hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Hermann Irén cikkei

  #1
2006-02-06 00:00:00
Sorra járja a külföldi reklámfesztiválokat, és sopánkodik, hogy miért nem szólítanak végre több magyar kreatívot is a színpadra a díjazottak közé. Spielmann Gábor, a Sylva reklámügynökség kreatívigazgatója tudja, mi a baj a magyar reklámmal, ezért ha rajta állna, kreatívemberek után kutatna az országban.
  #2
2006-02-06 00:00:00
Még idegenkednek tőle, de gyorsasága és országhatárokat átívelő képessége miatt várhatóan egyre több cég és pr-es alkalmazza majd az online sajtótájékoztatókat.
  #3
2005-12-06 00:00:00
A UPC Közép- és Kelet-Európáért felelős vezetője szerint a földi digitális televíziózás egyelőre a világon sehol nem jó üzlet, és noha az egyéb piaci technológiák is elegendő választékot biztosíthatnának a nézőknek, politikai okokból mégis ösztönzik a bevezetését. Ennek a többletköltségeit pedig az adófizetőknek kell állniuk. Kovács Nimród az új technológiáról és annak a televíziós piacra gyakorolt hatásáról beszélt.
  #4
2005-12-06 00:00:00
Miután néhány éve megtalálta saját zenei műfaját, Kovács Felicia Flóra számára a dzsessz jelenti a jövőt. Mindemellett az énekesnő tíz éve vezeti produkciós cégét, sőt időnként reklámfilmet is rendez. Szerinte mindez csak akkor érdekes, ha egy nőről van szó: a férfiaknál természetes, hogy több dolgot csinálnak egyszerre.
  #5
2005-12-06 00:00:00
Szeptemberben az Aegis-csoporthoz tartozó Isobar-hálózathoz csatlakozott a Kirowski. Ahogy az lenni szokott, a „házasságtól” mindkét fél csak jókat remél. A Kreatív megszólaltatta őket: Nigel Morrist, az Isobar elnökét és Novák Pétert, a Kirowski üzletág-igazgatóját.
#6
2005-11-11 00:00:00

Több tulajdonosváltást is átvészelt az Index élén Uj Péter, aki szerint az online portál igazi értéke újságíróiban rejlik. A főszerkesztő azonban nem tagadja, nehéz összefogni az öntörvényű csapatot.

  #7
2005-11-11 00:00:00
Mit csinál egy állami vállalat kommunikációs osztálya válsághelyzetben? Van-e egy állami cégnek kommunikációs osztálya? Létezik-e válságkommunikációs terv, ha beüt a krach? A Kreatív három, az utóbbi időben bajba került állami vállalatnál járt utána, vajon a kommunikáció segítette-e, netalántán hátráltatta a válság kezelését.
  #8
2005-11-11 00:00:00
Mindeddig nem volt kommunikációs osztálya a BKV-nak, így az ősztől felálló stábnak van mit behoznia. A közlekedési vállalat eddigi kommunikációját egy szóval lehet jellemezni: fejetlenség.
  #9
2005-11-11 00:00:00
Egyre nehezebb megjelenésre bírni az újságírókat a sajtótájékoztatókon, az ügynökségeknek és az ügyfeleknek azonban mégsem csökken a lelkesedésük e tekintetben.
  #10
2005-10-03 00:00:00
Kórosan maximalista – ezt mondja magáról a Coca-Cola Magyarország marketingigazgatója, Halász Katalin. Talán épp ennek köszönheti, hogy fiatalon vezetői pozícióba került. Mint mondja, elvárásaival néha a saját dolgát is megnehezíti.
  #11
2005-10-03 00:00:00
Egy-egy nemzetközi luxus divatmárka birtoklásáért még mindig legalább Bécsig kell menni: Magyarországon egyelőre alig-alig találni luxusbrandüzleteket. A világhírű divatmárkák a magyar piacban nem látnak elég pénzt, a márkákat képviselő hazai kiskereskedőknek pedig nem telik komolyabb marketingre.
  #12
2005-10-03 00:00:00
Sokszor hallani rádiós vezetőket arról panaszkodni, hogy viszonylag alacsony a rádiók reklámpiaci részesedése. Négy szakembert kértünk meg, hogy segítsenek leásni a probléma mélyére, és világítsanak rá: melyek lehetnek az okok, és hogyan lehetne a helyzeten változtatni. Négy vezető – négy különböző aspektus.
  #13
2005-10-03 00:00:00
Változó sikerrel jelennek meg a magyar médiában pr-indíttatású sztorik. Van olyan, amelyikről bár kiderült, hogy átverés volt, a célját elérte: beszéltek róla. És az értelme mindegyiknek ez.
  #14
2005-09-01 00:00:00
Három éve vezetik együtt a Team reklámügynökséget Hapák Samu és Bruckner György, akikről az ügyfelek és a szakmabeliek többnyire csak így párban beszélnek. Amikor nem reklámmal foglalkoznak, a vendéglátásban virítanak. Legnagyobb sikerük a Rudas Romkert elindítása volt, de azt mondják, igazán a reklámban vannak otthon.
  #15
2005-09-01 00:00:00
Pamir Gelenbe öt éve másodmagával alapította a mobilkommunikációval foglalkozó londoni székhelyű Flytxt Mobile Marketinget. Az azóta már 40 embert foglalkoztató vállalkozás idén az Egyesült Államokban is irodát nyitott. A Kreatív Londonban kereste fel a cég társalapítóját.
  #16
2005-09-01 00:00:00
A Sziget ismertsége külföldön meg sem közelíti a hazait, ezért csak masszív kommunikációval lehet elérni, hogy évről évre emelkedjen az országhatáron kívülről érkezők száma.
  #17
2005-09-01 00:00:00
Paul Holmes hisz a pr-munka mérhetőségében. A pr-cégek értékelését végző Holmes Report alapítója ugyanakkor belátja: jó pr-ügynökséget választani a legnehezebb. Ezért készít listákat – immár másfél évtizede.
  #18
2005-07-05 00:00:00
A magyarok által számos kedvelt országnak még turisztikai képviselete sincs Magyarországon, amelyek pedig képviseltetik magukat, azok utazási szakértői úgy vélik: érdemes egy kis piacon is intenzíven jelen lenni, mert az aktivitás meglátszik a kiutazások számának alakulásában.
  #19
2005-07-05 00:00:00
Nem olcsó mulatság egy céges rendezvényre egyedi műsort készíttetni, de többnyire megéri az árát. Egy jól sikerült buli emléke tovább él egyetlen esténél.
  #20
2005-06-01 00:00:00
Úgy tűnik, mintha Bojár Iván András karrierjét erősen befolyásolták volna a véletlenek – szerinte azonban pályájának lépcsői igenis logikusan követték egymást. Az Octogon építészeti magazin főszerkesztője nemrégiben azt vette a fejébe, hogy harcostársaival együtt egy modernebb, elviselhetőbb Budapestért küzd.
  #21
2005-06-01 00:00:00
Harmadszor is nyert, de sokat veszített előnyéből a Tony Blair vezette Munkáspárt a brit választásokon. A Kreatív annak járt utána, ebben menynyi szerepe volt a kampány alatti kommunikációs adok-kapoknak
  #22
2005-06-01 00:00:00
A jövőben a fogyasztó diktál majd a műsorszolgáltatóknak, mert az új technológiák segítségével ő dönti el, mikor mit néz – mondta William Cooper a Kreatívnak Londonban. A BBC interaktív részlegének egykori vezetője – ma az Informitv tanácsadó cég feje – állítja: a jövő az interaktív televízióé.
  #23
2005-05-05 00:00:00
Dalbir Singh életében először tért vissza egy olyan országba, ahol már dolgozott korábban. Az Ogilvy & Mather (O&M) Budapest kreatívigazgatója azonban nem bánja ezt, azt mondja, szereti Magyarországot, és nem kevésbé a feladatát. Azt akarja, hogy ügynökségét egy-két éven belül a nemzetközi porondon is jegyezzék.
  #24
2005-04-05 00:00:00
Van, aki belátja, van, aki tagadja, de mindenkinek vannak vetélytársai. A Kreatív utánajárt annak, hogy ki mihez kezd a helyzettel. Bár van, ahol tilos kimondani a konkurens cég nevét vagy a riválisra jellemző színben megjelenni egy üzleti tárgyaláson, a cégvezetők többsége elismeri versenytársainak érdemeit. Sőt legtöbbször tanulnak tőlük. A dolgozók – saját bevallásuk szerint – a konkurenciához csak a legvégső esetben szerződnek ugyan, hazánkban korántsem ismeretlen a „levadászás” fogalma: gyakori eset, hogy a vetélytárs cég vezetőjétől reméli felemelkedését egy-egy vállalat. A lojalitás ugyanakkor mindenkit a saját márka dicsőítésére késztet, a legtöbben nincsenek bajban, ha a konkurens előnyeit kell felsorolni. A Kreatív egy-egy szektor riválisait szembesítette egymással.
  #25
2005-04-05 00:00:00
Klasszikus termékbevezetés merész médiahasználattal – így lehetne összefoglalni Gyurcsány Ferenc miniszterelnökségének első hónapjait, a kormányfő kommunikátorai szerint ugyanakkor csupán arról van szó, hogy az eddigieknél nyitottabb személyiség áll a kabinet élén.
  #26
2005-04-05 00:00:00
Nem lehet megúszni a pr- és a klasszikus marketingtevékenység összehangolását, mert a külön utakon járó kommunikáció a hatékonyság szempontjából fatális hibákhoz vezethet. A Kreatív néhány példát követett végig, hogy lássuk, milyenekhez.
  #27
2005-04-05 00:00:00
Nem volt jó éve tavaly a Publicisnek, de ez nem szegte kedvét a reklámügynökséget immáron nyolc éve vezető Papp Zsuzsának. Azt mondja: idén megmozdult a piac.
  #28
2005-03-04 00:00:00
A rendszerváltás utáni betagozódási hullámot követően, az utóbbi egy-két évben egyre több, mindössze néhány éves tapasztalattal rendelkező harmincas döntött úgy a magyar kommunikációs szakmában, hogy egyedül vagy néhány társsal együtt önálló céget alapít. A piac kicsi, a kockázat nagy, de van, akinek sikerül megállni a saját lábán.
  #29
2005-03-04 00:00:00
Elégedetlenek az ügynökségek a piacon lévő rangsorok szempontjaival, de jobbat ők sem tudnak mondani, az érdekképviseleti szövetségek pedig nem boldogulnak a problémával.
  #30
2005-03-04 00:00:00
Mark Tungate lassan öt éve lakik London helyett Párizsban, ahonnan a legjobb európai és amerikai marketingkommunikációs szaklapoknak tudósít. Budapesten életében másodszor járt, ezúttal az Epica díjkiosztó gálája miatt. Azt állítja: az ilyen események jót tesznek egy fejlődő piacnak.
#31
2005-02-02 03:00:00

Az év elejétől Szabó György, a Sanoma Budapest vezérigazgatója lett a Sanoma nemzetközi lapkiadó közép-európai régióigazgatója. A szakember egyben a Magyarországi Lapkiadók Szövetségének (MLE) is az elnöke, de a nyomtatott sajtó jövőjéért nem önzetlenül harcol: nagyszabású tervei vannak.

  #32
2005-02-02 00:00:00
A délkelet-ázsiai szökőár nemcsak a világ alapvető viszonyait és mindenki 2004-es karácsonyát változtatta meg, de megbolygatta a nemzetközi kommunikációs folyamatokat is. A Kreatív összeállította, hogyan reagált az iparág a természeti katasztrófára a tragédiát követő első hónapban.
  #33
2005-02-02 00:00:00
A cégek vezetői azt mondják: ha már jótékonykodnak, legalább rögzüljön az emberek fejében, hogy felelős vállalati magatartást folytatnak, ezért egyre kreatívabb szponzorálási és adományozási technikák jelennek meg a piacon. Magyarországon a vállalatok 68 százaléka vallja magát adományozónak, 2003-ban összesen 31,6 milliárd forint vándorolt civil szervezetekhez.
  #34
2005-02-02 00:00:00
Sajtófőnökből is többfajta van: háttérben maradós, naponta nyilatkozós, stratégiákat gyártós és lelkeket ápolós. Halljuk, látjuk őket gyakran, de vajon mit csinálhatnak, amikor nincsenek szem előtt? A Kreatív négy, egészen más területen dolgozó sajtófőnököt kérdezett.
  #35
2005-02-02 00:00:00
Sajtófőnökből is többfajta van: háttérben maradós, naponta nyilatkozós, stratégiákat gyártós és lelkeket ápolós. Halljuk, látjuk őket gyakran, de vajon mit csinálhatnak, amikor nincsenek szem előtt? A Kreatív négy, egészen más területen dolgozó sajtófőnököt kérdezett.
  #36
2005-02-02 00:00:00
Sajtófőnökből is többfajta van: háttérben maradós, naponta nyilatkozós, stratégiákat gyártós és lelkeket ápolós. Halljuk, látjuk őket gyakran, de vajon mit csinálhatnak, amikor nincsenek szem előtt? A Kreatív négy, egészen más területen dolgozó sajtófőnököt kérdezett.
  #37
2005-02-02 00:00:00
Sajtófőnökből is többfajta van: háttérben maradós, naponta nyilatkozós, stratégiákat gyártós és lelkeket ápolós. Halljuk, látjuk őket gyakran, de vajon mit csinálhatnak, amikor nincsenek szem előtt? A Kreatív négy, egészen más területen dolgozó sajtófőnököt kérdezett.
  #38
2004-12-01 00:00:00
Hét éve határozza meg a Leo Burnett budapesti irodájának imázsát. Nehéz ember, aki mégis foggal-körömmel védi csapatát. Anko Reijnders ügyvezető igazgatóként az októberi Golden Drumról három díjjal tért haza.
  #39
2004-12-01 00:00:00
Nem kell félniük június végéig azoknak a munkáltatóknak, amelyek színlelt szerződéssel alkalmazzák dolgozóikat. Jövő nyár közepétől azonban nincs kegyelem: munkaügyi és adóellenőrzés vár többek közt a reklámszakmai munkaadókra is.
  #40
2004-12-01 00:00:00
A legtöbb magyar társaságnál vagy egyáltalán nem létezik belső kommunikáció, vagy igen, de a cégvezetők kifejezetten átgondolatlanul irányítják ezt a területet – pedig egy jól felépített belső pr-stratégiával igen sok kellemetlenségtől megkímélhetnék magukat.
  #41
2004-12-01 00:00:00
Bár a fizetéssel mindig elégedetlenek a dolgozók, kis odafigyeléssel kialakítható bennük a lojalitás érzése a cégükkel szemben. A legjobb munkahelyeknek ítélt vállalatok legalábbis ezzel emelkednek ki.
  #42
2004-12-01 00:00:00
Míg a vétkes cégek tanácstalanul és esetlegesen nyilatkoztak a paprikabotrány alatt, a hatóságok pedig egymásra mutogattak, addig kommunikációs szempontból a kormány kihozta az ügybõl, amit lehetett.
  #43
2004-12-01 00:00:00
Colin Farrington hetedik éve vezeti Nagy-Britannia legnagyobb pr-szövetségét, az IPR-t, és bízik abban, hogy a kommunikációs folyamatokban nagyobb hangsúly kerül a pr-re.
  #44
2004-11-04 00:00:00
Balogh Gabriella, aki hat éve az OTP Bank marketingvezetője, júliustól duplájára nőtt csapatot irányít: megkapta a bank értékesítési részlegének irányítását is. Emellett két gyermeket nevel, koordinálja a pénzintézet nemzetközi marketingtevékenységét, és időnként sziklákról ugrál.
  #45
2004-11-04 00:00:00
A kreatívügynökségek számára kiemelten fontos az innovativitás, viszont saját maguk innovációjával már kevésbé foglalkoznak. Ritkán tervezik tudatosan a képzéseket, és ragaszkodnak azokhoz a tréningekhez, amelyeket már megszoktak.
  #46
2004-11-04 00:00:00
A fővárosi közterületeken a tiltó törvény ellenére számos illegális óriástábla van. Az önkormányzat késve reagál, a kalózhirdetések törvénysértő cégtulajdonosai pedig ismeretlenek – és kaszálnak.
  #47
2004-11-04 00:00:00
Erő Zoltán álmaiban a közterületeken csak esztétikus és ötletes reklámok lennének. A Palatium iroda építésze a négyes metró állomásait tervezi, így a gyakorlatban is látni fogjuk, működik-e, amit elképzelt.
  #48
2004-11-04 00:00:00
Nem a tévészpotok döntik el az idei amerikai elnökválasztást. A szavazóknak a republikánus és a demokrata kampánystábok lejárató kampányainak kommunikációs üzeneteiből kell kihámozniuk, hogyan döntsenek.
  #49
2004-10-04 00:00:00
Nyugat-Európában elterjedt gyakorlat a webnaplók – vagy weblogok – felhasználása üzleti kommunikációs célokra, itthon mostanában kezdenek erre a cégek „rákattanni”.
#50
2004-10-04 00:00:00
Lassan egy évtizede a Matáv-csoport kommunikációs igazgatója, pedig Nagy Bálint akár zenész is lehetett volna. Kevesen tudják, hogy néhány éve majdnem az Operaház főigazgatójává vált.
  #51
2004-10-04 00:00:00
Lelassult a növekedés, és ezzel élesedett a verseny a nemzetközi árszinttől lényegesen lemaradt hazai piackutatási üzletágban. A legerősebbek a külföldi terjeszkedésben bíznak.
  #52
2004-10-04 00:00:00
Az esztergomi vízszennyezés a nyári uborkaszezonban jobban felkeltette a sajtó érdeklődését, mint ahogyan azt az érintett kommunikátorok várták. A probléma gyors válságkezelését sem a város polgármestere, sem a politika nem hagyta megvalósulni.
  #53
2004-10-04 00:00:00
A Magyarországon sikeres márkák a fogyasztói ízlés különbségei miatt nincsenek könnyű helyzetben, ha a határokon túl is terjeszkedni akarnak. Néhányuk példája ugyanakkor más brandek tulajdonosait is arra bátoríthatja, hogy próbáljanak külföldön szerencsét.
  #54
2004-09-01 00:00:00
Bár legnagyobb sikerét a TV2-nél érte el, a Playboy főszerkesztői székéért mégis otthagyta a csatornát és ezzel együtt a tévézést. Radnai Péter most kipróbálja, hogy bírják egymást ő és a nyomtatott sajtó, de a végső cél az értékteremtő kereskedelmi média.
  #55
2004-09-01 00:00:00
A gyerekeknek szóló reklámok sem maradhattak kritika nélkül annak a hisztériának a kapcsán, ami a félelmetes méreteket öltött elhízás miatt tört ki Nagy-Britanniában. Ha az élelmiszergyártók ügyesek, megúszhatják a dolgot az egészséges étrendet hangsúlyozó kommunikációval.
  #56
2004-09-01 00:00:00
Még nem tört ki Magyarországon a hisztéria a lakosság testsúlya miatt. Egy-két nagy étel- és italgyártó igyekszik megelőzni a problémát, és különféle látványos – vagy kevésbé látványos – akciókkal az egészséges életmódot hirdeti. Akad azonban olyan nagy cég is, amely helyi szinten még nem felkészült a témában, így inkább nem nyilatkozik.
  #57
2004-09-01 00:00:00
Tavaly még közös hirdetési árpolitika kialakítását tervezték a vidéki napilapkiadók, mostanra azonban megtört a lelkesedés. A háttérben az áll, hogy helyenként a gazdasági érdekek keresztezik egymást.
  #58
2004-09-01 00:00:00
A médiaügynökségek stratégiai átalakulásával nem fenyegeti beolvadás a pr-ügynökségeket, de az EU-csatlakozással és a kommunikációs szakma átformálódásával járó kihívásokhoz nemzetközi kapcsolatokat kell kialakítaniuk.
  #59
2004-07-06 00:00:00
Babarczy Eszter médiakutató, kultúrtörténész, filozófus – legújabban pedig tudásmenedzser. Szerinte a reklám Nyugat-Európában aktív, újító és kreatív, míg Magyarországon lapos, differenciálatlan és biztonságra törekszik.
  #60
2004-07-06 00:00:00
Mindössze két hónapja volt arra a Páva utcai Holokauszt Emlékközpont kommunikációs stábjának, hogy jó irányba fordítsa azt a több hónapnyi negatív médiavisszhangot, amely az emlékhely létrehozása körül kialakult. A téma érzékenysége ellenére a megnyitót soha nem látott – pozitív – médiaérdeklődés kísérte.
  #61
2004-06-01 00:00:00
A legtöbb tárcánál nincs olyan kommunikációs szakember, aki a döntések várható hatásait elemezné, és ez alapján a kommunikációt felépítené. A Kreatív a minisztériumok kommunikációjáról szóló, az előző számban kezdett cikksorozatának második részében a válságkommunikációval foglalkozik.
  #62
2004-06-01 00:00:00
A pr-esek hagyományos technikái már nem nagyon vezetnek eredményre, ha az újságírókat együttműködésre akarják rávenni – új módszereket viszont nem könnyű találni.
  #63
2004-06-01 00:00:00
26 évesen nevezték ki a Magyar Hírlap (MH) lapigazgatói posztjára, egy évvel ezelőtt pedig számos magazin is a fennhatósága alá került a Ringier kiadóban. Czövek Hajnalka azonban nem ijed meg a felelősségtől.
  #64
2004-06-01 00:00:00
Sokba kerül az olimpia szponzorálása, ráadásul – mivel a játékokon tiltott a reklám – a támogatóknak azt is ügyesen kell kitalálniuk, hogyan kovácsolnak előnyt mecénás tevékenységükből.
  #65
2004-05-03 00:00:00
György Gábor eddig szinte csak rádiók közelében dolgozott, most azonban politikusi babérokra tör: indul a júniusi európai parlamenti választásokon. A Sláger Rádió lemondott vezérigazgatója szerint egy sikeres karrier után valamit vissza kell adni az országnak.
  #66
2004-05-03 00:00:00
Nem könnyű új előfizetőket szerezni a mai magyar lappiacon, ezért a kiadók a legváltozatosabb ötletekkel állnak elő, hogy magukhoz csábítsák az olvasókat.
  #67
2004-05-03 00:00:00
Önállóan, a kormányzati kommunikációtól függetlenül, elsősorban a miniszter személyére alapozva kommunikálnak a minisztériumok Magyarországon. A Kreatív kétrészes sorozatban foglalkozik a tárcák kommunikációjával.
  #68
2004-05-03 00:00:00
A Süveg-díjat a Pr Ügynökségek Szakmai Kollégiuma eredetileg kiemelkedő pr-teljesítmények jutalmazására találta ki, ebben az évben azonban szakított a hagyománnyal, és a Mindentudás Egyetemének nemcsak a kampányát, hanem az ötletét is díjazta.
  #69
2004-04-06 00:00:00
Bartucz László kőkemény menedzserként áll hozzá az Est Média portfóliótisztítás utáni stabilizálásához. Azt mondja: mindenki számára világos, hogy egyértelmű játékszabályokra, határozott vezetésre van szükség. Szerinte szinte mindegy, hogy egy cég mivel foglalkozik, a cégvezetés elvei nem változnak.
  #70
2004-04-06 00:00:00
Szponzori támogatás nélkül szinte lehetetlen létrehozni egy konferenciát, ugyanakkor a támogatók az anyagiakért cserébe gyakran megszólalási lehetőséget is kérnek. Az ilyen szponzorelőadások megítélése nem egyértelmű a szakmán belül.
  #71
2004-04-06 00:00:00
Még nem sztárok a magyar politikusok – legalábbis ami a külső megjelenésüket, viselkedéskultúrájukat illeti. Sem a pártok, sem pedig a minisztériumok nem, vagy alig foglalkoznak vezetőik külső kommunikációjával.
#72
2004-04-06 00:00:00
Egyelőre kevés teátrum folytat tudatos kommunikációt. A kivételeket a kényszer vagy a még ritkaságnak számító üzleti szemlélet generálja. A tapasztalat azt mutatja, megéri újítani.
  #73
2004-03-08 00:00:00
A DDB kreatívigazgatója színikritikusként kezdte, novemberben pedig első díjat kapott az egyik legelismertebb nemzetközi reklámversenyen, ahonnan kis híján a fődíjat is elhozta.
  #74
2004-03-08 00:00:00
Kialakulatlanok a magyar marketingkommunikációs szakmában az egyes munkakörök egységes velejárói: a pozíciók elnevezése, az elvárások és a fizetések cégenként teljesen eltérhetnek. A Kreatív kísérletet tett arra, hogy átláthatóvá tegye a rendszert.
  #75
2004-03-08 00:00:00
Egyelőre nem lehet tudni, többet spórolt-e a MOL azzal, hogy végül kihátrált Baumgartner Zsolt mögül, mint amennyit ártott saját imázsának ugyanezzel. Egy biztos: a száguldó cirkusz itthon is felfordulást kavart.
  #76
2004-03-08 00:00:00
Nem tudott mit kezdeni a BSE-vírus megjelenésével az amerikai kormányzati és húsipari kommunikáció, pedig volt idő a felkészülésre, hiszen az európai járványnál jóval később jelent meg a kergemarhakór Amerikában.
  #77
2004-03-08 00:00:00
A Parmalat és a Hajdú-Bét kommunikációjában egyetlen közös elem van: mindkét cég válságkommunikációt folytat. A magyar, illetve a nemzetközi háttérrel rendelkező vállalat azonban merőben eltérő utat választott.
  #78
2004-02-01 00:00:00
Simó György nemrég szobát cserélt: a vezérigazgató-helyettesi irodát a vezérigazgatóira váltotta az Axelero székházában. Szociológia szakosként kezdte, ma egy multicég egyik vezetője, mégis látja a folytonosságot karrierjében.
  #79
2004-02-01 00:00:00
Fel kell adnia a kommunikációs szakmának a közbeszerzési törvény megváltoztatása iránt táplált reményeit, de a törvényi kereteken belül mozogva van lehetőség arra, hogy korrektebb pályázati kiírások szülessenek. A kommunikációs szövetségek már dolgoznak a javaslataikon.
  #80
2004-02-01 00:00:00
Tavaly ősszel a kormányzati kommunikáció újragondolását hirdette meg a miniszterelnök, de a közelmúlt eseményeiből ítélve, azóta csak romlott a helyzet. Az újjászerveződött Kormányzati Kommunikációs Központ vezetője október óta „előkészül”.
  #81
2004-02-01 00:00:00
Az egyes feladatkörök cégen kívülre csoportosítása (outsourcing vagy kiszervezés) egyre gyakoribb jelenség az üzleti életben. Ez azonban nem megy zökkenőmentesen anélkül, hogy a vállalat külső-belső kommunikációs stratégiát is készítene a változásokhoz.
#82
2004-02-01 00:00:00
Egyre fontosabbá válik a vidéki sajtókommunikáció – állítják a pr-szakemberek és a sajtófigyelő cégek vezetői egyaránt. Az ügyfelek rájöttek: a főváros nem minden.
  #83
2003-12-01 00:00:00
Féléves gyermeke mellett a Magyarország eddigi legnagyobb brókerbotrányába keveredett K&H bankcsoport kommunikációját vezérli Horváth Magyary Nóra. Mégsem bánja, hogy csaknem hat év után elhagyta a Coca-Colát, és átigazolt a pénzintézethez.
  #84
2003-12-01 00:00:00
Magyarország EU-csatlakozásával a hazai cégek lobbitevékenységének is át kell alakulnia. Egy magára valamit is adó vállalat már most gondoskodik arról, hogy Brüsszelben megfelelő érdekképviselete legyen.
  #85
2003-11-01 00:00:00
A hazai marketingkommunikációs képzések közös jellemzői a túlképzés, a gyakorlat hiánya, az összemosódó szakmák és a felhígult oktatói gárda – derült ki a Kreatív összeállításából.
  #86
2003-11-01 00:00:00
A pr-szakmában – bár az intézmények többsége elvárja a gyakorlat elvégzését – a gyakorlati képzésnek pusztán formai értéke van.
  #87
2003-11-01 00:00:00
Gellért Emesét, a Grey újonnan kinevezett kreatívigazgatóját a Kreatív egyik előző számában a szakma nagyágyújának nevezték. Ő azt mondja, hogy a személyes dicsőség nem fontos, csakis az ügyfél sikere számít.
  #88
2003-11-01 00:00:00
Új irányok jelentkeznek a belső kommunikációban. A gazdasági recesszió és az utóbbi idők céges botrányai még inkább igénylik, hogy nyugalom legyen egy vállalat belső életében.
#89
2003-10-01 00:00:00
Nem hagyják figyelmen kívül a helyi sajátosságokat azok a magyar vállalatok, amelyek – külföldi piacszerzésük révén – más országban is megvetik a lábukat. Az alábbiakban a MOL és az OTP példáján keresztül mutatjuk be ezt a trendet.
#90
2003-10-01 00:00:00
Az interneten működő online fórumoknak egyre nagyobb a jelentőségük, ezért már a kommunikátorok számára is kihagyhatatlanok. Egyelőre csak a figyelés elfogadott, de a beszélgetésekbe való vállalati beavatkozásra is van már példa.
  #91
2003-10-01 00:00:00
Oliver Gray hihetetlen elszántsággal beszél a reklám önszabályozásáról, pedig ő maga sosem dolgozott a reklámszakmában. A Budapestre látogatott szakember csupán fogékony a társadalmi kérdésekre, ezért vezeti tíz éve az Európai Önszabályozó Reklámszervezetet.
#92
2003-10-01 00:00:00
Az írásos kommunikáció a leglátványosabb eleme a K&H válságkommunikációs stratégiájának. Ezt az elvüket a Kreatívval szemben sem adták fel.
  #93
2003-09-03 00:24:10
Már többször elege lett a politikából, szeptembertől mégis ismét híradózik Bárdos András, mégpedig hírshow-t vezet a tv2-n. Szerinte a politikai újságírókon nagy a nyomás, mégis érdemes belevágni.
  #94
2003-09-01 00:00:00
Nyáron az internetet népszerűsítő országos kampány indult az IHM megbízásából. A kreatív megvalósítás alapvető kérdéseket vet fel a világháló hazai kommunikációjának mikéntjét és céljait illetően.
#95
2003-09-01 00:00:00
Ma Magyarországon kockázatos üzleti közbeszerzési pályázaton indulni. Gyakran felmerül a korrupció vádja, és ha a verseny mégis tiszta – az ügynökség megérdemelten nyer –, akkor is számíthat a szakma és a nyilvánosság megvetésére. A Pr Szövetség ajánlása segíthet a helyzeten.
  #96
2003-07-01 06:18:02
André Szőts szerint különösen fontos, hogy a média által közvetített információkat ne manipulálják. Az elsősorban filmproducerként ismert Szőts a magyar média helyzetéről is beszélt a Kreatívnak.
#97
2003-07-01 00:00:00
Kevesebb mint egy év van hátra az EU-csatlakozásig, mégis kevés az olyan nemzetközi pr-ügynökség, amely képviselteti magát Magyarországon. Az elmúlt néhány évben hálózati pr-ügynökség nem próbált meg a magyar piacra betörni, nagy eltűnések viszont voltak.
  #98
2003-06-01 00:00:00
Az EU-kampányban részt vevő ügynökségek teljesítették a megbízó által kijelölt feladatokat, a kampány több célja mégsem valósult meg. Az EU-kommunikáció hibái az idő rövidségéből, az „igenkampány” jellegéből, és a nem elég egységes kampányból adódtak.
  #99
2003-06-01 00:00:00
A móri gyilkosságok után csöndbe burkolózott az Erste Bank. A mostani bankvezetés viszont úgy gondolja, itt az ideje lépni: kivetette hálóját a Postabankra, és agresszív kommunikációba kezdett.
#100
2003-05-01 00:00:00
A pr-szakma jobb elismertségét és a pr-büdzsék növekedését igen, uniós ügyfelek megszerzését azonban nem remélik a magyar pr-esek az EU-csatlakozástól.
  #101
2003-05-01 00:00:00
Hideget is, meleget is kapott az EU-kampány a népszavazásig. Az előbbiből talán többet. A Kreatív – még április 12-e előtt – Suba Jánost, az EU Kommunikáció Közalapítvány (EUKK) ügyvezető titkárát kérdezte a tanulságokról.
  #102
2003-05-01 00:00:00
Macher Szabolcs olyan, mint a bumeráng: elment, de hamar visszatért, immár az OMD Hungary média ügynökség ügyvezető igazgatói székébe. Az újdonsült vezetőt a váltásról, a kreatív médiahasználatról és a tévék túlsúlyáról kérdezte a Kreatív.
  #103
2003-05-01 00:00:00
A megrendelők minden pénzt megadnak azért, hogy sajtójelenlétüket nyomon követhessék, az eredmények kiértékelésére azonban már nem fordítanak akkora figyelmet.
  #104
2003-05-01 00:00:00
A pr időnként kiválóan erősíthetné a kreatív anyagot, mégsem használják ki eléggé ezt a megrendelők, pedig még anyagi előnyük is származna a szinergiából.
#105
2003-04-01 18:28:39
A legtöbb cégnél nincs külön pr büdzsé, ezért aztán nem tudni, mennyit költenek a cégek pr-re.
  #106
2003-04-01 00:00:00
Papp Béla, a Sanoma lapkiadó üzleti divíziójának vezetője februártól a Ringier kiadó ügyvezető igazgatója. A szakember úgy érezte, a Sanománál már nincsenek számára kihívások, új munkahelyén viszont első lépésként többségi tulajdont szerzett cégének a Népszabadságban.
  #107
2003-04-01 00:00:00
Sürgős reformokra van szükség a Magyar Rendőrség kommunikációjában, ellenkező esetben megnőhet az olyan kommunikációs hibák száma, mint a móri gyilkosság esetén.
  #108
2003-03-01 00:00:00
Nem választották meg a legnagyobb kormánypárt jelöltjét az ORTT elnöki posztjára. Az MSZP jelöltjeként viszont lényeges az, Ladvánszky György hogyan látja a testület jövőjét .
  #109
2003-03-01 00:00:00
A nonprofit szervezeteknek azért van nehéz dolguk, mert profi reklámkampányt kell ahhoz folytatniuk, hogy az 1%-os adófelajánlásokból sok pénzhez jussanak. Sokan viszont attól tartanak, hogy átesnek a ló túloldalára, és mosópormárkát csinálnak magukból.
#110
2003-03-01 00:00:00
A reklámegyenérték-vizsgálat létező módszer a pr hatékonyságának mérésére, bár még a használók sem tartják objektívnek.
  #111
2003-03-01 00:00:00
Meglehetősen gyorsan megtalálta a kiutat az Ikea vezetősége abból a kátyúból, amibe az Örs vezér téri építkezésük kapcsán kerültek. A cég vezetői tartották magukat az előre lefektetett kommunikációs stratégiájukhoz, de amikor lehetett, elterelték magukról a figyelmet, és a felelősséget az illetékes önkormányzatra hárították.
  #112
2003-01-31 00:00:00
Egy Buddha nyugalmával tekint a jövőbe Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója, bár elismeri, hogy határozottan élesebb a verseny, amióta az MTM eltűnt a palettáról. Az RTL Klub szerinte bármikor előránt egy-két új műsort, és nem fenyegeti az a veszély, hogy a valóságshow-k kifulladásával összerogyhat a csatorna programstruktúrája.
  #113
2003-01-31 00:00:00
Elszomorító, hogy egy szakmailag elismert ügynökség Magyarországon elindul olyan közbeszerzési tenderen, amelynek kizárólag egyetlen nyertese lehet: ő. A Magyar Pr Szövetség eközben tétlenül néz a partvonalról.
  #114
2002-12-19 00:00:00
Szokatlanul komoly arccal és rutinos médiayuppie-ként kerülte ki Alpári László és Kádár Tamás az újságíró kekeckedő kérdéseit. Az Est FM új tulajdonosai demonstrálták, hogy felnőttek a feladathoz.
  #115
2002-12-19 00:00:00
Ferling Józsefnek három éve van arra, hogy rendbe tegye a romokban heverő Magyar Public Relations Szövetséget (MPRSZ). Az új elnök, az eddigi alelnök egy rossz információs rendszert és egy passzív szövetséget örökölt.
  #116
2002-11-29 00:00:00
Kozma Péter kiábrándult a magyar reklámból, szerinte ma a kreativitást bónuszként adják az ügynökségek. Kozma több mint tíz éve kivonult a hazai szakmából, bár azt állítja, most is sokat forgat. Az idei Reklámzabálók Éjszakáján az ő munkáiból állították össze az egyik magyar blokkot.
  #117
2002-11-29 00:00:00
Elmaradtak a várt nevezések és az előző évek sikerei a IV. PRince Award Nemzetközi Public Relations Film, Videó és Multimédia Fesztiválon. Ráadásul a szakma képviselői sem találták egymással a hangot.
  #118
2002-11-29 00:00:00
Hogy a szakma mennyire nincs tisztában a pr-film műfajával, azt mi sem bizonyítja jobban, minthogy a kifejezetten a pr-filmekről rendezett konferencián állandóan le kellett őket arról beszélni, hogy a reklámfilmekről beszéljenek.
  #119
2002-11-29 00:00:00
Megdöbbentő, hogy tíz vezető magyarországi vállalat honlapja közül csupán három cég site-ján találjuk meg a kommunikációért felelős vezető nevét és elérhetőségét. Pedig az elektronikus pr-ben most ugyanúgy a jövőt látják a szakemberek, mint annak idején az internetben.
  #120
2002-10-31 00:00:00
A titkos reklámok átszüremlenek a magyar sajtóba. A köznyelv „pr-cikkeknek” hívja őket. A helyzet kialakulásáért az újságírók, a szerkesztőségek, az üzleti élet szereplői és a pr ügynökségek egyaránt felelősek. A tisztázatlan viszonyok rontják a pr- és az újságírószakma hitelét is.
#121
2002-10-31 00:00:00
Konfliktusok sokaságával nézett szembe Colin Gottlieb, amikor az OMD európai igazgatójaként egységesítette az addig különféle profitelvárásokkal irányított ügynökségeket.
#122
2002-10-04 12:48:18
Megdöbbentő volt, ahogy az ajtónyitás előtt egy órával már senkit nem érdekelt, hogy minden lépésünket figyelik, és minden szavunkat hallják. Megdöbbentő, hogy 12 (gondolnám érzékeny, gondolnám liberális, gondolnám emberi) újságíró két napot nem bírt ki összezárva anélkül, hogy a másikkal szembeni toleranciaküszöbe ne csökkent volna…
#123
2002-09-30 00:00:00
Az Unilever volt értékesítési igazgatójának a vezetői székben ülve sok „barátja” volt. Csík Klára most reméli, kapcsolatainak legalább egy része túléli a váltást. Saját vállalkozásba fogott, amikor mások inkább maradnának a biztos állásban.
#124
2002-09-30 00:00:00
Kevesen gondolják, hogy a klasszikus munkahelyeken kívül a sport területén is nagy eredményeket lehet elérni a belső kommunikációval. A csapatépítés mára jelentős helyet vívott ki magának a pr területén belül.
  #125
2002-09-30 00:00:00
Nem az volt a kockázatos a Vodafone döntésében, hogy elvállalta a Manchester United–ZTE focimeccs támogatását, hanem az, ahogyan felépítette a kommunikációs stratégiát. A támogatói szereptől várt pozitív hatás visszütött a szurkolók felháborodása miatt.
#126
2002-08-30 00:00:00
Soha nem tanulta a cégvezetést, ma mégis olyan székben ül, amelyet sokan irigyelhetnek tőle. Gerendai Károly – társaival együtt – a semmiből hozta létre Európa egyik legrangosabb zenei fesztiválját. A Sziget idén tölti be tizedik életévét.
  #127
2002-08-30 00:00:00
Az egyik legsikeresebb magyar médiavállalkozás vezetőjét úgy kellett rábeszélni a kitűnő pozícióra. Szokolay Zsolt végül beadta a derekát, és egyáltalán nem bánta meg. Saját jövőjét is az Expressz sorsához igazítja. Azt mondja: még legalább két évig dolga van itt.
#128
2002-08-30 00:00:00
Az intranet – bár némi fáziskéséssel – a belső pr eszközei között a világhálóhoz hasonló uralomra tör. Mostanra a belső kommunikáció elengedhetetlen részévé vált, pedig a benne rejlő lehetőségek kihasználtsága még nem közelít a maximum felé.
  #129
2002-08-30 00:00:00
A vállalati kommunikációnak sokszor olyan problémákat kell megoldania, amelyeket nem ő okozott, sőt, esetenként a veszélyt is előre jelezte, de a vezetőség ezt figyelmen kívül hagyta. Bár a stratégiai folyamatokban egyre nagyobb szerephez jut a pr, a döntések többségét egyelőre nem befolyásolja azok kommunikációs megvalósítása vagy megvalósíthatatlansága.
  #130
2002-06-28 00:00:00
Információ és szórakoztatás. Ez az a két alappillér, amire Kereszty Gábor az új tv2-t építi. Az új vezérigazgató személye még a dolgozók körében is meglepetést okozott, de Kereszty azt ígéri, belenő az egyelőre még „lötyögő” cipőbe.
#131
2002-06-28 00:00:00
Hogy holnap mobiltelefonon fogunk tv-t nézni, netán CD-t hallgatni, mindössze néhány ember döntésén múlik. Az egyik egy nő. Langsteiner Marianne nem fűzött nagy reményeket az SMS-viccküldés sikeréhez, de a Westel üzletfejlesztési ügyvezető igazgatójaként biztos abban, hogy nemsokára mindenki képeket fog küldözgetni egymásnak. Mobilon.
  #132
2002-06-28 00:00:00
Az egyre szaporodó bevásárlóközpontoknak a kezdeti „áldott” állapottal szemben ma már komoly küzdelmet kell folytatniuk a vásárlók becsábításáért. Az első központoknál sok olyan kritérium nem is teljesült, amelyek nélkül ma már belekezdeni sem érdemes egy jelentős építkezésbe.
#133
2002-06-28 00:00:00
Magyarország marketingkommunikációs központja vitathatatlanul Budapest. De előbb volt a tojás, azaz az üzleti élet előbb koncentrálódott a fővárosban, a kommunikációs iparág pedig ezt követte. Mégis terem babér vidéken is.
  #134
2002-05-31 00:00:00
A barátok nagy szerepet játszottak az életében. Hol ő ajánlott nekik munkát, hol viszont. Évek óta Sopronyi János mellett dolgozik. Amit barátja kitalál, ő kiszámolja az íróasztal mellett. Klupács Sándor minden allűröktől mentes főnök. Felfuttatott egy céget, emellett pedig több éve a szakmán belül is „érdekérvényesít”.
#135
2002-05-31 00:00:00
A gyermekeket megcélzó kommunikációt világszerte szigorúan szabályozzák, ennek ellenére előfordulnak esetek, amikor megsértik a gyermekek jogait. A magyar gyakorlat a gyerek pr-t többnyire jótékonykodással kapcsolja össze, ez még inkább nehezíti megítélését.
  #136
2002-05-31 00:00:00
Egy néhány évvel ezelőtt felerősödő folyamat eredményeképpen mára megszaporodott a reklámügynökségek pr-re szakosodott munkatársainak a száma. Bár a formát még sokan keresik (van divízió, osztály és részleg is), a helyüket és jelentőségüket már kiharcolták.
  #137
2002-05-31 00:00:00
A Kreatív márciusi számában már foglalkoztunk a pr-tenderekkel kapcsolatos problémákkal. Azóta a Pr Ügynökségek Kollégiuma már elkészítette azt a tenderútmutatót, amelyet elfogadásra ajánl a MaKSz-nak (Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége).
  #138
2002-05-31 00:00:00
A Nagy Kreatív Nap hagyományos kerekasztal-beszélgetésén idén kis és nagy, nemzetközi és hazai ügynökségek cseréltek eszmét a magyar piac sajátosságairól. Első körben ennek a „kicsi, de miénk”-piacnak kerestek jelzőt a meghívott vitapartnerek. A gyors kreatív munka eredményeképp rögtön négyjelzőt is ráaggattak a szakemberek a magyar reklámra: a „magyaros”, az „amatőr” és a „változó” mellett egyértelműen a „telített, de mégsem az” vitte el a pálmát.
  #139
2002-05-31 00:00:00
Az idei Nagy Kreatív Nap kiemelt vendége volt Hanspeter Heckel, a német Werben und Verkaufen, Európa vezető kommunikációs szaklapjának főszerkesztője. A szakember az elő Kreatív Reklámverseny zsűrielnökeként is tevékenykedett. Heckel interaktív előadásában a hallgatók kérdéseire válaszolt.
#140
2002-05-31 00:00:00
A Budapesti Közgazdaságtudomáyi Egyetemen 2000 óta működik az e-business kutató központ, melynek vezetője, Nemeslaki András a Nagy Kreatív Napon a technológia és a kreativitás kapcsolatáról tartott előadást.
  #141
2002-04-30 00:00:00
A Reklám Világszövetség, az IAA (International Advertising Association) európai tagozatainak elnökei egy emberként álltak ki a reklámozás szabadsága mellett és emelték fel hangjukat a túlzott törvényi szigor ellen a márciusi budapesti tanácskozáson. A neves reklámszakemberek mindegyike méltatta a közép-európai reklám fejlődését.
#142
2002-04-30 00:00:00
Nemrégiben Lipovecz Iván egy pr-konferencián sarkos véleményét fogalmazta meg a pr és az újságírás kapcsolatáról. A Kreatív megkereste a HVG főszerkesztőjét, hogy értelmezze azóta több vitát is kiváltó beszédét.
  #143
2002-04-30 00:00:00
Elképzelhető, hogy amikor az olvasó ezeket a sorokat olvassa, már új Országgyűlés megalakulására készülhetünk. Ez a hosszú ideje az előkészítés szakaszában lévő lobbitörvény szempontjából mindenképpen előnyös lenne.
  #144
2002-04-30 00:00:00
Európában Magyarországon kívül csak Lengyelországban folytattak gyűjtést az EU-n kívüli állampolgároknál felhalmozódott és értéktelenné vált valuták váltópénzeinek felhasználására. A magyar „Apró az aprókért” kezdeményezés egyedülálló sikerrel zárult.
  #145
2002-04-30 00:00:00
Eredetileg Szlovákiában született, de a szülei magyarok. Magyarnak érzi magát, bár 29 éves koráig sohasem élt Magyarországon, ezzel szemben Németországban és Csehországban hosszabb ideig lakott. Morvai Zoltán azonban nemrégiben Prágát Budapestre cserélte, és lassan már egy éve a Blikk lapigazgatója.
  #146
2002-03-28 00:00:00
Nyéki Attila váltja Erdélyi Zsoltot az Edison kreatívigazgatói székében. Többéves nemzetközi ügynökségi múlttal a háta mögött szabadságra vágyott. Megkapta. Mostantól azonban ismét csapatjátékos. Erdélyi Zsolt „egyik” mindene a rádió. Mégis a reklám az a terület, ahol a neve igazán ismertté és elismertté vált. Március elsejétől azonban tulajdonosként és kreatívigazgatóként egyaránt távozott az Edisontól. Nem bánja a szakítást. Mono Consulting név alatt új céget alapított. Székébe saját maga ajánlotta utódját.
  #147
2002-03-28 00:00:00
Az újságírók február 20. előtt nem hitték el, hogy egy áruház megnyitása címlapsztori lehet. Azt mondták az eseményt beharangozó pr-osoknak, hogy ez reklámnak minősül, ezért nem foglalkozhatnak vele. 20-a után másképp gondolták… Kommunikáció profi szinten, vagy szimplán tömegpszichózis működött a budaörsi áruház megnyitásakor?
  #148
2002-03-28 00:00:00
A pr-szakma egyik legégetőbb problémája a tendereztetés megfelelő, a szakma képviselői számára is megnyugtató rendezése. A feladat elsősorban a szakmai szövetségekre hárul.
  #149
2002-02-28 00:00:00
Tíz év után eladta részesedését, egyben távozott az elnök-vezérigazgatói székből Forró Tamás. Nem bánja, ami történt. Most egy régi-új szerelem felé kacsingat: galériát nyitott a régiségek „kerületében”, a Jászai Mari térnél.
#150
2002-02-28 00:00:00
Kevesebb mint három hónap van hátra a választásokig, a kampányidőszak a célegyenesbe fordult. A választások után nyilván számtalan elemzés lát majd napvilágot arról, mely politikai csoportosulás hogyan használta a legújabb kor nélkülözhetetlen kommunikációs eszközét, az internetet.
  #151
2002-02-28 00:00:00
A távközlési piac liberalizációjával megindult a cégek közötti versengés – és nem csak az ügyfélszerzés terén. A kiélezett versenyben a marketingkommunikáció más eszközeire is nagyobb hangsúly esik. Összeállításunkban megpróbáltuk feltérképezni a magyarországi távközlési cégek – legyen az mobil vagy vezetékes – támogatási politikáját, elsősorban sajátosságaikat figyelembe véve.
  #152
2002-01-31 00:00:00
Lassan három évtizede Demján Sándor mellett dolgozik, „szabadidejében” pedig a reklám útját egyengeti. Sosem dolgozott eredeti szakmájában, de ha „visszavonul”, végre politikai kommunikációval szeretne foglalkozni. Takács Ildikó fiatalokkal veszi körül magát, állítja, a szakmában generációváltásra van szükség.
#153
2002-01-31 00:00:00
A sajtó kétélű fegyver, ezzel minden cégvezető, illetve pr-os szembesült már. A zsurnaliszták olykor szívesen látott vendégek, olykor nem. Ha valamilyen botrány kerülgeti a cég háza táját, a vezetők százszor megbánják már, hogy létezik sajtólista.
#154
2002-01-31 00:00:00
Magyarországon a szponzoráció terén a sport és a kultúra jár az élen. Nem véletlen, hiszen mindkét terület hasonló elvek alapján működik, mint a szponzoráció: tartós eredmény csak hosszan tartó, kiegyensúlyozott munkával érhető el.
  #155
2001-12-17 00:00:00
November elején azért gyűltek össze neves PR szakemberek, hogy a Magyar Publis Relations Szövetség (MPRSZ) berkein belül létrehozzák a Társadalmi Célú Kommunikáció elnevezésű szekciót. Legalábbis ez volt a látszat...
#156
2001-10-31 00:00:00
#157
2001-10-15 00:00:00
A PR sokszor a költségvetési listák utolsó helyein szerepel. Különösen így van ez a civil szervezetek esetében. Egy-egy olyan rendezvény viszont, mint a Pepsi Sziget, sokat lendíthet az ügyükön.
  #158
2001-08-30 00:00:00
Csepi Lajos az Index új vezérigazgatója. A Fotex nemrégiben távozott operatív vezetője egy fiatalosabb, lendületesebb cégnél folytatja pályafutását.
#159
2001-05-31 00:00:00
Van egy ország. Van egy központ, vannak pályázatok, vannak pályázók. És van egy nyertes. A Happy End Kft. győzelmei nem mentesek a politikától. És a szakmai munkájuk? Az alábbiakban erre keressük a választ, amikor a nyilvánosságra került pályázatot reklámszakemberekkel elemeztettük.
  #160
2001-05-15 00:00:00
A Reader’s Digest a múlt év végén saját olvasói körében felmérést végzett a fogyasztók és a márkák közötti kapcsolatról. A Megbízható márkák (Trusted Brand) tanulmány 18 európai ország fogyasztói szokásairól nyújt átfogó képet. Itthon vezet az OTP és a Nokia, a kizárólag ásványi anyagokat tartalmazó Béres Csepp pedig a „vitamin” kategóriában lett győztes.
#161
2001-02-28 00:00:00
A tavaly decemberben elfogadott új reklámtörvény alkalmazásával kapcsolatban sorra merülnek fel problémák. Jogászok, reklámszakemberek, ügynökségek próbálják kideríteni, vajon mit rejtenek a paragrafusok. A reklámszakma legfőbb célkitűzése, hogy megértse és betartsa az új rendelkezéseket.
hirdetés
hirdetés
Görögország és a közmédia.
Mármint olyan, ami repül.
Gúzsba kötve krízist kezelni, ez a kihívás.

Lehet-e figye­lemfelkeltő, minőségi csomagolásterveket készíteni mindössze két színből?

Mark Zuckerberg, mint magyar márkanagykövet.

Egy mérkőzés hálózatilag elemezve.

hirdetés