hirdetés
hirdetés
hirdetés

Füllentett a Voda és a Telekom

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megtévesztő mobilinternet-reklámok miatt a Vodafone-t 50, a Telekomot pedig 100 millió forintra büntette.

hirdetés

A Vodafone esetében a GVH a reklámok által sugallt elérhető legnagyobb le- és feltöltési sebességet vizsgálta, míg a Telekomnál a „Mindig, minden esetben a leggyorsabb szolgáltatás” üzenetét. Az állítások igazságát tesztelő mérések után a hivatal úgy találta, hogy nem, vagy csak részben feleltek meg az igazságnak.

Ez alkalommal a GVH az összehasonlító reklámok jogszerűtlen alkalmazása és a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat folytatása miatt a Vodafone-t ötven, a Telekomot pedig százmillió forintra bírságolta. Az összegek közti különbség a reklámokra fordított kiadások eltérő mértéke miatt alakult így.

Ez annak az eljárásnak a vége, amelyet még 2011 februárjában a Telekom panaszára indított a GVH, majd az azt követő májusban már magát a Telekomot is bevonta a vizsgálatba.

A mobilinternet-reklámok miatt a Vodafone-t eddig is többször bírságolta már a GVH. 2009-ben tízmilliót, 2010 szeptemberében hatvanmilliót kellett fizetnie csak a tisztességtelen mobilinternet-reklámok miatt. A Vodafone és a másik két mobilszolgáltató a Telekom és a Telenor összetűzésének legutóbbi GVH-s fázisa egy Voda-reklám betiltása volt.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Milyen kár, hogy ezek az "előre klakulált" összegek direkt vagy indirekt módon éppen a marketing kommunikációs büdzsét csökkentik, ahelyett, hogy ott maradnának, és
hozzáértő szakemberek módjára kezelve/elköltve a minőségi kommunikációt gazdagítanák. Vajon van ez bármilyen hatással (szankció...) az érintett munkatársakra (és
nem az ügyintéző koordinátorra, meg a számítógépes operátorra gondolok itt!), azok szakmai/vezetői megítélésére??!! Vagy ez egy simán "leírható"
költségtényező, aminek a fedezetét az előfizetők úgyis "kidumálják" a saját zsebükből??!!
Talán, ha ilyen "többletköltségek" nem terhelnék a szolgáltatásokat, akkor akár "csoda" is történhetne: csökkenhetnének a díjak, vagy javulhatna/bővülhetne az
egységre jutó szolgáltatás!!
Így meg sok-sok millió egyszerűen "ablakon kidobott pénz".
hirdetés
hirdetés

A Vodafone Magyarország júliustól az ügyfélszolgálatos kollégái számára is lehetőséget biztosít a folyamatos távmunkára.

Tisztességtelen módon reklámozták a Black Friday-es akciókat. 

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) ötödik alkalommal hirdette meg az Employer Branding Awardot az idei év elején. 

Az EY nemzetközi felmérése szerint a fogyasztók szorongása a korlátozások feloldása után is megmaradt.

A cél az új szlogen bevezetése, a hazai gyártás, illetve a márka és Szikszó város kapcsolatának tudatosítása.

DIGITALIZÁLVA – ÚJ MEGOLDÁSOK SAVE THE DATE 07.23. 14:00

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés