hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Márk Szonja cikkei

  #1
2012-06-04 17:02:00

Vajon mindig ugyanazt nézzük, csak másképp becsomagolva vagy a 21. század televíziózása csupa újdonságból áll, esetleg az alapformátumok és -műfajok megvoltak már a televíziózás hőskorában is? Megnéztük öt ma sikeres műsortípus fejlődéstörténetét, hogy kiderüljön, van-e új a nap alatt.

  #2
2012-05-07 12:00:00

Kétséges, hogy van-e értelme egy cégnek sporttémában kommunikálnia, ha közben a főtevékenysége köszönőviszonyban sincs az egészséges életmóddal. Mennyire gyanakvóak a tudatos vásárlók, mikor lóg ki a lóláb?

  #3
2012-04-16 16:29:00

Jó lóra tett a 90-es évek közepén az a néhány filmes, aki hallgatott rá, és Ferenczy Gábor cégtársa lett a Focus Fox utómunkastúdióban. A régi Pasaréti Filmgyár területén berendezkedett cég azóta egy Hűvösvölgyi úti villába költözött, ahol ma már a telek végében egy lifttel jutunk le a föld alá, a két éve elkészült csillogó-villogó moziterembe. A kétezres évek közepéig minden meseszerűen ment, mostanra viszont az olcsójánosokkal, az otthoni fényképezőgépekkel, a cégből kivált erős konkurenciával és a városi tévék képi világát idéző reklámokkal is meg kell küzdenie Ferenczy Gábornak, ha a cég nimbuszát meg szeretné őrizni.

  #4
2005-10-03 00:00:00
Honnan jönnek a trendek, és merre tartanak? – teszem fel a költőinek tűnő, de meglepő módon egyáltalán nem megválaszolhatatlan kérdést. Mark Tungate, a többek közt a brit Campaignnek dolgozó, Párizsban élő újságíró a divat és a marketing elválaszthatatlan kapcsolatáról írt könyvet.
  #5
2005-10-03 00:00:00
A táplálkozásmarketingről a Kiváló Magyar Élelmiszer Stahl Judittal, a McDonald’s-saláták vagy a Tej Terméktanács reklámjai, jobb esetben a „Got Milk” kampány jut eszünkbe. Márpedig Brian Wansink szerint a táplálkozásmarketing nem merül ki egy szójaburgerre ragasztott féldolláros kuponban.
  #6
2005-10-03 00:00:00
A már Magyarországon is megjelent Zara és Hennes & Mauritz hálózatok forradalmasították a ruházati piacot. Ma már nincsenek szezonok, a divat szinte egyik napról a másikra változik. A gyorsaság minden.
  #7
2005-10-03 00:00:00
Nincs sok különbség aközött, ha egy dohánycég dohányellenes kampányt folytat, és aközött, ha az Unilever és a Nike kivételesen átlagos alkatú nőkkel akarja eladni termékeit. Mindenesetre úgy tűnik, elindulhat a világban egy pozitív trend a nők médiareprezentációjának megváltoztatására.
  #8
2005-10-03 00:00:00
Sokszor hallani rádiós vezetőket arról panaszkodni, hogy viszonylag alacsony a rádiók reklámpiaci részesedése. Négy szakembert kértünk meg, hogy segítsenek leásni a probléma mélyére, és világítsanak rá: melyek lehetnek az okok, és hogyan lehetne a helyzeten változtatni. Négy vezető – négy különböző aspektus.
  #9
2005-09-01 00:00:00
Mit tud Amerika legsikeresebb show-jának háziasszonya, Oprah Winfrey? És mit tudnak róla mondani a kultúrsznobok? Tanulságos elemzés, pozitív hozzáállás.
  #10
2005-09-01 00:00:00
Három éve vezetik együtt a Team reklámügynökséget Hapák Samu és Bruckner György, akikről az ügyfelek és a szakmabeliek többnyire csak így párban beszélnek. Amikor nem reklámmal foglalkoznak, a vendéglátásban virítanak. Legnagyobb sikerük a Rudas Romkert elindítása volt, de azt mondják, igazán a reklámban vannak otthon.
  #11
2005-09-01 00:00:00
Két évvel ezelőtt a Nemzektözi Cannes-i Reklámfesztiválon nem sikerült nagydíjat nyernie „mindenki kedvencének”, a Honda Cog című szpotjának, idén viszont a Honda Diesel Grrr című filmjével a Wieden & Kennedy London végre elnyerte méltó jutalmát, a filmes Grand Prix-t. Bár úgy tűnt, a fesztiválon mindenki ennek a szpotnak drukkolt, Magyarországon nem aratott osztatlan sikert a reklám.
  #12
2005-07-05 00:00:00
Mindegy, hogy hippi vagy vagy yuppie, valaki jól fog keresni rajtad. „Utálom a fogyasztói kultúrát és benne magamat, tehát vásárolok” – így foglalható öszsze a The Rebel Sell mondanivalója.
  #13
2005-07-05 00:00:00
Büdös-e Ronald bohóc? Mi ropog a fogaink között? Martin Lindstrom a brandépítés új dimenzióiról, az öt érzékről ír.
  #14
2005-07-05 00:00:00
GI-indexet, szénhidrátértékeket vagy más varázsmutatót látunk majd az ételek csomagolásain? A világban több diétás módszer harcol egymással, kérdés, hogy melyik éli túl hosszú távon. Az élelmiszergyártók igyekeznek a divatokat követni, de előfordul, hogy mire a termékek megjelennek, már az őrület le is csengett.
  #15
2005-07-05 00:00:00
A Calgon vízkeménység-jelentése nevében és jellegében leginkább a téli hójelentésekhez hasonlító reklámjellegű információmorzsák elvileg azzal a tudással szolgálnak, hogy néhány városban éppen milyen kemény a víz.
  #16
2005-07-05 00:00:00
„Vannak mázlisták” szlogennel egy titokzatos teaserkampány jelent meg a közterületen. A hirdetésen csak egy dinnye és mellette külön a magok látszottak. Később kiderült, hogy a dinnye az Antenna Hungária Antenna Digital nevű digitális műsorszórását hirdeti. (A képen már a feloldó szakasz óriásplakátja látható.)
#17
2005-06-01 00:00:00
A verseny megkezdődött, a kérdés csak az, ki kapcsol előbb. Amerika sokat veszíthet a tehetségekért folytatott küzdelemben, ha nem kap észbe időben.
#18
2005-06-01 00:00:00
Norman Mailer író egyenesen a médiaelméletben világhírű Marshall McLuhanhoz hasonlította Zengotitát. A különbség csak az, hogy míg McLuhan a modernizmus végére döbbentette rá közönségét, addig Zengotita a posztmodernizmussal és a médiával átitatott életünket írja le.
  #19
2005-06-01 00:00:00
Magyarországon elsősorban az ismeretségen és kevésbé professzionális alapokon dől el, hogy milyen külsős szabadúszókkal, grafikusokkal, fotósokkal, illusztrátorokkal dolgozik egy reklámügynökség. Sokszor előfordul az is, hogy a grafikai, illusztrátori munkákat maguk az art directorok végzik el. Itthon például illusztrátorügynökségek nem is léteznek.
  #20
2005-06-01 00:00:00
Az eladás mennyiségének növelése egyre fontosabb, így nagy szükség van a shopper marketing kidolgozására – mondta Richard Pinder, a Leo Burnett európai, közel-keleti és afrikai régiós elnöke a Kreatívnak. Szerinte a vásárlás helyén alkalmazott marketingeszközök szerepe a marketingmixben kulcsfontosságú.
  #21
2005-06-01 00:00:00
  #22
2005-06-01 00:00:00
  #23
2005-06-01 00:00:00
A Leo Burnett kapta a legtöbb elismerést, többek közt az az Év Kreatív Terméke-díjat a Kreatív Reklámversenyen, amely idén nem múlt el felhőtlenül. A Kreatív ugyanis úgy döntött, nem osztja ki az Év Ügynöksége díjat, mert elégedetlen az alkotások színvonalával, és tekintettel volt az elmúlt hónapok szakmai vitáira is.
  #24
2005-05-05 00:00:00
Ahogy kezembe vettem, egy csapásra megértettem, miért választotta tavaly a Sellebrityt az év legjobb könyvének az amerikai Advertising Age reklámszaklap. A muhammad alis címlap magáért beszél.
  #25
2005-05-05 00:00:00
A divergencia mellett kampányol Al és Laura Ries marketing-tanácsadó páros. Vajon a rádiós óráké vagy a mobiltelefonoké a jövő?
#26
2005-05-05 00:00:00
A Soproni Ászok „Eredeti minőség új formába öntve” fősorú szpotja egy rövid gegre épül. A filmben egy vendég és egy pincér kap majdnem hajba a Soproni Ászok új sörösüvegén.
#27
2005-05-05 00:00:00
Újra bevezetik a Vadmálna üdítőitalt. Amellett, hogy ezt nagy reklámkampány és a barátaival az utcán sétáló Vadmálna Boy kíséri, széles online akciót is csaptak a termék körül. Elindult például egy blog, amelyet Vadmálna Boy ír. A blog az internetes megjelenés alapja, és egyben támogató eszköze a nem internetes megjelenéseknek is.
#28
2005-05-05 00:00:00
Az idei Arany Pengén újításként ügyfelek is zsűriznek ATL kategóriákban a verseny első körében. A kreatívigazgatók közül többen nem értenek egyet az újítással, mert szerintük az ügyfelek egészen más szemmel nézik a munkákat, és emiatt a rövidlistáról lemaradhatnak jó reklámok.
  #29
2005-04-05 00:00:00
Inkább karrier-tanácsadást kapunk Paul Ardentől, mint reklámstratégiai útmutatást. Egyestés könyv a boldogulásunkhoz.
  #30
2005-04-05 00:00:00
A Vodafone VitaMax Dumabérlet Tarifacsomagját kommunikálja, többek közt egy reklámfilmmel, amelyben egy büszke anya dicsekszik „okos üzletember” fiával a barátnőjének. A mobilszolgáltató ajánlata, hogy 2250 forintért akár 38 ezer forint értékű beszélgetési időt is kaphat az ügyfél sok feltétel mellett.
  #31
2005-04-05 00:00:00
Nem biztos, hogy egy márka számára elég, ha a vírusreklámján nagyot nevet a fogyasztó. Túl kell lépni a sokkoláson és a vicceskedésen, és akkor a médium valóban hasznos lehet a hirdetők számára.
  #32
2005-04-05 00:00:00
Nem volt jó éve tavaly a Publicisnek, de ez nem szegte kedvét a reklámügynökséget immáron nyolc éve vezető Papp Zsuzsának. Azt mondja: idén megmozdult a piac.
  #33
2005-04-05 00:00:00
Másfél év telt el azóta, hogy Steve Heyer, a Coca-Cola akkori elnöke marketingviszonylatban forradalmi beszédet tartott a hirdetők és a szórakoztatóipar kapcsolatának szorosabbra fűzéséről. Magyarországon semmi nem változott.
  #34
2005-04-05 00:00:00
A Nestlé Boci étcsokoládét hirdeti az az óriásplakát, amelynek szlogenje: „Próbáltad már sötétben?”. Az óriásplakát összefügg a tévészpottal, amelyben a képernyő néhány másodpercre elsötétül, hogy személtesse, milyen finom a csoki sötétben.
  #35
2005-03-04 00:00:00
Ritka a reklámügynökségeknél a nyolcórás munkaidő, a távmunkáról nem is beszélve, így pedig nehéz gyerek mellett dolgozni. Van, akinek azért sikerül, mert saját céget alapít, másnak azért, mert hatórás munkaidővel könynyítik meg a helyzetét. Három nőt kérdeztünk arról, hogyan tudják a munkájukat és a magánéletüket összeegyeztetni.
  #36
2005-03-04 00:00:00
Elképzelhető, hogy nemsokára a hat nagy nemzetközi reklámügynökségi holding helyett csak négyről beszélhetünk. Bár Magyarországon ebből keveset érzékelünk és a reklámvilág urairól is alig tudunk valamit, de az biztos, hogy a nagy hálózatok szempontjából 2005 döntő év lesz.
  #37
2005-03-04 00:00:00
A Renault új márkáját, a Modust nagy kampánnyal – „Felnőni. Miért is?” szlogennel – vezeti be a magyar piacra, a kampány egyik elemeként a Szerencsesüti nevű édesség csomagolásában olyan cetlik találhatók, amelyeken az új autó látható egy-egy üzenet kíséretében. Szerencsesütit például étteremben szoktak adni fizetéskor.
  #38
2005-03-04 00:00:00
A Magyar Márkaszövetség hatodszorra indította el óriásplakát kampányát. Minden évben hirdetők fognak össze azért, hogy a márkás termékek előnyeire hívják fel a figyelmet. A kampány idén a tíz hirdetőnek megfelelően tízféle óriásplakátból áll, amiből én most egyet választottam ki.
  #39
2005-03-04 00:00:00
Kíváncsi tekintetek figyelik, hogy az évek óta gondokkal küzdő MTV-re jobb napokat hoz-e Fischer András, aki mielőtt kereskedelmi igazgató lett a köztévénél, viharosan távozott a Danubius Sales House-tól. Az MTV-hez több kollégája is vele tartott. Fischer András szerint igényesebb műsorokra és jobb médiatörvényre volna szükség.
#40
2005-03-03 00:00:00
Kyojiro Hata könyve nagyon tanulságos abból a szempontból, hogyan lehet egy nemzetközi luxusbrandet a helyi piacon sikerre vinni. Magyar viszonylatban különösen fontos ez a tudás, hiszen itt is megjelennek majd azok a márkaüzletek, amelyek eddig várattak magukra.
#41
2005-03-03 00:00:00
Korábban már írtam marketingkudarcokról szóló könyvről, de most újra olyan kiadványt vettem elő, amely bukásokról szól. Jóból szerintem nem árt a sok.
  #42
2005-02-02 00:00:00
Bár a magyar televíziózást csak az utóbbi egy-két évben kezdte átformálni a valóságshow-láz, az Egyesült Államokban már joggal állítható, hogy a televíziós kultúra elméletét is át kell alakítani az új helyzet értelmezéséhez.
  #43
2005-02-02 00:00:00
A pr széles körű megítélése igencsak rossz – ennek pedig a fő oka az etikátlan pr. Sokak szerint a pr-esek hazudnak – de vajon létezik-e abszolút pr-igazság?
  #44
2005-02-02 00:00:00
A délkelet-ázsiai szökőár nemcsak a világ alapvető viszonyait és mindenki 2004-es karácsonyát változtatta meg, de megbolygatta a nemzetközi kommunikációs folyamatokat is. A Kreatív összeállította, hogyan reagált az iparág a természeti katasztrófára a tragédiát követő első hónapban.
  #45
2005-02-02 00:00:00
A Saatchi & Saatchi reklámügynökség nemzetközi igazgatója olyan márkákról beszélt lapunknak, amelyeket az emberek pótolhatatlannak tartanak: bármennyi pénzt kifizetnek értük, mert egyszerűen imádják őket. Kevin Roberts könyvét Jövő a márkák után – Lovemarks címmel tavaly év végén jelentette meg Magyarországon a Magyar Könyvklub.
  #46
2005-02-02 00:00:00
#47
2005-02-02 00:00:00
#48
2004-12-01 00:00:00
Bob Garfield, az AdAge és egyben a világ leghíresebb reklámkritikusa egyszer s mindenkorra megmondja a magáét a maga provokatív stílusában. A kreatívok újragondolhatják életüket és munkásságukat. Cannes-ban nem az igazság lakozik.
#49
2004-12-01 00:00:00
Vállalati sikerkönyvek akadnak bőven. A Procter & Gamble-ről szóló könyv is úgy indul, mint a többi: egy kicsike vállalkozást mutat be – hogy aztán Amerika legnagyobb hirdetőjének történetét mondja el.
  #50
2004-12-01 00:00:00
A legtöbb kreatívigazgató nem szereti azokat a reklámokat a versenyeken, amelyek nem valós ügyfél számára vagy -igényre készültek. Az ilyen, úgynevezett scam adek ellen a fesztiválok szervezői nem küzdenek tűzzel-vassal, pedig azok nemcsak az érintett ügynökségekre, hanem a versenyekre sem vetnek jó fényt – állítják a megkérdezettek.
  #51
2004-12-01 00:00:00
Hét éve határozza meg a Leo Burnett budapesti irodájának imázsát. Nehéz ember, aki mégis foggal-körömmel védi csapatát. Anko Reijnders ügyvezető igazgatóként az októberi Golden Drumról három díjjal tért haza.
  #52
2004-12-01 00:00:00
Az ügynökségeknél sem a fizetések, sem a juttatások mértéke, illetve gyakorisága nem nőtt az elmúlt években jelentősen – derült ki a MAKSZ felméréséből. A juttatások mennyisége ugyanakkor a kényszervállalkozások megszűnése miatt – kis mértékben ugyan –, de nőhet.
#53
2004-11-04 00:00:00
Érintsd meg érzelmileg a fogyasztóidat, adj racionális magyarázatot, hogy engedélyt adjanak maguknak a vásárlásra, éreztesd velük, hogy győztek a termékeddel, segíts kielégíteni a fantáziájukat, és szórakoztass, szórakoztass, szórakoztass – és ők bármit megvesznek majd.
#54
2004-11-04 00:00:00
Sok olyan könyv van, amelyet nem a témája, hanem a szerzője ad el. Az viszont már ritkább, hogy egy kiadványnak egyszerre 22 olyan írója legyen, akinek a neve egyből felcsigázza az olvasót.
  #55
2004-11-04 00:00:00
A kreatívügynökségek számára kiemelten fontos az innovativitás, viszont saját maguk innovációjával már kevésbé foglalkoznak. Ritkán tervezik tudatosan a képzéseket, és ragaszkodnak azokhoz a tréningekhez, amelyeket már megszoktak.
  #56
2004-11-04 00:00:00
Az OMD, az Extreme és az Mmd érte el a legjobb üzleti eredményt 2003-ban a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének tagvállalatai közül. A reklámügynökségekről sem tavaly, sem idén nem készült lista.
  #57
2004-11-04 00:00:00
Az idei Effie-n – az egyetlen olyan versenyen, amely a reklámok hatékonyságát díjazza – a Kontroll című film kampányát találta a legsikeresebbnek a zsűri. A magyar mozi eredménye meglepő azok után, hogy az eddigi két Platina Effie két óriási hirdető, a Vodafone és a Pannon GSM tulajdonában van.
  #58
2004-10-04 00:00:00
A kamu adatokkal kitöltött kérdőívek és a krónikus „csoportba járók” egyaránt torzíthatják a kutatási eredményeket. A cégek adatgyűjtésébe több, rajtuk kívül álló hiba is becsúszhat, de a csalásokat a kutatók profi módszerekkel igyekeznek kiszűrni.
  #59
2004-10-04 00:00:00
Az egyik ok, amiért az IPA brit reklámszervezet igazgatója, Hamish Pringle könyvet írt, az a hatalmas publicitás, amelyet a Sainsbury’s Jamie Oliver kampánya kapott, miután megnyerte az IPA hatékonysági versenyt. A könyvben szinte az összes, nagy sztárt szerepeltető kampányról az a vélemény: működött volna celebrityk nélkül is – csak nem ennyire.
  #60
2004-10-04 00:00:00
Álmodj nyitott szemmel, láss csukott szemmel! – ez a szerző ajánlott vezérfonala a könyv olvasásához. Mario Pricken szerint még a legkreatívabb emberek is érezhetik, hogy elérkeztek kreatív hatalmuk végéhez.
  #61
2004-10-04 00:00:00
A Magyarországon sikeres márkák a fogyasztói ízlés különbségei miatt nincsenek könnyű helyzetben, ha a határokon túl is terjeszkedni akarnak. Néhányuk példája ugyanakkor más brandek tulajdonosait is arra bátoríthatja, hogy próbáljanak külföldön szerencsét.
#62
2004-10-01 13:12:27
A piacon működő, bizalmon alapuló megbízási rendszer az állami szférában nem működhet: egy állami szerv nem teheti azt meg, hogy következő kampányát is a régi ügynökségével készíttesse el. A MAKSZ közleménye szerint azonban az ORFK Országos Baleset-megelőzési Bizottsága mégis megtette. A rendőrség tagadja a vádat.
#63
2004-09-01 00:00:00
A Cannes-i Nemzetközi Reklámfesztivál nagyszabású díjátadó gáláján – mint eddig mindig – idén is könynyen lemérhető volt, hogyan vélekednek a világ reklámgurui a zsűri döntéséről. Éljenzés, de sokszor hangos kritika is kísérte az oroszlánok kiosztását.
  #64
2004-09-01 00:00:00
Jó látni, hogy nemcsak a kezdő cégek nyúlnak mellé, hanem a marketingben jártas nagykutyák is. Matt Haig összegyűjtötte a nagy baklövéseket.
  #65
2004-09-01 00:00:00
A gyerekeknek szóló reklámok sem maradhattak kritika nélkül annak a hisztériának a kapcsán, ami a félelmetes méreteket öltött elhízás miatt tört ki Nagy-Britanniában. Ha az élelmiszergyártók ügyesek, megúszhatják a dolgot az egészséges étrendet hangsúlyozó kommunikációval.
  #66
2004-09-01 00:00:00
Még nem tört ki Magyarországon a hisztéria a lakosság testsúlya miatt. Egy-két nagy étel- és italgyártó igyekszik megelőzni a problémát, és különféle látványos – vagy kevésbé látványos – akciókkal az egészséges életmódot hirdeti. Akad azonban olyan nagy cég is, amely helyi szinten még nem felkészült a témában, így inkább nem nyilatkozik.
#67
2004-09-01 00:00:00
Rekordszámú plakát érkezett az idei Arc pályázatra, amelyre a szövegírók és a grafikusok mellett minden eddiginél több nem szakmabeli nevezett. 1450 pályázat versenyzett, százzal több, mint tavaly. A korábbi évek kategóriái – létező termékhez és szolgáltatáshoz kapcsolódó üzenet, fiktív áru hirdetése, TCR és művészeti üzenet – mellett az uniós csatlakozás apropójából új kategóriát is bevezetett az Arc, „Mi magyarok, mit viszünk magunkkal Európába?” címmel, és egy kizárólag az ügynökségeknek szóló pályázatot is kiírtak.
  #68
2004-09-01 00:00:00
Nemes Juli 2002 őszén azt mondta: végleg kivonul a reklámügynökségi munkából, és kiszáll a többek közt általa alapított Lowe GGK-ból is, ahol kreatívigazgató volt. Kaviar néven többekkel tanácsadó céget hozott létre. Most viszont ismét egy reklámügynökség, a Well kreatívigazgatója. Miért gondolta meg magát?
  #69
2004-09-01 00:00:00
A Havas-csoport 2003-at rendkívül rossz eredményekkel zárta, és bár az idei év elején látszódtak fellendülés jelei, az első féléve megint rosszul sikerült a francia cégnek. A csoporthoz tartozó Euro RSCG hálózat európai vezetője, Pierre Lécosse és a Kelet-Európáért felelős igazgató, Gilles Bérouard nem látja a recesszió utáni nagy fellendülést.
#70
2004-07-06 00:00:00
Sehol nincs megírva, hogy a DM nem lehet kreatív, nem lehet brandépítő, és csakis a visszajelzéseken alapuló és rövidtávú eredményekre koncentrálhat. A brit DM-piac nagy szereplői arra tesznek kísérletet, hogy megcáfolják az előítéleteket.
#71
2004-07-06 00:00:00
Már a díjkiosztó előtt tudni lehetett, hogy viszonylag kevés hirdetés került shortlistre az idei Arany Penge Kreatív Fesztiválon. Simon Zoltán, az Év Ügynöksége-díjat elnyert DDB kreatívigazgatója, a zsűri elnöke arról beszélt, miért nem érdemes lemenni egy bizonyos szint alá, ami az értékrendet illeti.
  #72
2004-07-06 00:00:00
Ne hívják magukat ügyfeleik marketingpartnerének az ügynökségek addig, amíg csak a tömegmédiumokban gondolkodnak – véli Paul Garrison, a Coca-Cola Magyarország egykori vezérigazgatója. Szerinte új érintkezési pontokat kell találni a fogyasztókkal, így valósítva meg a kampányok igazi integrációját.
  #73
2004-07-06 00:00:00
Szigorúbb előírásokat és ellenőrzést kíván a gyógyszerreklámozásban egy még meglehetősen vázlatos minisztériumi átfogó előterjesztés a gyógyszerpiac újraszabályozásáról, miközben a problémás gyógyszerhirdetések száma nem nő.
#74
2004-07-06 00:00:00
Két karakteres ember és ügynökség bútorozott össze Zuglóban. A Nexus beköltözött az Akcióhoz, de ez ne tévesszen meg senkit – nem felvásárlásról, hanem összeolvadásról van szó. Ilyen jelentőségű fúzióra több mint öt éve nem volt példa a magyar reklámpiacon.
#75
2004-07-06 00:00:00
Az Effie szervezői nem engedték el a fülük mellett a reklámhatékonysági versenyt ért kritikákat, és idén több ponton is változtattak a kiíráson, illetve javítanak a zsűrizés és a díjkiosztó menetén.
  #76
2004-06-01 00:00:00
Ma a világ nagybetűs reklámkritikusa Bob Garfield, aki 1985 óta írja kíméletlen, szókimondó cikkeit az Advertising Age (AdAge) amerikai reklámszaklapban, és könyve is jelent meg a témában And a Few Words From Me (És néhány szó tőlem) címmel. Soha nem csinált reklámot, szinte senkit nem ismer személyesen a szakmából, viszont éppen ez az, ami hiteles újságíróvá teszi.
  #77
2004-06-01 00:00:00
Egy magyar dohányellenes szervezet több száz pert indított az eladáshelyen megjelenő cigarettagyártók ellen, nem is sikertelenül. A dohánycégek jobban teszik, ha a boltkülsőkön nem jelennek meg, de nem egyértelmű, hogy a polcokon kívül egyáltalán hol szabad létezniük.
  #78
2004-06-01 00:00:00
Még nem volt rá szükség, hogy bárki újradefiniálja a reklám fogalmát, mint ahogy David Ogilvy tette annak idején – állítja Norman Berry, az Ogilvy & Mather London nemzetközi vezető kreatívigazgatója. A korábban David Ogilvyvel dolgozó kreatív szerint a 360 fok sikeres megvalósításának ebben a régióban nagyobb az esélye, mint az Egyesült Államokban.
  #79
2004-05-03 00:00:00
Merényi Éva, a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének (MAKSZ) új elnöke azt szeretné elérni, hogy a megbízók számára ne követeléseket, hanem pozitívumokat jelentsen az, ha egy ügynökség MAKSZ-tag. Merényi Éva arról is beszélt, miért mondott először nemet, amikor Serényi János exelnök megüresedő helyére őt kérte fel a szövetség vezetése.
  #80
2004-05-03 00:00:00
Cinikus szemmel nézik a reklámokat a fiatalok, és egyre kevésbé vevők, ha egy reklám könnyen átláthatóan vásárlásra akarja őket bírni. Eljött a gerilla- és az ambient (körülvevő) reklám ideje.
  #81
2004-05-03 00:00:00
Az évszázad attrakcióját hozta össze a londoni Cunning ügynökség, amely jelenleg megbeszéléseket folytat a magyar Ark Grouppal arról, hogy partnerséget kössenek. Áprilisban az AdAge.com-on is megjelent Cunning találmánya, az úgynevezett homlokreklám. Anna Carloss alapító és ügyvezető az illegális megoldásoktól sem riad vissza.
  #82
2004-05-03 00:00:00
A lappiac szereplői nem értenek egyet abban, hogy a Lapker megfelelően támogatja-e az újságok megjelenítését az árushelyeken, pedig a lapterjesztő vállalat a napilapok értékesítésének fellendítésére saját kampányt is indított.
  #83
2004-05-03 00:00:00
Az Aranyrajzszög-díjat 2001-ben alapította a Magyar Grafikai Stúdiók Egyesülete (MGSE) az iparművészet területén alkotó kiemelkedő designerek kitüntetésére. A legjobb pályázatokat az egyesület közgyűlése választotta ki február közepén.
  #84
2004-04-06 00:00:00
Menő a sushi és a gyárépület az üzleti partikon. A rendezvényszervezők szerint a megrendelők egyre fogékonyabbak az újdonságokra – no és persze a pénztárcakímélő megoldásokra.
  #85
2004-04-06 00:00:00
A korábbi várakozásokkal ellentétben a tavalyi népszavazás után az EUKK nem indított több reklámkampányt. Május 1-jét elsősorban nem hirdetésekkel, hanem ünnepségsorozattal köszönti majd a kormányzat.
  #86
2004-04-06 00:00:00
Ünnepségeket tervez az EU-csatlakozás napjára a SuperGroup, amelynek ügyvezetője, Suba János az Európai Uniós Kommunikációs Közalapítvány (EUKK) ügyvezető titkáraként tavaly a felemásra sikerült népszavazási kampányt koordinálta. A Kreatívnak választ adott néhány kérdésre.
  #87
2004-04-06 00:00:00
A MÁV pályázatán, mint egy állatorvosi orvosi lovon, jól lekövethető minden lehetséges hiba, amely a kommunikációs közbeszerzéseken elő szokott fordulni. A pályázat kiírójának titkolózása csak erősíti a rossz érzést.
  #88
2004-03-08 00:00:00
A DDB kreatívigazgatója színikritikusként kezdte, novemberben pedig első díjat kapott az egyik legelismertebb nemzetközi reklámversenyen, ahonnan kis híján a fődíjat is elhozta.
  #89
2004-03-08 00:00:00
Kialakulatlanok a magyar marketingkommunikációs szakmában az egyes munkakörök egységes velejárói: a pozíciók elnevezése, az elvárások és a fizetések cégenként teljesen eltérhetnek. A Kreatív kísérletet tett arra, hogy átláthatóvá tegye a rendszert.
  #90
2004-03-08 00:00:00
Miután egyre kevésbé lehetséges tender nélkül megbízást szerezni, nő a new business-szel foglalkozó ügynökségi vezetők szerepe, akik féltve őrzött titokként kezelik praktikáikat.
  #91
2004-03-08 00:00:00
Véletlenül bár, de jól működő vírusmarketinggé fajult a Media Markt egyik reklámfilmje. Sokszor szándékosan is használható lenne ez a marketingmegoldás, amely ráadásul az egyik legolcsóbb reklámeszköz, ha ügyesen csinálják.
  #92
2004-02-01 00:00:00
Fel kell adnia a kommunikációs szakmának a közbeszerzési törvény megváltoztatása iránt táplált reményeit, de a törvényi kereteken belül mozogva van lehetőség arra, hogy korrektebb pályázati kiírások szülessenek. A kommunikációs szövetségek már dolgoznak a javaslataikon.
  #93
2004-02-01 00:00:00
A Malév legutóbbi reklámtendere sok ügynökség vezetőjét felbőszítette: számos nagy kérdésről beszélnek a kiírástól kezdve egészen az eredményekig. Bár a Malévre nem vonatkozik a közbeszerzési törvény, a közbeszerzési tenderek mintájára írták ki a pályázatot, amely az effajta tenderek tipikus hibáit produkálta is.
  #94
2004-02-01 00:00:00
A Független Reklámügynökségek Tagozata (Füge) friss megalakulásának meghatározó a szerepe abban, hogy a közelmúltban reflektorfénybe kerültek a közbeszerzési tenderek visszásságai. Az MRSZ-en belül létrejött csoport az első olyan hazai szerveződés, amely a független, nem hálózati ügynökségek érdekeit szeretné képviselni. A Füge céljairól Havasi Raymond, a szervezet elnöke és egyben a Havasi Budapest ügyvezetője beszélt.
#95
2003-12-01 00:00:00
Sok a fanyalgás az Effie nyerteseinek kihirdetése után. Míg sok más verseny esetében ilyenkor irigységet látnak a győztesek a vesztesek kétkedése mögött, az Effie-nél ez túl egyszerű elintézési módnak tűnik.
  #96
2003-12-01 00:00:00
Sokan azt gondolják, hogy a „levédetéssel” megakadályozható a reklámok lemásolása, de a magyarországi jog nem ismeri az amerikai gyakorlatban létező fogalmat. Itthon másképp lehet védeni a kampányokat attól, hogy ellopják az ötletet.
  #97
2003-12-01 00:00:00
Ami Nyugaton már gyakorlat, az nálunk csak elmélet – döbbentette rá a hallgatóságot Tony Hertz, a rádióreklám-specialista Magyarországon tartott tréningjén. Az aranyszabályt viszont bárki ingyen kölcsönveheti: a kép az első, nem a hang.
#98
2003-12-01 00:00:00
Furcsa módon körülbelül százszor többen neveztek a Boomerang civil freecard-versenyére, mint a kreatív szakma számára meghirdetettre. Az Én képeslapom pályázat kiállításának sikere azt jelzi, hogy a fogyasztók nyitottak az ötletekre.
#99
2003-12-01 00:00:00
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) november 11–12-én tartotta konferenciáját Egerben.
#100
2003-12-01 00:00:00
Az Andrássy út legújabb éttermében, a Goa Caféban tartotta ügyfélpartiját a HPS-PPD rendezvényszervező ügynökség november 13-án.
#101
2003-12-01 00:00:00
Tizedik születésnapját ünnepelte a Primacom közterületi cég a mostanában népszerű Spoon hajón.
  #102
2003-11-01 00:00:00
A hazai marketingkommunikációs képzések közös jellemzői a túlképzés, a gyakorlat hiánya, az összemosódó szakmák és a felhígult oktatói gárda – derült ki a Kreatív összeállításából.
  #103
2003-11-01 00:00:00
Az oktatók és az ügynökségi vezetők egyaránt a reklámszakma gyakorlati tanításának nehézségeivel küszködnek. Az ügynökségeknél nem szívesen vesznek fel az iskolából frissen kikerült újoncokat, mert kevés a gyakorlati a tudásuk, igazán jó gyakorlati tudást viszont csak az szerezhet, aki járt már ügynökségnél.
  #104
2003-11-01 00:00:00
Gellért Emesét, a Grey újonnan kinevezett kreatívigazgatóját a Kreatív egyik előző számában a szakma nagyágyújának nevezték. Ő azt mondja, hogy a személyes dicsőség nem fontos, csakis az ügyfél sikere számít.
  #105
2003-11-01 00:00:00
Az Effie szervezői tudomásul vették a kritikákat és a díjkiosztót hatékonyabbá is tették, a nevezési kritériumokon azonban nem tudtak változtatni. Így az aggályok maradtak, és még mindig nem tiszta, ki hogy számol el kampánya hatékonyságával.
  #106
2003-11-01 00:00:00
Ha eddig valaki még nem vette volna észre, a Golden Drumon objektíven bebizonyosodott: a magyar reklámok nem jók. Portorozsban kudarcot vallottak a magyar kreatív ügynökségek, a DDB-t kivéve.
#107
2003-10-21 14:24:19
Már a Reklámzabálók Éjszakája előtt is bulizni hívták partnereiket az esemény szervezői, Borsos Sándor és Radácsi Pál.
#108
2003-10-21 14:23:03
Sajátosan ötvözte a magyar nemzeti sajátosságokat a portorozsi Golden Drum fesztivál magyar partija.
#109
2003-10-01 00:00:00
Az 1989-ben alapított Topreklám reklámügynökség kilenc évig működött. Husz Mariann és Kállai István cégvezetők szeptember elején 82 volt munkatársat hívtak össze egy nagy találkozóra.
  #110
2003-10-01 00:00:00
Oliver Gray hihetetlen elszántsággal beszél a reklám önszabályozásáról, pedig ő maga sosem dolgozott a reklámszakmában. A Budapestre látogatott szakember csupán fogékony a társadalmi kérdésekre, ezért vezeti tíz éve az Európai Önszabályozó Reklámszervezetet.
#111
2003-10-01 00:00:00
Az Arc óriásplakát-kiállításra idén külön kategóriában nevezhettek a reklámosok, a művészek és a civilek. A szervezők így válaszoltak arra a legtöbbet hangoztatott kritikára, amely szerint az Arc összemossa a reklámot és a művészeti műfajokat.
  #112
2003-10-01 00:00:00
Nagy előrelépést jelenthet, hogy a már gyakran unalmasnak tartott hagyományos reklámszpotokat felváltó újszerű televíziós hirdetési megoldásokat valószínűleg lehet majd használni az ország EU-csatlakozása után. Ausztriában már bevett gyakorlat például a termékelhelyezés.
  #113
2003-10-01 00:00:00
A kisebb büdzsét és az alacsonyabb kreatív színvonalat tartják egyedinek a magyar reklámpiacon dolgozó külföldiek a kulturális sajátosságokon kívül, a külföldre tért magyarok pedig az ügyfelek hozzáállását látják egészen másnak, mint hazánkban.
#114
2003-10-01 00:00:00
Impozáns partira invitálta jövőbeni partnereit, illetve a majdani témáit adó sportolókat az újrabevezetett Képes Sport.
#115
2003-10-01 00:00:00
Hagyományos tűzijáték-néző ügyfélpartiját idén is megtartotta a Pont Reklám közterületi cég.
  #116
2003-09-01 00:00:00
Ügynökséget váltott a Westel, ezzel a RoA az egyetlen olyan magyar ügynökség lett, amelynek több mobilszolgáltatóval is van tapasztalata. A Havasi egyik legnagyobb ügyfelét veszítette el.
  #117
2003-09-01 00:00:00
Nem tartja eléggé elfogadottnak szakmáját, ezért Account Szoba néven klubot alapított három, jelentős ügynökséghez tartozó ügyfélkapcsolati igazgató: Baráth Péter a Publicistől, Bacsa Gábor a McCann-Ericksontól és Aczél László a Young & Rubicamtől.
#118
2003-09-01 00:00:00
Bár a Sziget-stáb idén is meghökkentő megoldást választott tévékampányul, a visszajelzések szempontjából a Sziget idei hirdetéseit nehéz összehasonlítani a tavalyi, kultikussá vált kampánnyal.
  #119
2003-09-01 00:00:00
A Nemzetközi Cannes-i Reklámfesztivál idén a jubileumi ünneplés mellett szomorú tanulsággal is szolgált: az igazán jó reklámok lopottak voltak, amelyek pedig nem, azok nem voltak olyan jók. A versenyen épp a legnagyobb figyelemmel kísért kategóriák fődíjainak legitimációját kérdőjelezte meg a szakma.
  #120
2003-09-01 00:00:00
Mint a Nemzetközi Cannes-i Reklámfesztivál egyik előadásában elhangzott: még soha ilyen égető szükség nem volt rá, hogy a szakma tudásával hozzájáruljon a társadalmi problémák enyhítéséhez.
#121
2003-09-01 00:00:00
A Human Telex (HTX) BTL ügynökség a Sziget Fesztivál hetére, augusztus elejére időzítette ügyfélpartiját.
  #122
2003-07-01 09:19:36
A Leo Burnett és a DDB sikerét hozta az Arany Penge Kreatív Fesztivál, amely nevéhez méltóan lassan valóban igazi fesztivállá növi ki magát. Úgy tűnik, a seregszemle pozitív fogadtatásra talált a szakmában.
#123
2003-07-01 00:00:00
Gálaesten osztotta ki reklámdíjait a cannes-i reklámfesztivál magyarországi képviselője, az RMB Hungary.
#124
2003-07-01 00:00:00
A nyári Sziget Fesztivál színhelyére, a Hajógyári-szigetre invitálta partnereit már májusban a szervezőgárda.
#125
2003-07-01 00:00:00
Nemcsak a nagyközönség, de a magyar média és sztárélet krémje is kóstolgatta az édes nedűt az első Etyeki Pincefesztiválon, május közepén.
  #126
2003-06-11 12:32:48
  #127
2003-06-01 00:00:00
Az EU-kampányban részt vevő ügynökségek teljesítették a megbízó által kijelölt feladatokat, a kampány több célja mégsem valósult meg. Az EU-kommunikáció hibái az idő rövidségéből, az „igenkampány” jellegéből, és a nem elég egységes kampányból adódtak.
#128
2003-06-01 00:00:00
Máltára utaztatta üzleti partnereit egy napra a Blikk bulvárlap.
#129
2003-06-01 00:00:00
A Bed nevű szórakozóhelyen mutatta be az RTL Klub csatorna az új, tavasz végétől aktuális designját.
#130
2003-06-01 00:00:00
Kilépett szokásos medréből a minden hónapban megrendezett Reklámkocsma, amely 10 éves születésnapját nem egy unalomig ismert szórakozóhelyen, hanem a Hold utcai Vásárcsarnokban tartotta április végén.
  #131
2003-05-01 00:00:00
A szervezetek vezetői között nincs egyetértés abban, hogy hosszú távon egységesítsék-e a részben azonos munkát végző reklámetikai bizottság és az Önszabályozó Reklám Testület tevékenységét. Mindenki az érdekeit védi, és bár a közelmúltban aktualitást nyert a kérdés, az érintettek csak óvatosan nyilatkoznak.
  #132
2003-05-01 00:00:00
A Hungexpo Reklám Rt. sorsának tragédiája, hogy ugyanazok az okok tették tönkre, amelyek életre hívták. Miután az ügynökség jóformán ügyfél nélkül maradt, az egyik többségi tulajdonos menekülőre fogta, majd a teljes kreatív csapatot elbocsátották áprilisban, ami valószínűleg a cég bezárását vetíti előre.
#133
2003-05-01 00:00:00
A gyönyörűen felújított Ybl Palota udvarán gyűlt össze március 27-én a színházi világ.
#134
2003-05-01 00:00:00
Bulit rendezett az Octogon építészeti szaklap, hogy neves újságírók, építészek és a lap indulása óta támogató partnerei, barátai körében ünnepelje meg Pulitzer-díját.
#135
2003-05-01 00:00:00
A Pesti Est Kávézóba invitálta ügyfeleit és partnereit a Viasat3 csatorna április 2-án este, hogy parti keretében ismertesse meg velük induló műsorát.
#136
2003-04-01 15:16:58
Más intim szférájában matat az, aki egy hirdető reklámköltéséről érdeklődik. Pontos adatok nincsenek, és senki nem is akarja, hogy legyenek. Mindenki szívesebben fejszámol magában.
#137
2003-04-01 14:03:35
Idő- és energiahiány miatt nehézkes megszerezni azokat az információkat az EU-csatlakozás körüli kampányról, amelyekre nincsenek automatikusan kész válaszok.
#138
2003-04-01 00:00:00
Halálos betegségekre már tudnak gyógyírt, de az internettel nem bírnak el a gyógyszergyártók. Törvénysértő a legtöbb cég website-ja, mert a jelenleg ismert módszerekkel nem tudják megakadályozni, hogy laikusok is hozzáférjenek a szakmai információkhoz.
#139
2003-04-01 00:00:00
Gulyás János csupán másfél évet tudott eltölteni a párizsi Publicis reklámügynökség egyik magas pozíciójában, miután olyan ajánlatot kapott, hogy érdemesnek látta felfüggeszteni a nemzetközi karrierjét. Csupán két hónapja dolgozott a budapesti Young & Rubicam-nél, amikor ügynöksége elnyerte az EU-tendert, amelyet sok versenytársa elirigyelhet.
#140
2003-04-01 00:00:00
A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek (MaKSZ) idei bálján szotyiárusok, kutyasétáltatók, kéregetők, japán turisták és utcalányok fogadták az érkező vendégeket a Marriott Hotel Duna partra néző panorámafolyosóján, a szervezők szándéka szerint egy utcabál hangulatát belopva az estélyi ruhák világába.
#141
2003-04-01 00:00:00
A National Geographic pazar környezetben, az Iparművészeti Múzeumban mutatkozott be a magyar közönségnek március 6-án.
#142
2003-04-01 00:00:00
Címlapfotó, sporttörténelem és finom ízek várták a 100 éves Nemzeti Sport tiszteletére adott vacsorán a vendégeket a Millenáris Parkban.
  #143
2003-03-01 00:00:00
Nagy öröm, amikor a piacon alternatív hirdetési formák jönnek divatba. Az már kevésbé örömteli, amikor kiderül, hogy ezeket csak a törvényi kiskapuk megtalálásával lehet megvalósítani. Így a reklámtípusból tabutéma lesz, és mindenki csinálja – aki nem, az is szeretné –, de senki nem beszél róla.
  #144
2003-03-01 00:00:00
Jóslatokban nagyok a magyarok. A reklámszakemberek 2002-től nem vártak nagy csodát, és így is lett. Most 2003-tól sem várnak, és minden jel arra utal, hogy így is lesz. Nem sok választja el a magyar reklámpiacot attól, hogy idén ismét unalomba fulladjon.
  #145
2003-03-01 00:00:00
A második Pr Bált reneszánsz keretek között tartották meg a Kiscelli Templomban.
  #146
2003-03-01 00:00:00
Ujjukkal pezsgőben matató vendégsereg látványa fogadta a későn érkezőket a Rádió Café induló partiján, a Caprice ékszerboltjában.
  #147
2003-03-01 00:00:00
Már biztosan mindenki látta az ezüst- és bronzdíjas cannes-i reklámfilmeket – tételezzük fel jóindulatúan, mivel másképp nehezen tudjuk magunknak megmagyarázni azt a jelenséget, ami az RMB Hungary partiján a nívós szpotok helyett a Novocain című Steve Martin-féle krimivígjáték megtekintésére ösztönözte a reklámszakma egybegyűltjeinek túlnyomó többségét.
#148
2003-01-31 00:00:00
A Campaign szerkesztőségének top 10-es rangsoraiba tavaly év végén két magyar siker is befért. A komoly listákat néhol humorral fűszerezték, és elismerték: az eredmények annyira szubjektívak, hogy akár még az is lehet, egészen másképp alakulnak, ha nem délutánként, hanem reggelente állnak neki az ítélkezésnek.
  #149
2003-01-31 00:00:00
Már önmagában az is látványos fejlődés lesz, ha eltűnik az MRSZ unalmas narancssárga füzetecskéje, de az új főtitkár, Hargitai Lilla fiatalos lendületét és terveit tekintve rövid időn belül még ennél is fontosabb, szemléletmódbeli változások várhatóak a szervezet működésében.
  #150
2003-01-31 00:00:00
Az egész reklámszakma számára sokkal több múlik az EU-csatlakozás kommunikációjára kiírt tendereken annál, mint hogy ki viszi el a nagy pénzeket. Ha folt esik a pályázat tisztaságán, a legnagyobb vereséget maga a reklámszakma szenvedi el.
#151
2003-01-31 00:00:00
A rágók kommunikációja már régen másról szól, mint hagyományos édességek reklámozásáról, holott termékkategória szerint egyébként odatartoznának. Az egyetlen hirdető, a Wrigley higiéniai és egészségügyi szempontokat hozott be a képbe, amit – fajsúlyos versenytárs híján – senki nincs, aki árnyalhatna.
  #152
2003-01-31 00:00:00
„Nagy voltál Péter!” – dicsérték kollégái a Magyar Reklám Szövetség (MRSZ) leköszönő főtitkárát, aki a Benczúr Házba invitálta munkatársait és barátait január 15-re, egy kis ünneplésre.
  #153
2003-01-31 00:00:00
A Lowe GGK reklámügynökség jól bevált szokása szerint tavaly is inkább kimaradt a karácsonyi őrületből, és inkább január 14-én, Bódog napján kívánt boldog új évet ügyfeleinek az óbudai LeRoy Caféban.
  #154
2003-01-31 00:00:00
Bár a fergetes portorozsi Hungarian Spirit-parti ismétlésének szánták a szervezők a Golden Drum after party-t, több körülmény is ellenük dolgozott.
#155
2002-12-19 00:00:00
Az olvasók számának növekedéséből nem következik automatikusan a hirdetési bevételek emelkedése – állítja a Campaign elemzője. Bár kijelenthető, hogy mindent öszszeszámolva a világon egyre nagyobb piacokat hódítanak meg a napilapok, ez csakis a fejlődő országoknak köszönhető.
  #156
2002-12-19 00:00:00
A kreatív ügynökségek presztízs tekintetében egyértelműen uralják a piacot, a médiaügynökségek munkáját pedig mind a kreatívok, mind pedig az ügyfelek egy kisebb Excel-tábla méretűre becsülik, márpedig normálisan együtt dolgozni így nem lehet. Az integrált marketing azonban jön, a szeparáltan működő, egy területre szakosodott kommunikációs cégek pedig mennek, illetve a régi módi szerint összebútoroznak, vagy bővítik szolgáltatásaik körét.
  #157
2002-12-19 00:00:00
Lehetetlen pontosan meghatározni, hogy mit jelent a reklám- és a médiatörvényben is tiltott burkolt reklám fogalma, ami azért nagy probléma, mert két megkérdezett ügyvéd szerint annyira gyakori jelenség a mai magyar médiában, hogy naponta találkozhatunk vele. „Csak be kell kapcsolni a tévét” – állítják a szakértők.
#158
2002-12-19 00:00:00
Bár Bosznia-Hercegovina reklámpiaca 1996-tól fejlődésnek indult és megjelentek a nagy reklámcégek nagy nemzetközi ügyfeleikkel, a piac még mindig nem elég nagy ahhoz, hogy megéljenek, hiszen a helyi ügyfelek a reklámozást egyelőre a médiának nyújtott jótékonysági akcióként fogják fel.
#159
2002-12-19 00:00:00
Partinak álcázott cserkésztalálkozó az a buli, ahol nem tudnak felmutatni legalább egy valóságshow-sztárt a szervezők – ezzel a hasznos tanulsággal zárult e havi partitúránk.
#160
2002-12-19 00:00:00
Szinte semmit sem változik az évről évre az Intercontinental szálló báltermében megrendezett Story Ötcsillag díjkiosztó gála hangulata. Nagy meglepetésekkel a program sem szolgált: mint minden, ez az este is egyértelműen a valóságshow-k idei térhódítását tükrözte.
#161
2002-12-19 00:00:00
Ismét megtanulhattuk, hogy bár nagyon menőnek tűnhet, mégis tévedés azt gondolni, hogy az jár a legjobban, aki a VIP teremben tölti egész estéjét egy partin.
#162
2002-11-29 00:00:00
Csakúgy, mint rovatunk többi szereplője, gáláns partiszervezőnek bizonyult a Sport 1 is, amely második születésnapja alkalmából, november 14-én a Champs nevű szórakozóhelyen látta vendégül ingyen étel-itallal partnereit.
#163
2002-11-29 00:00:00
A Magyar Reklámszövetség jubileumi konferenciájának bulihelyszíne, az egri Rossz Templom meleg narancssárga fényben úszott a hűvös templomfalak között.
#164
2002-11-29 00:00:00
Vörös és fehér. A szőlő és a bor színei. Egy Andrássy úti étterem neve. November 13-án délután itt tartották Gazda Albert és Kovács András István Boremberek című kötetének bemutatóját.
  #165
2002-11-29 00:00:00
Kreatív sikerek és pénzügyi eredmények között csak a legritkább esetben van párhuzam, ráadásul a kettő közötti szakadék tovább nő, mert ha minden rosszul megy, az ügyfeleket még enynyire sem érdekli majd a kreativitás. Csak a pénz beszél.
  #166
2002-11-29 00:00:00
Bár Magyarországon még egy tisztes fordítás sem jutott neki, az Egyesült Államokban a product placement divatja már önálló iparágat is teremtett, ami arra mindenképpen jó volt, hogy a sűrű gyakorlat rögtön azt is bebizonyította: a reklámkerülés elkerülésére kitalált megoldás nemcsak több millió eurós üzleteket, de hatalmas veszélyeket is rejt magában.
  #167
2002-11-29 00:00:00
A szigorú törvényi szabályozás miatt a hirdetők óvatosan bánnak az összehasonlító reklámokkal, ezért igazán izgalmas példákkal csak a legritkább esetben lehet találkozni a magyar piacon. A mobilszolgáltatók növekedése jövőre várhatóan megáll, ami nehéz helyzetbe hozza őket. Az utóbbi időben az eddigieknél agresszívabb kommunikációs eszközökhöz nyúltak, hogy egymástól hódítsanak el ügyfeleket.
  #168
2002-11-29 00:00:00
Nagy jelentőségű kreatív díjak a portorozsi Golden Drum reklámfesztiválon – és egy érzékeny veszteség a kreatívigazgató távozásával. Az előbbiről mindenki szívesen beszél – az utóbbiról hallgatnak.
#169
2002-10-31 00:00:00
A kampányok hatékonyságát vizsgáló EFFIE-verseny fődíját a McCann-Erickson Budapest érdemelte ki a Bee bevezető kampányával. Erről akár azt is gondolhatnánk, hogy nem meglepő egy olyan reklámügynökségtől, amely a kezdetek óta vezeti a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek rangsorát. De vajon törvényszerű-e, hogy egy globálisan elismert hálózat helyi cége lokálisan is hozza a papírformát?
  #170
2002-10-31 00:00:00
Szokatlan humorú, stílusú és témájú hirdetés jelent meg szeptemberben a BKV Rt.-től. A fiatalos szemlélet meglepő egy olyan vállalattól, amelyet csak „fitt nagypapa”-ként jellemeznek a budapestiek. Az azonban rizikós, hogy a sajtóban három hónap alatt több mint tízféle kreatív anyag jelenik meg.
#171
2002-10-31 00:00:00
Annak fényében, hogy a magyarok nagy többsége valószínűleg még életében nem látott reklámot és melegeket egyszerre, meglepő, hogy létezik egy olyan online adatbázis, amely 800-nál is több ilyen hirdetést gyűjt egybe.
#172
2002-10-31 00:00:00
„A reklámbüdzsém fele kidobott pénz – csak az a kérdés, hogy melyik fele” – Lord Leverhulme évtizedek óta sokat ismételt és népszerű mondását Gary Duckworth, az egyik vezető brit független kommunikációs ügynökség, a dfgw elnöke most egyszerűen félrevezetőnek és megválaszolhatatlannak titulálta a Campaign hasábjain.
#173
2002-10-31 00:00:00
Nincsenek egyértelmű, mindenki által elfogadott módszerek a hirdetések eredményességének bizonyítására – ezzel a tanulsággal szolgált néhány bíráló számára a kampányok hatékonyságát előtérbe helyező EFFIE pályázatainak áttekintése.
#174
2002-09-30 00:00:00
Az M&M Europe című média és marketing szaklap szerint jelentős különbség a reklámozás kezdeteihez képest, hogy míg korábban a hirdetéseket arra használták, hogy a termék előnyeit ecseteljék, napjainkban sokszor a zene közvetíti a brandek értékeit.
#175
2002-09-30 00:00:00
A különböző kiugró, átúszó, a szöveget eltakaró online hirdetések olyan reklámozási formák, amelyek zavarhatják az internet-felhasználókat. Az utóbbi időben különösen a Magyarországon is előszeretettel használt, úgynevezett pop-up reklámok kerültek a támadások kereszttüzébe.
#176
2002-09-30 00:00:00
Az angol Creative Review című szaklap összeállításából úgy tűnik, a kortárs populáris kultúra végtelen forrása lehet a tipográfia fejlődésének.
#177
2002-09-30 00:00:00
Határozottan fesztiválsiker-gyanús lehetne a Vodafone nyári szpotja, amely egy csoportterápia humoros-realisztikus ábrázolásával, a magyar piacon az újdonság erejével ható látásmóddal örvendeztette meg a reklámimádókat.
  #178
2002-09-30 00:00:00
Az Akció sikertörténetét dolgozza fel alábbi cikkünk, különös tekintettel Geszti Péter szerepére, és arra a tényre, hogy nem mindig áldás a cégnél egy „celebrity” – gyakran elengedhetetlen – jelenléte.
  #179
2002-09-30 00:00:00
Azt gondolnánk, hogy a kreatív fesztiválokon elért sikerek legnagyobb, valódi hozománya, hogy a díjakat aprópénzre, pontosabban új megbízásokra lehet váltani. Bár az ügyfelek általában büszkék ezekre az elismerésekre, őket elsősorban inkább az üzleti eredmények érdeklik. Előfordul azonban olyan eset is, amikor a kreativitással szerzett díjak közvetlenül is új ügyfeleket hoznak egy ügynökség konyhájára.
#180
2002-09-30 00:00:00
Amikor álhirdetéseknek kreálnak külön fesztivált, felcsillan a remény, hogy vége a scam adek ellen hirdetett keresztes háborúknak, és a kreatív versenyek zsűritagjainak nem kell többé Sherlock Holmes álruhát öltve nyomozósdit játszaniuk.
#181
2002-09-30 00:00:00
Volt, aki télikabátban jelent meg mélyen dekoltált estélyi helyett a nyár talán utolsó garden party-ján, amellyel a Republic of Art (RoA) mediterrán hangulatot próbált kelteni az őszre figyelmeztető szeptember közepi buliján.
#182
2002-09-30 00:00:00
A média-, a marketing- és a reklámszakma kiemelkedő képviselői gyűltek össze szeptember 4-én és 5-én, hogy a világszerte híres marketingkommunikációs elismerés, az EFFIE-díj magyarországi sorsáról döntsenek.
#183
2002-09-30 00:00:00
A kommunikációs szakmában rendhagyónak számító díjat osztott ki augusztus 28-án a PeppeR-nek a PR Ügynökségek Szakmai Kollégiuma, amely Magyarország 13 vezető pr-cégét tömöríti. A PeppeR az Apró az aprókért nevű akció sikerével érdemelte ki az elismerést. A Süveg-díj különlegessége, hogy a kollégiumhoz tartozó ügynökségek közösen döntenek arról, melyik volt az elmúlt év legsikeresebb pr-kampánya.
#184
2002-08-30 00:00:00
A magyar reklámpiacon nem mindennapi esemény, hogy egy magyar ügynökség nemzetközi fesztiválon nyerjen díjat. Lettországban a Leo Burnett lett fődíjas, Bulgáriában a Sylvának volt sikere, utóbbi ráadásul mindkét hirdetésével első helyezést ért el.
#185
2002-08-30 00:00:00
A Magyar Diákreklámversenyen feltűnt fiatal tehetségek is beleszólhatnak a Seat Ibiza kommunikációjába, hiszen a rendezvény fő támogatója komolyan tervezi, hogy a márka megjelenésében hamarosan felhasználja a pályamunkák megállapításait.
  #186
2002-08-30 00:00:00
A legnagyobb magyarországi reklámügynökségek sikeresen átvészelték a nehéznek jósolt tavalyi évet, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetségéhez tartozó cégek továbbra is képesek voltak 12 milliárd forint fölött tartani az összbevételt. Az utóbbi egy-két évre jellemző receszszió a globális hálózatok vállalkozó kedvét sem törte le.
  #187
2002-06-28 00:00:00
A reklámpiac legszigorúbban szabályozott területe a dohányáruk után a gyógyszertermékek szegmense. A közelmúltban két reklámügynökség is egészségügyi divíziót hozott létre, ami egyrészt a terméktípus speciális kommunikációjára, másrészt a tiltások ellenére a piacban rejlő lehetőségekre utal.
  #188
2002-06-28 00:00:00
Miközben a Westel új, a jövőbe mutató, víziószerű imázsával igyekszik a beszélgetésen kívül más szolgáltatások igénybevételére buzdítani felhasználóit, a Vodafone az eddigieknél szenvtelenebb hangnemben próbálja elcsábítani konkurense kuncsaftjait.
  #189
2002-06-28 00:00:00
A 3. Arany Penge Kreatív Reklámfesztiválon Tordai Péter zsűrielnök igen erős megnyitó beszédében a reklámfilmek a mennybe mentek, a rádióhirdetések elbuktak, a zsűri munkája pedig a kritikai szigor mintaképévé avanzsált. A helyzet talán mégsem ennyire drámai.
  #190
2002-05-31 00:00:00
Az áprilisban megrendezett Kreatív Reklámverseny győztes filmjét készítő Argus Film & Art alapító-ügyvezetője, a popszakmában csak Feliciaként ismert Kovács Felicia Flóra zenei és produceri karrierje mellett mostantól reklámfilmek rendezésével is megpróbálkozik. A lényeg, hogy alkothasson.
#191
2002-05-31 00:00:00
Narancs a szájban, madzag a mézben, szegfű vörösben – csak néhány a motívumok közül, amelyek a télből tavaszba váltó néhány hónapunkat színesítették. A választási kampány kavalkádja mögött stratégiák is voltak, amelyekről a Kreatív a lehetőségekhez és a politikai hangulathoz mérten igyekezett mindent megtudni.
#192
2002-05-31 00:00:00
A magyar piacon hagyományosan megfigyelhető attitűd a romák, mint fogyasztói csoport teljes ignorálása, A Matáv most szakított ezzel a tradícióval, nyilvánvalóan nem keresztényi jócselekedetből, viszont annál nagyobb alázattal a célcsoport irányában.
  #193
2002-05-31 00:00:00
A kreativitás mellett a véletlenek összjátékának is szerepe volt abban, hogy a Magyar Hírlap kampányának szövege óriási aktualitással szólt április közepén, hiszen a választások első fordulója után az emberek nagy része már valóban úgy gondolta: „mindegy, hogy ki a miniszterelnök”, a tények számítanak.
  #194
2002-05-31 00:00:00
Tévedés lenne azt gondolni, hogy valamenyien notórius reklámgyűlölők azok, akik gyakrabban kapcsolnak át, ha eljön a hirdetések ideje. Megfelelő kreatív és médiastratégiával őket is el lehet érni, ezt igazolják a Pan Media módszerei és az AGB kutatásai is.
#195
2002-04-30 00:00:00
Két év alatt másodszorra váltott nevet az utóbbi időben Lowe Lintas GGK-ként ismert reklámügynökség. Az Ammirati Puris Lintas a névben nem él tovább.
  #196
2002-04-30 00:00:00
Ha arra a kérdésre keressük a választ, hogy melyik ügynökség mit tett le az asztalra helyi szinten, a szokásos rangsoroknál hasznosabb lehet egy olyan lista, ami valóban csak azokat a sikereket mutatja, amelyeket a nemzetközi anyavállalattól függetlenül tudtak elérni a cégek. Kizárólag a tendereken elnyert megbízásokat figyelembe véve reálisabbá válik a magyar és nemzetközi tulajdonú ügynökségek teljesítményeinek összehasonlítása is.
  #197
2002-04-30 00:00:00
A Westel és ügynöksége, az Akció arra vállalkozott, hogy négy, a reklámszakmában eddig többé-kevésbé ismeretlen játékfilmes és kisjátékfilmes rendezővel készítteti el promóciós reklámfilmsorozatát, a merész ötletből a létrás, a randis, a fejrázós és a kutyás szpotok születtek. A Kreatív a négy rendezővel, Török Ferenccel, Komenczi Norberttel, Vranik Rolanddal és Jeroen Frantzennel beszélgetett.
  #198
2002-03-28 00:00:00
A közelmúltban három nemzetközi tulajdonú ügynökségnél is menedzsmentváltás zajlott. A TEAM és a Bates Saatchi & Saatchi változtatásra kényszerült már másfél-két évvel ezelőtt is, de mivel az akkor kinevezett vezetőségek nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, idén ismét újítást hajtottak végre a posztokon. A Scholz & Friends a globalizáció jegyében rendelte a magyar irodát a regionális központ alá.
  #199
2002-03-28 00:00:00
Friss agyakat von be a reklámalkotás folyamatába az ex-reklámszövegíró által alapított Brainexpress nevű cég, amely professzionális brainstorming-technikákkal igyekszik kihozni a főként nem reklámszakemberekből álló csapatból a lehető legjobb kreatív ötleteket.
#200
2002-03-28 00:00:00
Vitatott kérdés, hogy olyan nagy értékű termék, mint egy autó vásárlása esetén menynyire hagyatkoznak az emberek a reklámokra. Alábbi cikkünk a reklámok, a költések és az eladások adatait veti össze, az ezt követő tanulmány pedig megkérdőjelezi a reklámok vásárlásra gyakorolt hatását.
  #201
2002-02-28 00:00:00
A reklámpiacon eddig szokatlan felépítésű full service ügynökség, az Ark Group különlegessége, hogy alapját négy, formailag egymástól teljesen független cég hosszú távú stratégiai együttműködési megállapodása adja, amelynek egyik előnye az alacsony működési költségekben mutatkozik meg.
  #202
2002-02-28 00:00:00
A tavalyi év legnagyobb reklámsikerei többek közt a BBDO Worldwide, a Carat és a BETC Euro RSCG ügynökségek nevéhez fűződik, legalábbis az egyik legrangosabb nemzetközi reklámszaklap, az AdAge Global elemzői szerint. De vajon milyen eredményeket mutathattak fel 2001-ben a szakértők által a legszuperebbeknek ítélt ügynökségi hálózatok magyarországi irodái?
  #203
2002-01-31 00:00:00
Jó volt, szép volt, elég volt – gondolhatták a Soproni Ászokat forgalmazó Brau Union Hungária Rt. vezetői, amikor úgy döntöttek, hogy a négyéves hagyománynyal szakítva az idén megpróbálják más módon szórakoztatni fogyasztóikat. Az új koncepcióhoz új ügynökséget is választott a cég: a Soproni Ászok-kampányt, a legnagyobb sikertörténeteként számon tartó Lowe Lintas GGK-t a TBWA Planet váltotta a poszton.
  #204
2002-01-31 00:00:00
A reklámipar visszatérő problémája, hogy az emberek egy része finoman szólva a háta közepére kívánja a hirdetéseket. A szakmabéliek a közvélemény negatív befolyásolásáért a politikusok mellett főként az újságírókat teszik felelőssé, ami logikailag védhető álláspont, de a kétszer kettő néha öt mintájára az eredmények néha mások, mint gondolnánk – amint ezt a Szonda Ipsos felmérése is bebizonyította.
#205
2002-01-31 00:00:00
Egyedül a jegybank vállalta a feladatot, hogy értesíti az euró bevezetéséről azokat, akiket egyetlen más pénzintézet sem akart. A banki kapcsolattal nem rendelkező magyarok így november végén egy rövid és szűkszavú reklámkampányból értesülhettek arról, hogy valamit gyorsan tenniük kell megszűnő valutáikkal.
#206
2001-10-31 00:00:00
#207
2000-03-23 00:00:00
A Szonda Ipsos 2000. januári felmérése szerint a legsikeresebbnek – a négy hatásmutatót együttesen vizsgálva – a Tesco ágynemű-garnitúrát hirdető óriásplakátja bizonyult.
#208
1999-04-30 00:00:00
A Postabank-reklámok egy korszaka lezárult. „Tiszta bankkal indulunk” – olvassuk az óriásplakátokon, de a régebbi szlogen még a fülünkben cseng. Nem csoda, hiszen több mint egy évtizeden át hallhattuk, nem is kevésszer. Hányszor láttunk életünkben Postabank-reklámot? Feltehetően elég magas szám jönne ki, ha egyszer összeszámolhatnánk valahogy. Már csak önmagában ez az óriási mennyiség is elegendő ok arra, hogy áttekintsük ezek történetét a készítők segítségével.
  #209
1999-03-31 00:00:00
Gyerekek. Könnyű préda, gondolják – alapvetően hibásan – sokan magukban. Mi bizonyítaná ezt jobban, mint hogy a gyerekeknek szóló reklámok ingoványos terepét szigorú törvények szabályozzák. Egy speciális célcsoportról van szó, amelyet speciális kommunikációs kódokkal lehet hatékonyan elérni. Hogyan forduljunk a gyerekekhez? Kinek készítsük a reklámot, a gyerekeknek vagy a szülőknek? Mikor milyen kreatív stratégia lehet célravezető? Néhány konkrét példán keresztül próbáljuk ezekre a kérdésekre a választ megadni.
#210
1999-03-31 00:00:00
Az évekig monopolhelyzetet élvező Pesti Est műsorfüzet – ahogyan már mi is hírt adtunk róla – 1998 őszétől hasonló információkat tartalmazó más lapok (Open, Metropolisz) megjelenésével már nem konkurencia nélküli a piacon. Az azóta már lapcsaláddá bővült Est „sorozat” sikerét azonban nem bízzák a véletlenre. A jövőben ugyanis még több Pesti Esttel találkozhatunk.
#211
1999-03-31 00:00:00
Írott Kriminális címmel új, heti bűnügyi magazin jelent meg márciusban az Europrospekt Kft. gondozásában. A kiadó tulajdonosa Juszt László, a Magyar Televízió Kriminális című műsorának házigazdája. „Elég, ha a bűnügyi tévéműsor nézőinek öt százaléka megveszi a hetilapot, máris elkelt mind a százezer példány” – közölte érdeklődésünkre Juszt László.
#212
1998-12-15 00:00:00
Társadalmi célú reklámkampányt indít december közepétől a Klapp Reklámügynökség a Richter Gedeon Rt. megbízásából. Arra szeretnék felhívni a nők figyelmét, hogy a műtéti beavatkozás helyett létezik más módja is a nem kívánt terhesség elleni védekezésnek. Borbély László, az ügynökség ügyvezető igazgatója mesélt a kényes téma formába öntéséről.
hirdetés
hirdetés
Görögország és a közmédia.
Mármint olyan, ami repül.
Gúzsba kötve krízist kezelni, ez a kihívás.

Lehet-e figye­lemfelkeltő, minőségi csomagolásterveket készíteni mindössze két színből?

Mark Zuckerberg, mint magyar márkanagykövet.

Egy mérkőzés hálózatilag elemezve.

hirdetés