hirdetés
hirdetés
hirdetés

Füllentett a Voda és a Telekom

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megtévesztő mobilinternet-reklámok miatt a Vodafone-t 50, a Telekomot pedig 100 millió forintra büntette.

hirdetés

A Vodafone esetében a GVH a reklámok által sugallt elérhető legnagyobb le- és feltöltési sebességet vizsgálta, míg a Telekomnál a „Mindig, minden esetben a leggyorsabb szolgáltatás” üzenetét. Az állítások igazságát tesztelő mérések után a hivatal úgy találta, hogy nem, vagy csak részben feleltek meg az igazságnak.

Ez alkalommal a GVH az összehasonlító reklámok jogszerűtlen alkalmazása és a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat folytatása miatt a Vodafone-t ötven, a Telekomot pedig százmillió forintra bírságolta. Az összegek közti különbség a reklámokra fordított kiadások eltérő mértéke miatt alakult így.

Ez annak az eljárásnak a vége, amelyet még 2011 februárjában a Telekom panaszára indított a GVH, majd az azt követő májusban már magát a Telekomot is bevonta a vizsgálatba.

A mobilinternet-reklámok miatt a Vodafone-t eddig is többször bírságolta már a GVH. 2009-ben tízmilliót, 2010 szeptemberében hatvanmilliót kellett fizetnie csak a tisztességtelen mobilinternet-reklámok miatt. A Vodafone és a másik két mobilszolgáltató a Telekom és a Telenor összetűzésének legutóbbi GVH-s fázisa egy Voda-reklám betiltása volt.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Milyen kár, hogy ezek az "előre klakulált" összegek direkt vagy indirekt módon éppen a marketing kommunikációs büdzsét csökkentik, ahelyett, hogy ott maradnának, és
hozzáértő szakemberek módjára kezelve/elköltve a minőségi kommunikációt gazdagítanák. Vajon van ez bármilyen hatással (szankció...) az érintett munkatársakra (és
nem az ügyintéző koordinátorra, meg a számítógépes operátorra gondolok itt!), azok szakmai/vezetői megítélésére??!! Vagy ez egy simán "leírható"
költségtényező, aminek a fedezetét az előfizetők úgyis "kidumálják" a saját zsebükből??!!
Talán, ha ilyen "többletköltségek" nem terhelnék a szolgáltatásokat, akkor akár "csoda" is történhetne: csökkenhetnének a díjak, vagy javulhatna/bővülhetne az
egységre jutó szolgáltatás!!
Így meg sok-sok millió egyszerűen "ablakon kidobott pénz".

Az új műsorrendben kétszer is vetítik a széria aktuális epizódjait.

Idén az Akváriumban rendezik a hazai videoklipek kétnapos szemléjét és szakmai fórumát.

De a fesztivál az Ökumenikus Segélyszervezeten keresztül rászoruló gyerekek iskolakezdését is támogatja.

A Sundance TV kínálatában tűnik fel a magyar dokusorozat.

A felsőoktatásban hallgatók egy ezresért fizethetnek elő a zenék mellett filmeket és sorozatokat is kínáló alkalmazásra.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés