hirdetés
hirdetés
hirdetés

440 milliónyi bírság idén a fogyasztók megtévesztése miatt

Ezeregyszász olyan panasz érkezett a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) fogyasztók megtévesztése miatt október végéig. Harmincnégy határozatban összesen 440 millió forintnyi bírságot szabott ki a hivatal, a Magyar Telekom kétszázmilliósa a legnagyobb.

hirdetés

A GVH leköszönő vezetése sajtóanyagban értékelte a 2010-es év első tíz hónapjának eredményeit. A közlemény a hivatal működésének és a versenyfelügyeleti, bírósági eljárások taglalása mellett külön részben elemeztea fogyasztók megtévesztésével kapcsolatos vizsgálatokat is.

A 2010-ben is a fogyasztók megtévesztése és a velük szemben folytatott tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok miatt indított eljárásokkal foglalkozott számszerűen a legtöbbet. A tájékoztatások széles palettáját érintő 34 határozatban összesen 440 millió forintot meghaladó bírságot szabott ki a hivatal. Ebben az évben is kiemelt versenyhivatali figyelem övezte a fogyasztói csoportokat szervező vállalkozások (Hungarian Economy Partners, Exit Finance Constitution, Euromobilien Hungary, Swiss Invest, InterCash Consulting) pénzügyi helyzetüket tekintve kiszolgáltatott fogyasztókat megcélzó tájékoztatási gyakorlatát, melyekkel szemben a fellépés határozottabb módját választotta a GVH: még eljárása befejezése előtt megtiltotta több vállalkozásnak tevékenységük meghatározott módon történő reklámozását.

Fogyasztók megtévesztésére alkalmas tájékoztatások miatt az idei évben is számos gyógyhatású és egészségre ható terméket népszerűsítő vállalkozást bírságolt a GVH, melyek esetében határozatának a fogyasztók által jól érzékelhető felületeken történő közzétételére kötelezte a cégeket. Ebben az ügycsoportban a termékeiknek megalapozatlanul gyógyhatást, esetleg fogyasztó hatást tulajdonító vállalkozások hirdetései (pl. Free Choice, Gastroyal) még mindig meghatározóak.

A fentiek mellett a 2010-ben lezárult eljárások egy része (pl. a Digitania társkereső szolgáltatásait, a TeleMédia InterAktív televíziós betelefonálós játékát, a Tv2 Megasztár-szavazását vizsgáló eljárások) azt mutatja, hogy a telekommunikációs piacon az e hálózatokra ráépülő tartalomszolgáltatásokról nyújtott tájékoztatások megfelelősége még hagy kívánni valót. Bár a telekommunikációs piacra jellemző intenzív hirdetési tevékenység során fokozatos javulás figyelhető meg, nem sikerült elkerülnie a Magyar Telekom-nak a GVH 200 millió forintot kiszabó határozatát sem. Szintén pozitív elmozdulást észleltünk a nagyméretű kiskereskedelmi láncok hirdetési újságjaiban szereplő termékismertetők megfelelősége vonatkozásában. 

A GVH ebben az évben tízmilliárd forintnyi bírságot szabott ki összesen.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Seregi György kereskedelmi vezetői pozícióba érkezik.

Az együttműködés 2020-ra szól, és az állásportál online marketingtevékenységének több területére is kiterjed.

A Girls Girls Girls Magazine közel háromperces szpotja nemtől függetlenül mindenki számára érthető.

Regisztráció után a kedvenc szerzőik cikkeit kapjuk a legolvasottabb hírek után.

Az utolsó hozzávaló elveszi az ember étvágyát az egyébként nagyon guszta ételektől.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 13.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Jöjjön el március 12-én a tavaszi Gyógyszerkommunikációs konferenciára! Inspirálódás, tanulás és tudásmegosztás nem csak gyógyszeripari szakembereknek az EGIS exkluzív, interaktív helyszínén!

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 2020. március 13.

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

SAVE THE DATE Vezetés és pszichológia konferencia április 28-án!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés