hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Galambos Márton cikkei

  #1
2007-10-04 12:00:00
A telefonok és kávézások megfáradt értékesítőinek szól Dugdale és Lambert tanácsadókönyve. Előbb kérdezz, utána próbálj eladni!
  #2
2007-10-04 12:00:00
Izgalmas könyv a világ egyik legnagyobb – de mindenképpen leggyorsabban fejlődő vállalatáról – a Wal-Martról. Egy Egyesült Államokba tartó repülőút alatt épp el lehet olvasni – és máris érthetőbb lesz az ottani világ.
  #3
2007-10-04 12:00:00

Málnay B. Levente élete harmadik tévécsatornáját indítja be: a Spektrum és a Viva után októberben a magyar Music Television (MTV) következik. Nemrégiben a Harvard üzleti iskolájában volt továbbképzésen, és hívták már a londoni MTV-központba is alelnöknek. Pedig közel harmincéves koráig operaénekesnek készült.

  #4
2007-10-04 12:00:00
Egymás elleni csatáikban használják a médiatulajdonosok az önkormányzatoktól átvett közterületi rendszergazdai pozícióikat. A politikai hátszéllel terjedő rendszergazdai szerződések rövid távon nem érik el eredeti céljukat, a közterületek nem lesznek rendezettebbek.
  #5
2007-10-04 12:00:00
Két újabb szereplő a budapesti ingyenesen terjesztett lapok piacán a Budai Lapok és a Kultusz. Mindkét lap bevállt modellek alapján, újítások nélkül próbál sikeres lenni. A Tv2 új import-vetélkedője, az Okosabb vagy, mint egy 5.-es gyengén kezdett.
  #6
2007-09-04 12:00:00
Sok praktikát nem tudni meg Tony Blair volt kommunikációs főnökének naplójából, de betekintést ad a Blairéra egy szakaszának mindennapjaiba.
  #7
2007-09-04 12:00:00
Portrékötet a Business Week elmúlt éveinek legérdekesebb, üzleti vezetőket, cégeket bemutató cikkeiből. Sokszor zavaróan elavult, de legalább betekintést nyújt az amerikai multik vezetőinek napjaiba. Olvasmányos, rövid történetek.
  #8
2007-09-04 12:00:00
Júniusban megszületett a televíziós és rádiós műsorszórás digitális átállításáról szóló jogszabály, így 2012-re elvileg felváltja a digitális technológia az analóg műsorterjesztést az Európai Unió elvárásainak megfelelően. Mit jelent mindez a kommunikációs szakma számára? Konkrét kérdések, konkrét válaszok.
  #9
2007-09-04 12:00:00
Alapvetően saját és csapata sikerének tartja Sarkady Ildikó az júniusban elfogadott digitális átállásról szóló törvény létrejöttét, amelyet szokatlan módon az ellenzék is támogatott. A szakember lapzártánk után magas állami kitüntetést kapott, viszont ezzel egyidőben a lemondásával kapcsolatos találgatások is felmerültek.
  #10
2007-09-04 12:00:00
A mediterrán éghajlat megérkezésével párhuzamosan egyre több a szabadtéri nyári fesztivál, és egyre több márka jelenik meg támogatóként. Sok valódi újdonságot ugyanakkor nem láttunk idén: a legtöbb fesztiválokat támogató márka igyekezett biztosra menni.
  #11
2007-09-04 12:00:00
Alig három hónap alatt látványosan megbukott az osztrák közszolgálati tévé első saját gyártású sitcomja. A grandiózus műsorstruktúra-reform legfőbb elemének kudarca mellett ráadásul történelmi mélypontra jutott az ORF 1 és az ORF 2 nézettsége.
  #12
2007-09-04 12:00:00
Újra lapot indítanak a budapestieknek, ezúttal a Pannon Lapok Társasága a vállalkozó. Eközben a budapesti napilappiacról két éve a Reggel című lappal visszavonult Axel Springer most a magazinpiacon indított újságot. A Tv2 húzása tűnik mind közül a legjobbnak: ők napi sztármagazinnal kísérleteznek.
  #13
2007-08-17 11:52:48
„A siker közös munka eredménye” - nyilatkozta a szeptemberi Kreatívnak Sarkady Ildikó, a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) médiapolitikai főtanácsadója arra a kérdésre, hogy személyes sikernek tartja, vagy politikai alku részeként fogadta el a Parlament a digitális átállásról szóló kétharmados törvényt. Mint arról a Kreatív Online beszámolt, a napokban felröppent a hír a főtanácsadó távozásáról.
  #14
2007-07-04 12:00:00
Ahhoz, hogy helyesen tudjunk dönteni a kommunikációs stratégiáról és az azt meghatározó kommunikációs alapötletről, először látnunk kell, hogy pontosan milyen típusúak is vannak. A Rigorous Magic című könyv rendszerezi őket.
  #15
2007-07-04 12:00:00
Lelkes amatőrök figyelnek cégeket, márkákat és jelentenek, megírnak mindent, amit megtudnak. Az Egyesült Államokban sok ilyen van, nálunk nem valószínű, hogy elterjed, de a közösségek hatása akkor sem kikerülhető a marketingesek számára.
  #16
2007-07-04 12:00:00
Több mint negyven országba sugároz játékműsorokat budai stúdióiból egy magyar cég. A Telemedia InteracTV egyedülálló üzleti modelljének köszönheti nemzetközi sikerét, a hazai országos kereskedelmi médiumok viszont nem kérnek a cég szolgáltatásaiból.
  #17
2007-07-04 12:00:00
Miután viszonylagos egység alakult ki a Magyar Közterületi Reklámszövetségen belül, a szervezet belevágott egy új, egységes táblaminősítő rendszer kialakításába. A valódi viták azonban még csak most várhatók.
  #18
2007-07-04 12:00:00
Meglepően nagy lendülettel vágott neki az évnek a Webcsatorna nevű tartalomszolgáltató, amelynek indulásába százmillió forinttal szállt be egy befektető. A Movingboard kisebb beruházással, biztosabb sikernek látszik, az Intercabmedia sokat fog küzdeni a piacon.
  #19
2007-06-14 14:50:43
„A naivaképző jobb esélyeket kínál” - válaszolta Baló György arra a kérdésre, tervezi-e megpályázni jövőre a Magyar Televízió (MTV) elnökségét. A szerkesztő-műsorvezető a Kreatív júniusi számában megjelent interjúban a magyarországi televíziózás helyzetéről, a közszolgálatiságról és arról beszélt, hogy végül miért is nem lett belőle sportriporter.
  #20
2007-06-04 12:00:00
„Alakítsa át a terjesztési csatornáit és nemcsak a saját cége, de beszállítói és ügyfelei is jobban fognak járni!” – ezt üzenik a Harvardról a marketingprofesszorok. Hallja?
  #21
2007-06-04 12:00:00
Hű, de sok közhely egy helyen. Akkor mégis miért esküdött erre a könyvre egy jófej szövegíró? Paul Arden, a Saatchi & Saatchi volt brit kreatívigazgatója másodszorra is megmondja a tutit. Szabadság!
#22
2007-06-04 12:00:00

Baló György szerint nem létezik teljesen független média. A közszolgálati csatorna első számú riporterét, a Szólás szabadsága műsorvezetőjét sokan a legjobb tévésnek tartják az országban. Önmagáról azt vallja, hogy az Írisz-ügybe belekeseredett és még az is lehet, hogy sportriporter lesz.

  #23
2007-06-04 12:00:00
Az újságírók járnak sajtótájékoztatóra. Ez derült ki, amikor végigkísértük három sajtótájékoztató szervezését, lebonyolítását és az utána megjelent cikkeket. A lényeg: személyes kapcsolatok, értelmes tartalom és egy felelős, aki összefogja a munkát.
  #24
2007-06-04 12:00:00
E havi mustránkban két ígéretes magazint – egy nyomtatottat és egy televíziósat – továbbá egy meglepő napilapot mutatunk be. Az első kettő, bár némileg eltérő célkitűzéssel indult, annyiban mégis hasonlít egymásra, hogy igényes, fogyasztható tartalmat kínál. A Fejér Megyei Napilap viszont zsákutcának tűnik.
  #25
2007-06-04 12:00:00
Idén ötvenéves a Magyar Televízió, ám a hirdetői piac szempontjából ennél lényegesen fontosabb az a tény, hogy tíz évvel ezelőtt indultak el az országos földi sugárzású kereskedelmi televíziók, amelyek alapvetően alakították át a teljes hazai médiapiacot. Cikkünkben az elmúlt évtized legfontosabb eseményeit foglaljuk össze.
  #26
2007-05-04 12:00:00
A legnagyobb márkák még nyerhetnek is vele, a kisebbek viszont biztos vesztesei annak a folyamatnak, hogy egyre nagyobb teret hódítanak a kereskedelmi láncok sajátmárkás termékei. A Harvard Business School könyve szerint a jövőben a termékkategória további növekedése várható. A szegmens egyik legsikeresebb alkalmazója a már Magyarországon is a piacra készülődő Aldi.
  #27
2007-05-04 12:00:00
Erre a könyvre van szükségük az egyetemek, kutatóközpontok, tudományos intézetek kommunikációs vezetőinek. Ahol nincs ilyen munkatárs, ott a vezetők olvassák el, hogy rájöjjenek: szükségük van egyre!
  #28
2007-05-04 12:00:00
Az RTL Klub etikátlan és agresszív, a Tv2 pedig nem bírja elviselni, hogy ő a második a piacon – ezt vágták egymás fejéhez a csatornák kereskedelmi vezetői a Kreatívnak adott interjúikban. A két csatorna közötti viszony azután vált feszültté, hogy az év első negyedévében a Tv2 történetének legjobb kereskedelmi időszakát zárta – ami az RTL Klub szerint aránytalan volt a nézettséghez képest, és ezt a csatorna vezetői egy sajtótájékoztatón is elmondták. Várdy Zoltánnal, a Tv2 kereskedelmi igazgatójával és Steve Varcoe-val, az RTL Klub kereskedelmi igazgatójával beszélgettünk.
  #29
2007-05-04 12:00:00
Magyarországon is megjelent a Metro első konkurenciája. Amennyire izgalmasnak tűnik ez a kijelentés, annyira gyenge próbálkozás a Busz című lap. A Sanoma viszont jó ötlettel rukkolt elő, amikor elindította a Nők Lapja Egészséget. A Viasat Lúzer FC-je is elvégzi a feladatot, amit a csatorna elvár tőle – de ez nem feltétlenül hoz magas nézettséget.
  #30
2007-05-04 12:00:00
A magazinokat a nyomtatott sajtópiac legreménytelibb szeletének tartják; jelenleg úgy tűnik, ez a szegmens lehet a klasszikus média hosszabb távon leginkább túlélésre alkalmas területe, amely a digitalizálódó médiapiacon is eséllyel indulhat a hirdetők pénzéért. Összeállításunkban azt tekintjük át, mi történt a magazinpiac legfontosabb területein az elmúlt egyéves időszakban.
  #31
2007-04-05 12:00:00
A belső kommunikációnak ugyanúgy márkát kell építenie, mint ahogyan egy cég teszi a marketingtevékenysége során – érvel könyvében Libby Sartain és Mark Schumann.
  #32
2007-04-05 12:00:00
Márka-szakkifejezések rövid magyarázata. Az Interbrand és a Palgrave Kiadó közös könyve ezt foglalja magában. Átnéztük, és javasoljuk az Amazon raktáraiban hagyni.
  #33
2007-04-05 12:00:00
Március elején az Econet tulajdonába került a Pesti Est ingyenes programmagazint is kiadó, tavaly év végén pénzügyi zavarba került Est Média csoport. Az alapító tulajdonosok, Lang András és Melis András fejenként 200-250 millió forintot kapnak a lapcsoportért, de csak egy év múlva. A Kreatívnak arról beszéltek, hogy nem érezték jól magukat a szerepükben.
  #34
2007-04-05 12:00:00
Sikkasztással vádolják Alexander Ruzicka volt Aegis-topmenedzsert. Az ügy felhívta a figyelmet a bónuszok kezelésének problémájára, amikkel a médiatulajdonosok „jutalmazzák” a médiaügynökségeket.
  #35
2007-04-05 12:00:00
Nem találta meg showman-énjét Sváby András, és ettől döcög a Tv2 új, napi vetélkedője, az Egy a 100 ellen. A Marquard Média viszont sokáig kereste, milyen legyen új magazinja, az Éva, és ígéretes lappal lépett a piacra. A Boxmedia ötlete jó, de nem valószínű, hogy sokáig bírja még.
  #36
2007-03-12 13:33:42
Nyíltan beszélt az ügynökségi bónuszokról és azok mértékéről az RTL Klub, amely „félrevezetőnek” nevezte a TV2 kommunikációját. A TV2 - amely sikeres hónapokat zárt -közleményben reagált konkurense állításaira. Eddig a háttérben folytak a tárgyalások, most azonban az RTL Klub a nyilvánosság elé akart lépni. Úgy tűnik azonban, nem minden alakult az eredetileg eltervezett kommunikációs stratégia szerint.
  #37
2007-03-08 13:17:55
Az Econet többségi tulajdonába került az Est Média, így a Pesti Est ingyenes programmagazin is: az ügylet értéke 1,2 milliárd forint. Az Econet azzal együtt a médiacsoport megvásárlása mellett döntött, hogy az Est Média a tavalyi évet történetében először, mintegy 180 milliós veszteséggel zárta. A tranzakcióról március 7-én egy esti sajtóbeszélgetésen adtak információkat az érintettek.
  #38
2007-03-05 12:00:00
Több mint tíz éve vezette be a Tesco Angliában Clubcard elnevezésű hűségprogramját. Dél-koreai üzleteiben már alkalmazza a rendszert, Magyarországra még nem hozta be a cég. Érdemes még most megismerni.
  #39
2007-03-05 12:00:00

Vigh András hat évet töltött Hongkongban, négy évig a helyi Zenithoptimedia médiaügynökség vezetője volt. Bár felajánlották neki a hálózat kínai irodájának irányítását, tavaly óta mégis Prágában dolgozik a cég több mint harminc országot felügyelő regionális vezetőjeként. Alig múlt harmincöt éves.

  #40
2007-03-05 12:00:00
Az elmúlt évtizedben a szabadidő eltöltésének módja a nyugati világban jelentős átalakuláson ment keresztül. Egyre több médiacég egyre több csatornán egyre több információval küzd a figyelmünkért; a tapasztalatok azt mutatják, hogy a könnyen befogadható és látványos tartalmaknak van a legtöbb esélyük ennek megszerzésére. Ezzel erős összefüggésben áll az a Magyarországon is tapasztalható trend, hogy az emberek egyre kevesebbet olvasnak. Újságot, magazint és internetes oldalakat még csak-csak, könyveket egyre kevésbé, szakkönyveket meg végképp alig.
  #41
2007-03-05 12:00:00
Ami Amerikában bejött, működni fog itthon is. Valószínű ez a mondat nem lesz igaz az új pénztárszalag-reklámra, a Scrollyra, viszont állni fog a Tv Paprika Magazinra. Aradszky Lászlót odakint nem ismerik – ő csak nálunk, csak az MTV-ben látható!
  #42
2007-03-05 12:00:00
2006 végén több országos napilapnál is jelentős személyi, illetve strukturális változások zajlottak. Az évek óta gondban lévő napilappiac több szereplője számára 2007. könnyen vízválasztó lehet abból a szempontból, hogy sikerül-e megtalálni a gazdaságos működéshez alkalmas megfelelő kereteket.
  #43
2007-02-10 12:00:00
Több száz szokatlan, alternatív kampány képei, jól dokumentáltan, egy könyvben. Ez az Advertising is Dead – Long Live Advertising! Inkább lopjunk belőle, mintsem, hogy itt halljunk meg az unalomtól!
  #44
2007-02-10 12:00:00
Hogyan használható a szcenáriótervezés vagy forgatókönyvírás a jövőt feltérképező módszere a marketingben? – erre ad válaszokat Ringland és Young tanulmánykötete. Szakirodalom képzett szakembereknek.
  #45
2007-02-10 12:00:00
Milyen volt a magyar kommunikációs szakma tavalyi éve? Erre a végtelenül bonyolult kérdésre próbál választ adni összeállításunk, amelyben elsősorban pozitív példákat emeltünk ki.
  #46
2007-02-10 12:00:00
Előre el kell mondani, hogy pontosan mit várhatnak a fogyasztók a márkától, és így nem lesznek csalódottak – mondta Sir Stelios Haji-Ioannou, az Easy Group alapítója, akivel az első Easyhotel budapesti indulása kapcsán rendezett sajtótájékoztató után beszélgettünk.
  #47
2007-02-10 12:00:00
A gyakorlati képzést nem lehet eléggé hangsúlyozni – értenek egyet a pr-oktatók, arról azonban nem egységes a véleményük, hogy szükség van-e a mainál több pr-oktatásra az egyetemeken és főiskolákon.
  #48
2007-02-10 12:00:00
A Magyar Televízió új műsorában két amerikai próbálja megmutatni a magyaroknak, milyen jó helyen is élnek. És tényleg. Ha végiglapozzuk a Don’t Panic programajánlóit, valóban ez az érzésünk lehet. A Playboy Exclusive éves kiadvány viszont ígérete ellenére minden, csak nem exkluzív.
  #49
2007-01-31 12:11:02
Megújulási folyamatának részeként nevet vált a Saatchi & Saatchi PR divíziója, a Rowland, amely ezentúl Publicis Consultants | Budapest néven működik majd. Ez alkalomból Budapesten járt a hálózat alelnöke, akit a változásokról és a médiafüggetlen tanácsadás lehetőségeiről kérdeztünk.
  #50
2006-12-12 00:00:00
Reklámkatalógus a tárgyalóba, recepcióhoz, esetleg otthon a könyvespolcra. Néha belenézni, rácsodálkozni, nevetni, tanulni. Karácsonyi céges ajándékötlet azoknak, akik szerint kell ilyen. Erre jó, erre kell használni.
  #51
2006-12-12 00:00:00
A Wal-Mart konkurenciája nem egy másik óriásvállalat, hanem az Ebay lehet – állítja Charles Leadbeater, aki szerint az önszerveződések révén létrejött tudásé, a „tömeg kreativitásáé” a jövő. Ha nem tetszik, szerkessze át az interneten! Tényleg.
  #52
2006-12-12 00:00:00
Elkerülhető az ügyfélkonfliktus a szakosodott pr-ügynökségek esetében, de a specializáció a növekedés gátját is jelenti. A szakügynökségek új irányokba próbálnak nyitni, míg mások éppen az ő piacaikra próbálnak betörni – nem mindig sikeresen.
  #53
2006-12-12 00:00:00
Politikai alku dönthette el a fővárosi utcabútorok sorsát a következő huszonöt évre, így nem lesz egységes bútorzat még a fővárosi főútvonalak mentén sem. Az egyik nyertes, a JCDecaux, az APG és a Wall alkotta konzorcium a két éves szerződéskötési eljárás közben sokat veszített kezdeti pozíciójából.
  #54
2006-11-22 09:33:46
„Nem találom a tollam” - a Kreatív információi szerint ezt üzente Demszky Gábor, Budapest főpolgármestere az utcabútortenderen nyertes médiatulajdonosoknak. A cégek ősszel aziránt érdeklődtek, hogy miért nem írta alá a főpolgármester azokat a szerződéseket, amiket a közgyűlés már márciusban elfogadott.
  #55
2006-11-16 00:00:00
Tanulják a vállalatok a felelős társadalmi szerepvállalást (corporate social responsibility, CSR) és egyre több ügynökségi támogatásra számíthatnak ebben. A jövőben fog eldőlni, hogy a terület elsősorban a pr-ügynökségeknek vagy speciális cégeknek jelenthet-e majd komoly bevételi forrást.
  #56
2006-11-16 00:00:00
Nem volt elég pénz a Bartók Jubileum szervezésére és kommunikációjára, ami ráadásul itthon az 1956-os emlékév, külföldön pedig a Mozart emlékév miatt került háttérbe.
  #57
2006-11-16 00:00:00
Az OMD mellett létrejövő új magyar médiaügynökség, a PHD nagy tervekkel érkezik a piacra. Kérdés, hogy képes lesz-e ezeket megvalósítani, vagy hasonlóan néhány más médiaügynökséghez, egyszerűen második ügynökséggé válik.
#58
2006-11-16 00:00:00
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása mérhető, és a befektetők mérik is. A felelős vállalatok ugyanis kisebb kockázatot jelentenek.
  #59
2006-11-16 00:00:00
Kevés cég végez valódi CSR-tevékenységet Magyarországon, viszont annál többet beszélnek róla – állítja Radácsi László, közgazdász, CSR-szakértő, aki a Mol csoport etikai tanácsát is vezeti.
  #60
2006-10-09 00:00:00
Az AdSense és az AdWords használati utasítása. Nem értik? Éppen ezért kell elolvasni Harold Davis könyvét a Google két talán legfontosabb termékéről.
  #61
2006-10-09 00:00:00
A közműcégek jelenleg nagyobb hangsúlyt fektetnek az ügyfélkapcsolatok ápolására, mint a klasszikus kommunikációra. Márkát építeni egyelőre nem éri meg számukra.
  #62
2006-10-09 00:00:00
Bár bő másfél évtizede a közéleti lappiac meghatározó szereplője, a Magyar Narancs hirdetési bevételei csekélyek. A lap hosszú távú biztonságos működtetéséhez tőkeerős tulajdonos és aktívabb kereskedelmi tevékenység kellene, egyelőre azonban mindez hiányzik.
  #63
2006-10-09 00:00:00
Speciális napilaptípust hozott létre Wolfgang Fellner osztrák médiavállalkozó, aki szerint rövidesen komoly átalakulások várhatóak a piacon.
  #64
2006-09-14 00:00:00
Őszinte és hiteles – ilyen legyen a vállalati vagy a személyes blog, mondja Robert Scoble és Shel Israel legújabb könyvében.
  #65
2006-09-14 00:00:00
Mit jelent, mire és hogyan használható a blog – vállalati szemszögből? Jeremy Wright munkája kézikönyvnek sem rossz.
  #66
2006-09-14 00:00:00
Saját kézbe veszi 2007. január elsejétől a nagyobb településeken előfizetéses kiadványai kézbesítését a Sanoma, a Ringier és a Népszabadság. A Magyar Posta egy teljes üzletágát elveszítheti, miközben az új terjesztő cég 2009 után több piaci szegmensben is konkurenciájává válhat.
#67
2006-09-14 00:00:00
Jelenleg mindössze három kommunikációra és médiára szakosodott, pr-rel kapcsolatos ügyekben is megszólítható igazságügyi szakértő dolgozik az országban, a gyakorlati szakemberek többsége távol tartja magát a peres ügyektől.
  #68
2006-09-14 00:00:00
A következő években egyre-másra nyitják meg kapuikat az idén év elején Magyarországra érkezett gyorskávéházláncok újabb üzletei. A Starbucks év végén Romániában indul, és nem kizárt, hogy jövőre már itthon is megjelenik.
  #69
2006-07-04 00:00:00
Nem vonatkozik az ekho-szabályozás a reklámügynökségekre, amelyek a törvény elfogadása előtt nem is lobbiztak ezért, inkább munkaviszonyba vették dolgozóikat.
  #70
2006-07-04 00:00:00
Több száz milliós pluszköltséget jelent a médiatulajdonosok számára az átállás az ekhóra. A moratórium lejárta után azonban akár egyetlen szabálysértés is ennél nagyobb pénzbírságot vonhat maga után, pedig egyes esetekben nagy a bizonytalanság a szabályozás körül.
#71
2006-06-06 00:00:00
A sajátmárkás termékek és világmárkák küzdelmében az utóbbiak eleve gyengébb pozíciójól indulnak, és jobban teszik, ha elsajátítják ellenfeleik stratégiáját – vélekednek a Retailization című könyv szerzői.
  #72
2006-06-06 00:00:00
Bár egyes európai országokban esik a bulvárlapok példányszáma, itthon optimisták az érdekelt kiadók, amelyek további növekedést várnak reklámkampányaiknak, márkakiterjesztési akcióiknak és a kereskedelmi tévécsatornákkal való együttműködéseiknek köszönhetően.
  #73
2006-06-06 00:00:00
Elszámolási rendszert alakított ki hat lapkiadó a sajtófigyelő cégek által felhasznált cikkek jogdíjaival kapcsolatban. A rendszer rendet teremt a piacon, ugyanakkor a sajtófigyelők szerint szinte lehetetlenné teszi
számukra a nyereséges működést.
  #74
2006-06-06 00:00:00
Bár a Magyar Közterületi Reklámszövetség harcot hirdetett az engedély nélküli reklámtáblák ellen, a fellépést nehezítheti a médiatulajdonos cégek egymási iránti bizalmatlansága és a nehézkes szabályozási környezet.
#75
2006-06-06 00:00:00
Az ügyfelek egy részének nem érdeke a médiaügynökségek korrupciógyanús ügyeinek felderítése – állítja Sean Howard, aki szabadúszóként médiaügynökségek számára készít adatkezelő és -elemző programokat. Az angol szakember ügyfelei között magyar cégek mellett hongkongi és szingapúri ügynökségek is megtalálhatók.
#76
2006-06-06 00:00:00
Átfogó kézikönyvet állított össze Art Feinglass pr-szakember kifejezetten nonprofit szervezetek számára. Nem csodafegyver, de sok példával, mintával és ötlettel teli könyv.
  #77
2006-05-05 00:00:00
A tavaly év végi madárinfluenza-pánik hatására idén februárra felkészültek a szakmai és az állami szervezetek a vírus megjelenésére. A különböző minisztériumok és a Baromfi Terméktanács kommunikációját nem hangolták ugyan össze, de az első eredményekkel a pr-esek és az újságírók is elégedettek voltak.
A hisztériát sikerült elkerülni.
  #78
2006-05-05 00:00:00
Tanulni csak a legjobbaktól érdemes. Ezt az elvet követi az International Marketing Manual című kötet, amelyben a marketing egyes területein kimagaslóan eredményesen cégekről gyűjtöttek össze esettanulmányokat.
  #79
2006-05-05 00:00:00
Akár újabb reklámkorlátozásokhoz is vezethet az elhízásról nemrégiben kiadott EU-jelentés, a hazai érintettek közül azonban csak kevesen tudnak lobbizni a szabályozás ellen. Pedig az uniós érdekérvényesítés egyre fontosabb a kommunikációs piac valamennyi szegmense számára.
  #80
2006-05-05 00:00:00
„Ha a kiadók tenni akarnak a reklámkorlátozások ellen, erősíteniük kell lobbitevékenységüket” – mondta Florian Nehm, az Axel Springer kiadó fenntartható fejlődésért és társadalmi felelősségvállalásért felelős németországi vezetője, akivel a magazinkiadókat és szakmai szövetségeket tömörítő lobbiszervezet, a FAEP budapesti munkaülésén beszélgettünk.
  #81
2006-05-05 00:00:00
Hogyan lehet olcsón sok információhoz jutni anélkül, hogy nemzetközi mamutvállalatot irányítanánk? Megtudhatja, aki elolvassa a Guerrilla Marketing Research című könyvet.
  #82
2006-05-05 00:00:00
„A reklámgyártástól való függetlenség a kreatívügynökségek lehetséges jövője” – állítja Eddie D’Sa, a Naked Nordic kreatívügynökség oslói irodájának vezetője. A szakember szerint el kell szakadni a hagyományos médiumoktól, mert alternatív csatonákon is lehet emlékezetes és sikeres kampányt folytatni.
#83
2006-04-06 00:00:00
A gondosan felépített vállalati vagy politikai kommunikációt egy csapásra romba döntheti egy kínos fotó – még akkor is, ha csak egy mobiltelefon kamerájával készült. Dan Gillmor könyve a civil újságírás lehetőségeiről szól.
#84
2006-04-06 00:00:00
Milyen történetet vagy mítoszt közvetítenek a magyar Vodafone reklámok és milyen társadalmi, kulturális jelenségre reagált például a K&H bank új márkáját bevezető kommunikáció? Az Oxfordban tanító Douglas B. Holt szerint a márkák valódi sikere ezen múlik.
  #85
2006-04-06 00:00:00
Hollywood egyik legismertebb magyarja majdnem fél évszázadon keresztül fotózott színészeket a Sunset Boulevard-on. Képei megtalálhatók számos magazinban, múzeumban és ügynökségi portfólióban is. 82 évesen Szipál Márton – vagy ahogy ismerik: Martin S. Martin – a budapesti éjszakai élet közismert figurája, aki néhány éve tért át véglegesen az analógról a digitális technológiára.
  #86
2006-03-07 00:00:00
Hogyan lett a sok kis ügynökség uralta nagy „reklámjátékból” a nagyok üzlete? Miért volt hiba a 15 százalékos jutalék rendszere, és mi jön ezután? Miért nem vonzó a fiatal kreatívok számára többé az ügynökségi világ? A legfontosabb kérdések, életszerű válaszok Joe Cappo, The Future of Advertising című könyvében. Nagy, átfogó alapmű.
  #87
2006-03-07 00:00:00
Más éllel, de barátai és ellenfelei is azt mondják: Csetényi Csaba sztorija igazi rendszerváltáskori karriertörténet. Az elmúlt években elválaszthatatlannak tűnő üzlettársával, Krskó Tiborral együtt egy dinamikusan növekvő lapbirodalmat épített a Hamu és Gyémánt Kiadóból. Kettőjük közül ő az indulatember, ha úgy tetszik, a „rossz zsaru”.
  #88
2006-03-07 00:00:00
Egyházi gimnáziumból indult, lapkiadóknál dolgozott, előbb szivarkereskedő, aztán abból médiavállalkozó lett.  Krskó Tibor, a Hamu és Gyémánt Kiadó társtulajdonosa karrierjét tudatos döntések sorozatának tartja, de nagyon hálás azért, hogy jó helyen volt jó időben, jó emberekkel.
#89
2006-03-07 00:00:00
Nem kecsegtet rövid távú gazdasági sikerrel a hírtelevíziók üzemeltetése, a befektetők hosszú távon várnak eredményt, vagy politikai céllal finanszírozzák ezeket a médiumokat. Januártól már három közéleti és információs csatorna küzd egymással a nézőkért: a Hír TV, az Echo TV és az ATV.
#90
2006-03-07 00:00:00
Tudatosabb és hatékonyabb márkaépítésre, valamint színesebb és könnyedebb tartalom előállítására van szükség ahhoz, hogy a közéleti napi- és hetilapok vezetői megállítsák a csökkenő példányszámok trendjét, és állják a versenyt egymással szemben is.
#91
2006-02-06 00:00:00
A világ első számú marketing MBA képzésének tanárai és az általuk felkért amerikai cégek marketingvezetői írták a Kellogg School of Managment marketingtanszéke által kiadott tanulmánykötetet. Philip Kotler-tanítványoknak már nyilván megvan a kötet, a többiek pedig jobb, ha igyekeznek beszerezni, mert igen hasznos.
#92
2006-02-06 00:00:00
Könnyű falat, így aztán nem is nyújt túlságosan sokat Steve Cone, a Citibank vezető marketinges mindentudójának új könyve. Tanulni persze ebből is lehet.
  #93
2006-02-06 00:00:00
A PPI CE optimalizáló helyett egy médiatulajdonos, a Multireklám vezette konzorcium kezeli a jövőben a Magna Global Hungary közterületi költéseit. A döntés a közterületi piac régi kérdéseit hozta újra elő: használható-e az egységes táblaminősítő rendszer, mi a szerepük az optimalizálóknak, mit lehet tenni a sok rossz minőségű táblahellyel és mi a helyzet az illegális táblákkal?
  #94
2006-02-06 00:00:00
A nyomtatott sajtópiac egyre szegmentáltabb, a réteglapok egyre kisebb célcsoportok igényeinek kielégítését teszik lehetővé. A hirdetők sokszor mégsem szakmai, hanem szubjektív alapon költik el a büdzséjüket a kis példányszámú kiadványokban.
  #95
2006-02-06 00:00:00
A TV2-nek nem sikerült utolérnie az RTL Klubot, sőt ősszel megint rosszul startolt. Az Axel Springer kiadónak be kellett látnia: tévesen mérte fel a piacot a Reggel indítása előtt. A Ringier viszont már magáénak tudhatja a Népszabadság többségi tulajdonát, és a teljes lapkiadói szakma örülhet: elérték ugyanis az alacsonyabb áfa-besorolást. Legalább ekkora, ha nem nagyobb siker a kereskedelmi tévék számára a 2007 és 2012 közötti öt évre szóló koncessziós szerződések megkötése.
#96
2005-12-06 00:00:00
DINKS. Dual Income No Kids – azaz olyan célcsoport, amelyben két, jövedelemmel rendelkező felnőtt gyerek nélkül él. Tudta? Jim Surmanek médiás kézikönyvében ilyen és ennél ismertebb fogalmak, rövidítések és szakkifejezések definíciói találhatóak.
#97
2005-12-06 00:00:00
Világrengető újdonságokkal nem, de az biztos, hogy jól bevált aranyszabályokkal és pontokba szedett listákkal találkozhat az Effective Media Relations című könyv olvasója. Kezdőknek a tanulásért ajánljuk, a gyakorlóknak pedig azért, hogy másképp csinálják a dolgokat.
  #98
2005-12-06 00:00:00
Wolfgang Koob tavaly év vége óta az MTV elnökének tanácsadója. A ZDF gyártásért felelős vezetője főleg a digitális műsorkészítésre való átállásban segíti a közszolgálati csatornát. Wolfgang Koob a Kreatívnak a technikai váltás szükségességéről és a költségvetés szabta korlátokról beszélt.
  #99
2005-12-06 00:00:00
A Sanoma és a T-Online is belépett a tizenéves korosztálynak szóló internetes lapok piacára, ahol a Ringier és az Axel Springer eddig nem tudta kihasználni a nyomtatott tinimagazinjai által nyújtott előnyöket.
  #100
2005-12-06 00:00:00
Az online hírportálok szerkesztői támadják a hírgyűjtő site-okat, mert csökken miattuk a főoldalaik forgalma, és mert bulváros stílust kényszerítenek rájuk. A hírgyűjtők üzletileg a kis- és közepes oldalakra vannak hatással, a nagyok számára a kérdés inkább csak elvi.
#101
2005-11-11 00:00:00
A márkák befolyása a digitális közösségek térnyerésével párhuzamosan drasztikusan csökken, a klasszikus reklám ideje lejárt. A fogyasztók új generációja jön, akikhez teljesen más eszközökkel kell szólni – erről szól röviden a Tomi T. Ahonen–Alan Moore szerzőpáros nemrégiben megjelent könyve.
  #102
2005-11-11 00:00:00
Komoly konfliktusok vannak a mennyiségi értékesítés ügyében a kiadók között. A Sanoma és a Ringier egy nagyobb reformban látja a hosszú távú megoldást, az Axel Springer szerint nincs ok változtatásra.
  #103
2005-10-03 00:00:00
A Szonda GfK és a TNS már verseng a rádiós műszeres mérés elindításáért, erre azonban 2007 előtt biztosan nem kerül sor. Bár a pontosabb mérésre szükség lenne, a rádiós piac önállóan nem tudja finanszírozni a fejlesztéseket.
  #104
2005-10-03 00:00:00
A Magyar Rádió reklámpiaci helyzete kielégítő, de a hallgatói tábor alapján akár nagyobb részesedése is lehetne a közszolgálati adónak. Az értékesítési tevékenység professzionálisabbá tétele könnyen változtathatna az ügynökségi tervezők fejében kialakult negatív képen.
  #105
2005-10-03 00:00:00
Leginkább a két médiatípus közötti keresztpromóciós és tartalmi együttműködési lehetőségek áll a hátterében annak, hogy az Axel Springer kiadó megvásárolja a ProSiebenSat1 tévécsatornát. Mindennek várhatóan a versenyhivatal sem áll útjába, mint ahogy itthon sem látni jogi akadályát a Sanoma kábeltelevízió-indítási tervének.
  #106
2005-09-01 00:00:00
Újabb mélypontra került – az egyébként mindenki szerint hatékony és jól használható – mozireklámok piaca. Az egyszázaléknál is kisebb reklámtorta-részesedéssel rendelkező szegmens kiszolgáltatott a piaci eseményeknek. A reménysugarat hatékonyabb értékesítési technikák bevezetése és a technikai fejlesztések jelenthetik.
  #107
2005-07-05 00:00:00
Bár a legtöbb magyar településnek nincs kidolgozott marketingstratégiája, nem ez, hanem sokkal inkább a közlekedési gondok és a szolgáltatások hiányosságai tartják távol a vidéki Magyarországtól a külföldi látogatókat.
  #108
2005-07-05 00:00:00
Összevonta napilapjainak értékesítését a Ringier – a cég ezzel a konkurens kiadókhoz hasonló modellre váltott. A változtatás elősegítheti a több lapból álló értékesítési csomagok kialakítását, ami a kiadónak és a hirdetőknek egyaránt előnyös lehet.
  #109
2005-06-01 00:00:00
Sikeresen keltett zavart az olvasók fejében a Sanoma, amikor a Blikk Nők indulásával szinte egy időben elindította saját, olcsó női magazinját, a Sikket. A lapindítási bravúr megakadályozhatta, hogy a Ringier letarolja a piacot, de hosszú távon nehezebb feladat lesz a regionális hátterű és erős márkájú magazin feltartóztatása.
  #110
2005-04-05 00:00:00
Rég várt már üzleti bejelentést ilyen izgatottsággal a hazai internetes piac, mint az Index kisebbségi részesedésének eladásáról szóló információt. Az év elején, legalábbis átmenetileg, pont került a második számú magyar nyelvű internetes oldal tulajdonosi szerkezetének átalakulásáról keringő, pletykáktól és vízióktól sem mentes történetfolyam végére.
hirdetés
hirdetés
Görögország és a közmédia.
Mármint olyan, ami repül.
Gúzsba kötve krízist kezelni, ez a kihívás.

Lehet-e figye­lemfelkeltő, minőségi csomagolásterveket készíteni mindössze két színből?

Mark Zuckerberg, mint magyar márkanagykövet.

Egy mérkőzés hálózatilag elemezve.

hirdetés