hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bőhm Kornél cikkei

  #1
2015-01-08 17:07:00

Reklámcsinálás - A kis adrenalinjáték címmel jelent meg Kaszás György, az Upgrade Communications vezetőjének új könyve. Kritika. 

  #2
2013-03-18 00:00:00
  #3
2013-02-13 13:41:00

Peter Coughter Pitch című könyvéről írt kritikát a Kreatív magazin könyv rovatába Bőhm Kornél. Marketingmenedzsmentről és digitális sikertörténetekről szóló szakmai könyveket is ajánlunk. 

  #4
2004-10-04 00:00:00
Lelassult a növekedés, és ezzel élesedett a verseny a nemzetközi árszinttől lényegesen lemaradt hazai piackutatási üzletágban. A legerősebbek a külföldi terjeszkedésben bíznak.
  #5
2004-09-01 00:00:00
A borászoknak és kereskedőknek az italok egyszerűbb márkázásával érdemes lenne a fiatal fogyasztók felé fordulniuk, a hazai borászok jelentős része azonban az elit piacot veszi célba.
  #6
2004-06-01 00:00:00
Számtalan politikai játszma és a szakértelem hiánya tehet arról, hogy a főváros évtizedek óta nem kapott a külföldiek szemében vonzó, régiós szinten versenyképes és egységes arculatot.
#7
2004-04-06 00:00:00
Az adatbányászat mostoha terület a kis- és közepes vállalatok körében, és a nagyoknál is csak hellyel-közzel kezdik használni az ebben rejlő marketinglehetőségeket, annak ellenére, hogy versenyhelyzetben a legnagyobb kincs az ügyfélismeret.
  #8
2003-12-01 00:00:00
Előbb-utóbb lehúzhatják a rolót azok a gyártók, amelyek olcsóbb termékei már nem tudnak versenyezni a jobb nevű, minőségibb konkurenciával. Egy egérút azért maradt, ha a gyártók beöltöztetik árucikkeiket az üzletláncok saját márkás termékeinek egyenruhájába.
  #9
2003-12-01 00:00:00
Az új elektronikus hírközlési törvénnyel megindulhat a verseny a vonalas távközlési piacon. Január 1-jétől a hívószámok szabadon átvihetőek alternatív szolgáltatókhoz. A hívószámcsere főleg a nagy cégeknek éri meg.
  #10
2003-11-01 00:00:00
A gazdasági törvény tiltja, mégis elterjedt az megoldás, hogy a vendéglátó-ipari egységek és szórakozóhelyek kizárólagos megállapodásokat kötnek egy-egy márka beszállítójával, kigolyózva így az összes rivális brandet.
#11
2003-10-01 00:00:00
Tavasszal a németországi Rheinbergben megnyitották a jövő élelmiszer-áruházának prototípusát. A felvonultatott ötletek megkönnyítik a vásárlást, de adatvédelmi kérdéseket vetnek fel. Egy darabig még a hagyományos bolttípusban vásárolhatunk.
  #12
2003-10-01 00:00:00
A Dreher Arany Ászok márkája megkaparintotta a nemzeti labdarúgó-bajnokság névszponzorációs jogát a Borsodi elől. Utóbbi perel, és a jövőben inkább máshol költi a pénzét.
#13
2003-09-01 00:00:00
Miközben az üzleti és konferenciaturizmus Európa-szerte az iparág egyik húzóágazata, Budapesten még mindig nem épült komolyabb konferenciát befogadni képes központ, így elszalaszthatjuk az uniós csatlakozás kínálta lehetőségeket.
  #14
2003-09-01 00:00:00
Bizonyos társadalmi problémákra egyáltalán nem érzékenyek a hazai vállalatok. A nonprofit szektor a bevételeinek a döntő többségét magánszemélyektől és az államtól szerzi.
  #15
2003-06-01 00:00:00
Egyre többször bukkanunk „toplistákra”, amelyek a márkák közötti erősorrendet demonstrálják. A kutatások eredményeinek elfogadottsága alacsony, néha a kutatás célja sem világos.
#16
2003-06-01 00:00:00
Megkopott márkával, leromlott gépparkkal kezdte a kilencvenes éveket a kelet-európai piac egyik legnagyobb autógyára, a cseh Skoda. A nyugati piacon a név bevezetése, keleten az arculat teljes átalakítása volt a cél. A Fabia sikereivel új perspektíva állhat a márka előtt.
#17
2003-05-19 14:22:43
Hamvaiból éled újjá az egykor híres Tisza cipő. Az ötletgazda-márkatulajdonos optimista, arra azonban nincsen garancia, hogy a nosztalgiahullám a végtelenségig kitart.
  #18
2003-05-01 00:00:00
Rejtélyes kampányt szervezett a Pepsi régi-új üdítője, a Mountain Dew piaci bevezetése köré. Nem lehet tudni, hogy a botrányos kóstoltató akció miatt kialakult felháborodás szerepelt-e az eredeti célok között, egy azonban bizonyos: a sajtó alapos hírverése jól jött a Pepsinek.
#19
2003-05-01 00:00:00
Az állami kezdeményezésre bevezetett 25 százalékos internetár-csökkenés átrendezte a szolgáltatók árstratégiáját. A kezdeményezést a szolgáltatók heves tiltakozása fogadta, majd egyenként felsorakoztak a minisztérium mögé. A beavatkozás módját még mindig sokan kifogásolják.
#20
2003-05-01 00:00:00
Néhány közszolgáltató nagyvállalat továbbra is élvezi kvázi vagy teljes monopolhelyzetét, azonban az EU-csatlakozás után néhány évvel védettségük megszűnik. A számos negatív asszociációt hordozó márkák tulajdonosai egyelőre nem kapkodják el az arculat megtisztítását, persze sok esetben nem a szándék hiányzik.
  #21
2003-04-01 00:00:00
A gyógyszerpiac liberalizációjára készített GVH-tanulmány a marketingesek körében is elenállást keltett. Szerintük alapjaiban újra kellene gondolni a termékek promócióját.
  #22
2003-04-01 00:00:00
A gyártók kényszerhelyzetben vannak, hiszen sokkal nagyobb kárt okoz nekik, ha esetleg kimaradnak egy nagy forgalmú hipermarketből, mint ha elfogadják és teljesítik a szigorú kondíciókat.
  #23
2003-04-01 00:00:00
A klubtagságot, törzsvásárlói és egyéb státust igazoló plasztikkártyák alkalmazása és gyűjtése jó üzlet nemcsak a gyártónak, hanem az alkalmazónak és a fogyasztóknak is. A túlzott információáramlásnak azonban veszélyei is lehetnek.
  #24
2003-03-01 00:00:00
Magyar termékgyártók, szolgáltatók tucatjai sajátos bújócskát játszanak a fogyasztókkal a származásukat illetően. Ha nem is titkolják vagy próbálják meg álcázni azt, hogy kizárólagosan vagy túlnyomórészt magyar tulajdonban vannak, legalábbis nem verik nagydobra. Tapasztalatok szerint a fogyasztók ezt nem is nagyon firtatják, főleg azért, mert eszükbe sem jut, hogy „hazait” vásárolnak.
  #25
2003-03-01 00:00:00
Beszélhetünk-e még egy ország klasszikus értelemben vett szuverenitásáról, amikor a média segítségével más nemzetek is formálhatják a társadalom világképét? – tette fel a kérdést Monroe E. Price professzor a Közép-Európai Egyetemen (CEU) megtartott előadásán február elején.
hirdetés
hirdetés
Görögország és a közmédia.
Mármint olyan, ami repül.
Gúzsba kötve krízist kezelni, ez a kihívás.

Lehet-e figye­lemfelkeltő, minőségi csomagolásterveket készíteni mindössze két színből?

Mark Zuckerberg, mint magyar márkanagykövet.

Egy mérkőzés hálózatilag elemezve.

hirdetés