hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kaszás György cikkei

#1
2015-07-03 15:01:00

Az kell hozzá csupán, hogy legyen annyi a reklámszakma képviselőiben – ügynökségekben, reklámozókban és szövetségekben –, hogy szakmai és etikai meggondolásból megfinanszírozzák a nevezési díjat, s ezzel hozzásegítsék a kampányt az azt megillető komoly nemzetközi reklámszakmai elismeréshez - indokolja Kaszás György reklámszakember. 

  #2
2012-10-19 10:16:00

"Megalapozatlan, hiányos folyamatok, fékezett habzású csapatok és teljesítmények." Kaszás György, a Upgradecom kreatívigazgatója megnézte a The Pitch című - Magyarországon Reklámpárbajként - futó reklámos valóságshow-t és leírta véleményét.

  #3
2012-07-30 15:46:00

Modorosnak és monotonnak tartja Kaszás György a közmédia új arculatát. Az Upgrade Communications ügyvezetője szerint az alkotóknak csak a semmi jutott eszükbe.  

  #4
2011-05-17 12:27:00

A Nordsee szlogenpályázatot hirdetett. Miért rossz pr- egy szlogenpályázat? Mit üzen a fogyasztóknak, mit a reklámszakmának? Kaszás György publicisztikája.

#5
2011-01-17 17:37:00

Egy hete közöltük Kaszás György véleményét, ami a közterületi reklámok korlátozásáról szólt. Pénteken a közterületi médiások szövetségének közleménye jelent meg. Kaszás György további kérdéseket fogalmazott meg.

  #6
2010-04-30 16:34:40

Igen, a Reklámhétről egy héttel a befejezése után írni, az gyalázatosan gagyi. Az újságírás legalapvetőbb szakmai szabályait durván meghágó, öngyilkos elképzelés. Kaszás György írása.

  #7
2010-02-02 10:15:10

Ülnek ötlettelen, tanácstalan emberek nagy pénzekért különféle pozíciókban, és azokra vadásznak, akiktől szellemi javakat, munkát tulajdoníthatnának el a saját fennmaradásuk érdekében. Vészesen elszaporodtak a pénzügyi paraziták.

  #8
2003-10-01 00:00:00
A Világtrend rovatban Tranzit címmel sorozatot indítunk, amelyben a marketing, a reklám, a pr és a média területén dolgozó szakembereket kérünk fel, arra hogy osszanak meg a lap olvasóival egy-egy, a külföldi szaksajtóban megjelent felvetést. Elsőként Kaszás Györgynek, a McCann-Erickson kreatívigazgatójának az írását olvashatják.
#9
2002-08-30 00:00:00
A világ összes kreatív versenyén a részvétel egyik alapfeltétele, hogy a benevezett munkát előzetesen közzétegyék. Az, hogy valódi megbízásra készült-e, nem ellenőrizhető. És némiképp tovább rontja a képet, hogy sok esetben a közzététel megtörténte se bizonyítható hitelt érdemlően.
#10
2002-06-28 00:00:00
Hát megvan! Hát megvettem, barátom! Birtokolom A KÖNYVET! Hogyan írjunk jó reklámszöveget?, ez a címe neki. És Rövid tanfolyam, ez meg az alcíme. És most sipirc lefele a polcról minden más irománynak! Foglalja el trónusát e könyvfejedelem egyedül és fenségesen úgy, ahogy illik! És hódoljunk neki, mély alázattal!
#11
2002-05-31 00:00:00
Meghalt a király, éljen a király? Marhaság, hölgyeim, uraim! Hatalomváltás történt, ez tény. De mióta világ a világ, a király az király, az alattvaló meg alattvaló. Ez azt jelenti, hogy nem a közember parancsol az úrnak, nem neki van – soha nem is lesz – kincstára, paripája, palotája.
#12
2002-04-30 00:00:00
Adott egy belül üres, egyenes cső. Mindkét végén belenéz egy-egy macska. De nem látják egymást. Hogyan lehetséges ez?
#13
2002-03-28 00:00:00
Egy reklámszakembernek vagy állása van, vagy nyilvánosan deklarált pártállása. Nem nehéz hát pártatlannak maradnia, ha a politikai reklámmal kapcsolatban foglal állást. Számomra mindenesetre a kampány eddigi üzeneteiből az már teljesen világos, hogy bárki is győz végül, nekünk mindenképpen baromi jó lesz, de ha az ellenfele, akkor sötét idők jönnek.
#14
2002-02-28 00:00:00
Budapesten komoly a helyzet. Egyre több kerület döntéshozói tiltják be szigorúan a gazdasági reklám szinte minden közterületi megjelenését. Ez azért is érdekes, mert a nemrég hozott reklámnyelvtörvény bevezető része pont azzal indokolja a boltfeliratok és reklámok kötelező magyar nyelvű megjelenítését, hogy – úgymond – a közérdekű információkhoz jutás állampolgári jogon megillet mindenkit.
#15
2002-01-31 00:00:00
TILTOTT REKLÁM ÁLLVÁNYOKON ÉS A HEGY FELETT: egy írás címe ez a Népszabadság 2001. december 5-ikei számából. Tanulságos cikk, több okból is.
#16
2001-12-17 00:00:00
Tudom, nehéz időket élünk. Nem is gondolok hát arra, hogy megkérjelek, hozz nekünk karácsonyra valami nagy ajándékot. Pedig már régóta szeretnénk mi itt egy kellemes, országosan elismert rekláméletet, de hát nem lehetek oly telhetetlen, hogy pont most kérjem ezt tőled. Még egy világszínvonalú reklámfilmet se kérek. Az ugyanis a mi dolgunk. (Lenne.) Vagy vegyünk például csak engem: tréningekhez, előadásokhoz mióta szeretnék egy kisméretű, profi projektort magamnak! Na látod, ismerve a lehetőségeidet, ezt se kérem tőled. Még egy apró doboz legót se várok.
#17
2001-11-15 12:21:00
Portorozsban nem nyertünk, szól a híradás. De a mondat pontatlan. Mert helyesen: Portorozsban SEM nyertünk. És máshol SEM. És már hosszú-hosszú évek óta SEM.
#18
2001-10-31 00:00:00
Ittál-e, esetleg ettél-e már kaparós sorsjegyet? Istenien finom! Legalábbis a Pénzügyminisztérium (PM) szerint.
#19
2001-10-15 00:00:00
Tisztelt Kaszás György úr! Örömmel tájékoztatom, hogy „megnyitotta kapuit” a Szlogen-Bank, amely Magyarországon egyedülálló, elsőként megjelenő vállalkozás, célja a magyarországi jelmondatgyűjtemény, egyfajta „gegtár” létrehívása volt.
#20
2001-09-25 00:00:00
Éljen és virágozzék a megbonthatatlan óriásplakát! Köszöntjük az @®© pályázóinak kollektíváját! Töretlenül előre a billboardi úton! A Felvonulási téren az @®© a 2001-es mezőny krémjét vonultatta fel.
#21
2001-09-14 00:00:00
Sághy belkereskedelmi miniszter idejéből idézem az 1986/18. sz. törvényerejű rendelet 14. § 3. bekezdését: „Az üzlet elnevezésében – a nemzetiség által lakott településeket kivéve – csak magyar, illetve meghonosodott idegen szavak szerepelhetnek” – írja. Vagyis anno már a kommunizálók is taktikai megoldást erőltettek egy stratégiai problémára, sikertelenül. Ők se tudták bürokráciával regulázni az élő nyelvet. Mert a nyelvnek nem lehet parancsolni. Mert a nyelv spontán és folyamatos változását lehetetlen törvényileg betiltani. Mert a nyelv változásaira adandó választ rá kell bízni a társadalomra, az emberekre, a nyelv használóira. Mert a nyelvészek többsége szerint is holt nyelv az, amely nem építi be folyamatosan magába a jövevényszavakat.
#22
2001-08-30 00:00:00
Nyaralás van. Pihenget a család. Még a kutya is fel van mentve az ugatás alól. Szabadságra mentek a tévéműsorok is, és kiválóan relaxálnak. Ellenben az emberek, akik a nyári hónapokban szórakozási vagy puszta információszerzési céllal tévét szeretnének nézni, nem biztos, hogy hasonlóképp jól érzik magukat.
#23
2001-07-31 00:00:00
Tudom, tudom, mondják. Mondják, hogy valami díjat csak kaphatott volna magyar alkotás is idén, Cannes-ban. Hiszen sokkal többet neveztünk be, mint tavaly. Hiszen sok mértékadó vélemény szerint kutyaütő volt például a filmmezőny. És hiszen többek szerint szakmán kívüli okok miatt nem volt még csak shortlistesünk se.
#24
2001-06-30 00:00:00
Az egyik kereskedelmi tévé szombat esti műsorpótló főműsorként egy vendéglátó-ipari üzemegységben összeülteti arcait, akiknek csak annyi a feladatuk, hogy végigegyék az elébük hordott porciókat, majd addig beszéljenek bármiről, amíg az adásrendező be nem szól nekik, mondván: „Ennyi!”

#25
2001-06-15 00:00:00
Az egyik nagy lakberendezési áruház egy hónapon át tartó gyerekheteket tart a gyermeknap köré időzítve. Impozáns programsor, rendkívüli ajánlatok. Szimpatikus. Csak azt a fősort feledhetném!
#26
2001-05-31 00:00:00
Nagykorúak, ivarérettek, választóképesek. Ezek volnánk mi. Megannyi homo sapiens. Mindegyikünknek alanyi joga, hogy már a benevezéskor úgy alapozza meg nyerési esélyét az Aranypengén, ahogyan neki tetszik. Ez, mondhatni, magánügy. Mégis. Én azért csak belekotyognék ebbe, sértésnek ne vegye senki.
#27
2001-05-15 00:00:00
Sok éve már annak, hogy egy nyugdíjas bácsi levelét kézbesítette nekem a postás. A reklám szónak nincs értelme, írta az öregúr. Legyen inkább lekrám, javasolta.
#28
2001-04-28 00:00:00
Menetrendszerűen hasít bele a vékony hang a tévéprogramok szüneteibe. A lemez már kapható a boltokban, ismételgeti hozzá a narrátor. Elgondolkodtató.
#29
2001-04-17 00:00:00
A Boomerang kiterítette lapjait. És ki nyert? Mindenki. Szemnek és szívnek egyaránt jólesett a látvány. Közcélú témájú képeslapokból nyílt kiállítás Együttnézés címmel.
#30
2001-03-30 00:00:00
Értékrendemben a legnemesebb fajtát az aforizmaszerű reklámok jelentik. Az önálló, az eredeti, a villanásszerű gondolatok, egy ígéret kifejezésére. Azok, amelyek egyetlen rövid, rögtön ható mondatba és egy intenzív képbe kódolják azt, amit az adott márkáról éppen mondani akarnak. Semmi körülírás, semmi célcsoportkábító magyarázat.
#31
2001-03-14 00:00:00
Ez év elejétől van szerencsém kézhez kapni a Lóngyín Review számait. Ez az orgánum egy az egyben a Lürzer’s Archive távol-keleti megfelelője. Negyedévente ad összegezést a japán, kínai, thai reklám és a térség egyéb országai által nyújtott kreatív teljesítményről.
#32
2001-02-28 00:00:00
Még a tavalyi év vége előtt történt, hogy kaptam egy levelet. Elolvastam. Majd találkoztam a feladójával. És úgy éreztem, hogy az üzenete neked is szól. Íme.
#33
2001-01-31 00:00:00
Oááááááá!!! Hát megvan! Hát megszületett! Itt a kis reklámtörvény-újszülött! És micsoda öröm: pont olyanra sikerült, mint amilyenek a szülei! A parlament elfogadta a reklámtörvény módosított változatát.
#34
2000-12-15 00:00:00
Főúr, fizetek! Mondhatná a hosszú hajú kopasz ember, így a 2000. év nevű buli vége felé. Bár, azt hiszem, a Főúr, ráfizetek! helyénvalóbb volna.
#35
2000-11-30 00:00:00
Olvasom, hogy az új reklámtörvény-tervezet egyik passzusa szerint a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség előzetesen cenzúrázná a reklámokat. Olvasom továbbá azt is, hogy ezt a progresszív elképzelést viszont ezek a nem kellően körültekintő, krakéler reklámszakemberek hebehurgyán támadják, holmi demokráciát meg kereskedelmi szólásszabadságot emlegetve. Micsoda kekecek!
#36
2000-11-15 00:00:00
Félárbocra minden lobogót most! És harangszót, sok harangszót! Nemzeti gyász idejét éljük mi, feleim. Jajveszék hallik és siralom. Portorozs a magyar reklám Mohácsa.
#37
2000-10-30 00:00:00
Aggodalomra nincs okod. Az alábbiakban nem egy andrológiai fejtegetéssel kell megküzdened. A milánói 2. Nemzetközi Közcélú Kommunikációs Fesztiválon szerzett benyomásaimat szeretném megosztani veled, s az ott tapasztaltakat összevetni a jelenlegi hazai helyzettel.
#38
2000-10-15 00:00:00
Adnál-e tekintélyes summát valamiért, ami neked és másoknak is kizárólag csak kárt okoz, méghozzá tetemeset? Hülye kérdés, nem? Nem. Ugyanis az egyes cégek költségvetéseiben szponzorálás címén nyilvántartott utcai futóversenyek többsége pont a nyitókérdésre felel igennel.
#39
2000-09-30 00:00:00
Fel vagyok dobva. Már csak néhányat kell aludnunk, és David Ogilvy előadást tart Budapesten. Ne, ne gondold, hogy meggárgyultál! Jól olvasod. De azt se hidd, hogy e sorok írója hülyült meg hirtelen! Viszont akkor ki az, aki nem normális itt? Mert valaki biztosan nem az…
#40
2000-09-15 00:00:00
Fejünknek van egy része, amely az értelmező szótár szerint az értelem, illetve a lelkiállapot kifejezője. Az ARC óriásplakát-verseny előzsűrijének egyik tagjaként elmondhatom ugyanezt a mezőny egy részéről is. Igen, azok is az értelem, illetve a lelkiállapot kifejezői.
#41
2000-08-25 00:00:00
Új know-how. Tudod, az, ami mozgatja az üzleti életet. S benne – többek között – a reklámot. Új know-how. Ami közvetítéssel jutott el hozzánk. Döntőképpen az elmúlt 12 évben nálunk dolgozó külföldiek útján. Köszönet nekik érte. Kivéve a kivételeket.
#42
2000-06-26 00:00:00
Szent Péter. Bepillantva ebbe a másik terembe, a copywriter egy csomó arctalan firkászt lát, akik sebes önkívületben írnak, miközben óriási vörös ördögök tüzes korbácsokkal csapkodják őket.
#43
2000-05-25 00:00:00
Egyszer volt, hol nem volt, az Óperenciás-tengeren innen, volt egyszer egy ország. Ennek az országnak Reklámország volt a neve. Ennek a Reklámországnak a lakói azzal foglalkoztak, az volt a mesterségük, hogy a portékához, amit az egyik ember kínált, ahhoz a másik embernek vásárlói kedvet csináltak.
Egy szép napon aztán a reklámországiak elhatározták, hogy összejönnek megtanácskozni, meghányni-vetni az ország gondját-baját.
#44
2000-04-25 00:00:00
Elgondolkoztál-e már azon, hogy mi az, amit az ember az életében a leggyakrabban csinál? (A lélegzetvételt leszámítva, persze.) Na, mit? Hát kockáztat, természetesen. Igen, az ember már azzal rizikót vállal, hogy megfogan. Hasba könyöklik-e figyelmes embertársak az édesanyját a csúcsforgalomban vagy sem? Egészségesen jön-e majd a világra vagy sem? Putriba születik-e vagy palotába?
#45
2000-03-23 00:00:00
Arról a koldusról esik most szó, amelyik nem az aluljárókban vagy a templomok előtt kéreget. Nem az utcán állja el a gyanútlan járókelő útját. Nem a pirosnál álló autók ablakán kopogtat be. De még csak nem is otthonok ajtaján csenget be némi alamizsnáért.
hirdetés
hirdetés
Görögország és a közmédia.
Mármint olyan, ami repül.
Gúzsba kötve krízist kezelni, ez a kihívás.

Lehet-e figye­lemfelkeltő, minőségi csomagolásterveket készíteni mindössze két színből?

Mark Zuckerberg, mint magyar márkanagykövet.

Egy mérkőzés hálózatilag elemezve.

hirdetés