hirdetés
hirdetés
hirdetés

Három céget bírságolt meg a GVH

Eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal három, fogyasztói csoportokat szervező vállalkozás ellen, mert kereskedelmi kommunikációjukkal megtévesztették a fogyasztókat – közölte a GVH az MTI-vel.

hirdetés

Összesen 10,6 millió forintra, a legmagasabb kiszabható bírsággal büntetett meg három vállalkozást a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A három cég – a  Standard-Company, az Invest Holding System és a Mutuo Risparmio – mindegyike fogyasztó csoportok szervezésével foglalkozik, és a GVH azért indított ellenük eljárást, mert a fogyasztó részére kínált összeg mértékére, a futamidőre és a havi törlesztőrészletre utaló reklámok elolvasásakor a fogyasztó arra a téves következtetésre juthatott, hogy a reklámozott szolgáltatás igénybevétele esetén azonnal hozzájuthat az általa igényelt összeghez, amelyet ezt követően havi törlesztéssel fizethet vissza. 

A Standard-Company-nak 1.600.000, az Invest Holding Systemnek 5.800.000, a Mutuo Risparmionak pedig 3.200.000 forint bírságot kell fizetnie,  továbbá a megtévesztés miatt a hivatal a cégeket a pénzbírságon túl helyreigazító közlemény megjelentetésére is kötelezte a nyomtatott sajtóban, illetve a Standard-Company esetében a cég weboldalán is.

Mint arról a Kreatív Online is beszámolt, az elmúlt években több versenytanácsi és bírósági döntés született a fogyasztói csoportok népszerűsítését érintő kérdésekről, komoly bírságot szabtak ki például tavaly májusban és decemberben is. A döntések egybehangzóan kimondják, hogy a reklámoknak ki kell térniük e sajátos vásárlási társulás lényeges elemeire, sajátosságaira, hiszen a reklám akkor felel meg a hiteles és pontos tájékoztatásnak, ha abból megismerhető a konstrukció egyedisége. 

A vállalkozásoknak tehát az előtakarékossági jelleget kiemelve és a fogyasztói igény jövőbeni, de előre meg nem határozott időben történő kielégítését is hangsúlyozva kell a figyelemfelkeltő tájékoztatást közzétenni. Így jogsértést eredményez, ha a hirdetés nem utal a szerencseelemre, valamint arra, hogy a fogyasztó akár több év – esetenként 15 év – után juthat a kívánt termékhez – tájékoztatta a GVH közleményében az MTI-t.

A GVH versenyfelügyeleti eszközökön túl más módon is törekszik a fogyasztói csoportokkal, valamint az azokat szervező vállalkozások kommunikációjával kapcsolatban általa észlelt problémákat kezelni. Több esetben is jelezte észrevételeit vagy tett ajánlást éves parlamenti beszámolójában a jogalkotó felé az ilyen csoportok működése terén fennálló szabályozási problémák és hiányosságok kezelésével összefüggésben – tartalmazza a hivatal közleménye.

(forrás: MTI)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A DekoRatio Branding & Design Studio által tervezett Anjuna Ice Pops csomagolása is Red Dot-díjat nyert.

Október 30-ig várjuk a nevezéseket a járványhelyzethez igazított RGB-re. A zsűri elnöke idén is Vargha Balázs, a MOME Tervezőgrafika tanszékének vezetője lesz.

A műsor producere Máté Krisztina, az adások heti rendszerességgel lesznek láthatóak.  

A Business Class csütörtökönként érkezik a legfontosabb kereskedelmi témákkal.

Beleznai Márk METU-s vizsgafilmje, az Agapé is ott szerepel az idei Cinéfondation válogatásában.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Hipnózis sem maradt érintetlenül a napról napra egyre inkább feje tetejére álló 2020-ban, egy dologból azonban nem engedünk - a díjakat idén is átadjuk Magyarország legrégebbi reklámversenyén.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés