hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szobrot állítottak a női egyenjogúságnak, mégis alulfizették a női dolgozókat

A Cannes Lionsön óriási siker volt a Fearless Girl, a bátor kislány, aki szembenéz a nála jóval nagyobb bikával: a szobrot a világ egyik pénzügyi központjának számító Wall Streeten helyezte el a State Street Corp. vagyonkezelő megbízásából a McCann New York. Most kiderült, hogy a State Street 5 millió dollárt volt kénytelen peren kívül kifizetni 300 női és 15 fekete bőrű alkalmazottjának, mert kevesebbet kerestek, mint a fehér férfi kollégák - írja a New York Post. 

hirdetés

A szoborral az alkotók és a megrendelő egészen pontosan a női vezetők szerepét (és valószínűleg a velük szemben tornyosuló nehézségeket), valamint a fizetések terén kívánatos, nemek közötti egyenlőséget hangsúlyozta ki. Maga a bika (a Charging Bull) 1989-ben került a térre, és minden porcikájával az agresszív pénzügyi opportunizmust jeleníti meg.

A State Street Corp. a New York Post szerint több mint 5 millió dollárt kénytelen kifizetni 300 női és 15 színes bőrű alkalmazottjának, miután kiderült, hogy lényegesen kevesebbet kerestek, mint a fehér férfi kollégáik. A cég 2500 milliárd dollárnyi vagyont kezel, a fenti összeg tehát legfeljebb is csak aprópénz számukra.

A cég azután vállalta, hogy kiköhögi a milliós összeget, miután ellenőrzést hajtott végre náluk a US Department of Labor’s Office, tehát a munkaügyi hivatal Federal Contract Compliance Programs nevű egysége. A vizsgálat eredményét múlt szerdán hozták nyilvánosságra az egyezségi megállapodással egyetemben.

A vizsgálat szerint a nők és a színes bőrű alkalmazottak legalább 2010 óta az alapbért, az extrákat és a béren kívüli juttatásokat tekintve is kevesebbet kaptak, mint a fehér férfiak, és a kompenzációban részesülők között vannak állítólag alelnöki és ügyvezetői pozícióban lévő nők is.

A cég szóvivője szerint a State Street mindig is megtett mindent azért, hogy a juttatások "nondiszkriminatívak" legyenek, és bár nem értenek egyet a hivatal állításaival, mindenben együttműködnek vele, ezért is hajlandók a fenti összeget kifizetni a munkavállalóknak. 

Persze amit általában a szóvivők mondanak, azt nem szabad elhinni, tehát marad az, hogy a külsőségekben a "nondiszkrimináció" mellett elkötelezett cég valójában bort iszik és vizet prédikál, a bátor kislány csak a műsor kedvéért került ki a Wall Streetre, miközben ők maguk ugyanolyan rosszak, mint azok a gonosz cégek, akik ellen ezzel az ócska mutatvánnyal felléptek. Vagy ahogy egy Twiiter-felhasználó kevésbé szubtilisen megjegyezte: "Ó nézd már, a Fearless Girl csak egy pr-akció volt egy rakáss hipokrita Wall Street-i faszfejtől? Nahát!"

De legalább kiderült, hogy a State Street Corp. valójában nem a bátor kislány, hanem a dühöngő bika.

 

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Hajós Balázs 30 országért és 15 csatornamárkáért felel Budapestről.

Ellátogattunk a mozis kereskedőház hagyományos ügyfélmozizására.

Ötmilliót gyűjtöttek. Október 23-ról már tudósít a merce.hu.

Október 20. az új határidő.

Bővül a rádiós közönségmérés 2017 őszétől.

hirdetés

A verseny célja díjazni azokat a kommunikációs megoldásokat, melyek támogatják és elősegítik, hogy egy vállalat termékét vagy szolgáltatását egy másik vállalatnak értékesítse. Díjátadó: október 17.

Meghosszabbított nevezési határidő: október 20. A verseny célja: kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok díjazása.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Díjátadó: 10.25. Kapunyitás: 19 óra

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Díjátadó: 10.26. kapunyitás: 19 óra

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 27.

Workshop az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendeletéről, közismertebb nevén a GDPR-ról november 10-én.

Facebook és Instagram hirdetések kezelése a gyakorlatban november 16-án.

Prizma Kreatív PR Díj díjátadó: november 22. Helyszín: Akvárium Klub

Minden gallérhoz másképp kell szólnunk HR-eseként? Kiderül a november 21-i workshopunkon, ahová kék gallérosokra specializálódott HR-eseket várunk.

Hr-esként Ön hol nézi meg először egy jelölt profilját? És kiről mit árul el az adatlapja? És azt vajon tudja, hogy a jelöltek hol és hogyan keresnek a legaktívabban munkát? Workshopunkon mindenre választ kap.

A Kreatív hagyományos éves konferenciáján ismét a pr-szakma előtt álló legaktuálisabb kihívásokat járjuk körbe. Időpont: november 23.

hirdetés
hirdetés