hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Dencs Gábor cikkei

  #1
2004-05-03 00:00:00
Korszerű informatikai rendszert és közös gondolkodást ígér a kiadóknak a posta hírlapüzletágának új vezetője. A szorosabb együttműködési szándék első jele, hogy a posta a közös marketingakciókra önálló büdzsét különített el.
  #2
2004-05-03 00:00:00
A legnagyobb nemzetközi médiaauditor-cégek már az ajtókon kopogtatnak, de a hazai kínálat is egyre szélesebb. Azért fordul egyre több ügyfél ezekhez a társaságokhoz, mert biztosak akarnak lenni abban, hogy médiaügynökségük hatékonyan tervez és jól vásárol.
  #3
2004-05-03 00:00:00
EKIR néven egységes információs rendszer segíti a közterületen hirdetőket júliustól. A Szonda Ipsos és az újonnan létrejött MM Audit közös, minden közterületi médiafelületre kiterjedő rendszere a médiatulajdonosok egységes támogatása mellett indulhat.
  #4
2004-04-06 00:00:00
Nemzetközi reklámberkekben az elmúlt év egyik legnépszerűbb hívószava a márkaélmény (brand experience) kifejezés volt, mivel a személyes kapcsolatteremtés sokkal több lehetőséget kínál, mint a termékminta osztogatása vagy a kóstoltatás.
  #5
2004-04-06 00:00:00
A közösségi oldalak és a bloggerek a washingtoni demokrata pártközpont nemtetszése ellenére is esélyes amerikai elnökjelöltté tudták tenni Howard Deant. A jelölt végül alulmaradt a versenyfutásban, ám kampánya forradalmasíthatja a politikai kommunikációt.
#6
2004-04-06 00:00:00
Folyamatosan növekedik azon kis médiumok száma, akik külső partnerre bízzák felületeik értékesítését. A sales house-ok médiapartnereik és a hirdetők számára is számos előnyt kínálnak, miközben megpróbálnak maguk is a növekedés útjára lépni.
  #7
2004-04-06 00:00:00
A televíziós piaci áremelésekre a reklámozók hirdetési büdzséik átcsoportosításával válaszoltak. A legtöbb ügyfélnek a két országos kereskedelmi csatorna között választania kellett.
  #8
2004-04-06 00:00:00
Újabb átalakulással próbálja megállítani példányszámának csökkenését a Népszabadság. Az április közepi megújulástól elsősorban a fiatalok megnyerését várja a kiadó, amely különböző kutatásokra támaszkodva akarja olvasóbarátabbá tenni a lapot.
  #9
2004-04-06 00:00:00
A milliárdos amerikai üzletek után lassan Európában is kialakulnak annak feltételei, hogy a nemzetközi hirdetők az egész kontinensre kiterjedő együttműködéseket kössenek a páneurópai médiatulajdonosokkal.
  #10
2004-04-06 00:00:00
A médiaárak és a kicsikart kedvezmények mozgatják a cseh médiapiacot. A médiaügynökségek közötti kiélezett harcban egyre kevesebb szereplõ bírja a versenyt. A kiutat az ügyfelek szemléletének átalakítása jelentheti.
  #11
2004-04-06 00:00:00
Christophe Jouan és Melanie Howard, az Nvision Europe vezető kutatói egységes módszerrel vizsgálták a kibővülő unió lakosságának fogyasztói értékeit és attitűdjeit. Értékelésük szerint – a számos hasonló vonás ellenére is – érdemes legalábbis országcsoportokban gondolkozni a régióban.
  #12
2004-03-08 00:00:00
Kialakulatlanok a magyar marketingkommunikációs szakmában az egyes munkakörök egységes velejárói: a pozíciók elnevezése, az elvárások és a fizetések cégenként teljesen eltérhetnek. A Kreatív kísérletet tett arra, hogy átláthatóvá tegye a rendszert.
  #13
2004-03-08 00:00:00
Nemcsak Baumgartner Zsoltnak gyűlt meg a baja a szponzorokkal, az egész Forma–1 pénzhiánnyal küzd. A globális márkák számára csak a néhány sikeres csapat jelent vonzó megjelenési felületet.
  #14
2004-03-08 00:00:00
Február óta hetilapja is van a fiatal, vásárlóképes női olvasóknak, miután a Sanoma Budapest kiadó Maxima címmel új kiadvánnyal jelentkezett a piacon. Eközben a Ringier megfiatalítja a Tinát, míg az Axel Springer a Fannyban bízik.
  #15
2004-02-01 00:00:00
Minden korábbinál nagyobb költségvetésű, integrált kampányok támogatják a moziba kerülő magyar közönségfilmeket. Az alkotók új eszközök egész sorát vetik be a siker érdekében, miközben megpróbálnak a szponzoroknak is egyre többet nyújtani.
  #16
2004-02-01 00:00:00
Januártól a CineReal értékesíti a Hollywood Multiplex mozik reklámfelületeit. A változás pikantériája, hogy a megbízás az InterCom leányvállalataként indult, mára már függetlenedett RMB-től került a legnagyobb piaci konkurenshez, a Budapest Film százszázalékos tulajdonában
álló céghez.
  #17
2004-02-01 00:00:00
A tavalyi év harmadik negyedévében először volt lényeges eltérés a portálok Médiaanalízis által becsült és a Medián Webaudit által letöltésalapon mért olvasottsága között. A számok leginkább az Origót érintik kellemetlenül, ezért az Axelero egyeztetést sürget a Szonda, a GfK és a Medián kutatócégek között.
  #18
2003-12-01 00:00:00
Minden korábbinál mélyebbre kell a zsebükbe nyúlniuk a hirdetőknek, ha jövőre televíziós reklámidőt akarnak vásárolni. A legnagyobbak azonban várhatóan így sem csökkentik televíziós büdzséjüket.
  #19
2003-12-01 00:00:00
A növekvő helyi piacok mellett az országos hirdetők büdzséiből is szeretnének nagyobb szeletet hasítani a megyei lapok. Kiadóik az egyedi fejlesztések mellett a korábbiaknál szorosabb együttműködést készítenek elő.
#20
2003-11-21 00:00:00
A világ hatodik legnagyobb médiavállalata jön létre NBC Universal néven, miután a Vivendi igazgatótanácsa elfogadta a General Electric ajánlatát a cég amerikai médiaérdekeltségeinek értékesítésére kiírt árverésen.
  #21
2003-11-01 00:00:00
A hazai marketingkommunikációs képzések közös jellemzői a túlképzés, a gyakorlat hiánya, az összemosódó szakmák és a felhígult oktatói gárda – derült ki a Kreatív összeállításából.
  #22
2003-11-01 00:00:00
A Multireklám kilépésével az MKRSZ tagságából újabb meghatározó piaci szereplő távozott. Bár a célokban nem volt nézeteltérés, a Multireklám határozottabb eszközöket szeretne alkalmazni. A megosztott szakma egyelőre kivár.
#23
2003-11-01 00:00:00
A lappiacon piaci réseket igyekszik betömni új kiadványaival az Axel-Springer és egy underground fiatalok alkotta csoport. Eközben a ValóVilágot jegyző csapat reality túlélőshow-t, a Barátok közt stábja heti szappanoperát gyárt ősztől az RTL Klubnak.
#24
2003-10-01 00:00:00
Kutatásokon alapuló szakmai kommunikáció és precíz marketingstratégia nélkül hosszú távon megszűnhet a televíziók sikere, annak ellenére, hogy ma világszerte tarolnak a reklámpiacon. A budapesti EGTA konferencia egyik előadása a brit ITV profi szakmai kommunikációjáról szólt.
  #25
2003-10-01 00:00:00
Semmilyen érv nem tudta tervének megváltoztatására kényszeríteni a kormányzatot, amely jövőre emelni akarja a lapok áfáját. A kiadók tovább lobbiznak a csökkentés mellett.
  #26
2003-09-01 00:00:00
Átalakul az eddig a Sanoma és az Axel Springer által uralt magazinpiac, miután két sikeres napilapkiadó is ebbe az irányba terjeszkedik. A Ringier és a Pannon Lapok Társasága első lépésben már működő lapokat szerzett meg, de újabb kiadványok megjelentetését is tervezi.
#27
2003-09-01 00:00:00
Először jut jelentős tulajdonhoz külföldi befektető a német médiapiacon. A csődbe ment Kirch-birodalom legfényesebb ékszerét, a ProsiebenSat1 televíziós céget másfél éves háború után Haim Saban, egyiptomi-amerikai médiamogul vásárolta meg, aki csatára készül az RTL és a közszolgálati csatornák ellen.
#28
2003-09-01 00:00:00
A két kereskedelmi csatorna a valóságshow-kon edzett médiafogyasztó fiatalokat célozta meg egy-egy műsorával, az MTV pedig belevágott a nyári roadshow-zásba. Megnéztük, mit tudnak ezek a műsorok, és azt is, hogyan debütált a nemrégiben Női Értékre átkeresztelkedett lap.
  #29
2003-07-01 02:07:30
A jelenlegi kereskedelmi gyakorlat megváltoztatását javasolja ügyfeleinek az RTL Klub kereskedelmi vezetője. A lépés oka, hogy mára állandósult a hirdetői túlkereslet a televízióban. A piac függvényében változó csatornaár modelljéről a médiaügynökségek és az RTL Klub megkezdték az egyeztetést.
  #30
2003-07-01 00:00:00
Reklámpiaci súlyuk növekedését várják a rádiós médiatulajdonosok attól az átfogó kutatástól, amelyre együttesen adtak megbízást a Szonda Ipsosnak. Az egymásra talált rádiók további együttműködésről is egyeztetnek, így felmerült egy egységes rádiós érdekképviselet megalakítása is.
  #31
2003-06-01 00:00:00
A megújulás mellett kreatív marketingkommunikációs megoldásokat is alkalmazniuk kellene a közéleti napilapoknak, hogy több olvasót és ezáltal több hirdetőt tudjanak megnyerni a bulvárlapokkal vívott küzdelemben.
#32
2003-05-01 00:00:00
A hazai médiapiac szabályozása már EU-konform, pláne figyelembe véve azt, hogy szigorúbbnak lenni ezután is lehet.
  #33
2003-05-01 00:00:00
Macher Szabolcs olyan, mint a bumeráng: elment, de hamar visszatért, immár az OMD Hungary média ügynökség ügyvezető igazgatói székébe. Az újdonsült vezetőt a váltásról, a kreatív médiahasználatról és a tévék túlsúlyáról kérdezte a Kreatív.
  #34
2003-05-01 00:00:00
Az egész internetszakma nyertese lehet annak, hogy együttes és egyhangú kommunikációt tervez az online piac további bővítéséhez a Sanoma lapkiadó és az Axelero internetszolgáltató. A feladat a Pepper21 pr-ügynökségre vár.
  #35
2003-05-01 00:00:00
A dinamikusan fejlődő indoor piacot szemelte ki a terjeszkedés további terepének az Est Média, és bekebelezte az O-zone-t. Az eddig piacvezető, holland tulajdonú Boomerang azonban nem rettent meg, és hálózatának sokirányú hasznosítására törekszik.
#36
2003-05-01 00:00:00
A három országos televíziós csatorna egyaránt új programokkal, de eltérő stratégiával vágott neki a tavaszi szezonnak. Az alábbiakban az új műsorok közül elemzünk néhányat, objektív mutatók és szubjektív szempontok alapján.
  #37
2003-04-01 00:00:00
Forradalmat jövendölő beszédével alaposan felkavarta a kedélyeket Steve Heyer, a Coca-Cola elnöke az AdAge reklámszaklap konferenciáján. Feltevése alapjaiban rengeti meg az eddigi marketingkommunikációs elveket.
#38
2003-04-01 00:00:00
Pereskedik a két vezető hazai magazinkiadó. A casus belli az Axel Springer december óta megjelenő Színes TV Műsor című lapja, amely a Sanoma szerint a Színes Rtv műsorújság másolata. Az ügyben ezúttal a jogi szankciók sem maradtak el: a kulturális minisztérium váratlanul precedensértékű határozatot hozott.
  #39
2003-04-01 00:00:00
A Magyar Rádió korábbi vezetője, Hajdu István az ORTT új elnöke. A médiaháborúban már edzett szakember abban bízik, hogy a testület visszaszerzi tekintélyét, és a politikától független szakmai szervezetként működhet tovább.
#40
2003-04-01 00:00:00
A tematikus tévécsatornák közül elsőként a Sport1 döntött úgy, hogy nem vállal GRP-garanciákat, és idén csak spot-by-spot alapon értékesíti reklámidejét. Bár a lépés úttörő, nem mindenki vágta magát tisztelgésbe.
  #41
2003-03-01 00:00:00
A hirdetői célok folyamatosan alakítják a kereskedelmi média tartalmát. A sikeres alkalmazkodáshoz a tartalomért felelős és a kereskedelmi vezetők minden korábbinál hatékonyabb együttműködésére van szükség. Mindez valószínűleg számos konfliktussal jár a két oldal között, amelyről azonban diplomatikusan hallgattak a Kreatív által megkérdezett vezetők.
  #42
2003-01-31 00:00:00
Egy Buddha nyugalmával tekint a jövőbe Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója, bár elismeri, hogy határozottan élesebb a verseny, amióta az MTM eltűnt a palettáról. Az RTL Klub szerinte bármikor előránt egy-két új műsort, és nem fenyegeti az a veszély, hogy a valóságshow-k kifulladásával összerogyhat a csatorna programstruktúrája.
  #43
2003-01-31 00:00:00
Az országos politikai napilapok összesített reklámbevétele 25 százalékkal csökkent tavaly. A kutatások szerint a 35 éven aluliak egyszerűen nem olvasnak közéleti újságot. Mindebből az következik: ha a médiumok nem kapják össze magukat és indulnak el egy fiatalosabb, lendületesebb stílus irányába, a tévé és a bulvársajtó tartósan elhappolja a reklámbevételeiket.
  #44
2002-12-19 00:00:00
Nincsenek pontos adatok arról, hogy ki mennyit költ el szponzorációként a médiában, pedig ez az összeg évről-évre drasztikusan nő. A homály eloszlatására elsőként a Kreatív vállalkozott.
  #45
2002-12-19 00:00:00
Elveszítette két meghatározó vezetőjét az ActiveAgent. Ráadásul gondokkal küzd az online ügynökség anyacége is, így a vállalatnak sikerei ellenére újra kell gondolnia stratégiáját.
#46
2002-10-31 00:00:00
Magyarország legnagyobb sajtóbirodalma jöhet létre, amennyiben a Ringier megszerzi az Axel Springer harminc százalékos tulajdonrészét. A német nyelvterületről kelet felé igyekvő két kiadónak a hazai piac idális terepet kínál az együttműködésre.
  #47
2002-10-31 00:00:00
A szakmában etalonnak tekintett Szonda-GfK Médiaanalízis szeptembertől tartalmazza hat népszerű portál adatait is. A magyar online kommunikáció motorjainak számító portálok felhasználóira vonatkozó pontosabb adatok értékesebbé és hatékonyabbá tehetik az online piaci reklámköltést.
#48
2002-09-30 00:00:00
Akár egyes csoportok televíziózási szokásainak megváltozásával is járhat, hogy a három legnagyobb kereskedelmi csatorna elindította a reality show-kat. A hirdetők egy része azonban egyelőre óvatos, és a nézettségi adatok mellett a műsorok tartalmára és visszhangjára is odafigyel.
  #49
2002-09-30 00:00:00
A külföldi szaklapkiadók vezetői idejük nagy részét a kiadványaik által információval ellátott szektor kulcsszereplőivel igyekeznek eltölteni – derült ki azon a müncheni konferencián, amelyen részt vett a Kreatív. A szaklapok továbbra is kitűnő lehetőséget fognak jelenteni egy-egy üzleti közösség figyelmének a megragadására – hangzott el.
hirdetés
hirdetés
Görögország és a közmédia.
Mármint olyan, ami repül.
Gúzsba kötve krízist kezelni, ez a kihívás.

Lehet-e figye­lemfelkeltő, minőségi csomagolásterveket készíteni mindössze két színből?

Mark Zuckerberg, mint magyar márkanagykövet.

Egy mérkőzés hálózatilag elemezve.

hirdetés