újra és újra más megvilágításba helyezi az online közösségek növekedése. Most kiderül, hogy a véleményünk sokkal fontosabb, mint ahogyan eddig gondoltuk.
  #68
2007-10-26 13:09:59
A Danubius Rádió, a Sláger Rádió és a Radiocafé 98.6 vezetői október 25-én leültek egyeztetni a médiahatósággal a júniusban megfiatalodott az MR2 Petőfi Rádió ügyében. A rádiók szerint az MR2 kereskedelmi adóként viselkedik, de rá nem vonatkoznak olyan mértékű vállalások és fizetési kötelezettségek, mint az „igazi” kereskedelmi csatornákra. A médiahatóság még korábban közigazgatási eljárást indított az ügyben.
  #69
2007-10-25 12:14:33
A kereskedelmi láncok sajátmárkás termékei ma már nem feltétlenül az olcsó árukat kereső vásárlókat célozzák meg, hanem egyre inkább részévé válnak a hálózatok márkaépítési stratégiájának is - írja a novemberi Kreatív. Mint ismeretes, a Tesco szeptembertől újabb prémium-termékcsaládot kínál, de a vetélytársak sem tétlenkednek.
  #70
2007-10-19 14:57:40
A Magyar Telekom (MT) szerint nem megalapozottak a futó online tenderének első fordulójával kapcsolatos kijelentések, és nem kértek olyan adatokat, melyek üzleti titoknak számítanak. Korábban arról írtunk, hogy egy neve elhallgatását kérő ügynökségi vezető szerint a MT olyan pénzügyi információkat kért a jelentkezőktől, amelyek alkalmasak lehetnek a konkurens hirdetők médiaköltségvetésének kiszámítására.
  #71
2007-10-16 13:15:59
Lezárult a Magyar Telekom (MT) online feladatokra kiírt nyílt tenderének előminősítéses szakasza: a kreatív- és a médiamegbízásért négy-négy ügynökség versenyezhet tovább. A tenderrel kapcsolatban aggályok merültek fel: a kiírás szerint ugyanis az előválogató körre jelentkező ügynökségeknek meg kellett adniuk a forgalmuk pénzügyi adatait, médiatulajdonosonkénti és vásárlói csoport megoszlás szerint. A tenderen résztvevő egyik ügynökség vezetője a Kreatív Online-nak elmondta: ez azért kifogásolható, mert a telekomcég ezzel olyan adatokhoz juthat egyes konkurenseinek reklámköltéséről, melyek egyébként üzleti titkot képeznének.
  #72
2007-10-11 11:15:33
Új területen próbálja ki magát a műsorvezetőként és az Emil.Rulez! zenekar frontembereként ismert Hajós András. A médiaszemélyiség a Braun & Partners Network (B&P) új divíziójának, a CSR event projektvezetője lett október 1-jén. Ahogy azt a szociológus végzettségű, korábban a kommunikációs iparban is dolgozó zenész-műsorvezetőtől megtudtuk, főként a CSR iránti személyes elkötelezettsége miatt vállalta a feladatot.
  #73
2007-10-10 13:21:43
A vállalatok kommunikációjukban egyre nagyobb szerepet és több pénzt szánnak arra, hogy online közösségekben fejtsenek ki pr-tevékenységet – derült ki egy nemzetközi felmérésből, és úgy tűnik, ez a gyakorlat Magyarországon is elterjedni látszik. Bár a magyar pr-ügynökségek még nem hoznak létre ügyfelüknek profilt, mint a nyugati országokban, ugyanakkor bloggereket már Magyarországon is bevonnak a termékkommunikációba.
  #74
2007-10-08 11:46:56
Magyarországon a nyár végén indultak el azok a hírpiaci szolgáltatások, melyek egy köztes csatornaként működve lehetővé teszik a vállalatoknak hogy feltöltsék, az újságíróknak pedig hogy felhasználják a rendszerbe került sajtóanyagokat. A Kreatív Online a site-ok tulajdonosait a különböző üzleti modellekről, míg a pr-ügynökségeket arról kérdezte: hogy a szolgáltatások veszélyeztetik-e a pr-ügynökségek piacát?
  #75
2007-10-05 13:02:02
A TV2 nem száz, hanem 37 alkalmazottjától vált meg az átszervezés során, és többek között a műsorfejlesztésre koncentrálva, a „TV2 meg én” brandet építve három éven belül piacvezető pozíciót akar elérni a csatorna - erről beszélt a Kreatív Online-nak Várdy Zoltán, a TV2 vezérigazgatója, aki az ügynökségi bónuszokról folyó vita kapcsán azt mondta: nem sárdobálással szeretnének az egész piacot érintő kérdésben állást foglalni. Arról, hogy az RTL Klub nyilvánosságra hozta, hogy az általuk adott bónuszok mértéke átlagosan négy százalék körül mozog, Várdy Zoltán azt mondta: a TV2 sok esetben kevesebb bónuszt fizetett ki a médiaügynökségeknek, mint a botrányt kirobbantó konkurenciája.
  #76
2007-10-02 13:55:59
A román központú IKO Media Grouphoz tartozó IKO Kábeltévé tíz új, saját gyártású műsorokat is bemutató csatornát vezet be az év végén a magyar piacon. A döntés hátteréről és a csatornákról a Kreatív Online Kökény Tamást, az IKO Romania S.R.L. ügyvezető igazgatóját kérdezte.
  #77
2007-09-27 14:04:57
A Közbeszerzési Döntőbizottság (KD) elutasította a ZenithOptimedia fellebbezését, melyben a médiaügynökség a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) által kiírt, és a MindShare által megnyert médiatendert támadta meg. A ZenithOptimedia egyik kifogása az volt, hogy a MindShare túl alacsony árajánlattal nyerte el a megbízást, ami rossz hatással lehet a médiapiacra.
  #78
2007-09-20 14:30:38
Az utóbbi hónapokban szinte elárasztották a webet a marketinges célokra használt widgetek, azaz a kis ikonként letölthető, megjeleníthető és akár megosztható alkalmazások. A jelenségre reagáló szakmai fórumok és hozzászólások leglelkesebb prognózisa szerint 2007 egyenesen a „widget éve” lesz az online marketingben. A Kreatív Online által megkérdezett szakemberek szerint Magyarországon ugyanakkor nem várható widgetes áttörés a közeljövőben.
  #79
2007-09-17 14:11:46
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) tenderen választott magának médiaügynökséget. A többek között hazai és nemzetközi médiavásárlásra is szóló megbízásra két ügynökség közül választották ki a nyertest - tudtuk meg a szaktárcától. A győztes 2008. május 31-ig több kampány médiafeladatain dolgozhat.
  #80
2007-09-11 13:21:09
Vita van a General Motors (GM) februárban kiírt, és azóta eredménytelen tendere körül. A GM a Chevrolet és az Opel márkák magyarországi, valamint a Chevrolet csehországi BTL-és online feladataira egy online aukciós eljárást hirdetett, amelyen a legkedvezőbb ajánlatot tevő cég irreálisan alacsony összeget ajánlott a munkákért, noha információink szerint a licit nagyjából tízszer magasabb összegről indult. A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) BTL-tagozata várhatóan októberben reagál hivatalos közleményben a történtekre.
  #81
2007-09-07 12:23:01
Pesty László médiavállalkozása, a Rinocérosz Produkció Mátrix Webmarketing néven indított webmarketinges szolgáltatáscsomagot. A korábban tévés produkciókon és a főpolgármesteri választások alatt Tarlós István kampányfőnökeként dolgozó vállalkozó az üzleti megbízások mellett politikai megrendelőknek is vállal keresőoptimalizálási munkákat - Pesty László fogalmazásában - a „politikai diszkriminációtól mentes” interneten. A cégvezető szerint a szolgáltatás „olyat tud, amit nem csinál senki ma Magyarországon, de hogy mi ez, az üzleti titok.”
  #82
2007-09-04 12:00:00
A fogyasztók hatalomátvételéről, a reklámszakmára gyakorolt latin befolyásról és a környezettudatos vállalatirányításról esett szó leginkább a cannes-i reklámfesztiválhoz kapcsolódó konferencián, miközben a városban zajlott a szokásos tivornya. Román Balázs és Tófalvy Tamás megmerítkeztek.
  #83
2007-08-30 11:20:24
Átalakított programtervvel, oktatási-kulturális tematikai fókusszal indul újra az eredetileg 2006-ban alapított Domino TV. A csatorna nyár óta sugároz a nap 24 órájában, műveltségi témájú kvízjátékokat. A televízió pályázati pénzekből akarja fenntartani magát, kereskedelmi céljai nincsenek - tudtuk meg Aradi Pétertől, a Domino TV résztulajdonosától és vezérigazgatójától.
  #84
2007-08-28 13:30:10
Az Európa Tanács két javaslatot is megfogalmazott a nők reklámban való ábrázolásáról. A kultúrával, oktatással és az emberi jogokkal foglalkozó európai szervezet a kiterjedtebb szabályozás mellett egy olyan díj megalapítását is szorgalmazza, amelyet az egyes tagországok szakmai szervezetei a felelős reklámok készítőit jutalmaznák. Mint megtudtuk, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) is tervezi egy hasonló díj megalapítását, kimondottan gazdasági célú hirdetések számára.
  #85
2007-08-27 13:46:25
Hiányzó ambíció, rossz ügyfélkapcsolat, gyenge művészeti megvalósítás - a hazai kreatívok szerint ezen okok miatt szerepel gyengén a magyar reklámszakma a nemzetközi kreatív fesztiválokon. A Kreatív július-augusztusi számának mellékletében közli annak a kérdőíves kutatásnak az eredményeit, melyben a nagyobb magyar reklámügynökségek kreatívvezetőit kérdezte meg a nemzetközi reklámversenyeken elért eredmények hátteréről.
  #86
2007-08-24 13:56:47
„Meghülyült az Index, de elnézést kér érte” címmel bocsánatkérő cikket jelentetett meg az Index augusztus 23-án, mert korábban tévesen küldött ki ügyvédi felszólítást két magyar weboldal fenntartójának. A felszólítással az Index a Firefox böngésző hirdetésblokkoló programját segítő, többek között az Index adserverének címét is tartalmazó listát kívánta eltávolíttatni jogi úton a honlapokról.
  #87
2007-08-22 12:12:45
Újra magyar kézbe került a Rádió Infórum, miután a cég ügyvezetője és résztulajdonosa, Rónai Egon és Kovács István, megvették a korábbi orosz befektető 99 százalékos tulajdonrészét. A tranzakciót követővel a Rádió Infórum portfoliójába tartozó rádiók és weboldalak is megújulnak - mondta a Kreatív Online-nak Rónai Egon.
  #88
2007-08-21 12:26:57
A gazdagabb országokban megjelent a javaikat tudatosan felélő, sokat költő időskorúak, az úgynevezett ezüstrókák generációja. Magyarországon ugyanakkor az öregedő népesség egyelőre másfajta kihívást jelent a marketingszakemberek számára - írja a Kreatív szeptemberi száma.
  #89
2007-08-16 14:32:15
Új arculatot kapott a Magyar Rádió (MR) és három adója, a Kossuth, a Petőfi és a Bartók. Az ezentúl MR1, MR2 és MR3 néven futó csatornák arculati kézikönyvének kidolgozásával egy londoni grafikai stúdiót bízott meg a rádió vezetősége.
  #90
2007-08-13 13:35:41
Hónapokon keresztül egyáltalán nem voltak hozzáférhetők, március óta pedig csak korlátozottan kaphatók a Coca-Cola termékei a Tesco áruházakban. Az elhúzódó vita az üzletekbe való bekerülés és a termékpromóciók költségének megosztásán robbant ki: a kialakult konfliktushelyzet a Kreatív szeptemberi számában megjelenő cikk szerint mindkét márka számára hordoz veszélyeket.
  #91
2007-08-08 11:31:46
Új élelmiszerjelölési rendszert vezet be nyolc nagy FMCG-cég Magyarországon. A Coca-Cola, a Danone, a Kraft Foods, a Kellogg's, a Mars - korábban Masterfoods -, a Nestlé, a Pepsico és az Unilever Fast8 névre keresztelt európai kezdeményezésének lényege, hogy a jelenleginél könnyebben értelmezhető Irányadó Napi Beviteli Érték (INBÉ) jelölési rendszerrel lássák el a termékek csomagolását.
  #92
2007-08-06 14:07:11
Nem építik új alapokra a McCann Ericksont, hanem a meglévő struktúrát átgondolva, a jelenlegi ügyfelek teljesebb kiszolgálásával, minél több új ügyféllel szeretnék újra „organikusan” erősíteni az ügynökség személyi állományát, hírnevét és kasszáját. Serényi Jánost és Záprel Zsoltot, a reklámügynökség eddigi és mellé újonnan kinevezett ügyvezetőjét a kettős ügyvezetésről, és arról kérdeztük, hogy milyen alapokra helyezik az ügynökség stabilizálódását és fejlődését.
  #93
2007-07-31 14:00:56
Az állami médiatendereknél nem ritka az, hogy a kiíró megjelöli azokat a médiumokat, ahol a kapmány médiabüdzséjét el akarja költeni. A Diákhitel Központ (DK) a nemrég lezárult online médiatenderének egyik részfeladatában csak egyetlen médiumot jelölt meg hirdetéseinek megjelentetésére. A Kreatív Online által megkérdezett médiajogász és kommunikációs tanácsadó szerint aggályos ez az eljárás, de a DK kommunikációs igazgatója úgy látja, mindenben a közbeszerzési törvénynek megfelelően jártak el.
  #94
2007-07-30 14:56:32
A nagy közösségi hálókon, mint például a MySpace, már a kezdetek óta jelen vannak az ingyenes kereskedelmi célú profilok is, amelyeken keresztül egy-egy vállalatnak lehetősége van kapcsolatépítéssel brandet építeni. Magyarországon egyelőre még felemás a helyzet: illegális céges regisztrációk és fizetett profilok is megtalálhatóak a legnagyobb hazai közösségi oldalon, de információink szerint a helyzet hamarosan megváltozhat.
  #95
2007-07-26 13:30:14
Az Alkotmánybíróság (AB) tíz év elteltével döntött arról, hogy az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) nem léphet fel hatóságként a törvényt megsértő műsorszolgáltatókkal szemben. A határozat életbelépéséig kevesebb, mint fél éve van az Országgyűlésnek, hogy az új médiatörvény keretében rendezze a jogi hátteret - ellenkező esetben a műholdas sugárzású csatornákat semmilyen szabályozó szerv sem fogja felügyelni.
  #96
2007-07-25 14:22:55
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ágazati vizsgálatot indított az elektronikus média piacán. A vizsgálat célja az, hogy megismerjék többek között a hazai televíziós műsorszolgáltatással, reklámértékesítéssel, közvetítési és filmjogokkal kapcsolatos piaci folyamatokat: a GVH feltételezése szerint a magyarországi elektronikus médiapiacon jelenleg sok versenyt akadályozó és szükségtelen korlátozás van jelen.
  #97
2007-07-24 15:35:52
Az első Balaton Sound lezárulásával már biztos, hogy jövőre is megrendezik a fesztivált, de újabb rendezvényt már nem indít a Sziget a telített hazai fesztiválpiacon - árulta el a Kreatív Online-nak Durgó Lajos, a Sziget marketingvezetője. Elsősorban a meglévő márkáinak építésével foglalkozik a fesztiválszervező cég, de a régióban való terjeszkedés lehetőségét sem zárják ki a jövőben.
  #98
2007-07-23 11:43:49
Az „Üdvözöljük megújult webkikötőnkön” köszöntés fogadja az internet hőskorát idéző animált kezdőlapon mindazokat, akik ellátogatnak az Index site-jára. A következő kattintással azonban kiderül, hogy az időutazás csak átmeneti, valójában megújult design-nal és struktúrával jelenik meg ezentúl az Index online hírportál.
  #99
2007-07-19 14:44:10
Az International Public Relations Association (IPRA) által megrendezett, pr-Oscarnak is nevezett Golden World Awards for Excellence in Public Relations (GWA) szakmai versenyen egy magyar ügynökség is bekerült a díjazottak közé. A Noguchi Porter Novelli az „Újrahasznosított Ország” ÖKO-Pannon kampánnyal nyerte el a díjat a „Rolls-Royce award for the environment”, vagyis a környezetért kategóriában.
  #100
2007-07-18 11:26:32
A Mathematical Intelligencer című nemzetközi matematikai folyóirat címlapján utoljára 1979-ben szerepelt magyar találmány, az azóta világhírűvé vált Rubik-kocka. Nemrég újra „magyar címlappal” jelent meg a lap: a figyelmet a Gömböcnek elnevezett test érdemelte ki. A széleskörű szakmai érdeklődést kiváltó felfedezés kommunikációját a Co&Co Communication kezdte el szervezni - az ügynökség tervei szerint a megfelelő stratégiával akár szimbólum is lehet a matematikai elmélet segítségével megszületett tárgyból.
  #101
2007-07-17 14:21:03
A hazai újságírók a jól bevált, hagyományos információs eszközök mellett egyre nyitottabbak az új technológiákra épülő tájékoztatási formákra - derült ki többek között a Szonda Ipsos újságírók körében végzett online felméréséből. Az eredmények szerint az újságírók nagy része úgy gondolja, hogy a hírügynökségektől származnak a legmegbízhatóbb információk, és sokan ellentmondásosan viszonyulnak a pr-ügynökségek működéséhez: bár együttműködnek velük, de hasznosságukat gyakran megkérdőjelezik.
  #102
2007-07-16 13:50:38
Kockázatos és költséges a hangsúlyos zöldmarketing elindítása, de ha valós fejlesztések állnak mögötte, akkor nagy hasznot hozhat a hirdetőnek. Magyarországon egyelőre csak nyomokban tapasztalható a jelenség - írja a Kreatív július-augusztusi száma.
  #103
2007-07-02 11:48:16
„Még édesanyám is, aki egyébként könyvelő, úgy fogadta bejelentésemet, hogy »értem, na de pont az Apeh?»” - idézte föl emlékeit munkahelyváltásáról Bakonyi Ágnes, aki júniustól az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) új sajtófőnökeként dolgozik. A szakember szerint az adóhivatal és dolgozóinak megítélése a mélyponton van, és gyökeres változásokra van szükség az APEH kommunikációjában. Bakonyi Ágnessel a júliusban megjelenő Internben olvashatnak interjút.
  #104
2007-06-29 12:02:40
„A következő Evolution-szpot akár már Magyarországon is elkészülhet” - vetette fel az online kampányok globális terjedésével felmerülő lokális lehetőségek kapcsán Daniel Sicouri, az Ogilvy & Mather (O&M) Európa, Afrika és Közel-Kelet régiójának vezérigazgatója.
#105
2007-06-26 10:39:33
„A segítségetekre van szükségünk” - szólította fel a globális reklámipar vezetőinek népes gyülekezetét a környezettudatosság kommunikációjában való részvételre Al Gore, az Egyesült Államok volt alelnöke, jelenleg a globális felmelegedés elleni küzdelem utazó nagykövete a cannes-i fesztiválközpontban tartott előadásában. Bár fellépése sikerével kapcsolatban számos kétség merülhet fel, a fesztivál tanulságai szerint jelenleg a fogyasztóközpontú marketing és az egyre rámenősebb „latino” ügynökségek mellett a társadalmi felelősségvállalás kommunikációja a legmeghatározóbb a reklámipar önképe szempontjából.
#106
2007-06-22 19:37:01
Kiosztották a cannes-i reklámfesztivál utolsó, minden bizonnyal leginkább várt és a legnagyobb figyelemmel kísért nagydíjait, a Film és Integrated Grand Prix-t, valamint az „év reklámügynökségi hálózata" és az „év ügynöksége" címeket. A legjobb filmnek járó elismerést a Dove ,„Evolution" című online szpotja kapta, az év hálózati ügynöksége címet pedig a BBDO nyerte el.
#107
2007-06-22 16:00:16
„Cock flavoured soup. Coolpis. Jussipussi. Homo soap.” Íme néhány remekbe szabott márkanév, melyek - mint a Cannes-i fesztiválteremben ülő közönség kitörő nevetése is mutatta - igazi marketingkatasztrófát képesek okozni, ha olyan kulturális közegbe érkeznek, ahol egészen mást jelentenek, mint ott, ahol kitalálták őket.
#108
2007-06-22 11:46:43
Nyilvánosságra hozták a Titanium/Integrált Lions döntőseinek 50-es listáját. A két kategória alkotásait egy zsűri bírálja majd el Alex Alex Bogusky, a Crispin Porter + Bogusky kreatívigazgatójának vezetésével.
#109
2007-06-22 11:00:27
A tokiói Dentsu, amely éppen hogy a második helyre szorult az év médiaügynöksége címért folyó küzdelemben, idén a reklámokban megjelenő ázsiai változatosságot mutatta be Cannes-ban. A közönségnek az ázsiai kontinensről származó reklámszpotokat vetítettek, amelyeket Akira Kagami, a Dentsu ügyvezető kreatívigazgatója és Jimmy Lam, a kínai Longyin Review főszerkesztője kommentált.
#110
2007-06-21 17:05:07
Bejött Bob Garfield idei jóslata a reklámversenyen esélyeseit illetően. Az AdAge kritikusa szerint 2007 Grand Prix-ját az Ogilvy & Mather által a Dove-nak készített „Evolution” című viralszpotja „kaphatja, kell kapnia és kapja meg”. A filmet Cyber Grand Prix-val jutalmazták. A június 21-én délután közzétett reklámfilmes shortlistre Bob Garfield kedvencei közül mind felkerült.
#111
2007-06-21 16:46:24
A Cannes-i Reklámfesztivál sajtószobájában felbolydult tömegek kapkodták szét a filmes shortlistek példányait. A mintegy 33 oldalas dokumentum átböngészése során kiderült: a magyar ügynökségek idén is esélytelenek ebben a kategóriában, és a régióból is mindössze két szpot került be a legjobbak közé.
#112
2007-06-21 12:28:52
Az év médiaügynöksége elismerést szerzett amerikai OMD műhelybeszélgetést tartott Cannes-ban a felhasználók által készített tartalmakról. Bár forradalmi gondolatok nem hangzottak el, de futólag felmerült egy érdekes szempont: lehetséges, hogy a fogyasztók által generált tartalom nem mindig jó egy márkának?
#113
2007-06-21 11:03:45
Kiválasztották Cannes-ban a cyber és a press kategóriák győzteseit, valamint a fiatal kreatívok versenyén is eredményt hirdettek. Emellett megnevezték az év interaktív ügynökségét is: 2005 és 2006 után a címet ismét a Crispin Porter + Bogusky Miami nyerte el.
#114
2007-06-21 09:46:28
„Tasting the Limits” címmel látható Cannes-ban a fesztiválközpont előtti téren a GettyImages provokatívnak szánt kiállítása. A tárlaton olyan képeket állítottak ki, melyek sok esetben kiverhetik a biztosítékot, ezért a reklámiparban való felhasználhatóságuk korántsem egyértelmű. A vizuális megjelenítés határairól szólt a kiállításhoz kapcsolódó pódiumbeszélgetés is.
#115
2007-06-20 17:22:41
Hitler focistafrizurával, villanykörtét becsavaró orangután, faágon élő polip, szemétből összerakott pelikán és kuka evőeszközzel - néhány kreatív, ami azért készült, hogy felkeltse a figyelmet, és a különböző szociális, ökológiai és humanitárius problémákra terelje a beszédet. A cannes-i fesztiválpalota egyik termében az Act Responsible által összegyűjtött nemzetközi társadalmi célú kampányok kreatívjait állították ki.
#116
2007-06-20 13:37:53
„A harmadik képernyő, azaz a mobil veszi át az uralmat a következő években a hirdetési felületek terén, rabszolgasorba hajtva a média többi területét” - fogalmazta meg Cannes-ban a hagyományos média képviselőit vagy páni félelemre vagy csak mosolyra késztető jóslatát Annsi Vanjoki, a Nokia ügyvezető alelnöke és multimédiás üzletágvezetője, aki önmagát csak „digitális emigránsnak” nevezte.
#117
2007-06-20 10:50:08
Június 19-én este kihirdették a rádió, a média és az outdoor kategória nyerteseit. A legtöbb aranyat e három kategóriában az amerikaiak mellett a dél-afrikaiak viszik haza idén. Az év médiaügynöksége az amerikai OMD lett.
#118
2007-06-20 10:13:37
,,A média az új kreatív; a fogyasztók immár marketingesek is; a hirdetés pedig egyenlő a tartalommal” - röpködtek az új kor hajnalát köszöntő jelszavak Cannes-ban Alan Cohen, az Initiative Innovations and Entertainment ügyvezető alelnökének sokszor show-ba hajló előadásában.
#119
2007-06-20 09:38:07
A társadalmi célú kampányokat nem mindig ellenőrzik és bonyolítják le megfelelően, de egy valóban etikusan kivitelezett kampány nem csak a kitűzött és kommunikált célhoz visz közelebb, hanem építi a márkát, és növeli az iránta tanúsított lojalitást - többek között ez derült ki a Wunderman által szervezett „Etika, marketing és a modern márka” című cannes-i pódiumbeszélgetésből.
#120
2007-06-19 14:27:53
Tom Eslinger, a Saatchi&Saatchi Auckland kreatívigazgatójának vezetésével kiválasztották az interaktív kategória döntőseit Cannes-ban. A Neo Interactive nem jutott a legjobbak közé nevezésével: saját site-jával.
#121
2007-06-19 13:49:51
Promo kategóriában Grand Prix-t kapott a TBWA/WHYBIN Auckland a Cannes-i Reklámfesztiválon. Az új-zélandi ügynökség két másik kampányát is díjazták.
  #122
2007-06-15 12:56:25
A médiatörvényben nincsenek rögzített szabályozási alapelvek arra nézve, hogy milyen tartalmú reklámszpot számít korhatárosnak, amelyet csak egy bizonyos időpont után vetíthetnek a televíziók. A bevett gyakorlat szerint az eleve „korhatáros” termékcsoportok gyártóinak szervezetei, valamint az Önszabályozó Reklámtestület (ÖRT) koordinálásával maga a reklámszakma dönti el, hogy a hirdetés milyen időpontban mehet le a reklámblokkban - tudta meg a Kreatív Online a Soproni kizárólag este 8 után sugárzott „Legénybúcsú” című reklámfilmjének önszabályozása kapcsán.
  #123
2007-06-14 14:50:43
„A naivaképző jobb esélyeket kínál” - válaszolta Baló György arra a kérdésre, tervezi-e megpályázni jövőre a Magyar Televízió (MTV) elnökségét. A szerkesztő-műsorvezető a Kreatív júniusi számában megjelent interjúban a magyarországi televíziózás helyzetéről, a közszolgálatiságról és arról beszélt, hogy végül miért is nem lett belőle sportriporter.
  #124
2007-06-11 11:58:10
Az utóbbi években egyre több hirdető veszi igénybe az úgynevezett webanalitikai szolgáltatásokat, melyek segítségével pontos adatokat kaphatnak honlapjuk látogatóiról, és online kampányaik hatásfokáról. Az adatok nem csak arról árulkodnak, hogy hányan látogattak meg egy oldalt és meddig maradtak, hanem arról is, hogy mit csináltak a felhasználók. A Kreatív Online egy hirdetőt, egy online ügynökséget és egy webanalitikai céget kérdezett a szolgáltatás lehetőségeiről és a megnövekedett igény okairól.
  #125
2007-06-06 12:56:42

A Team Reklámügynökség „újra nyitás” című, a Romkertet népszerűsítő gerillafilmje az Arany Penge elnyerését követően - a Kreatív Online fórumán is - heves vitát váltott ki. A bírálók szerint nem világos, hogy a teljes egészében Fligauf Benedek Rengeteg című filmjéből kivágott részlet hogyan nyerhetett a vírusmarketing/gerilla kategóriában. A Kreatív Online a film elkészítésének és díjazásának hátteréről Récsán Gábort, a MAKSZ főtitkárát, Simon Andrást, a zsűri elnökét és Bruckner Györgyöt, a Team ügyvezetőjét kérdezte.

  #126
2007-05-31 14:12:03
Idén rekordmennyiségű pályázat érkezett a Cannes Lions nemzetközi reklámfesztiválra: 80 országból összesen 25 ezer 660 munka gyűlt össze a zsűrik asztalán. Magyarország hat kategóriában 22 pályamunkával lesz jelen, többek között a Saatchi & Saatchi Arany Pengét, illetve a Golden Drumon ezüstöt nyert „Faded T-shirt”-jeivel és a Hipnózison első helyezést elért „Szemteszttel” a DDB-től.
  #127
2007-05-30 15:16:03
A Microsoft Digital Advertising Solutions (MDAS) áprilistól a Microsoft online szolgáltatásainak magyarországi felületeit az év elején alakult ab&c Target Media sales house-on keresztül árulja. A Microsoft magyarországi hirdetési piacra való közvetlen belépésének hátteréről Arend Hendriks, a MDAS zürichi központjának Közép-Európáért felelős regionális vezetője beszélt a Kreatív Online-nak.
  #128
2007-05-29 14:56:15
Schobert Norbi után Béres Alexandra is belépett a fitnesz-piacnál jóval nagyobb üzleti lehetőségeket kínáló potenciálisan többmilliárdos forgalmú életmódpiacra. A két „guru” meg nem erősített információk szerint egy „túlsúlyosokkal” készülő valóságshow-ra készül a közeljövőben - olvasható a Kreatív júniusi számában. A hat-hat fős, túlsúlyosokból álló két csapat a minél nagyobb súlyvesztésért száll harcba.
  #129
2007-05-15 10:00:05
„Nem gondolom, hogy a hálózati ügynökségek halálra volnának ítélve, sőt: a nagy méret rengeteg előnyt is rejt magában” - mondta el új pozíciója kapcsán Nyéki Attila, a Grey újonnan kinevezett vezető kreatívigazgatója. Az eddig független és hálózati ügynökségeknél egyaránt megfordult szakember a júniusi Internben beszélt elképzeléseiről.
  #130
2007-05-10 11:42:38
Bob Garfield, aki a Nagy Kreatív Napon mondta el sötét vízióját a médiaipar jövőjéről, a Kreatív júniusi számában megjelenő interjújában más szempontból is kifejtette, mi a gondja mai tartalomiparral és hirdetőikkel. Az Advertising Age vezető reklámkritikusa szerint „üzenetgyár helyett a fogyasztó és a márka közötti csatornagyárra van szükség.”
  #131
2007-05-08 12:35:54
Új, független médiaszolgáltató cégcsoport kezdte meg működését a magyar piacon. A három üzletággal, sales house tevékenységgel, online reklámbörzével, és kutatás-outsource-szal induló MediaGo Holding alapítói között több, régebben a Pesti Estnél dolgozó szakember is van.
  #132
2007-05-04 11:00:03
Az utóbbi hónapok kreatívigazgató-váltási hulláma az Ogilvy Budapestet sem hagyta érintetlenül: Dalbir Singh távozásával új kreatívigazgató dolgozik a cégnél. A Kreatív Online Dalbir Singh-et és az új kreatívigazgatót, Spielmann Gábort kérdezte a távozás és az újrakezdés okairól.
  #133
2007-05-02 10:23:33
Az utóbbi években egyre többen látogatnak el a hazai múzeumokba, annak köszönhetően, hogy a múzeumok egyre nagyobb figyelmet fordítanak a hatékony kommunikációra - derül ki a TGI Magyarország felméréséből. A Kreatív Online által megkérdezett szakemberek egyetértettek abban, hogy az eddig elhanyagolt múzeumi marketingkommunikáció egyre fontosabb helyet kap a hazai intézmények munkájában is.
  #134
2007-04-26 09:00:02
Az információs társadalom kétarcú volt 2006-ban, és ez a kettősség a 2007-es évet is meghatározza majd - áll az Információs Társadalom- és Trendkutató Központ (ITTK) éves globális jelentésében. Míg a fejlett országokban újabb és újabb Web 2.0-ás megoldások debütáltak, addig a fejlődő országok inkább az „ultraolcsó” infokommunikációs szolgáltatások és termékek piacai. A prognózis szerint az információs társadalom eljövendő éveit részben a szegénygazdaság újrafelfedezése határozza meg, miközben folytatódik az online brandek erősödése.
  #135
2007-04-25 10:22:44
A „European quartet - one melody” jelmondattal közel négy éve folytatnak turisztikai marketing-együttműködést a visegrádi országok - Magyarország, Csehország, Lengyelország és Szlovákia - a régiótól távol eső piacokon. A legutóbbi, március végén lezajlott találkozón a négy állam turisztikai vezetői úgy döntöttek, további piacok felé is kiterjesztik az együttműködést. A Kreatív Online Pap Zoltánt, az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium turisztikai szakmai főtanácsadóját kérdezte a részletekről.
  #136
2007-04-19 12:48:46
Jeans Club, Aboriginal, Retro, Sherpa, Keyo, Mayo Chix - néhány a legtöbb hazai plazában megtalálható márkanevek közül, amelyek magyar bejegyzésű cégek tulajdonai, de egyáltalán nem kommunikálják „származásukat”. A legtöbb vállalat a Kreatív Online tapasztalatai szerint a sajtókommunikáció terén is a rejtőzködő stratégiát választotta.
  #137
2007-04-17 15:00:14
Az online médiumokhoz kapcsolódó blogok erősítik a fogyasztók kötődését, de közvetlen bevételt még nem termelnek a hazai médiatulajdonosoknak. Már vannak azonban olyan nemzetközi példák, amelyek azt mutatják, hogy lehetséges előrelépni ezen a területen, a blogok hirdetési felületeinek értékesítése által - olvasható a Kreatív májusi számának blogokkal foglalkozó fókusztémájában.
  #138
2007-04-13 12:34:37
Új energiaital-márkát vezet be áprilisban a Coca-Cola Magyarország. A Burn névre keresztelt élénkítő italt kezdetben kizárólag szórakozó- és vendéglátó-helyeken, illetve benzinkutakon lehet megvásárolni. A vállalat májustól ATL- és BTL-eszközökkel egyaránt kommunikálja a márka bevezetését. Az ACNielsen Piackutató cég adatai szerint egyre nagyobb az igény az energiaitalokra, ugyanis részesedésük nőtt a sportitalokkal szemben.
  #139
2007-04-12 12:49:00
Új bemutató szponzora lesz az idei Sziget Fesztiválnak, miután a Pannon nem támogatja a továbbiakban a rendezvényt. A fesztivál idén egy nulladik napi főszponzorral is társult - tudtuk meg Durgó Lajostól, a Sziget Kulturális Szervezőiroda marketing- és operatív igazgatójától.
  #140
2007-04-05 11:39:29
A piaci szerepek tisztázása, a médiaauditori tevékenység, a szakmaiság és függetlenség kritériumainak meghatározása, valamint a minőségbiztosítás és biztonság megteremtése volt az auditori kódex létrehozásának legfontosabb célja - összegezte a Kreatív Online-nak Pénzes Anna, a MediaSpirit Consulting ügyvezető igazgatója A médiaauditálás irányelvei című dokumentum irányelveit. A most nyilvánosságra hozott első magyar auditori kódex létrehozásánál fontos szempont volt a nemzetközi tapasztalatok integrálása is.
  #141
2007-04-03 15:35:43
Folyamatban van a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) az új közbeszerzési pályázatai kiírásának előkészítése. A hivatal a korábbiaktól eltérően a kommunikációs szakmai szervezetekkel is egyeztetni kíván - tudtuk meg Baráth Pétertől, az újonnan kialakított Kormányzati Kommunikációs Központ (KKK) főigazgatójától.
  #142
2007-03-30 12:05:26
„A vírusmarketing kiválóan alkalmas arra, hogy a brandépítés szolgálatába állítsa a közösségi hálózatokat, de ha rossz a termék, vagy éppen nem jól mérték fel a keresletet, akkor a vírusmarketing akár a visszájára is fordulhat” - mondta Chris Clarke, a Modem Media Europe kreatívigazgatója , aki március 29-én az Interaktív Marketing (IMA) üzleti reggelin példákkal mutatta be a vírusmarketing-kampányok tervezését.
  #143
2007-03-23 11:21:19
Az elmúlt években több, nagy befogadóképességű budapesti konferenciaközpont terveiről is hírt adott a hazai sajtó, eddig mégsem épült ilyen létesítmény. Annak ellenére sem, hogy egy jól felszerelt, három-hatezer férőhelyes csarnok komolyan növelhetné a főváros és a helyi szolgáltatóipar bevételeit – írja az áprilisi Kreatív.
  #144
2007-03-21 11:20:30
A kommunikációs üzletágakban közreműködő ügynökségek közül szinte csak a reklámügynökségeket ismerik a megrendelői oldalon dolgozó marketingesek. Többek között ez derült ki a Kreatív második alkalommal elkészített Ügynökségi Márkaindex kutatásából, amely az áprilisi Kreatív fókusztémája lesz.
  #145
2007-03-20 09:57:07
Több partnerszervezettel együttműködve, havonta változó programokkal és fokozott pr-aktivitással készül kommunikálni a nemrég meghirdetett „Zöldturizmus Évét” a Magyar Turizmus (MT). A koncepcióhoz kapcsolódó aktivitások részleteiről Czinege Szilviát, az MT promóciós csoportvezetőjét kérdeztük.
  #146
2007-03-13 10:35:09
Az év elején hozták nyilvánosságra a csaknem háromszáz, patikán kívül is forgalmazható OTC, azaz vény nélkül kapható gyógyszer nevét, január végén pedig a MOL az országban elsőként megkezdte ezen termékek árusítását is. A Kreatív áprilisi számában arról is ír, hogy az új szabályozás új kommunikációs kihívások elé állítja a gyógyszercégeket, a forgalmazókat és az elárusítókat egyaránt.
  #147
2007-03-05 12:00:00
Az elmúlt évtizedben a szabadidő eltöltésének módja a nyugati világban jelentős átalakuláson ment keresztül. Egyre több médiacég egyre több csatornán egyre több információval küzd a figyelmünkért; a tapasztalatok azt mutatják, hogy a könnyen befogadható és látványos tartalmaknak van a legtöbb esélyük ennek megszerzésére. Ezzel erős összefüggésben áll az a Magyarországon is tapasztalható trend, hogy az emberek egyre kevesebbet olvasnak. Újságot, magazint és internetes oldalakat még csak-csak, könyveket egyre kevésbé, szakkönyveket meg végképp alig.
  #148
2007-03-05 11:00:48
A megrendelők többsége továbbra is a hagyományos, már sokszor bevált produkciókra tart igényt, ha céges rendezvényről van szó, de a rendezvényprogramok tekintetében kezd divatba jönni a mazsorett és a birkanyírás is - derül ki a Promo Direkt felméréséből. A kutatás szerint a hirdetők három százalékának van kizárólagos partnere a feladatokra, 55 százalékuk pedig szívesen vár a rendezvényszervezés területéről ajánlatokat.
  #149
2007-03-02 11:13:21
A Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) megbízásából a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) és az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) Kommunikációelméleti Kutatócsoportja végzett közvélemény-kutatást a magyar újságírók körében. A kutatás szerint egyre nagyobb a fiatalok aránya a szakmában, és emellett egyre nagyobb a jobboldali politikai orientációjúak aránya az újságírók között.
  #150
2007-02-23 09:52:30
„Még több kiirtott faj. Még nagyobb ózonlyuk. Még több elfoglalt arab ország. Velünk legyőzheti bolygóját.” - hirdeti többek között egy átalakított Fiat óriásplakáton az Autókkal az Emberek Ellen Egyesület szlogenje. A Szegeden street-art kezdeményezésként induló akciók mögött a Magyar Kétfarkú Kutya Párt (MKKP) áll, amely a politikai és a marketingüzenetek visszáságaira akarja felhívni a figyelmet. A plakátok Szeged után a fővárosban is feltűntek, de mint Kovács Gergely, a párt elnöke és egyben egyedüli tagja lapunknak elmondta: ezekhez semmi köze az MKKP-nak.
  #151
2007-02-21 09:58:23
Tudatosabb kommunikációra lenne szükségük a civil szervezeteknek ahhoz, hogy minél inkább részesüljenek az adózók egy százalékos felajánlásaiból. A TGI Magyarország elemzése szerint tavaly a fogyasztók nagy része nem ajánlotta fel az összeget, és nagy számban vannak azok is, akik nem tudatosan döntöttek egy-egy alapítvány mellett.
  #152
2007-02-19 09:19:47
A reklámügynökségek kreatívjai szerint az egyes tévészpotok előtesztjei kiölik a reklámokból az ötleteket, a kutatók szerint viszont a megbízók nem használják megfelelően a kutatásokat. A Kreatív márciusi számában többek között a reklámelőtesztek hatékonysága körüli vitákról számol be.
  #153
2007-02-15 09:42:56
A YouTube egy lehetséges promóciós partner a nagy médiavállalatok számára, vagy a televíziós tartalmak jogtalan felhasználója? Többek között erről is folyik a vita a YouTube-ot tulajdonló Google és a többek között az MTV zenecsatornát üzemeltető Viacom médiabirodalom között.
  #154
2007-02-14 09:21:59
A Szonda Ipsos felmérése szerint az úgynevezett „szájreklám”, azaz a szóbeszéd által terjedő fogyasztói vélemény itthon is hatékonyabb, mint a hagyományos reklámok. A kutatásból az is kiderül, hogy a magyarok mintegy 90 százaléka ritkán, vagy sohasem beszélget reklámokról.
  #155
2007-02-09 09:19:08
Idén tavasszal tervezi magyarországi irodájának megnyitását a JuniorSenior (JRSR) nemzetközi kommunikációs ügynökség. Az ügynökség fő profilja a fiataloknak szóló kommunikációs és marketingstratégiák kidolgozása - hogy ez milyen szemléletet és stratégiát jelent a gyakorlatban, arról az alapító tulajdonost és elnök-vezérigazgatót, Ab Kuijert kérdeztük.
  #156
2007-02-05 09:45:49
Új kreatívügynökség lépett be a magyar piacra: az angol és magyar alapítók által indított Raygun először Magyarországon kínálja szolgáltatásait. A vezetőknek, Kolesár Krisztiánnak és a Nagy-Britanniából hazánkba települő Alex Poulsonnak határozott elképzelése van arról, hogy milyen aktivitásokkal lehet új színt vinni a hazai rekláméletbe.
  #157
2007-01-18 12:58:19
Elkészült a listája azoknak az alapítványoknak, civil szervezeteknek és egyesületeknek, amelyek részesültek az adózók egy százalékos felajánlásaiból. Több ezer alapítvány jutott így pénzhez, de korántsem annyihoz, mint amennyire lehetőség lett volna - állítják a Kreatív Online által megkérdezett szakértők. A kommunikáció mindenképpen központi szerepet tölt be az adománygyűjtésben, azonban a stratégiák eltérőek.
  #158
2007-01-16 11:04:14
A kormány a közelmúltban két olyan intézkedést is hozott, amely hosszútávon érinti majd a magyarországi gyógyszergyártó cégek kommunikációját. A Kreatív Online által megkérdezett szakemberek szerint elsősorban a fogyasztók felé irányuló, és az egyes gyógyszerek választásának jogi hátterét bemutató üzenetek kerülnek majd előtérbe. Az Egészségügyi Minisztérium pedig a napokban azért indított el kampányt, hogy megváltozzanak a gyógyszerfogyasztási szokások.
  #159
2007-01-08 12:21:24
Összhangban a globális trendekkel és előrejelzésekkel, a magyar reklámügynökségektől is elvárják az integrált kommunikációs szemléletet, de a helyi piac sajátosságainak, leginkább a sokszor szűkös büdzsének köszönhetően nem mindig lehet megfelelni az igényeknek - derült ki a Kreatív Online által megkérdezett reklámszakemberek értékeléséből.
  #160
2007-01-05 13:39:27
Nem értett egyet szakmai ügyekben a Magyar Turizmus (MT) vezetőségével Kelecsényi Ágnes marketingigazgató, ezért megválik a hivataltól. Az MT még nem nevezte ki a szakember utódját. Kelecsényi Ágnest a távozás okairól kérdeztük.
  #161
2006-12-22 11:20:32
Bár a vásárlási döntésekben világszerte egyre nagyobb szerepet játszik az interneten beszerezhető információ, Magyarországon inkább a tévében és nyomtatott sajtóban látható hirdetések hatnak a fogyasztókra - derül ki az ACNielsen piackutató vállalat 41 országban, internethasználók körében végzett felméréséből.
  #162
2006-12-18 10:44:28
Az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) által vezetett konzorcium közreműködésével elkészült az első IT piackutatás, amely megkísérelte felmérni a magyar IT-piac teljes méretét, egyes szektorainak arányát és szerkezeti összetételét.
  #163
2006-12-13 10:58:46
„Levendel Ádám elnöksége alatt olyan stabil alapot hozott létre, amire lehet építkezni a jövőben.
  #164
2006-12-12 00:00:00
A blogok, a közösségi oldalak és videomegosztók után az online médiapiacon újabb trend hódít, melynek középpontjában a testreszabható hírgyűjtő oldalak vagy más néven személyes kezdőoldalak állnak.
  #165
2006-12-08 13:19:27
Az elmúlt évek egyik slágertémája, hogy vajon a gyorséttermek mennyire felelősek a lakosság elhízásáért.
  #166
2006-12-01 09:59:26
A klímaváltozás gazdasági hatásairól készített Stern Review szerint mindenképpen csökkenteni kell a széndioxid-kibocsátást a gazdaság minden területén, különösen a fapados légiközlekedésben.
  #167
2006-11-24 12:28:14
„Globálisan megfigyelhető tendencia, hogy az olvasók nagyra értékelik a brandlapokat” - mondta el Bálint Viktor, a Sanoma lapigazgatója annak kapcsán, hogy a Sanoma a Marie Claire új női brandmagazinnal a glossy-magazinportfolióját kívánja erősíteni.
  #168
2006-11-20 12:09:22
A Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) Ne Vásárolj Semmit Nap címen ismét meghirdette a fogyasztói böjt napját. A november 24-én, a karácsonyi nagybevásárlás előtt zajló demonstrációval a civil szervezet arra szeretné a "T. Vásárlók" figyelmét felhívni, hogy a fogyasztás nem egyenlő a boldogsággal.
  #169
2006-11-13 10:00:00
A blogok, a közösségi oldalak és videomegosztók után újabb trend hódít az online médiapiacon, melynek középpontjában a testreszabható hírgyűjtő oldalak vagy más néven személyes kezdőoldalak állnak.
  #170
2006-10-30 11:23:02
Lezárult a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) kommunikációs feladataira kiírt, nettó 291,6 millió forint keretösszegű közbeszerzési eljárás első fordulója. A második fordulóba kilenc pályázat, összesen tizenkét reklám- és médiaügynökség jutott be - tudtuk meg a Kormányszóvivői Irodától, amely közzétette a versenyben lévő ügynökségek névsorát.
  #171
2006-10-17 10:56:18
A közelmúltban két hazai médiaügynökség is egy-egy vaskos pénztárcájú ügyféllel gazdagodott: az Aegis az Opel, a Mediaedge:cia pedig a Magyar Telekom Csoport (MT) médiafeladatait intézi a jövő év elejétől. A tapasztalat - és a megállapodások után rögtön megjelenő álláshirdetések - azt mutatják, hogy a hasonló nagy változások esetén új csapatokat kell kialakítani az ügynökségeken belül, és ez sokszor közvetlenül érinti az egyes ügynökségek szervezeti struktúráját.
  #172
2006-10-09 00:00:00
Az új Siemens Combino villamosok sorozatos hibái lebénították a Budapesti Közlekedési Vállalat kommunikációs gépezetét, és beárnyékolták a főpolgármester kampányát is.
  #173
2006-10-09 00:00:00
Bár egyre szabályozottabb körülmények között működnek az eladáshelyi médiafelületek, egyes kutatások szerint a fogyasztók mégis nehezen emlékeznek vissza ezekre a reklámokra.
  #174
2006-10-09 00:00:00
Egyre több hirdető ellenőrizteti médiaköltését auditorcégekkel, amelyek a közhiedelemmel ellentétben nem klasszikus pénzügyi, hanem hatékonysági vizsgálatokat kínálnak a piacon.
  #175
2006-10-04 11:39:25
Ugyanarra a kreatív- és grafikus koncepcióra építi jelenleg is futó kampányait az amerikai Levi’s és az olasz Fullmoon farmergyártó cég.
  #176
2006-09-29 11:24:28
Az Effie magyarországi szervezői jövőre módosítják a reklámhatékonysági verseny pályázati űrlapját, hogy elkerüljék az utóbbi években visszatérő félreértéseket.
  #177
2006-09-18 11:20:09
Bob Garfield, az Advertising Age kritikaírója a Cannes-i Nemzetközi Reklámfesztivál előtt minden évben közzéteszi saját prognózisát a potenciális nyerteseket illetően.
  #178
2006-09-11 10:56:05
Az utóbbi hónapokban több hazai fejlesztésű, magyar nyelvű ingyenes videomegosztó szolgáltatás is elindult.
  #179
2006-08-28 12:45:32
Budapest lesz az egyik állomása egy nemzetközi cipőkiállítás-sorozatnak.
  #180
2006-08-25 12:09:38
Egy új uniós direktíva a jelenleginél szigorúbb bírságrendszert javasol a versenyszabályokat megszegő vállalatok részére.
  #181
2006-07-04 00:00:00
Az állam, az önkormányzatok és a magánbefektetők gyakran eltérő marketingstratégia mentén alakítják az egyes települések, régiók és a legnagyobb magyarországi tó egészének arculatát.
  #182
2006-07-04 00:00:00
A közelmúltban több kutatás is megerősítette, hogy a fogyasztók nagy része nem bízik a gyógyszergyártókban. A piaci szereplők abban egyetértenek, hogy ezen változtatni kellene, a lehetséges forgatókönyvekről azonban már eltérően vélekednek.
  #183
2006-07-04 00:00:00
A T-Online az Iwiw márkáért és a felhasználói bázisért fizetett ki közel egymilliárd forintot. A befektetés megtérülése elsősorban a helyes hirdetési stratégia megtalálásán múlik.
  #184
2006-05-05 00:00:00
Hamarosan elindulnak Magyarországon is az internetes szabványokon alapuló televíziózást kínáló szolgáltatások, de amilyen ígéretesek a felhasználói oldalt érintő változások, legalább olyan tisztázatlanok az új médium hazai szabályozásának jogi keretei.
  #185
2006-04-06 00:00:00
Az online piac a web 2.0 kifejezést tanulja. Még nem világos, hogy az internet teljes átalakulására kell készülnünk, vagy csak a technológiai ipar némely szereplőjének ügyes marketingfogásával állunk szemben.
hirdetés
hirdetés
Görögország és a közmédia.
Mármint olyan, ami repül.
Gúzsba kötve krízist kezelni, ez a kihívás.

Lehet-e figye­lemfelkeltő, minőségi csomagolásterveket készíteni mindössze két színből?

Mark Zuckerberg, mint magyar márkanagykövet.

Egy mérkőzés hálózatilag elemezve.

hirdetés