hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tóta W. Árpád cikkei

#1
2008-07-04 12:00:00
Csaknem öt év után azt hiszem, méltányolható elhatározás, hogy nekem ebből elég volt. A Kreatív nevű kisbolygóból. Tudom, vannak sokan, akik évtizedeket húztak le az iparban, ráadásul ők nemcsak cöcögnek és élcelődnek mások limlomján, hanem gyártják a magukét, szalagnál, munkaruhában, neonfénynél. Szívem szakad meg értük.
#2
2008-06-04 12:00:00
A survivalist olyan ember, aki bunkert ás a kertjében, abba levegőszűrőt és sugárbiztos csapóajtót épít, és reméli, hogy mégis lesz atomháború, mert különben hiába ásott. A reklámkerülő ennél olcsóbb megoldásokkal is beéri: tévé kikapcs, adblock bekapcs, a spam pedig legyen a Thunderbird dolga. Nemcsak olcsóbb, de az előny azonnali, ugyanis reklámháború nem lesz, hanem van.
#3
2008-05-04 12:00:00
Futótűzként, úgymond, terjed a híre Sao Paolónak, a hősök városának. Tudniillik ott betiltották az óriásplakátot en bloc, és nevezék ezt clean citynek, tiszta városnak. Ami nyilván túlzás, Sao Paolo koszos egy város, van például három repülőtere, és a közlekedést főleg autóval meg busszal oldják meg. De óriásplakáttól mentes, az tény.
#4
2008-04-04 12:00:00
Ebből a rovatból úgy tűnhet, a magyar reklámszakma a világ kloákája, ahol felmagasztalandó kivételként jelenik csak meg a kreativitás, vagy legalább a butaság hiánya. Pedig ha pár évet visszatekintünk, meglepő fejlődést és okosodást látunk. Talán mégsem ragadtunk mindkét gumicsizmánkkal a mocsárba.
  #5
2008-04-04 12:00:00
Ebből a rovatból úgy tűnhet, a magyar reklámszakma a világ kloákája, ahol felmagasztalandó kivételként jelenik csak meg a kreativitás, vagy legalább a butaság hiánya. Pedig ha pár évet visszatekintünk, meglepő fejlődést és okosodást látunk. Talán mégsem ragadtunk mindkét gumicsizmánkkal a mocsárba.
#6
2008-03-21 11:57:44
Amióta az eszemet tudom, olvasom a HVG-t. Hűvös, félszívű ragaszkodással veszem meg minden héten. Nem fizetek elő, mert annyira nem jó; noha egyszerűbb és olcsóbb volna persze, mint egyenként beszerezni, de hát ilyen az egész HVG-fíling. Lehetne tartalmasabb meg érdekesebb, de megszoktuk már ilyennek, mint idős házaspárok egymás bogarait, nem bolygatjuk, úgysincs jobb. Tényleg nincs. Ha lenne is, hülyén lenne tördelve, furcsa papírra, idegesítő színekkel. Nagy úr a megszokás.
  #7
2008-03-04 12:00:00
Amióta az eszemet tudom, olvasom a HVG-t. Hűvös, félszívű ragaszkodással veszem meg minden héten. Nem fizetek elő, mert annyira nem jó; noha egyszerűbb és olcsóbb volna persze, mint egyenként beszerezni, de hát ilyen az egész HVG-fíling. Lehetne tartalmasabb meg érdekesebb, de megszoktuk már ilyennek, mint idős házaspárok egymás bogarait, nem bolygatjuk, úgysincs jobb. Tényleg nincs. Ha lenne is, hülyén lenne tördelve, furcsa papírra, idegesítő színekkel. Nagy úr a megszokás.
#8
2008-02-08 11:32:11
Kész, vége, nincs több. Tévészpotokról én már, azt hiszem, nem írok többet. Nem ideológiai megfontolásból, hanem mert nem nézek tévét. Már jó ideje nem. Ennek okai részben a borzalmas műsorok, részben a köztük lévő borzalmas reklámok. Tévét nézni nem versenyképes elfoglaltság. Nem hatékony. Se szórakozásként, se tájékozódásként.
#9
2008-02-04 12:00:00
Kész, vége, nincs több. Tévészpotokról én már, azt hiszem, nem írok többet. Nem ideológiai megfontolásból, hanem mert nem nézek tévét. Már jó ideje nem. Ennek okai részben a borzalmas műsorok, részben a köztük lévő borzalmas reklámok. Tévét nézni nem versenyképes elfoglaltság. Nem hatékony. Se szórakozásként, se tájékozódásként.
#10
2007-12-04 12:00:00
Az ihletett copywriter szereti anyanyelvét, és gyengéd hozzá. Nem reta rdált gyerekként legózik vele, hanem elülteti a szótőt, trágyázza, öntözi. Megvárja, hogy kinőjenek természetes toldalékai, és életképes virágként nyújtja át szerzeményét.
#11
2007-11-04 12:00:00
Lágy zongorázásról, puha lufik látványáról nem sürgős elkapcsolni.
#12
2007-10-04 12:00:00
A Takarékszövetkezetnek sikerült úgy arcul csapni a tisztelt közönségét, hogy nem csodálkoznék, ha kinyílnának a zsebekben az árpádsávok.
#13
2007-09-04 12:00:00
Egy ásványvíztől csúnya dolog, ha direkt szennyezi a környezetet. Márpedig a Szentkirályi ezt teszi, amikor kisorsol egy aranyszínű C-Mercit.
#14
2007-07-04 12:00:00
Volt már erről szó itt , de nem elég, mert még mindig nem kötelező odaírni a hitelhirdetések alá nagy fekete betűkkel, hogy azt vissza is kell bizony fizetni, és jóva l többet ám, mint amibe készpénzben kerülne.
#15
2007-06-04 12:00:00
Egyszer a tudomány bebizonyítja, hogy mégsem annyira jó üzlet odaszarni tízmillió nappaliba és hálószobába.
#16
2007-05-04 12:00:00
Joghurtot lóbálni és azt hazudni, hogy az a legjobb és az egyetlen, az ciki.
#17
2007-04-05 12:00:00
A szpotból poszt lesz egy blogon.
#18
2007-03-05 12:00:00
Az iparilag gyártott magyar humor a világ legszomorúbb jelenségei közé tartozik.
#19
2007-02-10 12:00:00
Egy víruskampány óhatatlanul azzal jár, hogy a megrendelőnek egy vagy több fórumon olyat kell nyilatkoznia, mint most a Pantelnek. Hogy nekik ehhez semmi közük.
#20
2006-12-12 00:00:00
Az autó, a huszadik század egyik ikonja, igazán nem rossz adottságú szereplő. Nagy meg gyors, és lehet bele nőt ültetni. Ehhez képest elég furcsa, hogy egymást érik a bénábbnál bénább autóhirdetések.
#21
2006-11-16 00:00:00
Most kivételesen nem akarok a cillitlajos-pestisről és egyéb betegségekről írni, ha csak rágondolok, vagy azokra az emberekre, akik ilyesmit létrehoznak, ökölbe szorul az agyam. Arra azért kíváncsi lennék, mit éreznek ezek az alakok, amikor megnéznek egyórányi reklámot, és azt kell észrevenniük, hogy néhányan ugyanebben a szakmában képesek olyat alkotni, amire öt perc múlva is emlékezni lehet.
#22
2006-10-09 00:00:00
Ha nagyon up-to-date akarnék lenni, akkor most az önkormányzati kampányról kellene értekezni itt, de egyrészt nem akarok, másrészt meg arról nem is lehet. Azért nem, mert az mindenhol másmilyen, meg azért sem, mert még csak épphogy éledeznek a gépezetek. A kampány egyelőre a jelöltek handabandázásából áll, azt meg talán mégsem itt kéne értékelni. Két anyagot lehetne megemlíteni csak.
#23
2006-09-14 00:00:00
"...a kulisszák mögött egyezzünk meg, hogy a szegény buta lakosság eladósítása elég sunyi cselekedet, nem erkölcsös dolog, nem jár érte dicséret. Persze ettől függetlenül biztos kap valami jól csengő nagydíjat ez is, Véres Pengét, ilyesmit. "
#24
2006-07-04 00:00:00
Érdekes ötlettel állt elő Rudi Zoltán exblogger és tévéelnök. Illetve két érdekes ötlettel, de mindkettő a reklám témakörében született. Az egyik, hogy levelet írt a kedves nézőnek, illetve olvasónak, hogy ugyan nézze már a tévét, de komolyan, annyira szeretnék, na. Mást legalábbis nehéz kihámozni abból az ömlengésből, amit közreadott négy napilapban.
#25
2006-06-06 00:00:00
A nem különösebben éles (tehát tompa) szemű néző is észrevehette, ahogy alakul a magyar tévék népfrontja: nincs már sok értelme elkapcsolni a reklám alatt, ugyanis az összes csatornán ugyanakkor van reklám. Marad a pisi.
#26
2006-05-05 00:00:00
„Ha egy miniszterelnök Wartburggal közlekedik, akkor vagy tilosban jár, vagy épp ellenkezőleg, filmezik.”
#27
2006-04-06 00:00:00
Kreatív, és benne ez a cikk most ötször feltűnőbb, mint. Változatlan áron. Az ötszörös feltűnőség ötletét a Maxfactor szempillaspiráltól kölcsönöztem, amelyről szintén ismert, hogy ötször feltűnőbb. Hogy a feltűnőséget miféle műszerrel mérik, azt nem tudom, sőt nem is akarom tudni, mert nyilván nem mérik azt sehogy se, hanem akkor ahelyett, hogy üres locsogásról siránkoznék, használatba veszem.
#28
2006-03-07 00:00:00
Azt üzeni nekem a McDonalds, hogy a minőség nem a tálalástól függ. Markáns kijelentését egy amúgy emberesen az asztalra vágott Big Mac illusztrálja a plakáton: a meghitt dioráma zsemlét, egy mellette heverő zsíros húscafatot, meg egyéb összetevőket ábrázol, vagyis a Meki flagship hamburgerét, igen megalázó állapotban.
#29
2006-02-06 00:00:00
Miért maradnál ki bármi jóból a menstruációd miatt? – kérdezi a reklám, miáltal én menten kimaradok abból a jóból, hogy egy kicsit a menstruációt elhessegethessem a figyelmem homlokteréből. De emiatt nem fogok most füstölögni, sőt örvendezek inkább a szabad országnak, ahol ezt se kell elhallgatni, mármint a menstruációt és annak csínját-bínját.
#30
2005-12-06 00:00:00
Jó reggelt kívánok, dolgok vannak. Keleten napközben fokozódnak a dolgok, éjszaka ritkább dologszállingózás várható, zárják be jól az ablakot, mert bejöhet a dolog, amit azonnal és gyökeresen meg kell változtatni, másnap meg majd karikás lesz a szemünk az éjjeli munkától. Hacsak nem az a fajta dolog jön be, amit folytatni kell.
#31
2005-11-11 00:00:00
Mitől olyan gyengéd a Milka? – kérdezi az überzöld mezőn heverésző leány a párját. Mért, gyengéd? – kérdezne vissza a fiú, ha nem lennének mindketten germánok. A német eredeti – zart – ugyanis puhát, omlóst, krémeset jelent, ha csokoládéról vagyon szó. Gyengédet is jelent ugyan, de ez a magyar szó viszont csak cselekvő alannyal működik.
#32
2005-10-03 00:00:00
Harapjon rá, és fellélegezhet. Nagy kő indul meg lefelé az igénytelen mosópor-, tampon- és telefonreklámok alkotóinak szívéről, ahogy elközelg a permanens választási kampány szuperintenzív szakasza. Egyre kevésbé tűnik majd fel nekünk dr. Hanna Sural, meg a többi fogorvos és egyéb szakértő hiteltelensége.
#33
2005-09-01 00:00:00
Nem igaz, hogy a reklám nem tévéműsor, meg hogy elveszi az időt az igazi műsortól. Az igazi műsorból például még akkor sem tudjuk meg, hogy Gianni Annoni művész, ha ő maga a műsorvezető. Ezt az információt kizárólag a Dreher agyafúrt kampányából szerezhetjük be, ahol a sörgyár arra készteti a közönségét, hogy igyekezzen szert tenni mind a hat különleges pohárra, amelyeket művészek terveztek.
  #34
2005-07-05 00:00:00
Igazán tiszta szívből, teljes kárörömbedobással csak a balul sikerült gerillamarketingen lehet röhögni. De az meg is érdemli. Mert vannak rém unalmas reklámok, vannak mindenféle gyanús fogorvos-egyesületek, minden egyes fogkrémhez külön, sőt most már az Olasz Pizzasütőmesterek Szövetsége is feltűnt a magyar képernyőkön.
#35
2005-06-01 00:00:00
Van egy nagyon hálás publicisztikai témacsokor, nemzetiszín tollazatú vészmadarak kedvenc ujjgyakorlata uborkaszezon idejére. Ha más nem történt, a hazát felfaló kultúrmocsokról mindig lehet írni; ott vannak például a McDonalds’ban gályázó magyar leányok meg az erkölcsromboló szappanoperák.
#36
2005-04-05 00:00:00
Bizonyos vagyok, hogy ezekben az években készül el a pokol új bugyra, már csak a festés és a villanyszerelés van hátra, és hamarosan felavatják. Ezt az osztályt Ágnes asszonyról nevezik el, és makacs foltokat mosnak majd az oda beutaltak az örökkévalóságig, vörösbor-, tintahal- és olajfoltokat, amelyekről nyomorult életükben azt állították, hogy könnyedén és azonnal, hófehérre.
#37
2005-03-04 00:00:00
A te vécéd is kibeszél a hátad mögött? Az enyém még konokul tagad, de ha kiderül, hogy besúgó volt, én letömöm a toalettkacsát a torkán. Legfeljebb büdi lesz, amitől apró kínai gyerekek nőnek a kagylóra, de ezeket elintézi az Ambipur. Hagyjuk egy percre a reklámetikai vádaskodást és a hasonló komor témákat, szórakozzunk felhőtlenül. Mint azon a régi műsoron, amelyben bénagyerek felborul a biciklivel, apuka meg röhögve filmezi.
#38
2005-02-02 00:00:00
Hát akkor vegyük számba a „vezető álmokat”, vegyük komolyan a kreatív kollégák munkáját, és lássunk neki. Kezdjük azzal, hogy Cliót vezetek, mert ez olyan csinos aránytévesztés, hogy muszáj megénekelni.
#39
2004-12-01 00:00:00
Nemsokára fukarjó lesz. Sőt jelenleg máris fukarjó, mert a teaser-időszaknak vége, megnyitott a Saturn.
#40
2004-11-04 00:00:00
Volt egyszer Czabán Györgynek egy filmje, az volt a címe, hogy Feri és az édes élet. Aktuálpolitikai hatásszünet.
#41
2004-10-04 00:00:00
Nem reklám a szó szoros értelmében ugyan, illetve pont a szoros értelmében igenis az, de végül is mindegy, az újság címe Kreatív, úgyhogy mindenféle kreatív eredménynek helye van itt.
#42
2004-09-01 00:00:00
Magenta jó reggelt kívánok. Rózsaujjú hajnalt. Egyben megköszönöm a T-Mobile-nak (hoppá, ugyebár, az új név sokkal nehezebben ragozódik magyarul, kötőjelezni kell, pillanatragasztani; és helytelen tárolás mellett a kakaóvaj kicsapódhat), hogy a magyar nyelvet a magenta kifejezéssel gazdagította, mert a T-Mobile-lal ellentétben a magenta egészen használható szó, akár az is megeshet, hogy valami skribler a közeljövőben női nevet fabrikál belőle, ahogy Jókai Mór az imolából, ami különben valami ragadós-nyálkás hínárféle.
#43
2004-07-06 00:00:00
Szevasz! Téged sem vesznek észre a lelapuló hajad miatt? Hát engem se. Azért vagyok olyan nyers, hátha akkor mégis. Igaz, előfordult már, hogy beleszerettem egy kifejezetten lelapuló hajú lányba, de most már vissza se köszönök az ilyennek, hát mit akar egyáltalán a nyomorult?
#44
2004-06-02 15:23:18
Az internetes újságírás egyik előnye, hogy a cikkek olvasottsága azonnal és pontosan mérhető: a statisztikákból késedelem nélkül kiderül, hány olvasó figyelmét keltette fel a cím. Később is megállapítható, hogy az újság mely tartalmára kíváncsiak leginkább az olvasók.
#45
2004-06-01 00:00:00
Ha végre itt a nyár és meleg az idő, akkor ideje van a sörözésnek, ahogy a prédikátor mondaná, ha nem lenne ehhez túl prűd, illetve ha lett volna sör az ószövetségi időkben. Ezért most kiülünk a dombtetőre, s onnan nézünk szerteszét, hogy mit is igyunk. Igyunk mindent.
#46
2004-05-03 00:00:00
„Tegnap szívtam el az utolsó cigarettámat, és felhelyeztem az első Nicotinell tapaszt. Jól vagyok, nem hiányzik semmi, tisztább, szárazabb, olcsóbb. És már egy hete nem dohányzom.”
#47
2004-04-06 00:00:00
Celebrations típusú terítékünkön ezúttal több apróvad szerepel, apróságok, amelyek lerakódnak a célcsoport agykérgén keményen, vastagon, de nem mint a guanó, hanem mint a vízkő, amely bizonyos apokrif iratokban is szerepel: mondotta az Isten Noénak, hogy vagy calgonizáljon, vagy essen neki a bárkának, mert a víz hamarosan elárasztja a helyiséget, hátára veszi a bőröket és a szalmazsákokat, kibuggyan az ablakon, és akkor már az Úr se tehet semmit, mossa kezeit a kemény vízben, ő szólt előre. Szóval amolyan helyiérdekű, piciny anomáliák, kavicsok a rizsában.
#48
2004-03-08 00:00:00
Halló, itt a gyámoltalan célcsoport, aki sosincs ott a kampányértékelő meetingen, viszont hazamegy a bányából, az iskolából vagy a bécsi cukrászdájából, bekapcsolja a tévét; és vagy értetlenül áll, ahogy udvarias diplomaták mondják, vagy belemorzsol egy életszagú hangulatfestő kifejezést a joghurtba, a sok nagy gyümölcsdarab közé egyenest.
#49
2004-02-01 00:00:00
Számokkal, grafikonokkal, költséghatékonysággal bőven elegendő leírni egy kampányt, nem kell hozzá megnézni, hogyan is fest a lámpaoszlopon vagy a józsefvárosi troli oldalán – megmondta a róka konkrétan, hogy ne nézzé’, mert ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan;
hirdetés
hirdetés
Görögország és a közmédia.
Mármint olyan, ami repül.
Gúzsba kötve krízist kezelni, ez a kihívás.

Lehet-e figye­lemfelkeltő, minőségi csomagolásterveket készíteni mindössze két színből?

Mark Zuckerberg, mint magyar márkanagykövet.

Egy mérkőzés hálózatilag elemezve.

hirdetés