hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kandó Eszter cikkei

  #1
2017-08-08 15:31:00

Breaking, breaking: a Lájkbajnokság rangsorában látható cikkek alapján júliusban nyár volt. Nem a FINA-sikerekre voltunk a legjobban kíváncsiak, és a közélet a legnagyobb melegben még kevésbé érdekel minket. Az élboly maradt, de nagy előtörők is voltak – nagy hanyatlók kevesebben.

  #2
2017-08-07 11:15:00

Váratlanul érte, mikor július elején közölte vele a menedzsment, hogy a jövőben más főszerkesztővel működik tovább a 24.hu. Kustánczi Norbert hat évig dolgozott a Central Médiacsoportnál, 2013-ban az oldal egy válságos időszakában nevezték ki újságíróból főszerkesztőnek, két évvel később már ő vezényelte le az újramárkázást, amikor a Hír24-ből 24.hu lett. Ezt követte ugyan egy visszaesés az olvasottságban, de állítása szerint tavaly október óta folyamatosan növekedtek, emiatt emelt fővel távozik az oldaltól.

  #3
2017-07-24 16:43:00

Független, szabadelvű, Európa-párti – ezzel a három szóval jellemzi magát a már próbaüzemben működő Zoom.hu. A főszerkesztőt, Zappe Gábort kérdeztük a tényleges indulásról, számokról és célokról.

#4
2017-07-06 08:30:00

Az idei PR Akadémia első napján az álhírekkel zsúfolt média és pr kapcsolata volt fókuszban, az MPRSZ nemrégiben megválasztott Örökös Tagján, Sarlós Gáboron át a HVG vezérigazgatójáig, Szauer Péterig ezt a témát boncolgatták a résztvevők. Pozitív gondolatmenete miatt a sorból kicsit kilógva adott elő a szekcióban Maxim Behar, az ICCO elnöke is. A már több mint 50 tagországot számláló, ezzel a szektorában a legnagyobbá nőtt Kommunikációs Tanácsadók Nemzetközi Szövetségéhez az PR Akadémia szervezője, a Magyar Public Relations Szervezet (MPRSZ) tavaly csatlakozott.

  #5
2017-06-29 10:47:00

Rádió kategóriában, egy a Tomcsányi brandnek készült szpottal nyert bronz oroszlánt az idei Cannes Lionson a Young & Rubicam. A kampány kreatívigazgatójával, Galácz Karolinával a helyszínen készítettünk egy miniinterjút. Szerinte ez a díj, ahogy a többi magyar siker is (a White Rabbit szintén bronz oroszlánnal jött haza, a McCann shortlistes lett, de idevehetjük a kisoroszlánok pr-kategóriában szerzett aranyérmét, sőt a tavalyi sikereket is) azt mutatja, hogy valami megmozdult a hazai reklámos piacon.

  #6
2017-06-22 10:15:00

A Havas Group kitelepülése az elmúlt években egy kávézót jelent a Cannes Lionson, ami egy hatalmas fehér sátras állomás a Croisette középtájékán. Nespresso, ízesített Evian és csokis párnák társaságában szerda délelőtt a tavalyi év buzzwordje, a fake news kapcsán szerveztek egy beszélgetést. Mi most négy pontban összefoglaljuk, hogy mit gondol a problémáról a BBC, Sunday Times és a Financial Times egy-egy (a tudósítótól a vezérigazgatóig) vezetője.

  #7
2017-06-21 14:08:00

Először indult magyar csapat a Young Lions pr-szekciójában, és a 24 versenyző közül egyből be is húzta az aranyat. Egyben ez a második arany színű magyar díj a Cannes Lions történetében. Hadnagy Lucának és Medina Palomának egy napja volt rá, hogy kommunikációs stratégiát dolgozzon ki a Vöröskeresztnek. Először elsírták magukat a briefen, aztán eltüntették a Balatont. Helyszíni interjú.

  #8
2017-06-14 10:30:00

1993 óta fut a Young & Rubicam Group globális márkakutatása, a Brand Asset Valuator (BAV). A közel negyedszázad alatt durván egymillió ember véleménye került be az adatbázisukba, legutóbb 51 országban, 51 attribútum alapján végezték el felmérést. A márkamutatók száma is időről időre nő, múlt hét csütörtökön mutatták be a 73-at, ez a cultural capital. 

  #9
2017-06-09 15:16:00

Június 14-én megnyílik Magyarország harmadik IKEA áruháza, a soroksári a maga 34 ezer négyzetméterével a legnagyobb lesz hazánkban (az Örs vezér téri 26 ezer, a budaörsi 19 ezer négyzetméter). Értelemszerűen több termékből lehet majd választani, de nagyobb hangsúlyt fektetnek az inspirációra is, illetve itt ebédelni is többen tudnak egyszerre. A Kreatívnak lehetősége volt még nyitás előtt bejárni a terepet, ennek beszámolóját olvashatják alább.

  #10
2017-05-30 15:29:00

Már 40 ezer megtekintésnél jár Máté Krisztina Anyamonológok című 23 perces kisfilmje. A riporter 13 anyával készített interjút, a beszélgetések során pedig olyan tabutémák is előkerültek, amelyekkel a legtöbb anya már találkozott. A film a Nestlé Beba Junior támogatásával készült, és teljes hosszában elérhető a YouTube-on.

  #11
2017-05-29 16:16:00

A háborús övezetek legismertebb tudósítója, a CNN International arca, Christiane Amanpour a balkáni háborúban végzett munkájára legbüszkébb. Az iráni–angol származású riporter az elmúlt 35 évben bejelentkezett többek között Irakból, Pakisztánból, Ruandából, és közben hétről hétre a világ 
legbefolyásosabb vezetőit is asztalhoz ültette. Kényes kérdéseit amerikai elnökök és autoriter államok vezetői ugyanúgy megkapták, de a számára fontos ügyek melletti határozott kiállását a médián innen és túl sem mindenki értékeli pozitívan.

  #12
2017-05-05 11:14:00

A nőkről készült sztereotip képeket szeretnék eltüntetni. Nem 100 százalékosan sikerült. 

  #13
2017-05-03 10:05:00

A Noizz.hu a RAS európai médiamárkája. Politika is lesz rajta.

  #14
2017-04-29 07:55:00

A legjobbnak gondolt balatoni vendéglátóhelyeket, éttermeket, borászatokat és szálláshelyeket gyűjtötte össze szándéka szerint Szauer Judit és csapata. A kifejezetten éttermekre és borászatokra specializálódott pr-szakember Balatoni Gasztrotérképe a magasabb minőséget képviselő és – pár kivételt leszámítva – az egész évben nyitva tartó szolgáltatókat listázza. Számuk idén már 66-ra nőtt. A hajókirándulással egybekötött megnyitó bulin az is kiderült, hogy volt olyan hely, amelynek elsőre nemet mondtak.

#15
2017-04-27 07:28:00

A Napi.hu 100 leggazdagabb magyar 2017-es listájára a szektorból befért még 10 másik milliárdos. Új szereplő Kuna Tibor.

#16
2017-04-26 11:28:00

Bevállalta és végigcsinálta az elmúlt évtizedek legnagyobb leleplezését, az amerikai kormány titkos megfigyelési programja az átlag állampolgároktól a külföldi diplomatákig mindenkit érintett – és nem kizárt, érint a jövőben is. Glenn Greenwald a Snowden-üggyel minden korábbinál erősebben letette voksát a határozott politikai és ideológiai állásfoglalást nem nélkülöző újságírás mellett is. Portré.

#17
2017-04-07 09:37:00

A jelenleg 220-250 ezer egyedi felhasználót elérő Egészségkaluz.hu-t a gyógyszer-információs adatbázisban erős Vidal-csoporttól vette meg a Ringier Axel Springer (RAS). Az online integráció mellett a jövőben nyomtatott mellékletként is megjelenik majd, sőt vasárnaponként Győrffy Pál és Valkó Eszter vezetésével az RTL Klubon is jelentkezik az Egészség Kalauz című műsor. A hír kapcsán interjút készítettünk a RAS Magyarország digitális-portfólió igazgatójával, Gerentsér Imrével.

  #18
2017-04-05 14:05:00

Nem a majonézes dobozokra tervezték a falvédőt, és nem ezzel a szöveggel. Az Univer egyelőre még nem érti, mi a baj.

  #19
2017-03-27 14:39:00

Interjú Hodozsán Dániellel, aki digitális menedzseri állását adta fel, hogy csak az e-sporttal foglalkozó honlapjára, az Esport1.hu-ra koncentrálhasson. A Kreatív magazin márciusi számának cikke.

  #20
2017-03-27 10:11:00

Rendhagyó standdal szerepelt idén Magyarország a március 23-26. között megrendezett Lipcsei Könyvvásáron. Nem a nyelv vagy a könyvek, de még csak nem is a szavak vagy a betűk inspirálták a stand alkotóit, hanem a mindig háttérben lévő, de az értelmes olvasáshoz nélkülözhetetlen szóközök. A tervezőcsapat vezetője, a Német Formatervezési Díj arany fokozatával februárban másodszor kitüntetett Salát Zalán Péter tervezőgrafikus mesélt nekünk a koncepcióról.

.

  #21
2017-03-16 15:38:00

Noha sosem tervezett előre, itthon és külföldön is mindig megtalálta a helyét. Egyre nagyobb volumenű feladatokat pipál ki, legutóbb ezt nemzetközi aranyak kísérték a szaúd-arábiai Ogilvynél. Most épp Barcelona van a soron, a DDB új ügynökségénél januárban nevezték ki creative supervisornak. A Kreatív magazin 25. születésnapi számának cikke.

  #22
2017-03-14 12:39:00

Alig több mint fél évet élt az Origo kulturális és életmód magazinja. Az oldalnál dolgozó újságírók távoznak a kiadótól.

  #23
2017-03-09 12:22:00

Évi egy-másfél hónapos világjáró túráinak hosszát 2016-ban már három hónaposra növelte a Carnation, majd a Possible vezérigazgatói posztját 15 évig betöltő Tóth Krisztián. Nemzetközi díjak sokaságával a háta mögött, a csúcson mondott búcsút az ügynökségi életnek, de szerinte csak most jön az aranykor. Lehet fogadni, hogy Charles Simonyi után ő lesz-e a következő magyar űrturista. A Kreatív magazin 25. születésnapi számának cikke.

  #24
2017-03-08 14:04:00

Egy nőnapi reklám szerint a nők nem is nélkülözhetetlenek egy csomó helyzetben. Reklámok nőnapra. 

  #25
2017-03-03 13:51:00

Nem értettek egyet a hírportál új irányvonalával. Az Origo szerkesztőségében közel egy tucat újságíróval lettek kevesebben a héten.

  #26
2017-02-27 15:04:00

Egy magát megnevezni nem kívánó hazai médiavállalat fedezi az ez évi kiadásokat. Szintén friss hír, hogy a folyóirat új főszerkesztővel, Bayer Judittal megy tovább.

  #27
2017-02-27 14:55:00

Deák Kristófot a Paramount Channelnek készülő minisorozatának előkészítői munkái során érte a hír, hogy első saját forgatókönyvéből írt kisfilmje, a Mindenki bekerült az Oscar-jelöltek ötösébe. Persze innentől kezdve az új produkciója is más megvilágításba került, kíváncsiák lettünk rá mi is. Pláne, hogy most már egy Oscar-díjas új sorozatáról beszélünk.

  #28
2017-02-23 14:52:00

Interjú Kerényi Györggyel. A Vs.hu alapító főszerkesztője, korábban a Kossuth Rádió vezetője nem bírja a közéleti rinyálást, ellenálló fiaira viszont büszke. Jelenleg minden második héten a pozsonyi magyar rádióban szerkesztő-műsorvezető, meg önkéntes alapon börtönrádiózik. A Kreatív magazin 25. születésnapi mamutszámának cikke.

  #29
2017-02-10 09:20:00

A nők és férfiak közötti fizetéskülönbségét célkeresztbe helyező Boldog női újévet! kampány az ügynökség kezdeményezésére született.

  #30
2017-02-08 13:16:00

A blogból hírportállá nőtt Nyugati fénynek ez a célja. Az alapító főszerkesztő szerint rágalom, hogy az oldal a „DK pártblogja" lenne.

  #31
2017-02-01 16:42:00

Korábban kettő, mostanra már 14 volt népszabadságosról újságíróról tudjuk, hogy leszerződött a napilaphoz. Márciusban még újabb emberek érkezését várják.

  #32
2017-01-31 16:02:00

Február 1-tól a Kisalföld és a Délmagyarország online kiadásának bizonyos, főleg helyi vonatkozású tartalmai csak előfizetéssel lesznek elérhetőek. A Lapcom az új gyakorlattal a print előfizetőit szeretné megtartani. 

  #33
2017-01-25 15:15:00

Nem tartja vállalhatónak a lapok körül kialakult politikai környezetet Gál J. Zoltán, ezért távozik a Vasárnapi Hírektől és a kiadótól. Közben 15 korábbi népszabadságos újságíróval tárgyalnak, akik éppen a Gál J. által is hangoztatott, tulajdonostól független szerkesztőségi munkára kaptak ígéretet. Újdonság még, hogy nagy valószínűséggel állami hirdetések is lesznek az újraformálódó lapokban.

  #34
2017-01-13 14:04:00

Zavaróan maximalista vagyok, néha ezzel az emberek agyára is megyek − mondja magáról Arányi Bogi, aki junior szövegíróként dolgozik a JWT-nél.

  #35
2017-01-06 08:00:00

Az egyik undort kelt, mégis egyeduralkodó, a másik olyan finom, hogy a nap fénypontja, a harmadik az elmúlt 10 évben újra összeszedte magát. Melyik az a 25 márka, ami a legtöbbet mondja el rólunk, magyarokról? A Kreatív márkatoplistája, harmadik és befejező rész. 

  #36
2017-01-05 11:33:00

2017 elején jelenik meg egy összevont dupla számmal az utolsó Médiakutató. A negyedévente megjelenő médiatudományi folyóirat 2000-ben indult, főszerkesztője tavaly nyárig az alapító, Bajomi-Lázár Péter volt. Új főszerkesztőt akkor nem választottak, a szerkesztési feladatokat a 11 tagú szerkesztőbizottság megosztotta.

  #37
2017-01-04 13:54:00

Márkatoplistánk folytatódik. A Kreatív sztetoszkópjával megpróbáltuk végigtapogatni a magyar néplelket, azaz meghatározni azt a Magyarországon aktív 25 márkát, amelyek a legtöbbet mondják el rólunk. Háromrészes sorozatunk első része itt olvasható.

  #38
2017-01-03 12:20:00

Ez egy szubjektív lista: a Kreatív sztetoszkópjával megpróbáltuk végigtapogatni a magyar néplelket, és meghatározni azt, melyik 25, Magyarországon aktív márka eltűnése után maradna itthon a legnagyobb űr. Ez nem egy kívánság- vagy kedvenclista. Azokat kerestük, amelyek a legtöbbet mondják el rólunk, magyarokról. Háromrészes márkalistánk első része.

#39
2016-12-29 20:54:00

Kinde Kálmánnal hatra nőtt a meghekkelt Orbán-interjú miatt elbocsátottak száma, de van újságíró, aki most szolidaritás miatt szintén feláll.

  #40
2016-12-28 18:46:00

A korrektor jelszavával, valószínűleg távoli gépátvétellel hamisították meg a Fejér Megyei Hírlap miniszterelnöki interjúját. Öt embert már azonnali hatállyal elbocsátottak, ők perelni készülnek.

  #41
2016-12-23 16:21:00

Hosszú a politikai áldozatok listája: Vs.hu, Népszabadság, Metropol, PLT, Világgazdaság, Figyelő. A nyomtatott és az online médiapiac 2016-os összefoglalójában azért elméletileg van pár pozitív hír is, bár azoknál is akad, ahol szkeptikusak vagyunk.

  #42
2016-12-20 16:00:00

A volt szocialista politikus tulajdonostól független működést ígér. Más kérdés, hogy a korábbi tulajdonosjelölt liechtensteini bejegyzésű projektcéggel is rögzítették ezt, mostanra viszont mégsem bíztak már annyira bennük a geomédiások. Puch neve nem először szerepel a Népszava mellett.

  #43
2016-12-06 14:16:00

Hogy a férfiaknak és a nőknek ugyanolyan lehetőségei vannak-e egy munkahelyen, top témaként fut számos területen. A tudományos és a tech szektor után a kommunikációs szakma nyugati szárnya is feltette a kérdést. Hiányolják a nőket posztokról és részlegekről, és azt is felvetik, hogy a változás a pénzügyi eredményeken is meglátszana. Most mi is kinyitottuk a csapot: a hazai kommunikációs ipari szemlénknek online kutatás (erről itt), mélyinterjú és külföldi lapszemle is része. Jó hír, hogy kaptunk receptet a női sikerre, kevésbé tapsikolós, hogy a kreatívoknál még mindig nem kell külön női öltöző.

  #44
2016-12-06 09:40:00

Infografikán mutatjuk be a genderkutatásunk online kérdőívének eredményét. Vidus Gabriellát nevezték meg legtöbben példaképnek. 

  #45
2016-12-01 19:50:00

A Média 2017 konferencia sztárvendége, a Kreatív kiadójának anyavállalatától, a Süddeutsche Verlagtól érkezett: Frederik Obermaier és társa vezényletével zajlott a Panama-iratok feldolgozása. Utána panelbeszélgetések váltogatták egymást: online, print és tévés főszerkesztők tárgyalták ki a mai problémákat, de volt szó üzletfejlesztési stratégiákról, illetve az értékesítés új irányairól is.

  #46
2016-11-30 17:38:00

Fancy helyen, a Bazilika tőszomszédságában, az Aria Hotel tetőbárjában tartotta a Viber a legújabb termékbemutatóját. Pár hónapja is tartottak egy hasonló eseményt, akkor a matricacsomagokra fókuszáltak a Larus Étteremben, most a nyilvános chatelés volt a fő téma. Akkor még csak három magyar szereplőnek volt saját fiókja, (Sziget, Blikk.hu, Glamour), mostanra összehoztak egy tucatnyi márkát.

#47
2016-11-29 15:31:00

Idén is megrendeztük a pr-szakmának szánt hagyományos konferenciánkat, a PR Napot. A Müpában rendezett november 24-i eseményen volt médiapiaci áttekintés, employer branding best practice-ek, egy kis merengés arról, hogy már Londonnal kell versengeni a jó munkatársakért, és a „youngandpartnerezés” sem maradt ki. A cikk alján néhány előadás prezentációja letölthető.

  #48
2016-11-28 10:10:00

Hivatalosan közös megegyezéssel távozott Csabai Károly a Mediaworkstől, de az elválás oka nagy valószínűséggel az, hogy az újságíró nem kompatibilis a lap új írányával. 

  #49
2016-11-18 16:36:00

Tekintve, hogy tudatosan észlelhetőek, nem lehetnek „tudatosan nem észlelhetőek”. Sem a csatorna, sem a fogyasztóvédelem, sem a Magyar Reklámszövetség, sem az Önszabályozó Reklámtestület nem tartja aggályosnak az úgynevezett „reklámstingeket".

  #50
2016-11-18 13:40:00

A 18-29 éves korosztály médiahasználati szokásait vizsgálta a Transparency International Magyarország (TI), amely kutatás egyrészt megerősítette, másrészt cáfolta az eddigi - vélt vagy valós - ismereteket, feltételezéseket. A fiatalok körében valóban nincs jelentősége a nyomtatott sajtónak, 40 százalékuk sose vesz kézbe ilyen terméket, de azért nem is csak a Facebook-hírfolyamból tájékozódnak, illetve megbízható forrásnak is más médiumokat sorolnak előbbre. A kutatást a Telenor támogatta.

 

  #51
2016-10-26 11:15:00

Nagyjából elfelejthetjük, hogy milyenek voltunk gyerekként, fiatalként: mit néztünk, kikért rajongtunk és mi alapján választottunk, ha erre a célcsoportra tervezünk - derült ki múlt héten a YouTube-hajón. Ma, a 6-tól 24 éves korosztálynak a tévét felülírja a net, ahol az őszinteség a nyerő mind a tartalomban, mind a reklámokban. Ennek ellenére nem kell kidobni a tévét, a reklámozóknak pláne nem, mert egyrészt a két platform kiegészíti egymást, másrészt az idősebb generáció még mindig inkább a televíziót kapcsolja be. Néhány előadás prezentációja letölthető, keresse azokat a cikk alatti dobozban!

  #52
2016-10-24 11:23:00

A Budapesti Városarculati Nonprofit Kft. (BVA) nagyon kellemes kisfilmet készített a városról, picit kár, hogy túl szép lett.

  #53
2016-10-20 17:27:00

Egy liechtensteini bejegyzésű projektcég vette meg a Népszavát és a Geomédia médiaportfólióját. A szerződés aláírását hónapokig tartó egyezkedés előzte meg. A Vasárnapi Híreket és a Népszavát integrálják, de a két brand megmarad. A Vasárnapi Hírek (VH) főszerkesztője, Gál J. Zoltán optimistán tekint a jövőbe, a Kreatívnak arról is mesélt, hogy a Népszabadságtól szeretnének átigazolni újságírókat.  

  #54
2016-10-20 09:38:00

A Népszabadság október 10-e óta nem jelent meg, most a Fedél Nélkülben térnek vissza egy lapszám erejéig. Aki a hajléktalanok által írt, szerkesztett és terjesztett lap bővített kiadását az utcán nem találja vagy olyan helyen él, ahol nem jut hozzá, annak házhoz is viszik. 

  #55
2016-10-20 09:25:00

Nem lesz többé Népszabadság, de a szerkesztőség még próbálja elérni, hogy minden munkatárs tisztességesen távozhasson a helyzetből, ezért zárnak össze. Nincs még komoly befektető, de mindenkit visszahívnak.

  #56
2016-10-19 09:00:00

Közösségi terepszemle címmel tartott a Kreatív múlt héten egy workshopot. Rengeteg tipp, trükk és tanulság hangzott el, a programon részvevők ilyen és hasonló kérdésekre kaptak választ: hol érdemes posztolni, miről és mit? Lehet-e pénzt csinálni az imázsépítésből? Hogy néz ki egy Instagram-promóció, ami 1 perc alatt eléri a célcsoportot? Szemezgetős beszámoló következik.

  #57
2016-10-18 14:41:00

A menő amerikai médiateoretikus, Victor Pickard arról beszélt a CEU Közpolitikai Iskolájában, hogy a sajtó klasszikus formájában lehúzhatja a rolót, és ebben a hirdetők sem ártatlanok.

  #58
2016-10-11 17:15:00

A Magyar Reklámszövetség az egyik meghatározó piaci szegmens, a kültéri reklámpiac működésébe való ilyen mértékű kormányzati beavatkozást mélységesen elutasítja, indokolatlannak és szakmailag megalapozatlannak tartja - írja a szervezet közleményében. Megkérdeztük a JCDecaux-t és a Publimontot is, őket is meglepte a tervezet.

  #59
2016-10-07 16:52:00

A nagy médiacégek most az egyszer időben kapcsoltak. A CNN, a BBC, a New York Times, de a Russia Today és az AP is folyamatosan kínál VR-tartalmat az olvasóinak. Mindegyikük valamiben új vagy első akar lenni, legyen az egy dedikált oldal, egy kreatív együttműködés vagy egy ügyes marketingfogás. A hazai szereplők inkább csak pislognak a sebesség láttán, bár van olyan kiadó, amelyiknek kész tervei vannak.

  #60
2016-10-06 14:54:00

Távolról irányítható fűtéssel kezdte, mára az egész lakás tele van szenzorral. Beszélgettünk egy autodidakta lakásokosítóval, hogy megmutassuk, az okos otthon már nem a messzi jövő. 

  #61
2016-10-04 12:10:00

Második alkalommal rendezte meg idén a Kreatív a Gyógyszerkommunikációs konferenciát. Míg februárban a központi téma a gyógyszercégek digitális stratégiája volt, addig az ősszel minden előadás a tartalommarketinges megoldásokhoz kapcsolódott. Néhány előadás prezentációja letölthető, keresse azokat a cikk alatti dobozban!

  #62
2016-09-30 10:36:00

A Viber nemcsak csevegésre jó, hanem izgalmas platformja a b2c kommunikációnak is. Ezt a funkcióját Magyarországon még csak néhány cég használja, saját matricacsomaggal pedig még senki nem rukkolt elő. A Viber üzleti lehetőségeiről a chatprogram két munkatársa tartott előadást a múlt héten - a programot kreatív szakemberek részére, az Adaptive Media szervezte.  

  #63
2016-09-15 15:29:00

Jó tudni, hogy Budapesten már öt éve kulturális és gasztronómiai forradalom zajlik. Ehhez csapódott hozzá tavaly a Brain Bar Budapest  is. Javarészt nem központosított, államilag felügyelt sikertörténetekről van szó, az irányvonalat sokkal inkább az alulról jövő kezdeményezések határozták meg. Igaz, a főváros vezetése már az együttműködők táborát erősíti, a most bemutatott események pedig a nemzetközileg is erősítik Budapest márkáját.

  #64
2016-09-02 11:21:00

Visszatérő zúgolódást, felháborodást okoz, hogy a Facebook nem köt semmit a kiadóvállalatok orrára az hírfolyama algoritmusáról. Különféle stratégiákat látni arra nézve, hogy a kiadók hogyan próbálnak érvényesülni a Facebook világában, az egyszerű megosztásoktól a Facebook Live használatáig. De nemcsak egymással és a Facebookkal küzdenek a hagyományos médiások, hanem a közösségi oldalon belül született, új típusú médiacégekkel is. Az amerikaiaknak - főképp így az elnökválasztás évében - különösen sok, furcsa hátterű politikai tartalom kerül a News Feedjébe.

  #65
2016-08-12 09:21:00

A NuHeadzTV kapta idén a Kreatív Online Video Awardján a websorozatok kategóriában az arany díjat. Bozsik Ádám és Horváth Ádám Youtube-csatornájának legnépszerűbb sorozata volt A Vers Mindenkié és kis formátumváltás után nemsokára folytatása is lesz. Horváth Ádámmal, a NuHeadzTV producerével készítettünk interjút. 

  #66
2016-08-11 14:42:00

Molnár Renátó a Nyugat-magyarországi Egyetem Alkalmazott Művészeti Intézetében tanult, a Pakk idei kiemelt kategóriában, a kézműves sör csomagolás – redesignban nyert arany díjat. Ez a címke egyben a diplomamunkája is volt a fiatal tervezőgrafikusnak. Sajnos a sörgyártó cég nem mutatott érdeklődést az új dizájn iránt, így ilyen címkéjű sört egyelőre kár keresni a boltokban.

#67
2016-08-09 15:37:00

Szerdán indul a 24. Sziget Fesztivál. Mára már ott bulizik a Hajógyári-szigeten az a generáció is, akik még az első, 1993-as fesztivál idején fogantak. Összeszedtük az elmúlt több mint húsz év Sziget-reklámjait. Ahol tudtuk, alkotókkal, lábjegyzetekkel is kiegészítettük.

  #68
2016-08-05 09:30:00

A Kreatív 2016-os Online Video Award klasszikus online reklámfilmek / vírusreklámok kategóriájának arany díját a Pool&Beer promóvideója kapta. A strandolást bulival kombináló eseménysorozatot a dj-ket tömörítő NVC szervezi, a nyertes klipet lényegében házon belül gyártották. A pályázó cég, az Art Village ügyvezetője, Papp László az NVC egyik alapítója, illetve Subotage néven dj-ként is tevékenykedik, a videó zenéjéért is ő volt a felelős. A klipet az egyik legismeretebb hazai kliprendező, Miki357 rendezte, aki elmondta, hogy vadabb zenét képzelt először, és legtöbben a meztelen lány kilétéről faggaták.

  #69
2016-08-03 14:27:00

Júniusban négy hétvégén keresztül a Hajógyári-sziget ingyenes élményparkká alakult át. Az elsősorban a családokat megszólító Gyerek Szigetre rengeteg márka kivonult, idén a minőségi majális főtámogatója a Generali Biztosító volt.

  #70
2016-07-08 14:03:00

Sportot szponzoráló cégek vezetőit kérdeztük arról, hogy mit jelent nekik személyesen és a márkájuknak a sport.

  #71
2016-07-06 08:50:00

Az úszás mint sportág nincs a sportmarketingesek kedvencei között. A Forma−1, a labdarúgás vagy a tenisz jobb nézettségi mutatóinak, ismertebb sztárjainak és gyakrabban rendezett versenyeinek révén könnyedén elhúz a vizes sportok mellett. Nálunk mégis különleges pozícióban vannak sportolóik, amit nemcsak a remek eredményeiknek köszönhetnek, hanem sokszor példaértékű márkaépítésüknek is.

  #72
2016-06-30 13:22:00

Az idei Cannes Lionst két, különleges karakter nyitotta meg. Az egyik a már önmaga illúziójának tűnő mágus, David Copperfield, a másik egy svéd kreatívügynökség, a Snask volt. A 2007-ben alakult, főként grafikai munkáiról ismertté vált csapatban még ma sem dolgoznak tíznél többen, holott ügyfeleik között a legnagyobb világcégek találhatóak (Electrolux, Microsoft, Samsung), előadásaikkal pedig körbeturnézzák a világot. A Stanfordi Egyetem, a Dropbox-központ, a dél-afrikai Cape Town után jött Cannes, ahol a csapat két tagjával mi is találkoztunk. 

  #73
2016-06-30 11:28:00

A Facebook a napokban bejelentette, hogy újból módosított a News Feed algoritmusán: a jövőben többször fogunk találkozni a barátaink által feltöltött fotókkal, a rokonok személyes posztjaival, mint korábban. A kiadók persze nem tapsikolnak örömükben.

  #74
2016-06-29 10:31:00

Beszámoltunk róla a hét elején, hogy a Cannes Lions reklámfesztivál ernyőprogramjaként jegyzett Young Director Awardon (YDA) aranyat kapott video art kategóriában a Kinopravda nevű magyar-orosz-spanyol filmes kollektíva. A díjátadó után a csapat egyik tagjával, Kostil Danilával beszélgettünk Cannes-ban.

  #75
2016-06-27 17:41:00

A Cannes-i reklámfesztivál utolsó előtti napján, pénteken ültünk le a Young Lions egyik párosával beszélgetni. Erdei Zsófia és Csík Hargitta a Republic Group munkatársai és cyber kategóriában versenyeztek.

  #76
2016-06-24 14:00:00

Hiánycikk volt sokáig a kreatívképzés Magyarországon, az elmúlt években azonban valami beindult. Vannak külföldről adaptált kezdeményezések, de akad ügynökség, amelyik saját kurzust fejlesztett. A fiatalok viszont türelmetlenek, sokuknak már vonzóbb a startup-világ, mint a reklámszakma.

  #77
2016-06-24 11:48:00

Soha ennyi magyar Young Lions csapat nem volt még Cannes-ban, idén négy gárda is megmérettethette magát a fiatal kreatívok nemzetközi versenyén. Print, cyber, média és young marketer kategóriában voltak tőlünk indulók, Tölcsér Borbálát (TB) és Budavári Balázst (BB), a printes párost még kedden kaptuk el egy rövid élménybeszámolóra. A DDB Budapest fiataljai a Cannes Lions Beachen, napszúrás közeli állapotban meséltek a felkészülésről, a feladatról és arról, hogy miért nem mennek csalódottan haza a francia Riviéráról.

  #78
2016-06-23 16:00:00

A Leo Burnett nagyszerűen szerepelt a Cannes Lions reklámfesztiválon: először kedden egy új kategóriában, a Digital Craftban nyertek bronz oroszlánt, szerdán pedig sikerült a duplázás, a mobil kategóriában is bronz oroszlánnal díjazták a Samsungnak készített SeeColors kampányukat. Farkas Vilmossal, az ügynökség kreatívigazgatóval a díjátadó, illetve az azzal párhuzamos zajló, csodálatos magyar-portugál 3-3-as meccs után ültünk le a tengerpart közelében beszélgetni. 

  #79
2016-06-22 15:41:00

Hatalmas sikert ért el a Young & Rubicam a Cannes Lions reklámfesztiválon. Már eddig is ők vezették a hazai ügynökségek között a cannes-i ranglistát, volt egy bronzuk még 1997-ből, illetve tavaly is egy bronzot hoztak haza a Házhoz megy a mozi kampánnyal. Most még fényesebb lett az oroszlán, a Katona József Színháznak készített Hírszínházzal ezüst oroszlánt nyertek. A kampány alkotóival, Galácz Karolinával (GK), a Y&R helyettes kreatívigazgatójával és Visy Zoltánnal (VZ), a művészeti csoport vezetőjével a díjátadó előtt beszélgettünk a Hírszínház hátteréről, a zsűrizés kiszámíthatatlanságáról és a fesztivál mindennapjairól.

  #80
2016-06-22 10:36:00

A Y&R a Katona József Színháznak készített kampányával Ezüst Oroszlánt, míg a Leo Burnett a Samsungnak készített alkalmazásával Bronz Oroszlánt nyert. 

  #81
2016-06-10 12:07:00

A Special Effects Media a YouTube egyik Multi Channel Network (MCN) partnere. Ez egy különleges partneri státusz a Google-lel, az ebben működő cégek (Magyarországon néhány ilyen partnercég van) a videómegosztó csatornáival, tartalomtulajdonosokkal és tartalom-előállítókkal állnak szerződéses kapcsolatban. Egyedi jogosítványaik révén jobban tudják védeni a tartalmak szerzői jogait, YouTube Certified minősítésük által szerzett ismereteikkel segítik a csatornák nézettségépítését, illetve szponzori lehetőségeket hoznak nekik. 

Beszélgetés Szabó Gergővel, a Special Effects Media alapító-ügyvezetőjével.

  #82
2016-06-08 14:00:00

Beszélgetés Grósz Judittal, a Microsoft Magyarország marketing- és operatív igazgatójával, amiben szó esik biztonságra törekvésről, feketeöves IT-sokról, komfortzónáról, az evangélista pozícióról és a gender ágendáról is.

  #83
2016-06-07 09:02:00

Pár hét alatt számos médiumot bejárt az UNICEF Magyar Bizottság Alapítvány idei 1 százalékos adománygyűjtő kampánya. Nem a tárgyával, hanem a feldolgozás módjával vívta ki a figyelmet a három kisfilm, melyek a kritikusaik szerint bagatellizálják a gyermekbántalmazást és apaellenesek. Az UNICEF párbeszédet kezdeményezett a témáról, a kampányt készítő Isobar kiáll a legutóbb a Golden Hammeren is díjazott projekt mellett, de a filmeket újravágták. 

  #84
2016-06-07 08:43:00

A Kreatív szerkesztőségének válogatása az elmúlt néhány év civil szervezeti kommunikációs aktivitásaiból.

  #85
2016-05-26 09:36:00

Egy hónapja már a világ bármely pontján elérhető a Facebook Instant Articles (instant cikkek, IA) formátuma. Csak a közösségi oldal mobilalkalmazását érinti az újítás, a hazai médiacégek többsége viszont egyelőre vár még a bevezetésével. Közben már a Google is finisben van az Instant Articleshez hasonló AMP-jével. Mit tudnak ezek az új fejlesztések és jogosak-e a kételyek velük kapcsolatban?

  #86
2016-05-12 09:35:00

2015 vízválasztó év volt a vállalatok társadalmi felelősségvállalásának történetében. Az egyre erőteljesebb és célzottabb kommunikációt a cégek azzal fejelték meg, hogy koalícióban kezdtek el gondolkodni a világ égető problémáiról. Egyre kevesebb a tabu és a taktikázás, ami már csak azért is fontos, mert a két legfiatalabb fogyasztói réteg, az Y és a Z generáció tagjainál csak ez működik.

  #87
2016-05-04 15:36:00

Borissza Kitti egyre inkább anarchistának vallja magát. A digitális stratéga szerint nemcsak a civil, hanem az üzleti szférának is van potenciálja a társadalmi vállalkozásokban. Ő már mindkét területen dolgozott, volt idő, mikor párhuzamosan is. 

  #88
2016-04-21 14:59:00

A héten megújult a Hvg.hu, ezzel párhuzamosan ma új időszámítás kezdődött az online nagytestvérénél, a nyomtatott HVG-nél is. Több, érdekes tipográfiai váltás is történt.

  #89
2016-04-20 16:41:00

Mégsem az MEC 1,4 milliós árajánlata lett a befutó a korábban szakmai vitákat is indító pályázaton. A GVH közbeszerzésére a hiánypótlást követően ugyanis végül csak a Republic adott be érvényes pályázatot.

  #90
2016-04-19 10:15:00

harmadik alkalommal életre hívott kezdeményezésben idén is nyolc kiválasztott tanulhat a szakma krémjétől ingyen és bérmentve. Februártól májusig, szombat délutánonként zajlik a minőségi fejtágítás, a tehetséggondozás célja, hogy fiatalok könnyebben, gyorsabban jussanak be az ügynökségekhez. Az eddigi tizenhat végzettből ez nyolcuknak sikerült is.

  #91
2016-04-06 15:42:00

2016. április 4-én Gábor Iván távozik a Café éléről, helyét Szarvas László veszi át. Az ügynökségcsoporthoz tartozó Café Next Kft. neve ezentúl Café Communications Kft., ügyvezetője Simon Zoltán lesz. Gábor Iván tanácsadóként még ez év június 30-ig segíti a Café munkáját - olvasható a kedden kiadott közleményben. A Kreatív exkluzív interjút készített a Café menedzsmentjével, amiben Gábor Iván részletesen elmeséli, hogy mi volt döntésének háttérében.

  #92
2016-03-24 10:45:00

Recycling, upcycling és jó hangulat - ez jellemezte az idei első WAMP-ot, amit a fenntartható dizájn jegyében szerveztek meg. Elmentünk, elmondjuk. 

  #93
2016-03-22 15:46:00

A Campaignlive.co.uk egy csokorra való húsvéti reklámot gyűjtött össze. Íme. 

  #94
2016-03-11 10:46:00

A Café Communications Tízórai történetek márciusi vendégei a 444.hu-tól jöttek: Kardos Gábor a hírportál kiadójának, a Magyar Jetinek a vezérigazgatója és Ács Dániel, újságíró. Az online tartalomfogyasztási szokásokról beszéltek, arról, hogy milyen irányba halad a tartalomgyártás, hova, mi a megfelelő formátum, illetve hogyan oldják meg a 444.hu-nál a márkázott tartalmat. 

  #95
2016-03-10 11:23:00

Felelőtlen árazásról, versenytársak kiszorításáról írt szombati sajtóközleményében a Republic az MEC-vel kapcsolatban. Mindkét ügynökség a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) egy februári tenderén indult. Nyertest még nem hirdettek, de a Republic „egész reklámszakma számára súlyosan károsnak” minősítette, hogy az MEC 1,4 millió forintért vállalná el a GVH kampányát.

  #96
2016-03-09 13:39:00

Téveszme, hogy az online és offline tér marketingstratégiáját külön oszlopban kell vezetni. De tévhit az is, hogy csak az online hirdetések hatékonyságának növelésével kell a cégeknek foglalkozni, az offline pedig lassan mehet a kukába – ez volt a két visszatérő gondolat március 7-én a Kreatív és a Google közös szervezésében megrendezett Digital Branding Reggelin. A két platform együttélését már csak az is alátámasztja, hogy a magyarok 49 százaléka tévézés közben internetezik is.

  #97
2016-03-07 09:00:00

Az, hogy applikációk ma már meghatározzák a közösségi közlekedést, nem újdonság, de, hogy mennyire fognak hatni egy város teljes életére, az még a szakértőket is megosztja. Csütörtökön a Mobile Hungary konferencia két, egymást követő szekciójából az derült ki, hogy csak látszólag egyenes út az Ubertől a smart citykig. A technológia ne cél legyen, hanem eszköz hangsúlyozta több előadó is: az országos krétahiányt egy köztéri wifi-hotspot biztosan nem fogja megoldani.

hirdetés
hirdetés
Görögország és a közmédia.
Mármint olyan, ami repül.
Gúzsba kötve krízist kezelni, ez a kihívás.

Lehet-e figye­lemfelkeltő, minőségi csomagolásterveket készíteni mindössze két színből?

Mark Zuckerberg, mint magyar márkanagykövet.

Egy mérkőzés hálózatilag elemezve.

hirdetés