hirdetés
hirdetés
hirdetés

Mi alapján választanak ügynökséget a marketingesek? Hat ügyféloldali szakembert kérdeztünk, hogyan gondolkodnak erről.

A rendezvényes szakmai szervezet Event Touch néven futó eseményén az előadók, a kiállítók és a cateringesek is kitettek magukért. És még robothosztesz is volt.

Végh Tamás, a Bo Event vezetője szerint az „esemény, btl, élménymarketing” mára idejétmúlt fogalmak, a rendezvényügynökségek szerepe pedig még inkább felértékelődik.

Inkább a piaci hirdetések növekedése volt a motor, a digitális szegmensben még nagyobb lett a globális szereplők részesedése.

Az építőiparban utazó Scheer Sándorral kötötte meg a bizniszt az amerikai cég, amely így tulajdonosként kivonul a magyar piacról.

A Classic sörük ezentúl Gold néven fut, kikerült belőle a kukoricagríz.

Több körös kiválasztási folyamatot követően a Hello Event és az Art Group lettek a befutók.

A karácsonyi márkazajban vizsgálta az elektronikai cikkek, könyváruházak, kozmetikumok online megítélését a Neticle.

Az alapító ügynökségek között van a magyar mellett többek között a belga, orosz, német és olasz piac egy-egy képviselője is.

A Telekom fenntarthatósági fesztiválja és a szakmák Európa-bajnoksága is shortlisten.

Fő profilja az élményalapú szolgáltatás-tervezés és -fejlesztés, emellett üzleti fókuszú service design képzést is indítanak.

hirdetés

További marketinghírek

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) közleménye szerint szakmai szervezetekkel együttműködésben létrehozta a magyar bor új márkakoncepcióját. Mostantól az egységes márkakoncepció részeként új logó, szlogen és üzenetrendszer támogatja a magyar borok kommunikációját belföldön és a világpiacon – írja a sajtóanyag. Az új arculatot Gál Zsombor, az MTÜ bormarketingért felelős szakértője és Ipacs Géza arculati tervező, a márkakoncepció kidolgozója mutatta be egy szakmai eseményen.

Zion Williamson a legrangosabb főiskolai meccsen szenvedett sérülést amiatt, hogy megcsúszott a talpa, majd gyakorlatilag szétszakadt a lábán a Nike cipője. Legnagyobb sztárjának elvesztése után a csapata simán kikapott, másnap pedig csúnyán bezuhant a Nike részvényeinek árfolyama. A cég piaci értéke három milliárd dollárral csökkent.

Az amerikai Federal Trade Commission fogyasztóvédelmi csapata tárgyalásokat folytat a Facebookkal arról, hogy a techcég megsértett-e egy 2011-es egyezményt, amely nyomán akár többmilliárd dollár bírságot is fizethet - írja a Bloomberg.

hirdetés

A Gazdasági Versenyhivatal elfogadta a Vodafone Magyarország kötelezettségvállalását, amelynek értelmében a vállalkozás visszatéríti a 2012. november 1. és 2014. május 1. között Red Vitamax tarifára váltó előfizetőinek a korábbi díjcsomagjukból származó, a tarifaváltás keretében törölt egyenlegeiket. Az összeg több millió forintra rúg.

 

A Costa Coffee kávézólánc rádióreklámot adott ki a brit piacra, de nem számoltak azzal, hogy dühös hallgatók fogják felnyomni a céget az Advertising Standards Association önszabályozó reklámtestületnél, abból az okból kifolyólag, mert a reklám negatív színben töntette fel az avokádót. Így van, az avokádót.

A világ egyik legrégebbi reklámügynöksége, az Ogilvy kirúgta globális kreatívvezetőjét, Tham Khai Menget, mert az ügynökség szerint megsértette a vállalati értékeket - írja az Adweek.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elfogadta a szálláshelyek online piacterét üzemeltető Airbnb Ireland kötelezettségvállalását. Az eljárásban vállaltak alapján a társaság köteles módosítani a fogyasztóknak nyújtott tájékoztatásait a díjaival kapcsolatosan. A Hivatal – tekintettel a kötelezettségvállalásra – jogsértést nem állapított meg az ügyben, így bírságot sem szabott ki.

A TV2 Csoport nem szolgáltatott 2017-es nézettségéről és bevételeiről adatot az Artisjusnak, amely ezért nem tudja megállapítani, hogy a szerzői jogdíjak után mennyit kell fizetni a cégnek. Az Artisjus emiatt bírósághoz fordul - írja a 444.hu

18000 boltban közel 2300 milliárd forintot hagytak ott a magyarok 2018-ban a hazai kiskereskedelemben a Nielsen adatai szerint FMCG termékekre, ami 7 százalékkal haladja meg a 2017-es összesített éves forgalom mértékét.

A lefelé módosított tavalyi GDP-növekedési becsléséhez képest a világgazdasági növekedés további lassulását jelzi a Világbank legfrissebb prognózisában a világkereskedelmi forgalom és az ipari termelés csökkenésére, a kereskedelmi feszültségek éleződésére, valamint a fejlődő térségekben jelentkező pénzügyi turbulenciákra hivatkozva.

Évi 500 millió eurót remél a digitális reklámadóból a francia kormány, miután az EU tétovázása miatt állami szinten vezetnének be egy új adónemet, amely elsődlegesen az amerikai techcégek ellen irányulna.

A világ legnagyobb reklámügynökségi holdingja, a WPP kedden konferenciát tartott a befektetőinek, ahol a nemrég kinevezett új vezérigazgató, Mark Read beszélt a holding újrapozicionálásának részleteiről. Lesznek elbocsátások, de több nagy ügynökségi összevonás már nem várható. Bemutatták a WPP új vizuális arculatát is - írja az Adweek

A csokoládégyártás terén a Nestlé átadta a Szerencsi védjegy kizárólagos használati jogát a Szerencsi Bonbon Kft-nek, míg a kakaógyártás terén megtartja magának a védjegyet a svájci élelmiszergyártó vállalat.

Az Inspira Research saját finanszírozású kutatás során megvizsgálta a magyar internetező lakosság egészséggel, betegségekkel kapcsolatos információszerzési szokásait, a témakörhöz kapcsolódóan az információs csatornák – beleértve az offline és print – iránti bizalmat, valamint azt, mennyire és hogyan szűrik a felhasználók a weben megjelenő egészségügyi tartalmak, hirdetések valódiságát. A konklúzió az, hogy komoly bizalomdeficit figyelhető meg bármely információforrást tekintve, beleértve nemcsak az internetes tartalmakat, hanem az orvost és a patikust is.

A Café Communications által alapított, közép- és kelet-európai tagügynökségeket is tömörítő Café Affiliate Network (CAN) elkészítette éves jelentését a régió reklámpiacának helyzetéről. A színes, gazdagon illusztrált, és a számok mellett a trendekre is kitérő, 160 oldalas kiadványból a legfontosabb megállapításokat szemezgettük ki. A 2 milliárd eurós bővülés háromnegyede az orosz piacot gazdagította.

Az Atmedia zsinórban harmadik kutatását készítette el, amelyben arra kereste a választ, hogy mennyiben segíti a tévéreklám a piacrész növelését. 2016-ban az FMCG-márkákra, 2017-ben az OTC-termékekre, idén pedig a retail láncokra vonatkoztatva vizsgálták a kérdést. 

Megvan a programja az Event Touch-nak, a MaReSz, a Magyarországi Rendezvényszervezők és - szolgáltatók Szövetsége legnagyobb rendezvényszakmai konferenciájának. Az esemény időpontja február 26.

Kedd este az Akvárium Klubban átadtuk a 2018-as Lollipop reklámversenyünk díjait. A megmérettetésre összesen 159 nevezés érkezett, ebből összesen 78 került be a döntőbe. Az Artificial Group lett a Lollipop év ügynöksége, ügyfelük, a Telenor pedig az év megbízója.

360°-os 3D project mapping show-n mutatták be az Árpád híd lábánál épülő Agora Budapest központi terét a beruházás november 15-i virtuális alapkőletételi eseményén. A HB Reavis projektbemutatóját egy 15 méter magas, külön erre az alkalomra épített dóm belső falára vetítették. A koncepció, a szervezés és a rendezvény lebonyolítása az Ogilvy és az Offline Group munkája, tőlük kaptunk róla tájékoztatást.

A Humen Media gondozásában jelenik meg több környező országban is az ingyenes lap.

Gerendi Zsolt az Önszabályozó Reklám Testület főtitkáraként folytatja.

Simon-Antal Katalin lett az üzletfejlesztési igazgató, Vankó Csilla pedig a stratégiai tervezésért felel a cégnél.

Több európai országban koordinálják majd a márka influenszer marketingjét.

Szegedi kézilabdásokkal és az ORFK szakmai részvételével készített közlekedésbiztonsági kampányt a Groupama biztosító.

hirdetés

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

Friss hírek, csak röviden

A Telekom Race TV és a Media Markt Akcióhősök című vígjátéksorozata esélyes a győzelemre.

Nem tudták igazolni, hogy 455 ezer ingatlanhirdetés érhető el náluk. A GVH lecsapott.

Az újonnan kialakított stratégiai terjesztési igazgatói pozíciót 2019 májusától Tóbiás Andrea tölti be a kiadóban.

Dudás Ferencet házon belülről nevezték ki.

Május 25-ig hirdettek róla konzultációt.

A Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) elnöke üzent a Facebooknak a Mediaworks-lapok hirdetéseinek letiltása után.

A SorozatWiki értesült róla. Az RTL egyelőre nem erősítette meg.

Elkészült a Synetiq neuromarketing kutatócég elemzése a március leghatásosabb reklámjairól. A top három szpot alapján még mindig a család és otthon témájú hirdetések találnak be legjobban a magyaroknál.

Az ingyenesen használható Bumper Machine 90 másodpercnél rövidebb videókból magától kiválogatja a legérdekesebb részleteket. 

A jelenlegi marketingvezetőre bízták a csapat vezetését.

A Banding az előadók közötti cserekapcsolatokat, cserekoncerteket digitalizálná és tenné jóval egyszerűbbé. Az EU zeneipari pályázatán már nyert a projekt, a következő lépcsőfok Cannes.

Együttműködésre lépett a Netflix és a dán játékgyártó.

A korábban Protopmail néven ismert cég nagyvállalati üzleágának lett a vezetője.

A kiadó első print terméke a Roadster nevű lifestyle portáljuk testvérmagazinja lesz.

Civilszervezetek fogtak össze, hogy a fiatalok körében is népszerűsítsék a rendelkezést az adójuk 1 százalékáról. 

Az Eurovízión indult többszáz sláger alapján készült el a Blue Jeans & Bloody Tears című dal, ami azon felül, hogy rettentő szórakoztató, különleges is, hiszen teljes mértékben mesterséges intelligencia komponálta.

A Spice Communication készítette az áruházlánc kampányát.

Miközben a közösségi oldal igyekszik kiszűrni a terrorista csoportokat és tartalmakat, az algoritmusain keresztül akaratlanul is készíti nekik bejegyzéseket.

Az Instant Research egyfajta önkiszolgáló piackutatás az Ipsos szerint.

A médiaügynökség idén is jótékony célra fordítja a rendezvény bevételét.

A Photopolyhoz csatlakozó fotósok így csak olyan munkát kapnak, ami megfelel a referenciáiknak.

A Twitter, a LinkedIn vagy a Viber hirdetési megoldásairól is szerezhető képzés a program keretében.

Az olaj- és gázipari cég magyar leánya meghívásos tenderen választotta a Stern Communicationst.

„Anya, kösz, hogy nem apa vagy” – üzeni a hirdetés, ami nemtől függetlenül nagyon sok szülőt kiborított.

30 év után lesz új termékvonal a divatcégnél. Rihanna az első nő, aki ilyen lehetőséget kapott az LVMH-nál.

hirdetés

20 éves a Kreatív (Extra kiadás 2012)

Katona Éva volt főszerkesztő, egyszerre küzdött a szakmával és a tulajdonossal. 

A Carbon Group tulajdonos ügyvezetője is a Kreatívnál kezdte. Egy látnok volt.

hirdetés