hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Beöthy Barbara cikkei

#1
2008-03-25 13:42:34
Újrapozícionálja a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségét (MAKSZ) a szervezet márciusban kinevezett új elnöke, Simon Zsolt, a Mediaedge:cia ügyvezető igazgatója. A szakember Merényi Évát, a Lowe GGK ügyvezetőjét követi a tisztségben. A Kreatív Online az elmúlt évek értékelésére kérte a szövetség leköszönő vezetőjét és terveiről beszélgetett az újonnan kinevezett elnökkel.
  #2
2008-03-06 10:06:34
Úgy tudjuk, hamarosan Magyarországon is megjelenik a boltokban a Coke Zero. Információink szerint a bevezetés BTL-feladataira a Coca-Cola Magyarország a napokban ügynökséget választott, a zerocoke domaint pedig már tavaly év végén regisztrálták. A nemzetközi stratégia szerint elsősorban a férfiakat megcélzó termék hazai piacra lépéséről a márkatulajdonos egyelőre semmilyen információt nem ad ki.
  #3
2007-12-13 09:59:13
„ANYÁD helyét is elfoglalnád, ha mozgássérült lenne?” – áll több budapesti parkolóautomatára ragasztott plakáton. A téma – amellyel több blog is foglalkozik – megosztja az olvasókat: van, aki ötletesnek találja az első látásra anyázó TCR-reklámot, de sokakat felháborít a hangnem. A blogolók arra tippeltek, hogy a Centrum Parkoló sajátos gerillakampányáról, vagy a Magyar Kétfarkú Kutya Párt újabb akciójáról van szó. Mint megtudtuk: a TCR-kampány mögött valós megrendelő és ügynökség áll, az anyázásra pedig azért volt szükség, mert a célcsoport nyelvén kellett megfogalmazni az üzenetet.
  #4
2007-11-08 09:28:08
Az Antenna Hungária (AH) cáfolja a Rádió Q 99.5 sajtóközleményében megjelenteket, miszerint hibájukból nem volt megfelelő az adó sugárzási minősége, a cég szerint a műsorszórás a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) által kiadott rádióengedélyben előírt műszaki paramétereknek megfelelően történt. A rossz sugárzási feltételek miatt november 1-jétől szünetelő csatorna fel van vértezve. Csiszár Jenő, az adó vezetője elmondta: ha másképp nem megy, jogi útra terelik az ügyet, az a céljuk, hogy a 99,5-ös frekvencián napokon belül újra szóljon az adó, ha nincs más lehetőség, akkor az AH nélkül.
  #5
2007-10-30 11:29:15
Nemzetközileg módosult a Superbrands program logóhasználatra vonatkozó szabálya: a titulust elnyert márkák tulajdonosainak ezentúl fizetniük kell azért, hogy kommunikációs anyagaikon feltüntethessék a Superbrands logót. Debreczenyi Attila, az Illy kávé magyarországi forgalmazója, az Espresso tulajdonosa úgy véli az új szabályozással értelmét veszítette a program.
#6
2007-10-19 14:26:00
Donald Gunn az idei Golden Drumon is szemezgetett a teljes egészében november 1-én nyilvánosságra kerülő Gunn Report esélyesei közül. A Gunn Report többek között a legtöbbet díjazott márkák, ügynökségek és országok listáját közli.
#7
2007-10-19 11:02:52
Egyetlen magyar televíziós szpot sem szerepel a portorozsi reklámverseny döntőjében. A Golden Drum reklámfesztivál legrangosabb kategóriájában 63 televíziós szpot jutott a shortlistre. A győzteseket az október 19-i díjátadó gálán hirdetik ki.
#8
2007-10-18 13:55:40
A Studio Drum elnevezésű rendezői workshopon és versenyen Ujj Mészáros Károly is részt vesz. A hat rendező feladata, hogy összesen 12 óra alatt egy-egy egyperces filmet készítsenek ugyanabban a témában. A film elkészítésről Ujj Mészáros Károly beszélt a Kreatív Online-nak.
#9
2007-10-18 11:36:28
A német Scholz & Friends kapta a Corbis ötezer eurós díját, miután az ügynökség első lett a Corbis Photography Award-on. A Fastest Bike Courier című fotósorozatot Boris Balant, a Luks: Ljubljana kreatívigazgatója által vezetett zsűri találta a legjobbnak. A shortlistre kerülő alkotásokat Piran városában állították ki.
  #10
2007-10-04 14:41:10
A nemzetközi gyakorlathoz hasonlóan, egyértelműen a referenciák alapján döntött a Magyar Rádió (MR) akkor, amikor a londoni Navyblue Design Group kreatívügynökséget bízta meg a márkaépítési feladatokkal - mondta el a Kreatív Online-nak Borbély-Urquhart Julianna, az MR kommunikációs vezetője, aki hozzátette, a megbízás értéke a közbeszerzési értékhatár alatt volt. Mint ismeretes, a Magyar Tervezőgrafikusok és Tipográfusok Társasága (MATT) az arculati megbízás ügyében korábban levélben fordult a közrádió vezetőihez.
  #11
2007-09-26 10:49:11
A reklámkonferencián az Art Directors Club Hungary (ADCH) szekciójában a klub tagjai a nyugat-európai reklámpiaci változások hazai lecsapódásáról beszéltek. „A reklámcsinálásban nem a kreatívitiás kerül pénzbe, hanem annak hiánya” - hangzott el a kerekasztal-beszélgetésen.
  #12
2007-09-13 09:53:22
A vizuális kultúra, a hazai alkotók és a szakma védelme céljából alakult szervezet, a Magyar Tervezőgrafikusok és Tipográfusok Társasága (MATT) nyílt levelet tett közzé a Magyar Rádió (MR) megújult arculatával kapcsolatban. A szervezet az arculati anyagokat szakmai szempontból gyengének, a megvalósítás körülményeit pedig morálisan aggályosnak tartja. A társaság többek között arra vár választ a rádiótól, hogy miért nem írtak ki közbeszerzési eljárást a százmillió forint nagyságrendű megbízásra.
  #13
2007-09-06 14:28:11
Megtámadta a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) médiatenderét a ZenithOptimedia, mert az ügynökség szerint több jogsértés is történt az 1,4 milliárd forint értékű közbeszerzési eljáráson, amelynek győztese a MindShare lett. A fellebbező többek között azt sérelmezi, hogy a nyertes 0,35 százalék ügynökségi díj-ajánlattal nyert, ami azt jelenti, hogy a büdzsét figyelembe véve a két évre szóló megbízás alatt, irreálisan olcsón, nagyjából 4,9 millió forintért dolgozik az NFÜ-nek.
  #14
2007-08-14 13:43:51
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) közzétette honlapján a tárca által kötött, ötmillió forint érték alatti szerződéseket, köztük a tanácsadói és kommunikációs feladatokra szóló megbízásokat. Mint ismeretes az iratokba való betekintést Cser-Palkovics András, fideszes képviselő kérte.
  #15
2007-08-06 14:07:11
Nem építik új alapokra a McCann Ericksont, hanem a meglévő struktúrát átgondolva, a jelenlegi ügyfelek teljesebb kiszolgálásával, minél több új ügyféllel szeretnék újra „organikusan” erősíteni az ügynökség személyi állományát, hírnevét és kasszáját. Serényi Jánost és Záprel Zsoltot, a reklámügynökség eddigi és mellé újonnan kinevezett ügyvezetőjét a kettős ügyvezetésről, és arról kérdeztük, hogy milyen alapokra helyezik az ügynökség stabilizálódását és fejlődését.
  #16
2007-06-13 10:09:15
Az ország legjobb WC-jét keresik azon a website-on, amely a Domestos szponzorálásával indult májusban. A Buditime.hu ötletével a PHD kereste meg a márkatulajdonos Unilevert, a szponzor pedig egyfajta társadalmi szerepvállalási lehetőséget látott a site támogatásában. Meglepő módon a budi-ügyet imázsépítésre is használja az FMCG-óriás.
  #17
2007-06-01 10:06:38
Új kiadóhoz került a Flyerz ingyenes trend- és programmagazin, miután a Medianow két tulajdonosa, Gubcsó Balázs és Fellner Krisztián eladta a lapot a Free Magazint is gondozó Freee Impressum Kiadónak - értesült a Kreatív Online. Úgy tudjuk, a Flyerz iránt a Pesti Estet tulajdonló Econet is érdeklődött.
  #18
2007-05-25 11:05:30

Az Arany Penge Kreatív Reklámfesztivál díjátadó gáláján a Leo Burnett csapata vehette át a legsikeresebb ügynökségnek járó Arany-Gordiusz díjat, amit tavaly nem ítéltek oda egy ügynökségnek sem. A Leo Burnett kétszer annyi pontot szerzett idén, mint a pontlista második helyén álló DDB. A május 24-én tartott díjkiosztó gálán hat aranyat, 21 ezüstöt, és 19 Bronz Pengét osztottak ki.

  #19
2007-05-23 15:00:06
Bár a nemzetközi reklámfesztiválok zömében jelentősebb magyar sikerek nélkül zárulnak, a hazai utánpótlás javított a statisztikán. Az International Advertising Association (IAA) arról számolt be, hogy az idei InterAd diákreklámversenyen az International Business School (IBS) csapata az európai nevezők közül a legjobb lett.
  #20
2007-05-14 10:00:50
A Határok Nélküli Televíziózásról szóló uniós irányelv módosítását várhatóan egy hónapon belül elfogadják - mondta Lengyel Márk ügyvéd a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete (MTE) által szervezett kerekasztal-beszélgetésen. Lengyel Márk szerint az új szabályozási megoldás lényeges áttörést nem hoz majd, továbbra is a tagállamok alakítják ki a konkrét szabályokat.
  #21
2007-02-27 16:27:54

„Nagyon drukkolunk minden egyes kibaszott hirdetőnknek” - olvasható a februári Cosmopolitanban azon a reklámon, amely a magazin egyik nyereményjátékát népszerűsíti. A játékot a kiadó a hirdetők számára indította el, és a reklámot is a nekik szánt példányokban helyezték el. A Sanoma nem tudja, hogyan kerülhetett a mondat az anyagra, a kiadó jelenleg is keresi a tettest.

  #22
2007-02-16 09:31:06
A párizsi székhelyű Open2Europe pr-ügynökség idén már a magyar vállalkozásoknak is kínálja szolgáltatásait. A cég a szokásostól eltérő üzleti modellt követ: a helyi piacokon nem nyitnak irodákat, hanem a központból egy 22-féle nemzetiségű, kommunikációs- és médiaszakemberekből álló csapat kezeli az ügyfelek pr-teendőit - tudtuk meg Veres Gyöngyitől, az Open2Europe magyarországi konzultánsától.
  #23
2007-02-12 11:36:18
A Best Hollywood filmforgalmazó február 14-én, Valentin-napon mutatja be a nagyközönségnek az S.O.S Szerelem című filmet, amely a Filmszemlén éles hangú kritikákat kapott - főleg a sokszor erőltetett termékelhelyezések miatt. Király Béla, a film marketingügyeit intéző Optimum Marketing ügyvezetője ez utóbbit azzal magyarázza, hogy több szponzort csak későn sikerült behozni, így utólag kellett őket a forgatókönyvbe beleírni.
  #24
2007-02-08 11:16:42
„Le a hagyományos reklámüzenetekkel” - hangzik el abban az interneten terjedő szpotban, amelyben négy emberrabló mondja el követeléseit: a fogva tartott túszért cserébe több gerillamarketing-kampányt akarnak. A vírusmarketing film egy gerillamarketinggel foglalkozó rendezvény kampányának a része. A szervezők január elején egy törött televízió-távirányítót küldtek a célcsoportnak, majd később a filmből ismert túszul ejtett nő kért telefonon segítséget.
  #25
2007-02-07 10:00:00
Az Európai Bizottság (EB) idén is folytatja a dohányzás elleni küzdelmét: a 2007-es televíziós-, internetes- és pr-aktivitás fókuszában a passzív dohányzás áll. Az Intern márciusi számában Fréderic Pouzet, az uniós reklámkampányt gondozó Ligaris kreatívigazgatója, Markos Kyprianou, az EU Egészségügyi és Fogyasztóvédelmi Biztosa és R. Nagy András, a pr-ügyeket intéző Próbakő Kommunikáció pr-vezetője beszél a kampányról.
  #26
2007-02-01 09:17:11
Média- és reklámpiaci szempontból a 2006-os évet furcsa kettősség jellemezte: a foci vb és a parlamenti választások miatt az első félévet pozitív, míg a gazdasági megszorító intézkedések miatt a második félévet negatív várakozások jellemezték - derült ki a TNS Media Intelligence 2006-os listaáras reklámköltési adataiból. A két félév reklámköltése nagyjából kiegyenlített volt: hat-hét százalékkal nőtt, a teljes évet tekintve pedig 7,2 százalékos bővülést mutatott 2005-höz képest.
  #27
2007-01-02 10:39:07
Jogsértő reklámozásért összesen 1,77 milliárd forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2006-ban. A távközlési cégek, a kiskereskedelmi láncok, és az FMCG-szektor egyes képviselői mellett a gyógyhatású termékeket forgalmazó vállalkozások hirdetéseivel foglalkozott leggyakrabban a GVH.
  #28
2006-12-11 11:37:42
„A T-kommunizmusnak vége” fősor és a PanTel logója jelenik meg egy interneten terjedő vírusmarketing szpotban. A kampányt a Magyar Telekom (MT) beadványára jelenleg az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) vizsgálja. Az ügyet bonyolítja, hogy a PanTel nem vállalja fel a filmet, és nem ismert a készítő sem. Fazekas Ildikó, az ÖRT főtitkára szerint a szakmának egy fontos kérdéssel kell szembenéznie: azzal, hogy az önszabályozás az új típusú megjelenéseknek meg tud-e felelni.
  #29
2006-09-22 12:29:10
Már nem a Colgate-Palmolive, hanem a Procter & Gamble (P&G) tartja a rekordot a jogsértő reklámozásért kiszabott bírság összegét tekintve.
  #30
2006-09-04 11:00:50
Az állami központosítási törekvések ellenére az utóbbi időben több tárca is kiírt kommunikációs tendert, holott nyár elején arról volt szó, hogy a szaktárcák megbízásai helyett a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) választ majd partnereket az állami reklám-, média-, és pr-feladatokra.
  #31
2004-11-04 00:00:00
Több Superbrand titulust elnyert márkatulajdonos számára nem egyértelmű, hogy pontosan miért kapott elismerést, mások pedig nem tudják, hogy a védjegy milyen előnyöket jelenthet a számukra. A Magyarországon idén debütált kezdeményezést a szervezők sikeresnek tartják ugyan, de a zsűrizés sajátos metodikájából és a program kommunikációjából – mint kiderült – számtalan kérdés adódik.
#32
2003-10-01 00:00:00
Az Arc óriásplakát-kiállításra idén külön kategóriában nevezhettek a reklámosok, a művészek és a civilek. A szervezők így válaszoltak arra a legtöbbet hangoztatott kritikára, amely szerint az Arc összemossa a reklámot és a művészeti műfajokat.
  #33
2003-10-01 00:00:00
Nagy előrelépést jelenthet, hogy a már gyakran unalmasnak tartott hagyományos reklámszpotokat felváltó újszerű televíziós hirdetési megoldásokat valószínűleg lehet majd használni az ország EU-csatlakozása után. Ausztriában már bevett gyakorlat például a termékelhelyezés.
hirdetés
hirdetés
Görögország és a közmédia.
Mármint olyan, ami repül.
Gúzsba kötve krízist kezelni, ez a kihívás.

Lehet-e figye­lemfelkeltő, minőségi csomagolásterveket készíteni mindössze két színből?

Mark Zuckerberg, mint magyar márkanagykövet.

Egy mérkőzés hálózatilag elemezve.

hirdetés