hirdetés
hirdetés
hirdetés

Három céget bírságolt meg a GVH

Eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal három, fogyasztói csoportokat szervező vállalkozás ellen, mert kereskedelmi kommunikációjukkal megtévesztették a fogyasztókat – közölte a GVH az MTI-vel.

hirdetés

Összesen 10,6 millió forintra, a legmagasabb kiszabható bírsággal büntetett meg három vállalkozást a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A három cég – a  Standard-Company, az Invest Holding System és a Mutuo Risparmio – mindegyike fogyasztó csoportok szervezésével foglalkozik, és a GVH azért indított ellenük eljárást, mert a fogyasztó részére kínált összeg mértékére, a futamidőre és a havi törlesztőrészletre utaló reklámok elolvasásakor a fogyasztó arra a téves következtetésre juthatott, hogy a reklámozott szolgáltatás igénybevétele esetén azonnal hozzájuthat az általa igényelt összeghez, amelyet ezt követően havi törlesztéssel fizethet vissza. 

A Standard-Company-nak 1.600.000, az Invest Holding Systemnek 5.800.000, a Mutuo Risparmionak pedig 3.200.000 forint bírságot kell fizetnie,  továbbá a megtévesztés miatt a hivatal a cégeket a pénzbírságon túl helyreigazító közlemény megjelentetésére is kötelezte a nyomtatott sajtóban, illetve a Standard-Company esetében a cég weboldalán is.

Mint arról a Kreatív Online is beszámolt, az elmúlt években több versenytanácsi és bírósági döntés született a fogyasztói csoportok népszerűsítését érintő kérdésekről, komoly bírságot szabtak ki például tavaly májusban és decemberben is. A döntések egybehangzóan kimondják, hogy a reklámoknak ki kell térniük e sajátos vásárlási társulás lényeges elemeire, sajátosságaira, hiszen a reklám akkor felel meg a hiteles és pontos tájékoztatásnak, ha abból megismerhető a konstrukció egyedisége. 

A vállalkozásoknak tehát az előtakarékossági jelleget kiemelve és a fogyasztói igény jövőbeni, de előre meg nem határozott időben történő kielégítését is hangsúlyozva kell a figyelemfelkeltő tájékoztatást közzétenni. Így jogsértést eredményez, ha a hirdetés nem utal a szerencseelemre, valamint arra, hogy a fogyasztó akár több év – esetenként 15 év – után juthat a kívánt termékhez – tájékoztatta a GVH közleményében az MTI-t.

A GVH versenyfelügyeleti eszközökön túl más módon is törekszik a fogyasztói csoportokkal, valamint az azokat szervező vállalkozások kommunikációjával kapcsolatban általa észlelt problémákat kezelni. Több esetben is jelezte észrevételeit vagy tett ajánlást éves parlamenti beszámolójában a jogalkotó felé az ilyen csoportok működése terén fennálló szabályozási problémák és hiányosságok kezelésével összefüggésben – tartalmazza a hivatal közleménye.

(forrás: MTI)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A Just do it! mottót a hétvégi események után változtatták meg.

Hiába trükköztek a terület átruházásával, Jeff Lowe-éknak költöznie kell, Baskiné lesz Joe Exotic egykori állatkertje. 

Figyelésre, szolidaritásra és változásra hív a  #TheShowMustBePaused kezdeményezés a június 2-i Blackout Tuesday részeként.

Az országba hivatalosan nem léphet be külföldi a koronavírus miatt.

A szlovén kreatívipari rendezvényt 2021 őszére tolják. 

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés