hirdetés
hirdetés
hirdetés

440 milliónyi bírság idén a fogyasztók megtévesztése miatt

Ezeregyszász olyan panasz érkezett a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) fogyasztók megtévesztése miatt október végéig. Harmincnégy határozatban összesen 440 millió forintnyi bírságot szabott ki a hivatal, a Magyar Telekom kétszázmilliósa a legnagyobb.

hirdetés

A GVH leköszönő vezetése sajtóanyagban értékelte a 2010-es év első tíz hónapjának eredményeit. A közlemény a hivatal működésének és a versenyfelügyeleti, bírósági eljárások taglalása mellett külön részben elemeztea fogyasztók megtévesztésével kapcsolatos vizsgálatokat is.

A 2010-ben is a fogyasztók megtévesztése és a velük szemben folytatott tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok miatt indított eljárásokkal foglalkozott számszerűen a legtöbbet. A tájékoztatások széles palettáját érintő 34 határozatban összesen 440 millió forintot meghaladó bírságot szabott ki a hivatal. Ebben az évben is kiemelt versenyhivatali figyelem övezte a fogyasztói csoportokat szervező vállalkozások (Hungarian Economy Partners, Exit Finance Constitution, Euromobilien Hungary, Swiss Invest, InterCash Consulting) pénzügyi helyzetüket tekintve kiszolgáltatott fogyasztókat megcélzó tájékoztatási gyakorlatát, melyekkel szemben a fellépés határozottabb módját választotta a GVH: még eljárása befejezése előtt megtiltotta több vállalkozásnak tevékenységük meghatározott módon történő reklámozását.

Fogyasztók megtévesztésére alkalmas tájékoztatások miatt az idei évben is számos gyógyhatású és egészségre ható terméket népszerűsítő vállalkozást bírságolt a GVH, melyek esetében határozatának a fogyasztók által jól érzékelhető felületeken történő közzétételére kötelezte a cégeket. Ebben az ügycsoportban a termékeiknek megalapozatlanul gyógyhatást, esetleg fogyasztó hatást tulajdonító vállalkozások hirdetései (pl. Free Choice, Gastroyal) még mindig meghatározóak.

A fentiek mellett a 2010-ben lezárult eljárások egy része (pl. a Digitania társkereső szolgáltatásait, a TeleMédia InterAktív televíziós betelefonálós játékát, a Tv2 Megasztár-szavazását vizsgáló eljárások) azt mutatja, hogy a telekommunikációs piacon az e hálózatokra ráépülő tartalomszolgáltatásokról nyújtott tájékoztatások megfelelősége még hagy kívánni valót. Bár a telekommunikációs piacra jellemző intenzív hirdetési tevékenység során fokozatos javulás figyelhető meg, nem sikerült elkerülnie a Magyar Telekom-nak a GVH 200 millió forintot kiszabó határozatát sem. Szintén pozitív elmozdulást észleltünk a nagyméretű kiskereskedelmi láncok hirdetési újságjaiban szereplő termékismertetők megfelelősége vonatkozásában. 

A GVH ebben az évben tízmilliárd forintnyi bírságot szabott ki összesen.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A fókusz a pénzügyek kényelmes intézésére irányul. 

Erre jutott a Budapest Design Week, mely idén a körforgásos gazdaság témáját járta körül.

Az új országimázs kampány már a fiktív karakter szavajárására épít.

A Mito saját kirándulásaira szokott pólókat tervezni, de mivel idén a túra a járvány miatt elmarad, az ügynökség inkább nosztalgiázik.

A cég iskolákba is elviszi a védekezés nélküli szex kockázataira figyelmeztető kampányát.

Online eredményhirdetés: október 28., 10:00, a storeinsider.hu oldalunkon!

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Hipnózis sem maradt érintetlenül a napról napra egyre inkább feje tetejére álló 2020-ban, egy dologból azonban nem engedünk - a díjakat idén is átadjuk Magyarország legrégebbi reklámversenyén.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés