hirdetés
hirdetés
hirdetés

Újabb büntetés a Való Világnak

Újabb, összesen 88 millió forintos bírságot szabott ki a médiatanács az RTL Klubnak a Való Világ 4 szabálysértései miatt. A csatorna már 144 milliós büntetést kapott a műsorért, de még így is lesz folytatás.

hirdetés

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa az RTL Klub Való Világ 4. szériája januári adásainak szabálysértései miatt összesen 88 millió forintos bírságot szabott ki a – idézi az MTI Kiricsi Karola, a médiatanács szóvivőjének a csütörtöki budapesti sajtótájékoztatón elhangzott kijelentését. A döntés a médiatanács szerdai ülésén született, és indoka az volt, hogy a műsor adásai sértették a médiatörvény gyermekek és kiskorúak védelmére vonatkozó rendelkezéseit, illetve a termékmegjelenítésre vonatkozó előírásokat.

A médiatanács sajtóközleménye pontosan részletezi a bírság összetételét és a döntés okait. „Januárban a Való Világ 4 és a Neked Való műsorokban 14 alkalommal sértették meg a kiskorúakra vonatkozó rendelkezéseket, ezért a tanács 75.408.766 forint kötbér megfizetésére kötelezte a médiaszolgáltatót. A műsorokban közvetlenül megjelenő problematikus tartalmak alkalmasak voltak a kiskorúak személyiségfejlődésének kedvezőtlen befolyásolására, ezért az RTL Klub tévesen sorolta a műsort a médiatörvényben meghatározott III. korhatári kategóriába" - áll a közleményben.

A Médiatanács álláspontja szerint a műsorszámot a médiatörvény rendelkezései alapján a IV. kategóriába (16 éven aluliaknak nem ajánlott) kellett volna sorolni, és csak este 9 és reggel 5 óra között lehetett volna közzétenni. Ennek hiányában ugyanis a januári adatok szerint a tévénéző 4-17 évesek közül minden harmadik a valóságshow-t nézte.

A Való Világ 4 és Neked Való műsorszámok műsorelőzeteseit ezúttal 87 alkalommal tette közzé nem megfelelő időpontban a médiaszolgáltató. Az emiatt kiszabott 12.874.666 forintos kötbér mértéke a Médiatanács eddigi gyakorlatával, valamint a Való Világ 4 november-december havi adásaira vonatkozó döntésben megfogalmazottakkal összhangban a sugárzott adások számához igazodik, ami 14 volt.

A közlemény szerint a sorozatokban sérültek a termékmegjelenítésre vonatkozó szabályok is. A televízió 22 alkalommal nem tájékoztatta egyértelműen a nézőket a termékmegjelenítés tényéről, amiért figyelmeztetést kapott a Médiatanácstól. Az új törvény hatályba lépése óta megengedett a termékmegjelenítés az ilyen típusú műsorokban, azonban a nézőket erről megfelelően tájékoztatni kell. Mivel rövid idő állt rendelkezésre a médiaszolgáltatónak a gyakorlat kialakítására, a Médiatanács csak a legenyhébb szankciót alkalmazta.

A valóságshow kapcsán érkezett panaszok számára tekintettel a Médiatanács vizsgálja a VV4 és kapcsolódó adásainak január utáni műsorait, a Szerelem a legfelsőbb szinteken című műsort, illetve figyelemmel kíséri a Cool TV-n futó Alekosznak Való című talk-show-t is. Így ezekre az adásokra és műsorokra vonatkozóan az RTL Klub még szűmíthat további bírságra.

A testület korábban a Való Világ 4. szériájának novemberi és decemberi adásai miatt már 144 millió forintos bírságot szabott ki az RTL Klubnak. Akkor a döntés indoka az volt, hogy a valóságshow káros hatással volt a kiskorúak személyiségfejlődésre a villában nagy mértékben fogyasztott alkohol és cigaretta látványa, a szexuális töltetű jelenetek, a szereplők közötti intrika és a hisztéria, a trágár beszéd, a fizikai és verbális agresszió. A médiahatóság szerint a műsort ezért hibásan sorolta az RTL Klub 12-es korhatárkarika alá, megítélésük szerint az adásokban előforduló jelenetek 16-os karikát érdemeltek volna.

Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója az első bírság után a Kreatív Online-nak elmondta, nem ért egyet a tanács döntésével, és kijelentette, bíróságon fogják megtámadni a határozatot.

(forrás: MTI)
hirdetés
Hozzászólások (2 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
igazat adok az előttem szólónak! - Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik! :)
#
Egyet nem értek: miért van káros hatással egy gyerekre az, ha a tévében sok cigarettát vagy alkoholt lát olyan emberek szájában, mint ennek a valóságizének a
szereplői. Aki őket példaképnek tekinti, az eleve visszamarad a fejlődésben, ehhez abszolút nincs szüksége sem cigarettára, sem alkoholra, de még drogokra sem. Nem. szó
sincs róla. Nem tartom őket butábbnak mint a társadalom nagy részét. Csak ugyanolyannak. De egy átlagemberből, akit még csak nem is ismerünk, mi a frászért lenne
példakép? Ez számomra egyáltalán nem logikus. És ha a szakértőknek az a véleményük, hogy egy átlagemberből csupán azért, mert szerepel a tévében példakép lehet,
akkor ne a cigarettáért meg az alkoholért büntessenek, hanem azért, mert ilyesmiket mutatnak a népnek. Ha nevelni akarunk, neveljünk okosan!

Amúgy eleve a valóságSHOW (basszus, megint valami angol szó, mindjárt hányok)eme unalmas verziójának (lásd: nincs sem tematikája, sem mondanivalója (mint például egy
szakmai válogatásról szólónak) nem lenne az én tévémben (már ha lenne ilyen) létjogosultsága. Én ugyanis belenéztem. Bevallom. És valami hihetetlenül unalmasnak
találtam kis kísérleti egereinket. Semmiről nem beszélgettek. Nem filózgattak, nem politizálgattak (lehet, hogy tilos volt, de akkor meg azt nem értem, miért), nem
beszéltek visszás vagy éppen pozitív társadalmi jelenségekről (ne mondjátok, hogy azért, mert „buták”, bemész egy kocsmába, ott mindenkinek van véleménye
mindenről, és nem csak Mensa-tagok járnak ilyen helyekre, és roppant szórakoztató tud lenni, legfeljebb amiről beszélnek, azt nem „társadalmi jelenség”-nek hívják).
Az egészet olyasmivel dobnám föl, hogy többféle szakember fűzne a megnyilvánulásukhoz véleményeket, pszichológusok, pszichiáterek, szociológusok, viselkedéskutatók,
elemeznék egy-egy reakciójukat, ahogyan egy állatok viselkedését bemutató műsorban. Na ez szórakoztató lenne, még oktató is, de jól meg is kellene fizetni a
résztvevőket. Mindegyiket, nem csak azt, aki megnyeri. Ha nincs pénz, akkor meg használjanak fel mondjuk bűnözőket erre a célra, nekik nem kellene pénzt adni.

Így, mindenféle körítés nélkül a műsor nekem csak egy rakás unalom volt, átlagosan unalmas karakterek szörnyen eseménytelen napjaival.
A cigaretta és az alkohol volt a legeslegkisebb gond.
hirdetés

Seregi György kereskedelmi vezetői pozícióba érkezik.

Az együttműködés 2020-ra szól, és az állásportál online marketingtevékenységének több területére is kiterjed.

A Girls Girls Girls Magazine közel háromperces szpotja nemtől függetlenül mindenki számára érthető.

Regisztráció után a kedvenc szerzőik cikkeit kapjuk a legolvasottabb hírek után.

Az utolsó hozzávaló elveszi az ember étvágyát az egyébként nagyon guszta ételektől.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 13.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Jöjjön el március 12-én a tavaszi Gyógyszerkommunikációs konferenciára! Inspirálódás, tanulás és tudásmegosztás nem csak gyógyszeripari szakembereknek az EGIS exkluzív, interaktív helyszínén!

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 2020. március 13.

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

SAVE THE DATE Vezetés és pszichológia konferencia április 28-án!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés