hirdetés
hirdetés
hirdetés

Füllentett a Voda és a Telekom

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megtévesztő mobilinternet-reklámok miatt a Vodafone-t 50, a Telekomot pedig 100 millió forintra büntette.

hirdetés

A Vodafone esetében a GVH a reklámok által sugallt elérhető legnagyobb le- és feltöltési sebességet vizsgálta, míg a Telekomnál a „Mindig, minden esetben a leggyorsabb szolgáltatás” üzenetét. Az állítások igazságát tesztelő mérések után a hivatal úgy találta, hogy nem, vagy csak részben feleltek meg az igazságnak.

Ez alkalommal a GVH az összehasonlító reklámok jogszerűtlen alkalmazása és a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat folytatása miatt a Vodafone-t ötven, a Telekomot pedig százmillió forintra bírságolta. Az összegek közti különbség a reklámokra fordított kiadások eltérő mértéke miatt alakult így.

Ez annak az eljárásnak a vége, amelyet még 2011 februárjában a Telekom panaszára indított a GVH, majd az azt követő májusban már magát a Telekomot is bevonta a vizsgálatba.

A mobilinternet-reklámok miatt a Vodafone-t eddig is többször bírságolta már a GVH. 2009-ben tízmilliót, 2010 szeptemberében hatvanmilliót kellett fizetnie csak a tisztességtelen mobilinternet-reklámok miatt. A Vodafone és a másik két mobilszolgáltató a Telekom és a Telenor összetűzésének legutóbbi GVH-s fázisa egy Voda-reklám betiltása volt.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Milyen kár, hogy ezek az "előre klakulált" összegek direkt vagy indirekt módon éppen a marketing kommunikációs büdzsét csökkentik, ahelyett, hogy ott maradnának, és
hozzáértő szakemberek módjára kezelve/elköltve a minőségi kommunikációt gazdagítanák. Vajon van ez bármilyen hatással (szankció...) az érintett munkatársakra (és
nem az ügyintéző koordinátorra, meg a számítógépes operátorra gondolok itt!), azok szakmai/vezetői megítélésére??!! Vagy ez egy simán "leírható"
költségtényező, aminek a fedezetét az előfizetők úgyis "kidumálják" a saját zsebükből??!!
Talán, ha ilyen "többletköltségek" nem terhelnék a szolgáltatásokat, akkor akár "csoda" is történhetne: csökkenhetnének a díjak, vagy javulhatna/bővülhetne az
egységre jutó szolgáltatás!!
Így meg sok-sok millió egyszerűen "ablakon kidobott pénz".

Bővül az eddig is a 24 aloldalaként működő Sokszínű Vidék szerkesztősége.

A kilencvenes évek soha nem érhetnek véget.

A Karc FM-re is bírságot szabott ki az NMHH.

A multifunkciós dobozt az E3 játékkiállításon mutatták be.

Dobrosi Eszter utódja házon belülről érkezik.

hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés