hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szabó Zoltán cikkei

  #1
2011-07-12 11:11:00

A Music Television már nem is zenei csatorna, videoklipeket pedig már rég a Youtube-on nézünk. A szerzői jogi harcok lassan lezárulnak, és a klipek visszaköltözhetnek a tévére. Csak most már az internettel együtt.

  #2
2011-06-30 00:00:00

Az Econet a Sziget felvásárlásához kölcsönt vett fel, és még tőkét is emelt, most valószínűleg mégis elveszíti majd a fesztiválszervező cég irányító tulajdonrészét. Kérdéses, hogy a február végén Est Médiává átkeresztelt cég – amelynek portfóliója még mindig egy vegyesbolthoz hasonlítható –, a mostani összeomlás után mit tarthat majd meg a pár év alatt összehordott cégcsoportból.

  #3
2011-03-31 20:27:00

Pár hónapig még biztos nem lesz ingyenes a Magyar Távirati Iroda szolgáltatása - tudtuk meg a hírügynökség ügyfeleitől. Pedig korábban azt ígérték, április 1-jétől ingyenesen hozzáférhetőek lesznek a híreik. 

  #4
2011-01-15 00:00:00

A Tv2 januártól visszaáll a fixáras reklámértékesítési rendszerre, ezzel mintegy elismerve, hogy a 2007-ben bevezetett Dinamikus Szezon Index nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, illetve nem képes alkalmazkodni a változó médiapiaci viszonyokhoz. Az RTL Klubnál használt lebegőáras SAP rendszer viszont köszöni, jól van, és a csatorna továbbra is ragaszkodik a kereslet és a nézettség függvényében változó árképzéshez. Jövőre így az RTL Klub lesz az egyetlen csatorna, amely publikálja majd átlagárait és teljes reklámbevételét is.

  #5
2010-01-21 15:36:31
Az RTL Klub a 2010-es tárgyalások előtti kampánya arról szólt, hogy kevesebb reklámot ad, ezért hatékonyabb. A Tv2 és a Viasat3 eközben a reklámzajmentes reklámot árulná. A válság miatt félénk hirdetőket viszont elsősorban még mindig a kontaktusszám érdekli.
  #6
2009-03-18 13:48:06
Mégsem kap kormánygaranciát ötmilliárdos hitelére az Advertum, amely helyi rádiókból építene hálózatot, miközben kifizette volna a magyar fociliga adósságait. A támogatás miatt sokan kormányközeli médiakísérletnek tartották a tervet. A Kreatív cikke az eddig történtekről.
  #7
2009-03-02 18:13:24
A hagyományos lapok nem félnek az ingyenes konkurenciától, bár sokak szerint egyre többen lesznek, akik egy fillért sem akarnak majd adni a programújságért.
  #8
2009-02-16 14:14:11
Korrupció és mutyizás sem kellett ahhoz, hogy a digitális átállás egy csődtömeg legyen Magyarországon. A helyzetet a jelek szerint sem a piacot, sem a digitális technológiát nem ismerő médiapolitikusok hülyesége idézte elő – írja a Kreatív magazin külsős újságírója.
  #9
2008-07-04 12:00:00
A sportszponzorációra nálunk egyelőre nem figyelnek annyira a cégek, mint Nyugat-Európában. Pedig amíg külföldön a szponzorok eltűnnek a tömegben, nálunk sokan vehetnének maguknak saját sportágat. A szakemberek szerint a márkatulajdonosoknak túl kellene lépniük azon a szemléleten, hogy a támogatásért cserébe a saját logójukat szeretnék viszontlátni a képernyőn.
  #10
2008-02-04 12:00:00
A Multireklám felvásárlásával a közterületi piac több mint fele az Epamédia érdekeltségébe került. Az új tulajdonos elküldte Tombor András vezérigazgatót, utódja a több nagy közterületi céget is irányító Hidvéghy Melinda lett. A konkurensek egy stratégiai szövetség megkötésével próbálják felvenni a versenyt.
  #11
2008-01-29 13:02:35
Tavaly októberben az osztrák érdekeltségű Epamedia közterületi cég megvásárolta a Csányi Sándor OTP-vezérigazgató érdekkörébe tartozó, piacvezető Multireklámot. Ezzel még tovább koncentrálódott a köztéri reklámpiac, hiszen az Outdoort, az Akzent Mediát és a Magnum Megaboardot is tulajdonló cég a magyar piac valamivel több mint 50 százalékát uralja már. A konkurensek pedig egy stratégiai szövetség megkötésével próbálják felvenni a versenyt – olvasható a Kreatív februári számában megjelenő, Fogynak a plakátragasztók című írásban.
  #12
2007-12-04 12:00:00
A Google és a Microsoft ősztől intenzívebben jelent meg a magyar online hirdetési piacon. Kérdés, ha a netmamutok végigcsörtetnek a magyar ugaron, mi lesz a jelenleg biztonságban terpeszkedő magyar online médiacégekkel.
  #13
2007-11-04 12:00:00
Új szezon, új műsorok, és ezzel együtt új szponzorok. A tévécsatornák drága, saját gyártású műsorai már régen nem csupán az adás előtt, után és közben eladott reklámszpotokból próbálják visszahozni a gyártási költségeket, hanem a tévék egyre inkább igyekeznek kihasználni a szponzorációban rejlő üzleti lehetőségeket is.
  #14
2007-10-04 12:00:00
Hiába hirdették ki már több mint két éve a fővárosi utcabútortender nyerteseit, még mindig nincsenek új megállók, padok vagy éppen nyilvános vécék a városban. A három győztes cég közül kettő a városképvédelmi bizottság hálóján akadt fent, amely lassan fél éve halogatja a döntést, a harmadik pedig még el sem jutott odáig.
  #15
2007-06-04 12:00:00
A hazai tévés tartalom néhány hónapos késéssel követi a nemzetközi trendeket. Az ősszel még várhatóan a külföldről vásárolt tartalomé lesz a főszerep az országos kereskedelmi csatornákon. A Comment:com médiablog szerzői a nemzetközi tévés trendeket áttekintve megpróbálják megjósolni, mit láthatunk majd a képernyőn a következő szezonban.
  #16
2007-05-16 15:19:34
Idén ősszel még várhatóan a külföldről vásárolt tartalomé lesz a főszerep a hazai tévés piacon - derül ki a Kreatív júniusi számából. A magyar csatornák pár hónapos késéssel követik a nemzetközi trendeket és ami külföldön siker, az általában a magyar nézőknek is tetszik. A Kreatív melléklete a televíziós piaccal foglalkozik, a Fotelbe szögez című elemzés a Comment:com médiablog szerzőitől jelenik meg.
  #17
2007-04-05 12:00:00
Az médiaügynökségi vezetők és hirdetői marketingesek utaztatása az utóbbi időben kezd visszaszorulni: a médiumok többsége kerüli a kicsit kínos, korrupciószagú luxusnyaraltatásokat.
  #18
2007-03-05 12:00:00
Az egyre több platformra kiterjedő mozgókép-fogyasztás, a televíziós hirdetési piac szűkülése és a kis kábelcsatornák nézettségének lassú, de megállíthatatlan növekedése miatt a kutatócégek kezdtek új nézettségmérési modelleken gondolkodni. Jelentős átalakulás azonban gyorsan nem várható.
  #19
2007-02-10 12:00:00
Több rossz döntést hozott a Tv2 2006-ban, így nem tudta teljesíteni nézettségi elvárásait. Pénzügyi terveit ennek ellenére a kereskedelmi tévé hozta, ami jelzi: valószínűleg másodiknak lenni is megéri a piacon.
  #20
2006-12-12 00:00:00
A RTL Klub két évvel ezelőtti lebegőáras értékesítési rendszere után ősszel a Tv2 is továbbfejlesztette eddigi reklámértékesítési modelljét, hogy ne kelljen visszautasítania egyetlen hirdetőt sem. Az új rendszer meglepte a piacot, a szereplők azonban nem számítanak mélyreható változásokra.
  #21
2006-11-16 00:00:00
Az RTL Klub inkább az amerikai sorozatokra építi őszi műsorstruktúráját, míg a Tv2 maga gyárt sitcom-adaptációt. Mindkét csatorna illetékesei abban hisznek, hogy az általuk választott stratégia nemcsak a rövid távú nézettségi versenyben segít hozzá a sikeres szerepléshez, hanem a márkaépítést is jól szolgálja.
  #22
2006-10-09 00:00:00
Míg a budapesti főpolgármester-jelöltek az országgyűlési kampányban megszokott, nagy költségvetésű kampányt folytattak az október eleji önkormányzati választások előtt, addig helyi szinten a jelöltek gyakran olcsó és amatőr megoldásokkal próbálták megszólítani a választópolgárokat. Riport és elemzés.
  #23
2006-09-14 00:00:00
Idén kevesebb nyári rendezvényt szerveznének a cégek, pedig szakértők szerint az event marketing ezen része nemcsak a márka imidzsét, de az eladási adatokat is gyorsan növelheti. A Kapcsolat koncerten, a Coca-Cola Beach House-on és a Borsodi Beach hűlt helyén jártunk.
  #24
2006-07-04 00:00:00
A Népszabadságnak változnia kell – úgy tűnik, ebben egyetért a lap többségi tulajdonosa, a Ringier és a kisebbségi tulajdonosok. Az átalakulás mikéntjéről viszont már jelentősen eltérnek az álláspontok.
#25
2006-03-07 00:00:00
Miközben évek óta a részesedés csökkenésének rémképe vetül a nemzetközi televíziós piacra, és Magyarországon is a költések jelentős átrendeződését jósolják a szakemberek, addig a tények mást mutatnak: a tévés szektor súlyvesztése sem globálisan, sem itthon nem érzékelhető.
  #26
2005-12-06 00:00:00
Már a küszöbön kopogtat a digitális tévé, egyelőre azonban bizonytalan, mi is változik majd tőle.
  #27
2005-10-03 00:00:00
Mintegy évi másfél milliárd forintos áron jutott hozzá további öt évre a két országos kereskedelmi tévé az általa használt frekvenciákhoz. A csatornák sokallják az árat, a reklámpiac számos más szereplője szerint viszont éppen az nem reális, hogy csak a hét évvel ezelőtti tarifát fizettetik meg a televíziókkal egy közben sokszorosára duzzadt piacon.
  #28
2005-03-04 00:00:00
Visszaadta földfelszíni műsorszórási jogát a Viasat3, amely ezentúl körzeti műholdas műsorszolgáltatóként működik. Ezzel a csatornának sikerült elkerülnie az országos adóvá válást, amivel számos költséges kötelezettségtől menekült meg.
  #29
2005-02-02 00:00:00
Míg az országos politikai napilapok példányszáma csökken, a tematikus napilapok szűk piacán alig érezhetően, de nőtt a kereslet. A specializált lapok jövője mégis bizonytalan, mivel a hirdetők még nem fedezték fel a szűk célcsoportoknak küldött üzenetekben rejlő lehetőségeket.
  #30
2004-12-01 00:00:00
A nyomtatott sajtótermékeknek nemcsak a nagy internetes portálokkal, hanem saját webes kiadásukkal is meg kell küzdeniük az olvasókért. Konkurencia vagy szövetséges egy lap számára online kiadása? Az egyes kiadók eltérõ stratégiákat alkalmaznak.
#31
2004-11-04 00:00:00
A világ talán leghíresebb játékgyártója, a Lego csapatépítő és vezetésfejlesztő módszerét az utóbbi két évben már számos multi használta sikerrel. Tavaly óta már nálunk is legózhatnak a felsővezetők.
  #32
2004-10-04 00:00:00
A márkatulajdonosoknak a fizetőképes kereslet növekedésével egyre nagyobb szükségük van a fogyasztási szokások alakulásáról szóló adatokra. A jelenleg használt két módszerrel szemben azonban, más-más okokból, de vannak fenntartások.
  #33
2004-09-01 00:00:00
Az elektronikus, print és outdoor média közönség-mérésére egyaránt alkalmas eszköz tesztelését kezdi meg ősszel a GfK Hungária. A konkurencia szakmai kételyeket hangoztat, az ORTT viszont állami pénzzel is támogatja a próbát.
  #34
2004-06-01 00:00:00
Az olimpiák több évtizede csak veszteséget termelnek, az egyre nagyobb médiafigyelem miatt a cégek mégis egyre több pénzt költenek olimpiai kampányaikra. A tévés hirdetési piac akár ötven százalékkal is bővülhet Athén hatására, Magyarországon pedig még jelentősebb növekedés várható, hiszen ez az első olimpia a rendszerváltás óta, amit főműsoridőben sugározhat a köztévé.
hirdetés
hirdetés
Görögország és a közmédia.
Mármint olyan, ami repül.
Gúzsba kötve krízist kezelni, ez a kihívás.

Lehet-e figye­lemfelkeltő, minőségi csomagolásterveket készíteni mindössze két színből?

Mark Zuckerberg, mint magyar márkanagykövet.

Egy mérkőzés hálózatilag elemezve.

hirdetés